NellaNita

Joensuun seutu

479 viestiä aiheessa

^ Millaisia tuikkukuppeja olet vailla? Mulla olis viininpunaisia Ikean tuikkukuppeja :).

Ihan semmosia tavallisia kirkkaita ja matalia ja löysinkin ne jo! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MarsiM. Eikös Liperissä ole jotain työväentaloja tai nuorisoseurantaloja tai jotain aika kivoja. Ne on varmasti edullisia paikkoja vuokrata ja tanssimaan mahtuu hyvin ja satakin vierasta aivan mukavasti. Ainaki yks kaveri kerto näin joskus. Tietysti pitäis sit pitopalvelu saada, mikä vois olla vaikeaa noin lyhyellä varoitusajalla, mutta kannattaa kokeilla.

Tuossa lomalla kiersin Joensuun tarjontaa ja vertailin vähän paikkoja ja hintoja. Näköjään se on vaan niin, että olkoon maine mikä tahansa ja hinta mikä tahansa, ni loppujen lopuksi päätöksen tekee sen perusteella, mikä tuntuu mukavimmalta, luotettavimmalta ja itselle sopivimmalta paikalta. Musta vaan tuntu, että en halua miun häämeikkiä tehtävän Maija Cosmeticsilla enkä missään kampaamossa vaan siellä Iso Myyn Kicksillä. Ja se oli edullinenkin! Joku kehui, että hyvä paikka ja oli ollut tyytyväinen jälkeen. Eli sinne. :)

Sain myös selville, että sankoruusua saa tosi halvalla kukkatukusta loppukesästä, joten sitä tilaan ja aion askarrella itse kukka-asetelmat hääpöytiin. Ei ole kovin vaikeaa tökkiä sieneen niitä, jos haluaa sellaisen iloisen sekaisen asetelman, jossa yhdistyy ruusuja, krysanteemeja, luonnonkukkia ja lehtiä. :) Kivaa. Muutenkin kuulin, että kukat on tosi halpoja loppukesästä, halvimmillaan jopa, sanoi kukkakauppias.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietysti pitäis sit pitopalvelu saada, mikä vois olla vaikeaa noin lyhyellä varoitusajalla, mutta kannattaa kokeilla.

Lyhyellä...? Hmmm, siis pitkällä.. häihin on 1vuosi JA 4kk, ei 4kk. Thank god...

Noi työväentalot ja muut on varsin varteenotettava vaihtoehto ja oon itsekin ollut jopa kaksissa häissä juurikin Liperin seudulla sellaisissa paikoissa ja hienoja niistä on saatu yllättävän vähällä laittamisella ja tosiaan esiintymislavatkin niistä yleensä löytyy. Mut mut.. En oikein osaa selittää miksi haluan etsiä jotain muuta silti. Tuntuu vain siltä.

Muokattu: , käyttäjä: MarsiM

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos joensuulaismorsioilla tietoa, mistä voisi löytyä makeispurkkeja karkkibuffettia varten? Muovisia mielelläni etsin, sellaisia mainoskarkkeihinkin käytettäviä. Kävin jo tuolla karkkibuffettiketjussakin kyselemässä, mutta ei ihan tärpännyt... Haluaisin siis semmoiset "vinottain" asetettavat tyyliin:

2f546aac74cdfc13229c779e5f5ca891.png

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ou, sori, MarsiM. Sähläsin. :) Eiköhän sieltä löydy muitakin kivoja hääpaikkoja kuin ne jo mainitut. Jotain huviloitaki on siellä päin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko Joensuussa tukkuliikkeitä, joista saisi karkkibuffettiin makeisia vai kannattaako ostaa ihan tavallisesta irtomyynnistä? Kokemuksia, anyone? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin Metro-tukusta Teolllisuuskadulta (??) karkit karkkibuffettiin. Se vaan vaatii tukkukortin :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku kyseli makeispurkeista. En tiedä varmaksi, mutta suosittelen käymään Carlsonilla. Siellä on paljon kaikenlaisia purkkeja ja purnukoita. Ja sit tietty Anttila, Sokos, Tokmanni ja Tiimarikin vois olla kans sellasia joista löytyis :)

Me ostettiin karkkibuffaan karkit ihan Prismasta ja Citymarketista. Mun mielestä irtokarkit tulee edullisemmiksi ostaa valmiissa pusseissa, esim niitä kaikkee Fazerin isoja Missä-x, Mättö mix -pusseja kuin jos ihan irtokarkkitiskiltä keräilee niitä itse. Just silloin oli Citymarketissa Plussakortti tarjouksella ne Fazerin isot karkkipussit. Ainiin ostettiinhan me myös R-kioskilta osa karkeista. Siellä oli silloin laatikoittain myynnissä Ässämix-lakuja ja ne tuli edullisemmaksi ostaa sieltä isossa pakkauksessa kuin tavallisesta kaupasta irrallisina. Ja myös mini-ChupaChups tikkareita ja Bonbon-tikkareita ostettiin Ärrältä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita mini ChupaChupseja on nykyään ihan CandyKing telineissä myynnissä, ne vois olla ihan hauskoja tohon buffettiin... :rolleyes: En ollu aikasemmin tajunnutkaan niitä...Buffetin toteuttaminen vaatii ehkä normaalia enemmän mainoslehtisten kyttäystä, sillä minä ainakin uskon, että ihan tavan ruokakaupasta saa erilaisten "hulabaloo-päivien" aikana namuja paljon edukkaammin kuin muualta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään meinas mennä hermo Eeva Eskelisen luona. Mentiin sovittamaan sulhaselle frakkia, ja sitten hän tietysti halusi myös neuvoa, miten frakin kanssa oikeaoppisesti istuudutaan. Sulhanen sitten kerran kokeili ja Eeva kysyi, että haluatko vielä harjoitella. Miekkoseni oli sitä mieltä, että ehtiihän sitä vielä sitten kesälläkin harjoitella puku päällä. Siihen Eevalla oli kommentti tyyliin: "Ei sitä sitten voi enää harjoitella, menee prässäykset pilalle, ja joutuu kuusi kertaa prässäämään uudestaan, että frakki on taas hyvä." :o

Voi tsiisus, eikö sitä hääpäivänä saa muka istua? :o No joo, jäi erittäin huonot fiilikset siitä paikasta tällä kertaa. Olin tosin aikaisemminkin käynyt siellä, mutta tuollaisia kommentteja en ollut vielä kuullut.

Että näin. En tosiaankaan halua pilata paikan mainetta, piti vaan päästä avautumaan :P . Ehkä me ollaan vain ihan eri aaltopituudella hänen kanssaan. Lähinnä jälkeenpäin nuo hänen sanomisensa vain naurattivat. Kyllä hän erittäin ammattitaitoinen ihminen tuntuu noin yleensä ottaen olevan.

Nyt pitäisi siis löytää se vuokrafrakki. Marjalassa käytiin. Siellä häiritsee se myyjä. Ei ole oikein asiakaspalveluhenkinen. Ajateltiinkin käydä vielä Lehmon pukuvuokraamossa, jospa siellä palvelu olisi jotain näiden kahden edellisen väliltä.

Onko kellään muuten kokemuksia pukuvuokraamo Minnin toiminnasta?

Huoh, kiitos tästä avautumismahdollisuudesta... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon kuullut Eskelisestä muualtakin vähän samansuuntaista palautetta. Että hääpuvun kanssa joutui koko päivän stressaamaan, että ei vaan mikään mene huonoksi, kun nainen nalkuttaa sitten palauttaessa muuten. Uh. Itsekin kävin siellä sovittelemassa, mutta ei nyt tälläkertaa osunut valinta sinne. Eskelinen ilmoitti jossakin vaiheessa sovitusta, että sitten laihikselle pitää alkaa tässä ennen häitä. Tiesin sen kyllä oikein hyvin itsekin, ja EN olisi sitä häneltä halunnut kuulla. Outoa asiakaspalvelua kyllä minusta. :rolleyes:

Taidan käydä sulhon frakkia katselemassa mieluummin Marjalassa tuon perusteella. Totta, se myyjä on vähän itävaikutteinen asiakaspalvelussaan, mutta ihan asiallinen kuitenkin, eikä kommentoi tyhmiä. Tilasin hääpukuni sitä kautta, koska hinta oli halvempi kuin missään muualla ja ostopuvusta kun puhutaan, ei tarvitse sitä palauttamista muutenkaan miettiä. Sitä en tiedä, miten ne siellä tekee mahdollisia korjauksia sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu siis pakko kyl kommentoida tosta asiakaspalvelusta! Sain nimittäin saman suuntaista palvelua tuolta Eskeliseltä, kun etsin veljelleni frakkia! Sieltä ei hänelle käypäistä löytynyt. Löysin sitten Hammaslahdesta yksityisen naisen, jolla on muutamia frakkeja, joita hän vuokraa talvisin wanhojen tanssikäyttöön. Hänen frakkinsa eivät olleet uusia, vaan hän "kunnostaa" vanhoja frakkeja ikään kuin harrastuksenaan...Muutamaa frakkia katsottiin ja ainakin ne olivat sopivampia talvikäyttöön raskaan kankaan takia, en ole varma onko hänellä "kevyempiä" olemassa. Löysimme sitten häneltä veljelleni frakin (oli talvella käytössä) tai oikeastaan frakkipaketin sisältäen kaikki frakkiin kuuluvat osat. Nainen tärkkäsi paidat valmiiksi ja meidän mielestämme talvisäässä tuo frakki ajoi asiansa hyvin, oli siisti ja sillei...hintakin oli ihan kohtuullinen :rolleyes:

Minkä hintainen tuo Marjalan vuokraamo on suhteessa, jos meinaa omaksi puvun hankkia? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla puku tuli yli sata euroa halvemmaksi kuin täysin vastaava Helsingissä. Kävin siis Helsingissä sovittelemassa, kun muutenkin oli käyntiä siellä, koska valikoimat ovat laajemmat eri kokoisissa puvuissa. Minusta oli hyvä sovitella tosi monennäköisiä pukuja, että muodostuu joku käsitys siitä, mikä näyttää itseni päällä hyvältä. Ennakkoon minulla ei ollut siitä tarkkaa käsitystä.

Eskelinen mainosti pukujensa maksavan "noin kahdeksantuhatta euroa", mutta liekö laittanut omaa lisäänsä siihen sitten reilusti. Marjalassa piti maksaa puolet tilatessa käsirahaa ja siitä pystyi vähän tinkimäänkin. Ainakin sen verran, että asiakkaalle tuli hyvä mieli. ;) Olen oikein tyytyväinen kauppoihini ja voin ainakin tämän kokemuksen perusteella suositella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo-o, meillä ei mies suostunut menemään enää sinne Eskeliselle sovittaa frakkeja kun oli vanhojen tansseihin joskus vuokrannut frakin sieltä ja oli ollut niin tiukka täti. :lol: Mä kävin ystävän kanssa sovittelee itselleni pukuja siellä ja oli kyllä outoa se meininki. Just jotain mainitsi, että voithan sä ton tyylisen puvun ottaa jos haluat näyttää pullealta hääpäivänä, kun en löytänyt hänen luotaan sen mallista mitä olin ajatellut ja mistä mulla oli kuva mukana. Muutenkin hän ei näyttänyt mulle kauheasti sitä valikoimaa, toi vain itse jostain mulle muutamia pukuja joita sain sovittaa. Nettisivujen mukaan siellä ois pitänyt olla tosi laajat valikoimat pukuja... :o Liekkö hän sitten ajattelee että osaa itse parhaiten valita sopivimmat puvut morsiammelle ja morsian menis vaan sekaisin jos näkis koko valikoiman!? :D:P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka vaan kaikillle,

joku kyseli siitä Lehmon vuokraamosta Minni vai mikä se oli???...Soittelin sinne syksyllä niin ei sitä enää oo...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hahah, Eskelisen pukuvuokraamo on kyllä legendaarinen tapaus. Mun sisko ja sen mies vuokras kans sieltä (kävivät erikseen keskenään, olin molempien makutuomarina) ja voi jeesus sitä ohjeiden määrää mitä kaikkee ei saa tehdä. Mut siis mun mielestä pukuvuokraamona ihan hyvä, pitää vaan ottaa ne kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja hihitellä siinä välissä itekseen. Itse tosin ehdottomasto ostan/vuokraan Helsingistä. Kuolaan jokapäivä töölön ohi ratikalla matkustaessani niiden liikkeiden ikkunoita, harmi että mun lempipuku katosi ikkunasta jo ennenkuin menin kihlohin. Ja en kehdannut mennä sovittamaan pukuja vielä ennen sitä.. Nyt kehtais jo, makutuomari vain puuttuu. Kaikki häihin kutsuttavat kaverit on Joensuussa tai ulkomailla.

Muokattu: , käyttäjä: MarsiM

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko lisätä vielä tuohon pukuvuokraamokeskusteluun, että kävin kysymässä josko tässä nimeltämainitsemattomassa pukuvuokraamossa olisi ollut jotain vaatteita morsiustytölle. Oli kyllä niin tympeätä vastaanotto. Pilasin varmaan arvon rouvan päivän, kun kyselin mekoista.

Joo. ei sinne enää toista kertaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko muuten hyödyntäneet läheistä Venäjän rajaa ja sen takaisia halpoja houkutuksia miten häihinne? Juomia nyt varmaan ainakin? Mutta oletteko hakeneet jotain muutakin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MarsiM rohkeasti vaan sovittaa pukuja, mäkin kävin yksin kun kaverit on Joensuussa. Kommentteja sain myyjiltä ja toisen morsiamen apureilta..

Ja Eeva Eskelinen on tosiaan ihan oma tapaus..Vuokrasin häneltä vanhojentanssimekon, kaikki meni ihan ok, mut no hän on omalaatuinen ;)

Lykkyä Joensuun morsiamille!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Moikka vaan kaikillle,

joku kyseli siitä Lehmon vuokraamosta Minni vai mikä se oli???...Soittelin sinne syksyllä niin ei sitä enää oo...

Kyllä pukuvuokraamo Minni Lehmossa on edelleen olemassa, vuokraa nykyisin vanhojentanssipukuja ja miesten frakkeja ja saketteja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taas ois vihkimusiikki konsertti Joensuun kirkossa ke 7.5 klo 19.00. Mie aattelin mennä kuuntelemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myö käytiin vuokraamassa Eskeliseltä saketti sekä sulhaselle että bestmanille ja koska olin käynyt täällä etukäteen lukemassa kommentteja siitä mitä odotettavissa voi olla, annoin suurimman osan Eevan puheesta mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voin kuitenkin todeta, että lopputuloksesta tuli oikein hyvä ja kun myyjää hieman myötäili, irtosi sieltä ystävällistäkin palvelua. Eli on vähän omastakin asenteesta kiinni, ei pidä ottaa itteensä kaikkea! Sulhanen kyykkäsi tuoliin saketin istumaharjoituksissa ainakin kuusi kertaa mutta osaapahan nyt istua :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikun kiva kuulla, että konsertti on! Kiitos kaunis tiedosta marika83!

Tietääkö joku muuten miten häämusiikkien kanssa toimitaan? Eli pitääkö nuotit hommata itse vai voiko ne saada seurakunnan kanttorin kautta? Eli tilaako kanttori nuotteja vai pitääkö ne maksaa itse? Maksavat näköjään enemmän yksityishenkilölle kuin kanttorille.

Muokattu: , käyttäjä: salza08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aikun kiva kuulla, että konsertti on! Kiitos kaunis tiedosta marika83!

Tietääkö joku muuten miten häämusiikkien kanssa toimitaan? Eli pitääkö nuotit hommata itse vai voiko ne saada seurakunnan kanttorin kautta? Eli tilaako kanttori nuotteja vai pitääkö ne maksaa itse? Maksavat näköjään enemmän yksityishenkilölle kuin kanttorille.

Luulisi että kanttoreilla on itsellään nuotit yleisimpiin häämarsseihin. Mut kannattaa tietty varmistaa olemalla yhteydessä kanttoriin ja varsinkin jos on erikoisempi biisi häämarssiksi mielessä niin varmistaa suostuuko kanttori sen opettelemaan. Näin olen käsittänyt. Meillä ei ollut omissa häissämme kanttoria vaan itse hankitut viulisti ja kitaristi. Ja nuottejahan saa ilmaiseksi kun kirjastosta käy nuottikirjsta monistamassa ne ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään