kioto

Lahti ja lähialueet

296 viestiä aiheessa

Minä olenkin sitten ihan untuvikko täällä...eli meillä olisi häät suunnitteilla Lahdessa 2007 kesällä,mutta kauheen vaikee miettiä,että missä. Jotenkin on sellanen fiilis,ettei  osaa aloittaa mistään esimerkiksi juhlapaikan etsimistä. :o Mä voisin ottaa vinkkejä yv:nä vastaan juhlapaikoista... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kannattaa ruveta pitämään kiirettä paikan etsimisessä. puhelinluettelosta löytyy ainakin joittenkin nuorisoseurojen numeroita ja yleensä sieltä antavat lisää numeroita jos luettelosta ei löydy. puhelinluetteloa ja nettiä käyttämällä mielestäni löytyy aika paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kun nyt tässä aloittelin joka paikkaan ilmottautumisen ni jatketaan samaa linjaa...elikäs täällä ollaan kanssa hollolasta (asutaan lahdessa tällä hetkellä) sekä minä että sulhoni.niin ja eihän se ole ihme että hollolalaiset triplaantuu ku katsokaan lahti on vaan hollolan kylä  ;) niiin siis hollolan kirkko ja varattu sekä viitailan seurojentalo....jesssssh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
joku varmaankin osaa kertoa minulle enemmänkin tapanilan hiihtomajasta. itse menen naimisiin 29.7 2006. paikka on jo varattu mutta jotenkin tuo hiihtomaja kuulostaa mukavalta. voitteko laittaa myös vuokraushintoja?

Hiihtomajalla ei ole vuokrahintaa eli se osuus on ilmainen. Ruoat ja juomat pitää kuitenkin ottaa sieltä. Niiden valmiisiin menuihin ei kannata tyytyä, vaan sieltä saa kivasti ruoaksi juuri sitä mitä haluaa. Meillä oli neljän ruokalajin italialainen päivällinen, pöytiin kannettuna ja hinta vain 25 euroa. Ruoka oli aivan sairaan hyvää ja sitä kiitteli iso osa vieraista. Toki kaikkea peristeistäkin saa ja buffet-tyylisenäkin. Me vaan kaivattiin jotain "vähän erilaista".

Ruokien hintaan sisältyy pöytäliinat, tuikut ja tuikkulyhdyt, kukat pöytiin ja näiden kaikkien esillelaitto. Hiihtomajalla on takka, joka oli ihana talvihäissämme. Sieltä löytyy myös pieni huone, jossa on helppo pitää lapsiparkkia, jos sellaista tarvitsee. Äänentoistolaitteetkin on. Niin ja piano, jonka he virityttävät ennen juhlia, jos ei sitä ole vähään aikaan käytetty.

Henkilökuntaa oli riittävästi ja kaikki sujui nopeasti ja huomaamattomasti. Itse ei tarvinnut tehdä paljon mitään. He kattoivat ja koristelivat ohjeidemme mukaan ja siivosivat tietenkin jälkikäteen kaiken.

Jos jostain on valitettava, niin kakku olisi voinut olla parempi. Odotin niin toisenlaista eli ehkä en vaan osannut tarpeeksi hyvin pukea toiveitani sanoiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans Hollolasta yksi pari! Meidät vihitään 8.7.2006 Hollolan kirkossa ja juhlat Hollolan hirvessä!  :-X

Jos jollain on kokemuksia tästä paikasta ni laittakaa viestiä, olisi kiva kuulla  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meidät vihitään kauniissa Nastolan puukirkossa ja juhlat pidetään Villähteen nuorisoseurantalolla. Onko kellään kokemuksia jälkimmäisestä?

Olin viime keväänä serkkuni häissä tuolla Villähteen nuorisoseurantalolla. Kodikas paikka kaikinpuolin. Noissa häissä vieraita oli varmaankin jotain noin sata ja melko hyvin mahduttiin kaikki :) Ainut selvä miinus oli se, että siinä on erikseen se keittiö, josta haetaan ruuat (tai niin ainakin tuolla oli järjestetty).. Ruokailun aikana tuo toimi, mutta kun tuli kakun leikkuun aika, kaikki eivät mahtuneet katsomaan sitä koska se tila oli niin pieni. Eli jos mahdollista niin järjestäkää kakun leikkuu sinne salin puolelle. Tai tietysti jos vieraita tulee vähemmän, niin silloin kaikki mahtuu varmaankin sinne pienempään tilaan.

btw, hyvä valinta tuo Nastolan kirkko  :-X Itsekin harkittiin sitä pitkään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Autumn!

Kiitos vinkistä, täytyykin pistää harkintaan tuo kakun leikkaus paikka. Olemme menossa piakkoin tutustumaan Pyrylään tarkemmin joten varmaan sitten hahmottuu paremmin moni muukin asia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaapa Lahden ja lähiseutujen morsiot etsivälle, että mistä ihmeestä minä meille hääauton repäisen?

En millään voi alkaa soittelemaan ihan ympäriinsä, menee sitten ulkomaanpuheluihin loputkin rahat, joita morsiusmekon oston jälkeen tilille vielä jäi  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa auto-ongelma, en ees tiiä mistä lähtisin kyselemään. Haluaisin jonkun hienon vanhan auton. Toinen mikä vielä puuttuu on bändi. Se olis sulhasen tehtävä hankkia, mut mitään ei oo vieläkään tapahtunu, ku se ei tajuu et kohta tulee kiire! >:(

Pukuakaan en löydä... nyt ottaa stressihermoon ja lujaa!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en kanssa oikeen tiedä tuota autoasiaa, kun annoin veljelleni sen tehtäväksi.. Kesällä olis ollu paljon vaihtoehtoja kun tutuilla on kaikkia autoja, mutta kun ne on vaan kesäkäytössä niin talvihäihin eivät oikein sovi.. Meidän bändin yhteystiedot voin antaa privalla jos joku haluaa..

Ja sadetanssi; millaista pukua etsit, mulla olis tulossa sincerity 3030 11.3 jälkeen myyntiin..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Autoasiaa pähkäileville: Lahdessa on semmonen paikka kun Tarvikemylly, se on tietääkseeni jossain hämeenkadulla, en ole ihan varma, varmaan puh.luettelosta löytyy. Heillä on sellanen vanhanaikainen vaalea auto (älkää kysykö merkkiä...mä en tiedä autojen merkeistä kauheesti). Oon nähny sen ja musta se on nätti. Itsekin ajattelin että pitäis varmaan kysellä sitä kun meilläkään ei ole autoa vielä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

overdrive.fi:n sivuilta voi varmaan kysellä jos joku haluaisi vuokrata autoaan kyseiseen tapahtumaan? Nuo sivut ovat jenkkiauto harrastajien sivut. Meillä on hääauto (jenkki) omasta takaa. Siis jos lämpenee jenkeistä. ;D Kannattaa kysellä,ei kysyvä tieltä eksy.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mentiin kanssa Tapanilan hiihtomajalla naimisiin 30.7.2005 ja oltiin hirveen tyytyväisiä palveluun ja kaikki suju oikeen hienosti! päästiin tapaamaan henkilökuntaa monta kertaa ennen häitä ja suunnittelemaan yhdessä kaikki pikku jututkin. oikeen rentoa porukkaa! meillä oli n. 90 vierasta, ja tosi hyvin mahtu..tanssimiselle jäi paljon tilaa, vaikkei yhtään pöytää siirretykään sivuun..paitsi ehkä illemmalla, muistaakseni.. ja muuten, saatiin kyllä elämämme parasta kakkua! (suklaakakkua suklaamoussella ja mansikoilla...täydellistä!!!) ja menut oli mahtavat, joustavat ja monipuoliset vaihtoehdot, saa ihan ite päättää, mutta niillä oli kyllä hyviä ehdotuksia.. ja ruokarajotteiset huomioitiin tosi hyvin!! (erikseen jopa soiteltiin ja kysyttiin ym) kahteen asti yöllä saatiin jorata...suosittelen  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei hannamus ja muutkin!

On täällä toinenkin Heinolassa avioon asteleva, vaikka nykyään länsirannikolla asustellaankin. Vihkiminen&juhlat on molemmat wpk-talolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeps, tämä alunperin Lahden seudulta, nykyisin pk-seudulta, kotoisin oleva pariskunta viettää häitään Kärkölässä 12.8.2006; ensin kärkölän kirkkoon avioitumaan ja jatkoille Ns Kankahaispirtille. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenhän tällänen on menny ihan ohi mulla.

30.6.2007 Hollolan kirkossa vihitään kaksi Hollolalaista (nyt asustellaan kyllä jo Lahden puolella) ja jatkot pidetään Kunnan tuvalla, siinä vastapäätä kirkkoa.

MUOKSIS. Juhlapaikka onkin vaihtunut, me ollaankin Fellmannissa, Lahdessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään Nastolan kirkossa ja juhlapaikkana on taidekeskus Taarasti :-X, todella kaunis paikka järven rannalla ja siirtymämatkaa kirkolta vain 300m. Taarastissa oma pitopalvelu ja todella mukava emäntä, hintakaan ei mielestäni ole paha.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tarkoitus avioitua Lahdessa..kirkko on Ristinkirkko, mutta juhla paikkaa tässä mietitään..vaihtoehtoja on KTV:n maja, Heinlammin Kyläntalo sekä tuo Hiihtomaja..se näin tässä lukiessa alkoi kiinnostamaan...ensi viikolla aletaan soittelemaan ja kyselemään paikoista :)

Laittakaa vinkkiä, kellä kokemusta :D

Eilen siellä hiihtomajalla käytiin..ja vaikutti kyllä mukavalta paikalta ja siltä etä sitä ruokaa saadaan mitä halutaan, ja hintakaan ei nouse kohtuuttomaksi..tosin se juoma puolihan on maksullista..mutta onneksi vieraita ei tule paljoa ja joakinen saa sit itse ostaa juomansa mitä haluaa..booli toki otetaan sieltä :)

Tosin vielä harkinnassa tuo paikka, mutta melko vahvoilla tuo tapanila on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kenelläkään antaa vinkkejä hyvästä ja edullisesta videokuvaajasta? Ovat kaikki menneet johonkin mua piiloon ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mukava löytää kaima  :)

Nampu, meillä on sama hääpäivä ja kirkkokin. Mihin aikaan teidät vihitään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua!

Meillä on nyt kaksi kilpailevaa juhlapaikkaa emmekä osaa päättää kumman ottaisimme. Eli vaihtoehtoina Hollolan Hirvi ja Tapanilan hiihtomaja.

Hirven plussat ovat mukava miljöö, mutta osaako kukaan sanoa, että millaisia muutoksia noihin valmiisiin menuihin on saanut ja miten muutokset ovat vaikuttaneet hintaan. En esim. haluaisi kermakakkua hääkakukseni.

Hiihtomajalta taas saa varmasti ihan millaisen menun vaan, mutta Tolvasesta on kuullut myös huonoja kokemuksia. Hiihtomajasta varmaankin saa tunnelmallisen, mutta sitä on vaikea hiihtolenkillä ollessa mieltää juhlapaikkana.

Kokemuksia, kommentteja, neuvoja, jotka auttavat jomman kumman voittajaksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heippa.

en siis ilmeisesti ole tänne ilmoittautunut.. kummallista.. no, mutta 12.8.06 mennään Hollolan kirkossa naimisiin ja sitten juhlat on Orimattilan puolella..

Lahdesta ollaan alunperin, mutta nykyään täällä Helsingissä minne opiskelut vei. Hollolan kirkko oli kyllä ehdoton ja ensimmäinen valinta.

Drusilla: Mulla oli hiukka huonoja kokemuksia Tolvasen palvelusta kun kilpailutin pitopalveluita. Mutta heilläpä lienee varaa valita asiakkaansa ja siitä syystä näin. Päädyttiin sitten ihan toiseen. Mutta, eihän se nyt sitä tarkoita, että se olisi huono pitopalvelu jos mua muutaman kerran kohdeltu töykeästi.

tapanilaa ja hirveä kehuttu molempia niin kovasti. Kumpaan päädyitte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Apua!

Hirven plussat ovat mukava miljöö, mutta osaako kukaan sanoa, että millaisia muutoksia noihin valmiisiin menuihin on saanut ja miten muutokset ovat vaikuttaneet hintaan. En esim. haluaisi kermakakkua hääkakukseni.

?

Meille ovat ainakin olleet hyvin joustavia kaiken kanssa, ideoitakin heillä riittää oikeen kivasti. Hinnat kaikki ihan inhimillisiä ainakin tähän saakka...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viimeksi oli ilmoittaa vain kirkko ja noin ajankohta... Eli päivitystä tässä :)

7.7.2007 klo 15 astelen Hollolan kirkossa kohti alttaria ja miehekettäni. Juhlat juhlimme Lahden puolella Heinlammin Kylätalolla :-X

Suunnitelmat on jo vauhdissa; bändi on varattu, kampaus ja meikki varattu niin itselle kuin äidillekin, vieraslistaa on laadittu, kimpun kukat selvillä jotakuinkin ja jokseenkin tiedossa on pitopalvelu, jonka todnäk haluamme. Vielä kun sulhoke saisi päätettyä, kenet haluaisi bestmanikseen. Kyllä suunnittelu on mukavaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään