Jump to content
Naimisiin.info

Rovaniemi


heidia

Recommended Posts

Tänään käytiin tilaamassa Roopen kullasta vihkisormus  :-* Kihla jäi sinne malliksi, nyt on jotenki orpo olo  ::)

Myös esteet käytiin tutkituttamassa ja vihkiharkat sopimassa. Meillä on vihkiharkat jo kuukautta ennen, kun sattuu Littendahl olemaan lomalla ennen meidän häitä. No eiköhän sen muista sitten häissäkin vielä, mitä ollaan sovittu :)

Meillä on kyyditys järjestetty sillä tavalla, että me mennään hääautolla ja kirkolta on järjestetty linja-auto kyyti vieraille. Myös illan kuluessa tulee linja-autoja takaisin kaupunkiin. (Juhlapaikalle matkaa 40km)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 414
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä on kans Topi Littendahl vihkipappina, meillä on n.2,5viikkoa ennen vihkimistä vihkiharkat..  ::) toinen vaihtoehto olis ollu päivää ennen.. aateltiin et se olis menny liian tiukille järjestelyjen kanssa.. Papilla on vissiin kiirusta, lisäks sen vaimo näytti odottavan vauvaa.. sen massu oli jo aika iso.

Mie ilmaisin jotenkin huonosti itseäni :).. mie tarkoitin lähinnä minkälaisen kyydin olette itellenne järjestäny kirkosta juhlapaikalle eli millainen hääauto? Mie en ole oikeestaa missään törmäny mihinkään mainoksiin esim. limusiineistä / vanhoista autoista. On pitäny kysellä vähän sieltä sun täältä tietoja.. Meilläkin on juhlapaikalle 10km, mutta ollaan kyllä aateltu niin, että vieraat saa ite järkätä kyytin sinne..

Essy olikin vastannu, et ne menee ehkä omalla autolla. Onko teillä muuten kellään hääjuhlaa Pohtimolammella heinäkuun vikana viikonloppuna? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anetka77

Meillä kanssa Litendahl pappina ja kolme viikkoa aikaisemmin on harjoitukset. Mutta meillä onkin tuo sama päivä Kukan kanssa  ::).

On kuulemma pappi lähdössä jonnekin ulkomaille kolmeksi viikoksi ja tulee juuri edellisenä päivänä ennen meidän suurta päivää  8-). Tai näin ainakin täti siellä kirkkoherranvirastossa sanoi...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihkii myös Topi-pappi. Hää tais lähteä nuorten kanssa reissuun. Ovat keränneet erilaisilla tapahtumilla matkarahaa. Topi on ainakin kahtena kesänä reissannut nuorten kanssa. Onhan hän nuorisopappi/pastori...

meillä oli haavena myös hevoskyyti kirkolta juhlapaikkaan, mutta pahalta näyttää ettemme saa sellaista kyytiä mistään. yhyyy.

nyt koitetaan metsästää joko vanhaa letukkaa tai sitten moottoripyörää akantappajan kera..

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihkii Hanna Hytönen, hän kastoi meidän nuoremman pojan. Niin pyydettiin häntä samalla silloin vihkipapiksi.

Hääautona meillä on ilmeisesti chevy van, ja väri taisi olla lila :)

Vieraat menevät hääpaikalle omilla kyydeillään. Sinne on matkaa noin 8 km. Heillä on aikaa 1,5 tuntia siirtyä (löytää) sinne, sillä meillä on vihkimisen jälkeen kuvaus.

Kaikki toivovat auringonpaistetta hääpäiväksi, minä toivon pilvistä :P

Link to comment
Share on other sites

Mites juhannus on mennyt? Oletteko toipuneet? ;), on niin hiljaista ollut täällä.. Bonnie80, Essyllä ja Lumisella taitaa olla viime hetken hääjärjestelyitä vielä? Vai joko kaikki on valmista :)? Aatella, että te ootte kohta Rouvia!! ;D Mulla on kaks viikkoa lomaa ennen meidän häitä, mutta musta tuntuu että olen silloin niin stressaantunut, että saankohan mitään tehtyä ::), oon yrittäny tehä hyvissä ajoin kaikkea mahdollista alta pois, mutta mulla on jotenkin tapana kasata kaikkea viime tinkaan.. ::) Minkälaiset pöytäkoristeet teille on tulossa ja minkälaiset kakunkoristeet (ja mistä löysitte?), Tuleeko teille kirkko-ohjelmat?

Tällaisia asioita tällä kertaa pohtii: Jems

Link to comment
Share on other sites

juhannuksesta oon ainaki mä toipunut, vaikkei kyl oo mistään mistä toipua mutta elävien kirjoissa silti  ;D  

Odotan edelleenkin vastausta sieltä Santamuksesta... laitoin eilen jo sinne mailia että odottelen eikä oo vieläkään kuulunut mitään  ::)  

mun kaasot suunnittelee mulle jo kovaa vauhtia polttareita, että mä repesin ku kuulin kui aikasten ovat liikenteessä, nyt pitäs tehdä sit listaa mitä ehdottomasti ei saa olla ja mitkä ois mun toiveita  :-X

jos me se santamus saadaan niin pöytäkoristeet määräytyvät sitten sen mukaan, tosin siellä varmasti on valmiina henkeen sopivia koristeita jotenka saapa nähdä tarvitseeko meidän hankkia sitten mitään  :)  

näin muuten eilen ekaa kertaa unta tulevista häistä...voi elämäni kevät,sen perusteella en halua koskaan naimisiin  :D  Kaikki muut asiat  meni häissä päin härän perää paitsi se että mulla oli oikea hääpuku päällä, se jonka haluaisinkin  ;D  Olin ilman meikkiä,kaasot teki oharit,sulhanen näki mut hääpuvussa ennen kirkkoa,niin myös koko juhla väki, parturiin en ehtinyt...siis ihan kaikki meni vaan mönkään

Link to comment
Share on other sites

Heipsansaa!

Kyllä minnuu jännittää jo aikalailla. Enää 11 päivää kun tämä neiti J. katoaa maailmankartalta ja tilalle tulee Rouva P.

Vielä on tekemättä istumajärjestys, paikkakortit, hää-ohjelma sekä hankkimatta tuikkukipot pöytiin ja kakku+kukat tilaamatta. Eli hommaa on ihan tarpeeksi vielä. Meillä vain on uuden kodin laittamista ollu tässä (viimeinen vuosi ollaan rakennettu ja toukokuun lopussa muutettu..) ja 11kk ikäinen neiti pitää myös huolen, että hommaa piisaa.

Toivottavasti kaasot pääsevät viikonloppuna avuksi askartelemaan. Vimpalle viikolle en halua jättää kuin ns. pakolliset ihanat jutut eli:  kihlasormusten kiillotus liikkeessä, ihonpuhdistus, hiustenvärjäys, sekä manikyyri + hääpaikan koristelu, mikä on todella minimaalinen. Meille tulee pöytiin juhannusruusuja, tuikut sekä kirkkaita lasikiviä.

:-X suurta päivää odotellessa perhoset vatsassa  :-X

Link to comment
Share on other sites

Pöytiin tule Sky-hotellin puolesta kukat, kyselivät vain kimpun värejä, ja laittavat samaa tyyliä. Muita koristeita ei tule.

Eikä tule kirkko-ohjelmaa, en vain kertakaikkiaan viitsi alkaa väkertämään.   ::)

Kakunkoristetta ei ole... Tai siis Skylta tulee jonkilainen, ellei itse tuo jotain. Taidan käydä vielä konditorioissa katsomassa, millaisia siellä on.  :D

Tekemättömien listalla on opasteet, plaseeraus (Skylta tuli säpona kyllä pöytäkartta, helpottaa paljon...), slideshow kuvista (kuvat on kyllä jo valittu ja tallennettu), ja musiikki cd:t.  8-)

Puvun haen ompelijalta huomenna, samoin huomenna on koemeikki ja kampaus. Vietän kampaajalla 4 tuntia, kun samalla värjätäänkin..... Huomenna  menen vielä kuvaan, joka tulee sulholle huomenlahjaksi.  :-X

Bestmanin ja kaason kaa pitää vielä hieman katsella illan kulkua, ja vihkitreenit on 5.7. Niin, ja häätanssia pitää treenata ainaski kerran.

Kyllähän tuo jo jännittää.. Mitään isompaa stressiä ei ole, ja innostunut odotus täällä vallitsee :)

Tänään oli vika työvuoro ennen lomia. Otin työvaatteista sitten nimikyltin irti, sitä en enää töihin palatessa käytä...

Takaisin töihin mennessä neiti S on jo rouva K......  ;D

Link to comment
Share on other sites

Touhupäivä takana, tässä otan ansaittua siideriä samalla kun surffaan...

Hiusten väristä tuli hyvä :) Koemeikki näytti mahtavalta, miehän olin kuin hieno nainen  :o;)

Ja kampauskin just sitä mitä halusin. Kuvaus-sessiokin meni mukavasti, kuvaaja keksi pari tosi kivaa kuvakulmaa. Jännityksellä odotan, miltä kuvat näyttää, kun viikolla saan ne :)

Pientä päänvaivaa aiheuttaa tuo plaseeraus. Vähän hankalan kokoisia on nuo pöydät. Pari kuuden hengen pöytää on siinä lähimpänä morsiusparia, ja lähimpiinhän yleensä vanhemmat asetellaan. Mutta heitähän on vain neljä yhteensä.. Eli mitä siis kahdelle 'ylimääräiselle' paikalle tehdään?  :-? Meillä kummallakin on kaksi siskoa, ja mun eno tulee vaimoineen, samoin sulhon täti miehensä kanssa. Hmm. Siinä siis lähisukulaiset. Ehkä tarvi jättää vanhempien pöytä vajaa-täytetyksi, jos vain paikat muutoin riittää..    :-?

Link to comment
Share on other sites

Mun pitäs ottaa itteä niskasta kii ja käydä varaan aika hääkampausta ja meikkiä varten. Meille on tiedossa lisäkustannuksia, kun aateltiin ottaa hääkuvat pari päivää ennen vihkimistä niin täytyy sit teettää kampaus ja meikki sitä varten myös, aattelin ite mielessäni et koekampaus-ja meikki kävis kuvaan?!! :) toivottavasti näin, kun morsiuskimppu ja sulhasen viehe täytyy kuitenkin teettää kuvaan erikseen, ei uskalla ottaa riskiä, että kukat varisis pois matkalla alttarille.. ::) Mistä te muuten tilasitte teidän hääkimpun ja minkähintasia ne oli Essy ja Luminen? mie aattelin ite sitä punasta kioskia, mikä on ruokasen kadulla, perheellä on ollu tapana ostaa kaikki kukat aina sieltä. Alustavasti kun tiedustelin hintoja niin ei vaikuttanu hirveen pahalta. Ite täällä pähkäilen jo nyt pöytäkoristeiden kanssa en oikein tiä, että miten onnistuisin tekeen näyttävät, yksinkertaiset ja halvat samalla kertaa. Raahasin keväällä Ikeasta 26 lasilautasta.. niiden päälle pitäs kai ainakin laittaa kynttilä.. ehkä jotain katajaa, kanervaa, puolukanvarpuja, pihlajan marjoja, pitäs kai koe askarrella, mut vielä ei ole sopiva aika materiaalin puolesta.. :D

Essy voisitko sijoittaa Kaaso ja Bestmanin siihen lähelle? HIeno juttu, että kampausmalli on mieleinen! Tuliko sulle huntua? Kerrothan, jos löydät kakunkoristeen.. ;)

:-X Mulla jännittää jo teidän puolesta :-X Muistakaa sitten kertoa kuulumisia ;D en mie utelias mutta silti ::):-X

Link to comment
Share on other sites

Yötä!

Kello näyttää lähenevän jo yhtä, ja mie täällä kukun edelleen. Mies ja lapsi uinuu..

Mua kyllä jo jänskättää aikalailla. hui. :-X

Meille tulee kukat Cittarin kukkakaupasta. Mulle kaksi isoa valkoista kallaa (tän hetkinen hinta 10€/kpl) ja miehelle vieheeksi valk.ruusu, sekä bestmanille, isälleni ja appiukolle. Kaasoille tulee vaaleenpunainen ruusu. Muistaakseni ruusuvieheen hinta oli about 7 euroa.

Meidän perhe kans ostaa usein kukat siitä Ruokasenkadulta. Sanomme sitä Invalidikioskiksi.

Kakku tulee Jaanan kotipullasta, Saarenkylästä. Hinta oli 60 hengelle jotain 100 euron paikkeilla. Kakunkoristeen tilasin Now and foreveristä, mut se ei oo viel tullu... lupasivat että ehtii. Sieltä tilasin myös huomenlahjaksi miehelle ja itelleni sydän avaimenperät, johon tulee nimikaiverrus. Jotain kivaa vielä miehelle pitäis kekkasta.

Hääyöksi mennään Vaakunaan. Ihanaa, siel on poreammekin  :D

Pöytiin meille tulee tosiaan vain lasikiviä, tuikut sekä juhannusruusuja tiimarin maljakkoihin.

Syyshäihin Jems kävisi hyvin pihlajanmarjakoristeet. Olin viime syksynä häissä, joissa oli morsiammella myös hiuksissa muutama p.marja koristeena. Sitä oli myös pöydissä, sekä tienvarsikylteissä. Morsian oli tehnyt sitten vielä ihanan sydänkranssin koivunoksasta, jonka "päällysti" pihlajanmarjoilla.

nyt nukkumatti kutsuu.

tulen kertoilemaan ensi viikolla tuoreet kuulumiset millaista on rouvan elämä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Sitähän vielä mun piti sanoman, että mulla on käyttämättömät morsiuskengät myytävänä kokoa 37. Ostin kengät Tyynelästä, ovat väriltänsä Ivory satin.

Jouduin liian korkean koron takia ostamaan uudet kengät.. Voin laittaa kiinnostuneille kuvia sähköpostiin kengistä.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Oisko kellään myynnissä täällä Rovaniemellä kasaa (n 50-70 kpl) tuikkukippoja (mielellään kirkkaan sävyisiä)? Tarvitsisin sellaisia, eikä täältä asti viitsi Ikeaan lähteä niitä hakemaan. Tai tietääkö joku, mistä täältä saisi halvalla sellaisia (vrt. Ikeassa 4 kpl alle eurolla)?

:D

Link to comment
Share on other sites

Ei viitsitty laittaa kaasoa ja bestamania ihan itekseen vanhempien ihmisten pöytään, ettei heille tulisi tylsää  8-)...

Ja kun molemmilla on puolisokin mukana, niin ei oikein onnistunut. Meillä on nyt sitten kaaso ja bestman ihan normaalisti plaseerattu kavereiden kaa. Kyllähän ne sieltäkin ylös pääse, jos tarvitaan  ;)

Mulla ei suoraan sanottuna ole kuvan palaa, paljonko kukat tulee maksamaan  ::)

Tilasin vain Fioritasta kimpun. Vieheitä ei tule yhtään, ja jos heitän jotain, heitän oman kimppuni, koska en minä sitä jaksa säilömään ruveta.  ;D

Mulla koemeikki tehtiin samoilla väreillä kuin oikea meikki, mutta samalla kuiten testailtiin värejä, ja pohjustusta ei tehty niin huolella kuin sitten hääpäivänä. Kampaus kasattiin kevyesti muutamilla pinneillä, ja purettiin sitten pois ennen lähtöä. Eli Jems, jos meinaat koekampauspäivänä kuvaan, niin kannattaa kertoa siitä kampaajalle!

Senverran tässä on harmiakin, että kauhea flunssa iski päälle. Vilustuin viime lauantaina, ja kurkku on kipeä ja kauhea räkätauti. Toivottavasti nenä ei ole kovin punainen 8. päivä..  ::)

Ja koirallakin on jotain köhää, se sai antibiootti kuurin. Toivottavasti ei ole tarttuvaa, sen pittäis nääs mennä pariksi päiväksi koirahoitolaan häitten ajaksi. Eikä sitä sitten voi viedä, jos on tarttuvaa tautia.. katsotaan..

Ja vielä pikkusisko on just eronnut poikaystävästään, eikä ko. herra sitten tule häihinkään. Eipä muutoin, mutta hänen oli puhe ottaa valokuia kappelissa..  :-/ No, eiköhän se jotenkii hoidu..  8-)

Link to comment
Share on other sites

Auts ompa sulle tullut Essy viime hetken vastoin käymisiä  :-/ Yritä olla stressaamatta niin flunssa ei pahene, toivottavasti ::)! Kyllä kaiki järjestyy  :-X !! Onko se Fiorita uus kukkakauppa, anteeksi paljastan tyhmyyteni, en ole ehtinyt viimeaikoina oikein keskustaan.. Luminen, Pitää pitää mielessä tuo pihlamarjakranssi-idea, jos vaikka kaaso olis taitavampi käsistään kuin mie.. en ole yhtää sitä askartelija tyyppiä ::) Mie olen ehtinyt jo ostaa omat häävaatteet, paitsi alusvaatteita. 37 olis ollu kyllä mun kengän koko.. mut ostin kaikki sillon Linnnaneidosta, kengätkin. Sain Hyvinkään häämessuilta semmosen ale-kupongin niin sain muutaman prosentin norm.hinnoista alea. En kyllä ole tietoinen mistä vois tuikkukippoja saada edullisesti, onneksi haaparannalle on tulossa Ikea, mutta se ei meitä ehdi tällä hetkellä auttaan. Huomasin samalla, että ollaan meibelin kanssa menossa samana päivänä naimisiin, monelta teillä on vihkiminen ja missä juhlat, en mie utelias  ;D

:-X

Link to comment
Share on other sites

kiitos jems toivotuksista, ehkäpä se tästä :) Tänään oli jo virkeämpi olo aamulla  8-) Vihkiharjoitus oli, ja meni hvyin ja pappi oli oikein mukava.

Fiorita on se uus kukkakauppa joo, Rovakadulla siinä kohta Salon Saaran jälkeen.

Ja uusia käänteitä :) Siskolla ja poikaystävällä onkin sopu, ja he tulevat molemmat  ::);)

No, samapa tuo meille...  ;)

Link to comment
Share on other sites

:)Essy,  kaikella on aina tapana järjestyä ;D Onko se sun kakunkoriste millaista materiaalia? Tekeeköhän ne Antinkaapolla marsipaanista koristeita myös? Mitä kaikkea se pappi kyseli ja valitsitteko jotain virsiä samalla? Voikohan papille antaa silloin haastattelussa sen esteettömyystodistuksen, kun musta tuntuu, että se voi unohtua vihkipäivänä.. ::)

Luminen, minkä mallisen kakunkoristeen tilasit sieltä now and foreveriltä? Mie haluaisin sen Suukon sieltä, mutta en millään viitsisi maksaa viittäkymmentä euroa..

:-X Joko teillä Essy ja Luminen on kaikki hallinnassa??!, ei ole enää montaa yötä.. :-X Muistakaa pyytää ottamaan paljon kuvia teistä ja juhlapaikasta, niin me voidaan saada hyviä vinkkejä suurta päiväämme varten, niin älkääkä sitten jännittäkö, ettette unohda yksityiskohtia ;D.. Miten muuten viimeiset päivät kuluu? ;D :-X

:-X Jems taas kysely iässä.. ::)

Link to comment
Share on other sites

Haa, Jems, tuo onkin yhyvä motto :)

Tuo kakunkoriste on jotain kipisiä tms.

tämännäköinen CT1024__L.jpg

Antinkaapolla oli joku marsipaanisen näköinen pieni hääpari myös.

Asiat on suunnilleen hallinnassa  ::) 8-)

Just sain opasteet valmiiksi, slideshowta ja musiikkeja vielä vähän viimeistellään.

Eiköhä ntässä ehditä ihan hyvin.

Pappi kyseli meiltä miten on tavattu, mihin ihastuttiin toisissamme, millaisen puolison toisesta saa. Ja mitä harrastetaan, miksi kirkkohäät...

Häämarssit kerrottiin hälle samalla, ja virsi valitiin. papilla oli esittää vaihtoehtoja, ja otettiin virsi 430, Rakkaus kun kuvaksesi, oli tosi kaunis. Pappi myös lauloi tuntemattomammista virsistä pätkät näytteeksi :)

Esteettömyystodistus jätettiin sakastiin, niin on vähemmän muistamista :)

Link to comment
Share on other sites

Tässä tehdään vielä viimeisiä askarteluja. huomenna kl.8 koristeleen juhlapaikkaa. Kakunkoriste on ostamatta. Mutta täytyy huomenna jossain välissä ::)

Mulla on sitten myytävänä viininpunaisella kanttauksella oleva lyhyen mallinen huntu, hopea tiara jossa "Timantteja" sekä viininpunainen laukkumallinen pussukka. Kaikki on ostettu tällä viikolla Tyynelästä. Ja myyn ne siis heti häiden jälkeen. Ai niin ja valk.satiini kengät kokoa 37. Myöskin Tyynelästä.

Eilen oli harjoitukset kirkossa. Kylläpäs tuntui käytävä pitkältä. Ja pähkäilin et laitanko puvun kotona vai morsiushuoneessa. Saas nähdä :D Onhan tässä vielä aikaa ;D

Link to comment
Share on other sites

Heips kukkuu!

Meillä oli eilen vihkiharkat. Hienostihan se meni  ;D

Mie ihmettelin, kun meitä ei pappi "haastatellut" ollenkaan, siis niitä henk.koht kysymyksiä. Kun kysyin asiasta, Topi-pappi oli sitä mieltä, että morsiammen isä, bestman yms. muut sukulaiset on parhaita asiantuntijoita ja pitävät todennäköisesti juhlassa puheita, ettei hän mene ja "varasta" heidän sanoja. Hän puhuu sit kirkossa enemmän yleisesti parisuhteesta, toisen kunnioittamisesta yms. tärkeistä asioista.

Mutta jokaisella papillahan on oma tyyli.

Löysin tuikkukipot ! Ostin Prismasta halpislaseja 12 kpl. Oisko 3kpl maksanu jotain 3,5 euroa. Tosi kivat oli ja tyylikkäät musta.

Vielä väkerrän viimehetken askarteluita kaason kanssa. Huomen iltana on myös meillä juhlapaikan koristelupuuhat. Ihana kun saa etukäteen ja hyvissä ajoin laittaa paikat kuntoon. Saa sit rauhallisin mielin nousta hääpäivän aamuun  :-X

mut nyt on riennettävä ...

heippa hei!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...