Jump to content
Naimisiin.info

Ouluttaret 3


Allunga

Recommended Posts

Kiitos vinkeistä!

Mitään huippuravintolaa ei siis haeta, koska ei kumpikaan oikein tunneta oloamme kotoisaksi sellaisissa paikoissa. Haussa on siis hyvää, simppeliä ruokaa ja rentoa meininkiä. ;)

Millaisia kokemuksia teillä on Ravintola Pannusta? Nettisivujen perusteella se vaikuttaisi tosi kivalta (ja ruokalistat herkullisilta), mutta en ole koskaan edes käynyt siellä, joten en tiedä miten esim. tilat sopivat tällaiseen tarkoitukseen.

Muokattu: , käyttäjä: Ruska
Link to comment
Share on other sites

Pannu on kiva, tykkään pääasiallisesti paikan ruuista, mutta isompia seurueita varten siellä on ainoastaan yksi pitkä pöytä keskellä ravintolaa, joka ei välttämättä (toki riippuen omista mieltymyksistä) oo paras vaihtoehto. Tuossa kuva:

etusivun_kuva2.jpg

Mutta ei sitä Matalaa kannata säikähtää, se on toki tyylikäs paikka ja ehkä hintatasoltaan perusravintoloita kalliimpi, mutta ruoka on hintansa arvoista ja palvelu pelaa paremmin kuin missään muussa Oulun ravintolassa (disclaimer: niistä missä itse oon käyny ;)).

Katsoitko sitä Toreron listaa? Siellä on myös erillinen "kabinettipuoli" (kabinetti ei anna todellista kuvaa, tila on lähes yhtä iso kuin varsinainen ravintolasalikin ja auki esim. äitienpäiväbuffetin aikaan jne.), jota voinee varata omaan käyttöön.

Tai sitten Istanbul? Myös Kirkkokadun kreikkalainen Crecian ja marokkolainen Marrakech on olleet mun kokemuksen mukaan hyviä paikkoja ruokansa puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Olen samaa mieltä devivren kanssa, että tuo Pannu ei ehkä parhaiten sovi isommalle seurueelle. Se on myös aika meluisa paikka. Jos ei sen anna häiritä, niin ruoka on kyllä hyvää, mutta omasta mielestäni hinta-laatu-suhde ei ole paras mahdollinen.

Suosittelen kyllä myös etenkin tuota Creciania. Siellä on todella hyvät ruoat, löytyy jokaiselle jotakin, tunnelma on mukava, ei turhaa jäykistelyä, mutta kuitenkin hyvä palvelu. Sopii mun mielestä isommallekin porukalle, koska ovat tosi joustavia noiden pöytäjärjestelyiden suhteen. Tietty jos ei tykkää kreikkalaisesta, niin ei ehkä varteenotettava vaihtoehto. www.crecian.fi

Istanbulissa taas on kabinetteja, ruoka on myös hyvää ja palvelu toimii.

http://www.istanbuloriental.fi/kabinetit.html

Torerossa en ole koskaan käynyt, mutta kuullut vain hyvää.

Link to comment
Share on other sites

Huh, en ollutkaan näemmä sitten ilmoittautunut tänne!

Eli juhlimme häitämme 8.8.09 ja meidät vihitään Tuiran kirkossa.

Juhlapaikkamme on Walo. Onkos täällä muita, jotka juhlivat ensi kesänä Walolla?

Tuo Tuiran kirkko ei ollut ykkösvalintamme, mutta viime heinäkuun alussa varatessa olivat Tuomiokirkko ja Oulujoen kirkko jo varattuina. Olin häissä Tuiran kirkossa lokakuussa ja hyvin toimi :)

Onnea kaikille valmisteluihin. Jospa tässä itse saisi aloitettua päiväkirjankin jossain vaiheessa.

Heips!

Täällä on yksi morsio joka juhlii Walolla, sekä vihitään Tuiran kirkossa :)

Meillä häät on 18.7.

Joko olet kovasti suunnitellut juhlapaikan koristelua ym? Tuleeko teillä paljon vieraita?

Link to comment
Share on other sites

Ei tuo Pannu tosiaan taida olla paras vaihtoehto, jos siellä ei ole edes mitään "nurkkausta" jossa isompi seurue voisi olla. Toreron ruuat vaikuttaa tosi hyvältä ja lisäksi olen kuullut siitä muutenkin paljon hyvää mm. eräältä nettitutultani, joka juhli siellä häitään. Olivat muistaakseni saaneet hääkakunkin ravintolan puolesta.

Onko teillä kokemusta Olimpoksesta? Nettisivujen perusteella siellä vaikuttaisi olevan sopivan kokoinen kabinetti ja kuvista katsottuna vaikuttaa ihan asialliselta paikalta.

Link to comment
Share on other sites

Heips!

Täällä on yksi morsio joka juhlii Walolla, sekä vihitään Tuiran kirkossa :)

Meillä häät on 18.7.

Joko olet kovasti suunnitellut juhlapaikan koristelua ym? Tuleeko teillä paljon vieraita?

Mukavaa, että löytyi toinenkin, jolla on samat puitteet! Meille tulee noin 130 vierasta, minkä verran teille? En ole miettinyt koristeluja kattauksia enempää. Meillä on teemaväreinä pinkki ja vihreä, koristelut tulee näillä väreillä, joskin kuvittelisin että panostetaan kattaukseen, koska paikka on minusta nätti muutenkin. Lisäksi meille tulee tuoleihin valkoiset huput, koska tuolithan oli aika tumma sävyiset ja haluaisin enemmän sellaista raikasta fiilistä!

Link to comment
Share on other sites

En itsekään lähtisi välttämättä suosittelemaan tuota Olimposta. Ruoka on kyllä hyvää, mutta joka kerta jollekin seurueesta on tullut väärä ruoka/lisukkeet tai pääruoka on tullut sen jälkeen, kun kaikki muut ovat syöneet. Lisäksi siellä on kesällä todella kuuma ja tunkkaista. Ei tosiaankaan ole tarkoitus mollata tätä tai mitään muutakaan paikkaa, mutta varmaankin kaikki haluavat häilleen sellaisen paikan, johon voi luottaa. Ei sitten tarvi ainakaan tästä asiasta huolehtia, kun suurena päivänä on paljon muutakin ajateltavaa :)

Link to comment
Share on other sites

Anskilia Meillä tulenee sellainen 150 vierasta (eli ahtaaksi vetää) tällähetkellä kutsulistalla on 180 nimeä, että kova karsiminen on käytävä.

Minusta kanssa Walo on nätti paikka, joka ei juuri koristusta kaipaa. Meillä ainokaiset koristeet tulevat siis juuri pöytiin. Meillä väreinä on ruskea ja vihreä.

Mistä sinä ne huput tuoleihin olet hommannut? En yhtään muista millaiset tuolit siellä on. Pitäisi muutenkin soittaa sinne, kun en muista mitään muutakaan :) Pitäis kaydä uudelleen se paikka katsoon. Ja tuliko siihen sitä vuokran korotusta? Keväällä kun sen varasin, oli puhe että vuoden vaihteessa vuokra nousis sellasne 50€.

Muokattu: , käyttäjä: Mocca
Link to comment
Share on other sites

Mocca: Siellä on sellaiset tummansiniset muovituolit, ihan sitä perusmallia. http://www.walo.fi/ Tuolla sivuilla oli kuvia, osa niistä vanhoja, mutta uusissa näkyy ne tuolit. Mun mielestä ne on aika tummat, mutta sehän riippuu ihan siitä miten muuten koristelee. Huput vuokraan ihan yksityishenkilöltä, jonka yhteystiedot sain kaverilta, joka meni syksyllä naimisiin. Voin laittaa lisätietoa yksärillä, jos haluat.

Tuleeko teille astiat pitopalvelusta? Mulle oli suurin ongelma se, että siellä ei ole astioita ja keittiö oli muutenkin aika köpöinen. Näillä näkymin vuokrataan astiat. Tilan vuokrankorotuksesta en tiedä, varattiin paikka kesällä ja silloin ei ainakaan ollut mitään puhetta. Vuokra oli silloin 400,- Meille sanottiin, että paikkaan mahtuu 200 henkeä, mutta tuolit on 150:lle.

Link to comment
Share on other sites

Paljasjalkaisena oululaisena ravintoloita on tullut kierrettyä..

Meillä on ollut pari vuotta sitten työpaikan pikkujoulut Toreron kabinetissa, muistaakseni sinne mahtuu n.80 henkeä. Tosi tunnelmallinen tila ja ihanaa ruokaa!

Myös Istanbulin ruoka on i.h.a.n.a.a!! Olimpoksessa on myös hyvää ruokaa ja valtavat annokset, mutta itse tykkään enemmän Crecianista, noissa ruoka on aika saman tyyppistä.

Pannu on aika arkinen mielestäni, eikä kovin "intiimi" mutta toki hyvää ruokaa sielläkin.

Oskarin Kellari on myös mukavan tunnelmallinen ranskalaistyyppisine sisustuksineen ja siellä on kans kabinetteja. Varsinkin pihvit siellä on hyviä. Ravintola on ehkä hieman kulunut mutta sekin tuo omaa tunnelmaa. Ruoka on hyvää ja edullisempaa kuin monessa muussa Oulun ravintolassa.

Myös Marrakech on kiva paikka, sisustus on viimeisen päälle marokkolainen ja ruoka on hyvää, kuskusia, tagineja yms.

Jos häät on kesällä niin torinrannan Renesanssi (yksi aitoista) on kans kiva paikka, sittenhän on myös Sokerijussi pikisaaressa jne jne.

Tulipas nälkä :P

Link to comment
Share on other sites

Ladybird_81: Laitapa tosiaan sitten vaikka kuvia, kun olette juhlineet. Munkin mielestä tuolit oli siistit, mutta kun näin nuo huput käytössä, niin päädyin niihin.

Jos häät on kesällä niin torinrannan Renesanssi (yksi aitoista) on kans kiva paikka, sittenhän on myös Sokerijussi pikisaaressa jne jne.

Tulipas nälkä :P

Sokerijussia suosittelen minäkin varauksetta, hyvä kun muistutit. Ihana miljöö, edulliset hinnat ja hyvä palvelu. Jos teidät vihitään kesällä, niin tuonne Pikisaareenhan pääsee ihan kävelemälläkin keskustasta. Täytyypä varata itsellekin pöytä vaikkapa ensi viikonlopuksi...

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia taas hyvistä vinkeistä! :-*

Ei tosiaankaan ole tarkoitus mollata tätä tai mitään muutakaan paikkaa, mutta varmaankin kaikki haluavat häilleen sellaisen paikan, johon voi luottaa. Ei sitten tarvi ainakaan tästä asiasta huolehtia, kun suurena päivänä on paljon muutakin ajateltavaa :)

Itse kun en ole vielä kovin kauaa Oulussa asunut (muutin syksyllä 2007), niin helpottaa kovasti kuulla niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia eri ravintoloista. Olisi aikamoinen homma lähteä itse testaamaan kaikki vähänkään mielenkiintoiset paikat. :D

Toreron ruokia pitää ehdottomasti lähteä maistamaan, se vaikuttaa erittäin varteenotettavalta paikalta.

Link to comment
Share on other sites

Anskilia Niinhän se olikin, että vetää 200 henkeä, mutta tuolit oli 150 hengelle. Mietittiin just, että jos jostain koulusta kyselis lainaksi tuoleja lisää, jos/kun tarvetta on. tuskin niitä kesällä koulussa kauheena tarvitaan. Mitenhän, onkohan siellä pöytätilaa 200 vai 150 hengelle? Pitäis vissiin soittaa sinne ja kysellä nuita asioita ja varmistaa, oliko siihen vuokraan tulossa korotusta vai ei.

Meillä on astiat pitopalvelun kautta, mikä erittäin hyvä, eipä sitä tarvitse stressata että mistä ne revitään.

Ladybird_81 Onnea suureen päiväänne! Ja innokkaana odottelen kuvia juhlistanne Walolta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hellou! Ilmoittaudun mukaan keskusteluun, vaikka en ihan Oulussa asukaan, vaan Kempeleessä :)

Meillä on suunnitelmat ihan alussa, vaikka ens kesänä ajateltiin mennä naimisiin. Alunperin oltiin ajateltu myöhäisempää ajankohtaa budjettisyistä, mutta äitini yllättäen lupautui avustamaan kustannuksissa melko huomattavalla summalla ja kaikenlisäksi itse sain vakituisen työpaikan, joten raha ei olekaan enää ongelma. Pelottaa, että ollaan ihan liian myöhään liikenteessä! Tänään soittelin yhteen juhlapaikkaan, ja siellä ei ollut haluamamme päivä (8.8.) enää vapaana. Mennään kuitenkin huomenna katsomaan paikkaa, kun muita päiviä oli vapaana, eikä se nyt sen päivän päälle ole. Äidilleni tosin tuntuu olevan tärkeää, että se ois just tuo 8.8. kun se on porukoittenkin hääpäivä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jokos tänne saisi pian kuvia tuoreimmista häistä :)

Sais vaikka itselle vähän vinkkiä.

Pitäisi käydä juhlapaikkaa katsomassa taas paikan päällä, että muistuisi kokonaisuus mieleen, jotta suunnittelu kävisi hivenen helmpommin.

Vessoista mulla ei ole mitään muistikuvaa tuolta Walolta, siellä alhaalla ne oli, mutta muuten en muista mitään...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on suunnitelmissa mennä naimisiin keväällä/kesällä 2010 Oulussa.

Osaako kukaan sanoa, kuinka suosittu Tuomiokirkon krypta on vihkipaikkana? Lähinnä sitä ajan takaa, että kuinka ajoissa varaamisen kanssa pitäisi olla. Meille on tulossa pienet häät (vieraita n. 17 kpl), joten sen puolesta krypta olisi erittäin hyvä vaihtoehto. Voikohan kryptaa varata ns. päällekkäin itse Tuomiokirkon kanssa?

Vihkimisen jälkeen menemme varmaankin porukalla johonkin ravintolaan syömään. Koska kumpikaan meistä ei ole alunperin Oulusta kotoisin, niin suosituksia hyvistä paikoista otetaan mieluusti vastaan.

Krypta oli ainakin vapaana 10 kk päähän, ja oli vapaana molempina kysyminämme päivinä. Tosin kyselymme olivat talvikuukausilla, joten vaikuttaisiko?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...