585 viestiä aiheessa

Kiitos kiitos.

Sulho on suomenruotsalainen, joten se ehkä vähentää tuntemisen todennäköisyyttä (ehkä)  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen suomenruotsalainen, joten se kyllä taitaa vaan suurentaa sitä tuntemisen todennäköisyyttä...  ;D

Me juhlitaan häitä Svenskborgissa heinäkuussa. Edullinen paikka, ja sinne saa tietenkin viedä omat syömingit ja juomingit. Kävimme katsomassa sitä viime kesänä ja olen ollut siellä vieraana häissä kolmisen vuotta sitten. Haluatko tietää jotain erityistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih, mäkin tunnen kaksi suomenruotsalaista Porvoosta :) Vaikka en siis ole sieltä itse. Nämä henkilöt asuvat kyllä nykyään tuossa meidän naapurissa (melkein). Tunnen kyllä myös suomenkielisiä, mutta tuskinpa koskaan selviää kuinka monta yhteistä tuttua meillä porvoohääläisillä on. Mutta Feli, tervetuloa ketjuun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huih, niin paljon on asiaa, kun luin koko viestiketjun. Enkä tietenkäänmuista kaikkea  mitä piti kirjoittaa  ::)

Hannah81, ollaan ehkä törmätty joissain ruotsinkielisten  bileissä  ;D Sulho ei tykännyt tosta Svenksborgista, kuulemma liian kaukana... Mutta lähetimme tarjouspyynnön Midgårdin kartanoon, se näytt kivalta.

Hannah81, en osaa oikein keksiä kysyttävää tosta Svenskborgista  ??? No, ainakin tämä:  miten pääsitte sieltä pois? Ja miten vieraat? Kimppatakseja paljon vai? Meillä kun n. puolet tulee Helsingistä, niin vähän hämää, miten pääsisivät kotiin...

Kiitos kaikille, jotka toivotitte tervetulleiksi  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Feli, mainitsit Midgårdin kartanon -tarkoitatko sitä Emäsalossa sijaitsevaa? Mä olen nuoruuteni siellä asunut ennenkuin muutin vanhempien jaloista pois omiin nurkkiini  ;) ...joten, pakosta tunnen itsekin muutamia ruotsinkielisiä.

Emäsalon Midgård ei kylläkään ole kartano, vaan seurojentalo, vai mitenkä se nyt sitten kirjoitetaankaan  ;D Nyt näyttää tosi kivalta kun remppasivat sen joku aika sitten. Isäpuolen viiskymppiset muuten vietetään varmaan siellä ensi vuonna... Ja luultavasti meidän häämme olisi ollut siellä mikäli olisivat yhtään suuremmat olleet -nyt kun juhlimme pienessä mittakaavassa, niin ei semmoisia viitsi varata  ;D

Karmea määrä selitystä  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, sitä kai tarkoitin, mutta en ole varma. En nimittäin tiedä missä on Emäsalo.  ::) En sinänsä tunne Porvoota kauheesti, vaikka olen siellä sitten vuoden 2000 marraskuun seikkaillut siellä (lähinnä tosn pimeällä) noin kerran kuukaudessa... Ah niitä ihania teinivuosia, kun oltiin NIIN hullun rakastuneita toisiimme ja ajeltiin ympäriinsä ja hypittiin puskiin ja tehtiin kaikkea, mistä vanhemmat pelästyi :-X :-X  :-X ;D

Hups ajauduin vähän raiteilta  ;D

Seurojentalo? Sehän kuulostaa hyvältä, ei liian pramealta. Kuvat näytti nimittäin kivalta. Eli tässä on linkki, jotta varmasti puhutaan samasta paikasta...

Vanni, saako kysyä minkä ikäinen olet? Ollaan nimittäin sulhon kanssa tosi nuoria (19 & 21) ::), joten ehkä meillä ei ole yhteisiä tuttuja?

Ja vielä yksi juttu! Tiedätkös jotain ekstraa tosta Midgårdista? Se olisi kivaa :)

T: Feli, joka on hyvin johdonmukainen  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeh, samasta paikasta puhuttiin  :)

Minä olen itse jo vanha käpy, kuusi vuotta sulhoasi iäkkäämpi, joten epäilen tosiaan ettei taideta samoja ihmisiä tuntea... ~huokailuja kadotetun nuoruuden perään~

Mitäs extraa Midgårdista nyt pitäisi tietää, hmhmm... en ole käynyt siellä sen rempan jälkeen kuin pikaiseen pyörähtämässä. Siellä on esiintymislava, hyvät tanssitilat, eteistilat, keittiö ja kaikki viimosen päälle  ;) Sijaitsee Emäsalon tien vieressä, joten helppo löytää, mutta lapsivieraita syytä pitää tarkasti silmällä... Vaikkei se tie mikään runsaasti liikennöity olekaan -paitsi ehkä kesäviikonloppuisin, kun mökkiläiset suhaa eestakas.

Paikoituskin on hyvin järjestetty, tien toisella puolella on hiekkainen pallokenttä jonne autot sitten saa parkeerata.

Tilaa on varmasti parillesadalle juhlijalle... tai varmaksi en tiedä, luulisin.

Eh, mitä ihmettä siitä kertoisin?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Feli,

onko sulhosi siis 21 ja suomenruotsalainen...? Minä olen 23, joten saatamme todellakin tuntea toisemme...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanni, kiitos! Tuokin informaatio auttoi jo paljon, vaikka sieltä ei ollakaan vastattu.. Pitäisi vissiin soittaa sinne... Kuulostaa/vaikuttaa sen verran hyvältä paikalta  :)

Hannah, tunteminen alkaa vaikuttaa koko ajan todennäköisemmältä... Jos tunnet nimen Benu, tunnistat ehkä minutkin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitäs kaikki Porvoossa vihille menijät olisivat mieltä kokoontumisesta johonkin kaupungin monista ravintoloista häähössötyksen ja tutustumisen merkeissä?  ;D  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kyllähän se kävis jossain kokoontua..

mut mulla ainakin aika hankala järjestää vapaata..

mut eiköhän sekin onnistuis kun oikein yrittäis.. 8)

helmi-maaliskuussa olen menossa jalkaleikkaukseen ja sen jälkeen en sitte kyllä liiku mihinkään pariin kuukauteen  >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen liian ujo uskaltakseni osallistua tommoseen kokoontumiseen  :P mutta en tiedä huolisitteko mut edes sinne kun naimisiin mentiin jo tän vuoden elokuussa  :-/  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en varmaan edes pääsisi sinne, kun en siellä asu!  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, kokoonnutaan vaan! Ja rouvatkin mukaan, eikö niin, Jennynen? Huolitaan kaikki!  ;D ;D ;D

Olen käynyt treffeillä hesalaisten ja keskiuusimaalaisten kans, ja kivaa on ollut!

Feli, miten kaukana asut?

Inka, ehdota päiviä kun sulle sopisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen ihka aito stadilainen...  ;D Mutta huomenna tulen (ehkä, jos saadaan auto) katsomaan Midgårdia!

Se tapaaminen olisi kyllä kiva :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, joo!  ;D Loistava idea. Niin, jos vaan kantti kestää  ;)

Tosin on semmoinenkin probleema mulla, että hyvin harvakseltaan käyn missään yöelämässä pyörimässä. Ei vanha enää jaksa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanni, ei meidän tarvitse mihinkään yöelämään osallistua... Kunhan istutaan ja rupatellaan jossain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki mukaan ehdottomasti!!  ;D Ehdotelkaapa päiviä/kuukautta milloin sopisi? Olisikos viikonloppu sopivin aika?

Voisi vaikka varata pöydän jostakin ravintolasta ( Seireeni, Rosso, Sevilla? )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, tässä näitä mun ehdotuksia. Aloitetaan vaikka näillä:

Perjantai 17.12 Hannah

Perjantai 14.1 Hannah

Lauantai 15.1 Hannah

Perjantai 4.2 Hannah

Lauantai 5.2 Hannah

Laittakaa nimi perään jos päivä kuulostaa hyvältä. Ja sit omia ehdotuksia mukaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Joulukuu 17 pvä saattaisi näin äkkisiltään sopia. Taikka tammikuun 14.

Hmh, helmikuun perjantaina vois tuoda hiukan hankaluuksia mahduttaa se tapaaminen aikatauluun  ;D (...samoin kuin lauantaikin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

saattais tuo 17.12 käydä ei ihan 100%varma mut luultavasti..tai sitten tammikuussa kun en tiedä saanko lastenvahti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No täähän näyttää aika hyvältä!  ;D

Mitä teemme, missä ollaan? Millä aikataululla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään