Jyväskylän morsiot II


Airelle

Recommended Posts

  • 1 month later...

Täällä Jyvässeudulla tahtova morsio myös :) Siviilivihkiminen meillä on (varmaankin, tätä ei olla vielä varattu) 15.7.2011 ja siunaus ja juhlat sitten 16.7.2011. Siunauskirkkona meillä on Korpilahden kirkko (vanhempieni vihkikirkko) ja juhlapaikkana Savutuvan Apaja.

Minäkin, ulkopaikkakuntalaisena (ja itseasiassa ulkomaalaisena, heh) kaipaisin tietoa ja kokemuksia Jyvässeudun palveluista. Nyt kesällä olisi tarkoitus tulla käymään läpi juhlavaateliikkeitä (sulhon ja kaasojen puvut) sekä kukkakauppoja.

Lisäksi tarvitsisin myös edullista, mutta taitavaa kampaajaa ja meikkaajaa niin itselleni kuin mahdollisesti kaasoillenikin.

Vinkkejä näistä otetaan mielihyvin vastaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Täällä onkin näköjään tosi hiljaista, mutta nostan nyt osaltani ketjua ylemmäs ja ilmoittaudun samalla mukaan Jyväskylän seudun porukkaan. :)

Häitä olisi tarkoitus viettää 23.7.2011.

Tämä vuosi on tullut pyörittyä Jyväskylässä (itse joudun reissaamaan edelleen viikottain Espoon ja Jyväskylän väliä, mutta tuo onneksi helpottuu ensi kevään aikana, kun pääsen lopullisesti Jyväskylään). Sinällään hassua, että kumpikin ollaan kotoisin ihan muualta, eikä meillä ole sukua tai ystäviä (vielä) Keski-Suomen suunnalla. Mutta koska tulevaisuuden suunnittelu sijoittuu sinne, niin miksipä ei häitä siellä vietettäisi. Samalla päästään sitten näyttämään muille, että tämä on se paikka, jossa tullaan tuota tulevaisuutta rakentamaan.

Link to comment
Share on other sites

Aattelin nyt mäkin kirjoitella tänne :)

Eli meillä on häät 13.8.2011. Vihkiminen on Kuokkalan kirkossa ja juhla Vesilinnassa. Meillä on suunniteltuna paikan ja kirkon lisäksi valokuvaus, meikin ja kampauksen oon varannut, menua on hahmoteltu, kutsuja vähän suunniteltu, häämatka varattu ja oon ostanut kengät ja hunnun. Ja puku on melkein valittu....

snowfairy: missä teidät vihitään ja mikä on juhlapaikkana?

Meilläkään ei ole sukulaisia Jyväskylässä (paitsi mun sisko-kaasoni :)) kun tultiin muualta päin tänne opiskelemaan, joten vieraat saa sitten reissata tänne. Ainakin joku jo totesi, että tulee mukava kesälomamatka :)

Emilii: Olen käynyt katselemassa pukuja sekä Krinoliinissa että Juhla-asussa ja molemmissa ainakin palvelu oli hyvää. En tiedä kylläkään millainen valikoima siellä on esim. kaasoille pukuja, mutta varmaan löytyy niitäkin.

Ja kukkakauppa hakusessa täälläkin. :P

Link to comment
Share on other sites

snowfairy: missä teidät vihitään ja mikä on juhlapaikkana?

Meilläkään ei ole sukulaisia Jyväskylässä (paitsi mun sisko-kaasoni :)) kun tultiin muualta päin tänne opiskelemaan, joten vieraat saa sitten reissata tänne. Ainakin joku jo totesi, että tulee mukava kesälomamatka :)

Emilii: Olen käynyt katselemassa pukuja sekä Krinoliinissa että Juhla-asussa ja molemmissa ainakin palvelu oli hyvää. En tiedä kylläkään millainen valikoima siellä on esim. kaasoille pukuja, mutta varmaan löytyy niitäkin.

Ja kukkakauppa hakusessa täälläkin. :P

Meillä vihkiminen on Vesalan riihikirkossa ja juhla Majakosken riihessä.

Tuonne Krinoliiniin ja Juhla-asuun täytyy varmaan varata aika, jotta pääsee yhtään katselemaan & kyselemään kunnolla?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Onkohan muuten muut yhtään huomanneet, että nyt perjantaina klo 18 on Taulumäen kirkossa se sellainen häämusiikki-ilta?

Itsellä olisi muuten mennyt ohi, mutta joskus täällä on ollut puhetta aiempien vuosien vastaavista tapahtumista ja nyt sitä osasi odottaa.

http://www.jyvaskylanseurakunta.fi/?x112605=363236

(eipä tuolla linkin takana paljoa asiasta kerrota).

Tuo siis varmaan sopii ainakin sellaisille, jotka pähkäilevät vielä, mitä musiikkeja haluaisi vihkimistilaisuudessaan soitettavan.

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni 21.5 tulee toinen häämusiikkikonsertti kaupungin kirkkoon,osana yläkaupungin yö -tapahtumaa.

Joo tosiaan seuraava tapahtuma tulee olemaan tuolloin la 21.5. klo 19.

Me itse asiassa jätettiinkin nyt menemättä tuohon nyt olleeseen tapahtumaan, kun oli niin kylmä, eikä työpäivän jälkeen enää jaksanut lähteä kotoa pois..ja toisaalta mielessäkään ei ollut mitään kysymyksiä, mitä olisi voinut kysellä.

Täytyy noita musiikkeja miettiä vielä ja jos jotain jää avoimeksi, niin pitää silloin mennä sitten tuonne toukokuun tapahtumaan. Meidän vihkikirkossa kun on vain vanha urkuharmooni, niin on vähän vaikea sovittaa mielessä noita eri musiikkeja sellaisella soitettavaksi. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Mä en ollu huomannu tähän ketjuun ilmottautuakkaan. Häät siis 2.6.2012 :girl_smile:

Missä teillä vietetään häitä? :)

Meillä Laukaan kirkko ja Varjolan tila. Vaikka Jyväskylässä asutaankin niin Laukaassa juhlat vietetään. :)

Muokattu: , käyttäjä: Cocoa
Link to comment
Share on other sites

Meillä avioliiton siunaaminen kaupunginkirkossa ja hääjuhla Taulun kartanossa. Laukaan kirkko onkin muuten nätti ja kauniilla paikalla (oon joskus ulkoapäin käynyt sitä tiirailemassa). Tuolta mun hääpäiväkirjasta voit käydä kattomassa tarkempia tietoja meidän suunnitelmista jos haluat :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

en oo varmaan tähän itse edes ilmotautunu... :) meillä on häät 13,8,2011... :) häät vietetään laukaan kirkossa ja varjolassa on juhlat.. Cocoa olis kiva jutella paremmin ku sama paikka molemmilla :D itse asun laukaaassa ja olen 23v 2 lapsen äiti :)

Voi kun mukavaa! :) Onko teillä sujunut Varjolan tilan kanssa suunnittelut hyvin? Mikä on ollut erityisen mukavaa, entä onko ollut jotain negatiivista? Itsekin olen asunut Laukaassa 11 vuotta, Jyväskylässä viimeset noin 9 vuotta. Täytän kesällä 20v.

Me ollaan käyty Varjolan tilalla kattomassa tiloja, ja toisen kerran juttelemassa vähän enemmän kaikista mahdollisuuksista. Viime viikolla vahvistettiin varaus ja kirkko, ja nyt voi alkaa rauhassa suunnittelemaan tarkemmin. Mies on armeijassa syyskuun loppuun asti, eli siihen asti täytyy enemmän ite suunnitella ja miettiä, onneks on kuitenkin reilusti aikaa vielä syksyn jälkeenkin :)

Ollaan alustavaa vieraslistaa suunniteltu, noin 100 vierasta kutsutaan tähän tietoon. Varjolaan mahtuu siis hyvin ja jää tilaa bändillekin, tanssihäät nimittäin ehdottomasti halutaan. :)

Link to comment
Share on other sites

cocoa olisko sull mesee tai jotain missä voitais jutella paremmin :D mun mese osote on autio.88 @ hotmail.com ( ota voi välit pois @ ennen ja jälkeen.. kuulema näin ku laittelee ton osotteen nii hakkerit ei pääse niin helposti tekee pahuuksia :) )

jotain voin tänne laittaa varjolasta mut olis kiva jutella paremmin.. varjola se on tosi ihana paikka.. siellä on tosi hyvä palvelu. yhtä asiaa lukuun ottamatta.. sillä naisella on niin paljon häitten järjestelyjä että siihen on vaikee saada yhteyttä ja esim nytki ku se laittaa aina tapaamisen jälkeen sulle sähköpostiin mustaa valkosella et mitä kaikkee ollaan sovittu nii en ole vielkään saanu sitä vaikka tapaamisesta on jotain yli kuukaus.. mut onneks häät ei oo vielä het huomenna:) et pari kk aikaa tässä.. pitäis varmaan yrittää soittaa sille tässä joku päivä.. siellähän saa pöytäkoristelut ja muut sieltä jos vaan sielllä on sellasta mitä haluaa.. nii se ei maksa mitään.. meille tulee vaan kynttilät ja maljakot sieltä.. ku pöytiin tulee kukkaasetelmat ja kynttilöitä vaan.. toivottavasti osasin kirjottaa jätkevästi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...