Jump to content
Naimisiin.info

Vaasa


Kaarinainen

Recommended Posts

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Täällä myös yksi Vaasalainen heinäkuun morsmaikku! Vihkiminen tapahtuu meidän rippikirkossa eli kaupungin kirkossa ja häitä tanssitaan Hietalehden Villassa.

Meillä pitopalvelun hoitaa Vanha Waasa catering, joka valittiin sekä kohtuullisen hinnan että hyvän menun perusteella. Aikaisemmin en ole heidän järjestämissään juhlissa ollut joten onkohan kenelläkään käytännön kokemusta ko. paikasta?

Me tehtiin tarjouspyynnöt Amicalle, Paninille, Kolmen kimaralle sekä Vanha Waasa Cateringiin. (Wennberg olisi haluttu mutta ovat tosiaan kiinni koko heinäkuun)

Kampaaja sekä valokuvaaja on jo varattuna. Niin ja puku ostettu! :-X Pikkuhiljaa näitä muitakin asioita hoidellaan eteenpäin...

Link to comment
Share on other sites

kiva että tänne on ilmoittautunut lisää vaasan seudun morsioita  ;) meillä siis häät 26.8.06, vihkiminen mustasaaren kirkossa ja juhlat merenkyntäjillä. Pitopalvelua ei vielä olla päätetty, ensi viikon aikana varmaan saadaan se kuntoon..

pukua lähden etsimään vasta saatuani laihdutettua (meillä on 6kk ikäinen poika, vielä äidillä vähän vatsaa jäljellä  ;D), toki suurinpiiretin tiedän minkälaisen haluan.

häämessuille 12. pv tarkoitus ehtiä, toivottavasti siellä on kivoja ideoita

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tänne ilmoittautuu kans yksi "vaasalainen". Asutaan mieheni kanssa Maxmo, mutta luokittelen meidän Vaasalaisiksi.  ;D

Häitä olisi tarkoitus viettää 21.7.2007  :-X Mustasaaren kirkossa haluttaisiin mennän naimisiin, mutta eriasia on että saadaanko varattua sitä.

Te jotka tiedätte tuosta Mustasaaren kirkosta niin koska sitä saa ruveta varaamaan ensi vuoden häille?

Juhlapaikasta ei ole vielä mitään tietoa. Vieraita tulee olemaan n.100.

Niin ja häämessuille olen sunnuntaina menossa.  :)

Link to comment
Share on other sites

merri-78

Käyppä visiitillä päiväkirjassani... Meillä nimittäin myös häät merenkyntäjillä :D ja vihkiminen Mustasaaren kirkossa.

cookie monster

Sulhon siskolla oli ko. pitopalvelu viime syksynä häissään. Ihan ok. pitopalvelu, mutta.. En viitsi tässä julkisesti eritellä asioita. Pistäydy päikyssäni niin selitän hieman tarkemmin...

Kirsi-87

Mustasaarelaiset saavat varata kirkon (seuraavalle vuodelle) 1.12 alkaen. Muut 2.1. kyseessä olevaa vuotta.

Ja nyt messuille!!!

Link to comment
Share on other sites

Morsmaikku29.7 olitko eilen siellä messuilla?  :)

Tietääkö joku mitenkä noiden Vaasan kirkkojen kanssa, että koska niitä sitten saa varata?

Meillä muuten muuttui tuo hääpäivä aikasemmalle. Eli uusi päivä on 30.6.2007  :-X

Link to comment
Share on other sites

Vaasan kirkkoja saa varata 1.12. klo 8 alkaen. Itse soitin ko. päivänä vasta 8.30 eikä haluamaamme kirkkoon ollut muita aikoja enää jäljellä kuin klo 12 ja 18. Nyt sitten vihkiminen klo 17 mustasaaren kirkossa...

Joo oltiin messuilla. Juuri ja juuri ehdittiin puoli yhden näytökseen. Sen jälkeen sitten kierrettiin messut läpi.

Link to comment
Share on other sites

Täälä löytyis myös yks mustasaarelainen morsian.

Kauan odotetu päivä on heinäkuussa. Mustasaaren kirkossa vihkiminen, sundomin nuoriskalla juhlat, valokuvaus, bändi,häämatka ja pitopalvelukin on varattu.( cookie monster: meillä sama pitopalvelu kuin teillä:) )  Studioksessa tehdään kampaus ja meikki. Hääaskartelu puolta pitäis kovaa ruveta alottamaan,ideoita vaan vähä liikaa pyörii päässä.

Link to comment
Share on other sites

Jos kirkon saa varata vasta noinkin myöhäisessä vaiheessa, niin miten sitten käy juhlapaikan varauksen kanssa? Tuntuu siltä että se on aikasta myöhään olla varaamassa juhlapaikkaa vaan puolta vuotta ennen h-hetkeä...vai riittääkö se puol vuotta?ajatuksena lähinnä on segeli ja hietalahden villa... entäs sitten jos varaa juhlapaikan jo n. vuotta aikaisemmin ja sitten ei saakkaan kirkkoa varattua enää sille päivälle??miten olette saaneet ratkaistua nämä varasuongelmat....??

olin myös häämessuilla sunnuntaina, muotinäytös oli kiva, muuten ei henk.koht jäänyt mitää ihmeempiä sieltä käteen.. Mikä puku teistä oli hienoin näytöksestä? Mä tykkäsin eniten siitä ihan viimeisestä puvusta, se oli iiihana!!! :-X

Link to comment
Share on other sites

Sanoisin että puolivuotta on kyllä liian myöhään ainakin Villaa varattaessa kesäksi. Minä soitin reilua vuotta ennen aiottua hääpäivää viime keväänä ja kaikki tämän kesän ajat olivat menneet. Jäin odottamaan varasijoille peruutuspaikkoja ja sellaisen onneksi saimme juuri oikealle päivämäärälle. Tänä vuonna on ilmeisesti tullut aika paljon peruutuksia kun Vaasan nettisivuilla mainostettiin pari viikkoa sitten Villasta vapautuneita aikoja.

Tuota kirkon varausta mekin sitten jännäilimme, varsinkin kun hääpäivämme on yksi kesän suosituimmista. Kannattaa olla heti soittamassa kirkkoherranvirastoon kun puhelinpäivystys aukeaa. Minä innokkaana pääsin ensimmäisenä läpi ja saatiin just se aika mikä haluttiinkin.  :)

Link to comment
Share on other sites

Me varattiin hääpaikka jo elokuussa. sit vaan toivottiin, et saadaan hivä aika ko. päivälle. no ei saatu, mut sen kanssa on vaan elettävä.

Villa pitää varata nyt jos haluu 2007 kesälle.

Mun mielestä tietysti mun puku oli ihanin!!!

Link to comment
Share on other sites

Me varattiin Villa 1,5 vuotta ennakkoon ja jännättiin sitten että saadaanko kirkko (järkevään aikaan) samalle päivälle. Mutta hyvin onnistui sekin.

Villasta voi saada joitain erikoisempia ajankohtia (esim. juhannus ja huvilakauden päättäjäiset) lyhyelläkin varoitusajalla, mutta esim. heinäkuun lauantait täyttyy aika nopeasti.

Link to comment
Share on other sites

Nythän mä vasta ihan mainion ketjun löysin, vaikka oon jo jonkin aikaa täällä pyörinyt!!! :) Täällä siis myös vaasalaispariskunta, häät -06 :-X, vihkiminen Vaasan kirkossa ja juhlat Merenkyntäjien majalla.

Meillä on vielä täysin hakusassa bändi, sormukset ja kampaus + meikki.

Link to comment
Share on other sites

Hempula paljonko tuon Merenkyntäjien majan vuokraus on?

Me ollaan myös ajateltu, että pidettäis siellä hääjuhlat. Onko minkä näköinen sisältä?  :)

Mulla on perjantaina sovitusaika varattuna Basicista! Ihanaa pääsee sovittamaan hääpukuja!!  :-X

Link to comment
Share on other sites

Just tuota samaa olen pohtinut, eli paljonkohan vieraita mahtuu Merenkyntäjien majaan ja paljonko vuokra on? Kuinka kauan aikaisemmin sen täytyy varata että saisi 2007 heinäkuulle lauantain varatuksi?VAikka alkuperäinen vaasalainen olen, niin täytyy kysyä tyhmä kysymys, onko Merenkyntäjien maja sama asia kun Segeli???

Link to comment
Share on other sites

Heippa! Ajattelin tässä vastata LillMyyn kysymykseen. Eli Seglis on ruotsinkielisen pursiseuran paikka ja merenkyntäjät taas suomenkielisen...! Seglis on mielestäni kiva paikka, mutta koska siinä on ravintola niin voi olla että kaikki ruoat ym pitää ottaa sieltä mutta merenkyntäjillä on mielestäni eri jutska!

Vähän sekavaa toi nyt oli mutta toivottavasti sait selvää.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät ensi heinäkuussa Merenkyntäjillä. Vieraita suositellaan max 110. sen verran sielä on tuoleja. pöytiä löytyy 120 hengelle. olen kyllä kuullut, et viime kesänä oli häät jossa vieraita 130. Olivat tuoneet omat, kapeammat tuolit.

Varasimme tilan elokuussa, jolloin hinta oli 250€. On voinut nousta.

Talo on maalattu toissa vuonna ja viime kesänä kunnostettu sisältä. Nutzan päikystä löytyy kuvia sisältä ja ehkäpä kohta munkin päikystä... Sisätilat ovat siistit, vaalean vihreät. Kuulemma lattia laitetaan kuntoon tulevana kesänä. (hiotaan ja lakataan)

Merenkyntäjät sijaitsee siis saman tien varella kuin segeli, mutta ihan tien päässä, juuri ennen leirintäaluetta, minigolfin jälkeen. keltainen talo

Netissä on varaustilanne. Vaasan kotisivut -> vuokrattavia tiloja

Merenkyntäjillä on isot hyvät kylmätilat. Astioita tai mitään muutakaan irtainta ei ole: ainoastaan kalusteet ja verhot. Nurkassa on baaritiski, jossa oluthanat ja kylmä altaan juomille. Mitäs vielä. Kyselkää vaikka päiväkirjani kautta (luen sitä useammin), jos tulee jotain mieleen. Linkki löytyy tuolta kukkalaskurin yläpuolelta

Link to comment
Share on other sites

Kiitti vastauksista! SnartBrud, tiedätkö paljonko Segeliin mahtuu sitten vieraita? Ja onko se ennen minigolffia oleva keltainen rakennus?

Link to comment
Share on other sites

En muista määrää. siinä muistaakseni luki 10-150, mut voin olla väärässä: luin niin monen paikan tiedot. Muistaakseni Segel ei ole keltainen. mulla vissiin nyt muisti pätkii ;D

Segel on ensimmäinen purjehdusseura ko. tiellä. siinä on kyllä oikein iso kyltti. muissa ei ole kylttiä tai sit ne on tosi pieniä...

Segelillä on hyvänä puolena astioiden, tarjoilijoiden yms. läsnäolo. Alkoholijuomissa on sit 22% veroa, joten kalliiksi tulee, jos meinaa juottaa vieraita enemmän... puolensa ja puolensa..

Link to comment
Share on other sites

Heipparallaa! Eli Segelin rakennus on kyllä muistaakseni keltainen. Siitä on minigolf radalle vissiin joku 200-300 metriä. Segeliin mahtuu vähemmän ihmisiä kuten edellä kirjoittanut jo kertoi.

Harmittaa että vaasassa ei ole enemmän "merellisiä hääpaikkoja". Itse ei ole vielä kosintaa tullut mutta olemme olleet kihloissa jo 5 vuotta ja häistä jutellaan viikottain, itselläni hää-asiat pyörii mielessä noin kerran tunnissa  ::)

Kuitenkin olemme miettineet hääpaikkoja ja kirkkoja paljon. Merenkyntäjät on yksi paikoista. Olen kuullut että jossain kalajoen lähellä olsi kirkko jossa on alttaritaulun sijasta suuri ikkuna merelle päin...vähän olisi ihanaa! (Vähän kaukana vaan!)

Link to comment
Share on other sites

Minä olen täällä käynytkin jossain vaiheessa ilmoittautumassa, mutta en ole käynyt täällä sen koommin. Meillä hääkirkkona Mustasaaren kirkko Vanhassa Vaasassa ja jatkot Merenkyntäjien majalla  :-X

Minun päiväkirjassa on tosiaan kuvia tuosta Merenkyntäjien majasta sisäpuolelta. Ihan kivannäköinen paikka, mutta minua jäi hiukan häiritsemään tuon tilan "kaksiosaisuus". Varasimme juhlapaikan jo viime kesänä ja hintaa oli tuolloin 250 euroa. Hintaan ei tosiaan sisälly mitään muuta kuin paikan vuokra!

Meillä pitopalvelun hoitaa Silveria. Sadalle hengelle meidän menu tuli maksamaan 24 euroa/hlö. Ja menu näyttää tältä:

HÄÄMENU

Vihersalaatti

Kreikkalainen salaatti

Kananpoikasalaatti

Lasimestarin silli

Sinappisilli

Lämminsavulohi

Täytettyjä munanpuolikkaita

Kinkkuleikkeleet

Salaatinkastike

Kokonaisena paistettu naudan ulkofile

Kermaperunat/keitetyt perunat

Wokatut kasvikset

Punaviinikastike

Vesi

Kotikalja

Mehu

leipä ja levite

Hääkakku

Kahvi/Tee

Tuohon mainitsemaani hintaan sisältyy ruuan valmistus, kuljetus juhlapaikalle, asettelu seisovaan pöytään, astiat, pöytäliinat ja noin neljä tarjoilijaa, jotka kattavat pöydät ja myös kaatavat viinin laseihin ja tiskauskin! Hintaan sisältyy myös kahvi ja hääkakku. Lapset puoleen hintaan ja ihan pienet ipanat ilmaiseksi. Meillä Bestmanina on entinen Silverian työntekijä, joten luotamme kyllä pitopalveluumme täysin!!

Kampaus ja meikki minulle tehdään Studioksessa ja hääkuvaus on Pasinsckyllä (kuinka ihmeessä tuo kirjoitetaan....)

Noista Vaasan kukkakaupoista minäkin olisin kovasti kiinnostunut.......

Link to comment
Share on other sites

SnartBrud, meillä vähä sama tilanne, kihloissa ollaan ja kun mentiin kihloihin niin päätettiin että nyt aletaan rahaa häitä varten keräämään, mutta mitään päivää ei päätetty. Nyt itelleni on iskenyt kauhee hääkuume, ja haluaisin että ajankohta olisi heinäkuu 2007....En tavallaan kyllä odota enää miehen kosintaa, kihloissa kun jo kerran ollaan, joten kai minäkin sitten voisin ehdottaa että  2007 mentäisiin naimisiin...... :-X :-X häistä myös puhutaan, mutta kun ei sen pidemmälle asiassa olla päästy!!!!Mun mielessä kans pyörii koko ajan paikat, puvut jne... ::) Mä haluaisin jo tietää vuoden että pääsis suunnitteluis vauhtiin!!!mutta tuo mieskun luulee että kaikki tapahtuu hetkessä, ei se osaa ajatella että täytyy olla näinkin ajoissa liikkeellä jos mielii naimisiin 2007!

Hyvältä kuulostaa nuo teidän järjestelyt Nunza, tosi hyvä tuo ruokailu jne.. mua kans kyllä vähä häiritsis jos se tila on tavallaan kahdessa osassa, onko se aivan reilusti jaettu kahteen tilaan?

Link to comment
Share on other sites

Yksi merellinen paikka on Kalle´s Inn. Sielä alttaria tuuraa puuvenee puolikas.. KOska on ollut epäselvyyksiä tiloista laitan tänne kuvat. Näkymä mereltä, joten voi olla hieman hankala hahmottaa, mut yritetään...

Merenkyntäjät:vuokra1.jpg

Segel: sori ei löytynytkään...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...