Guest Nea

Kihloihin toisten häissä?

50 viestiä aiheessa

Mä olisin kuollu häpeästä jos mua olis kosittu joidenkin toisten häissä, heidän päivänään. On vaan niin tahditon ja mauton homma. Olisin varmaan tiuskassu että pää kii ja kiskonu äijän korvasta takapihalle. Ja samalla periaatteella, että morsianta voi harmittaa "stealing her thunder" (juu, katsoin Frendit eilen), niin samalla tavalla voisin kuvitella olevani pettynyt että 'kihlajaiseni' on jonkun Hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli ekana mieleen, että mies on köyhä tai laiska ja halus saada itselleen kihlajaisjuhlat ilmaiseksi. Kyllä ärsyttäis, jos olisin morsian. Yrittäisin kuitenkin pitää sitä vain yhtenä ohjelmanumeroista. Te olette naimisissa ja se on tärkeintä.

Mulle tuli ekana mieleen, että mies on jotenkin tyhmä ja yksinkertainen. :D On tuo niin auttamattoman sopimatonta käytöstä, että itseäni ainakin raivostuttaisi tuollainen. Varmasti jokainen yrittää olla ystävänsä puolesta onnellinenkin tuollaisessa tapauksessa eikä se tietenkään omasta avioliitosta ole mitenkään pois, mutta silti... harmittaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todellakin saat olla harmistunut tuosta "shown" viemisestä, minäkin olisin. Ja jos itseäni olisi kosittu julkisesti jonkun toisen häissä, niin olisin kyllä nolostunut, kuten p1qmyy myös kirjoitti.

Mutta tuosta päivämäärästä tai sen viemisestä - sitä en kyllä oikeen ymmärrä, että mitä haittaa siinä on. Mulle ainakin olisi ihan sama, jos jollain ystävällä olisi kihla- tai hääpäivä juuri samana päivänä kuin meillä. Siis vaikka olisi sama vuosikin. :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies kosi ystäväni hääjuhlassa. Tosin vasta illalla ja kun kaikki ohjelma oli mennyt ja kahdenkesken. :girl_pinkglassesf:    Morsian oli aivan innoissaan ja sillä tuli itku ihan kunnolla. Sanoikin että tämä kruunasi heidän päivänsä. Että heidän rakkautta juhliessa tulee lisää ihania uutisia. :girl_in_love:    

 

Ymmärrän kyllä, jos kosinta olisi tapahtunut alussa ja muiden edessä, joku voisi loukkaantua.     Ystäväni juhlissa emme alkanee pälättää meidän juhlista, vaan keskityimme hääpariin ja heidän onneensa. :wub:

 

Ai juu ja lupa oli kysytty ja asia sovittu aiemmin hääparilta.  Mutta sanoivat etteivät olisi loukkaantuneet vaikkei olisi kysytty. Kunhan siis kosinta ei olisi kesken heidän ohjelmien/vihkimisen jne. 

Muokattu: , käyttäjä: T.I

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloittaja: minun mielestäni sinulla on täysi oikeus olla louikkaantunut. Todella harmittavaa ja EPÄKOHTELIASTA varastaa huomio tuolla tavoin :( Jos olisivat jossain nurkassa kaikessa hiljaisuudessa kahden kesken kihlautuneet, ilman, että olisivat kertoneet siitä, se olisi ollut ok.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan käsittämättömän törkeää minusta kosia toisten häissä! Jos nyt on väkisin pakko niin tehdä (en ymmärrä miksi olisi) niin sitten kahden kesken ja siten, että kihlauksesta kerrotaan vasta häiden jälkeen. Hääpari on suurella vaivalla suunnitellut suuren päivänsä ja laittanut aikaa ja rahaa juhlan järjestämiseen. Vaikka ei olisikaan huomion keskipisteessä viihtyvää tyyppiä, niin ei ole mitään oikeutusta muiden varastaa huomiota tällä tavoin. Minä ainakin pahoittaisin mieleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai juu ja lupa oli kysytty ja asia sovittu aiemmin hääparilta.  Mutta sanoivat etteivät olisi loukkaantuneet vaikkei olisi kysytty. Kunhan siis kosinta ei olisi kesken heidän ohjelmien/vihkimisen jne. 

 

Saanko kysyä miksi halusitte toteuttaa kosimisen nimenomaan jonkun toisen häissä? Kyseessä kun ei siis ollut yllätys tai ex-tempore päähänpistos, vaan etukäteen suunniteltu juttu.

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa jäin pohtimaan kuin edellinen kommentoija..? Tuntuu näin äkkiseltään vähän hämmentävältä idealta.

 

Voiko kohtelias ihminen kieltää toista kosimasta, vaikkei sitä hääjuhlaansa "rikastuttamaan" toivoisikaan? Minä en varmaan pystyisi. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy myöntää, että pohdin samaa kuin kaksi edellistä. Olen hieman hämmentynyt.. Sovitteko siis etukäteen, että mies kosii nimenomaan siellä häissä / että menette kihloihin x:n ja y:n häissä? Ja miksi? Päivämääränkö takia? (Itse kun ymmärrän niin, että kun kihlauksesta sovitaan, niin sitten ollaan kihlauduttu.)

 

Jos lupa oli kysytty parilta etukäteen, niin eihän se sitten silloin ollut uutinen muille kuin tämän hääparin vieraille? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ymmärsin tuon luvan kysymisen niin, että kenties mies oli asiaa kysynyt etukäteen...? Mutta kirjoittaja ehkä osaa itse kertoa parhaiten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ymmärsin tuon luvan kysymisen niin, että kenties mies oli asiaa kysynyt etukäteen...? Mutta kirjoittaja ehkä osaa itse kertoa parhaiten. :)

Joo siis MIES Oli kysynyt etukäteen. Pariskunta on meille kuitenkin läheinen ja odottaneet jo tovin milloin mennään mekin naimisiin. En tiennyt itse siis mitään. Täysi yllätys jossa kaikki olivat mukana paitsi minä siis.  :girl_in_love:

 

Mutta huh huh, aika paljon tunteita herättää tämmönen...   Anteeksi vain kun selitin väärin. :grin:    

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin huomautan vielä että en viestilläni siis viitannut T.I. sinun viestiisi, toivottavasti et pahoittanut mieltäsi. :) Asia on toki eri jos parin oikeasti tuntee ja tietää, etteivät pahastu ja jos vielä on luvan kysynyt. Kommentoin lähinnä siis näihin yllätyskihlauksiin, joista hääpari oikeutetusti saakin pahoittaa mielensä. Itse en silti olisi halunnut tulla kosituksi toisten häissä, enkä myöskään haluaisi, että meidän häissämme kukaan kosii - tai saa kosia, jos tosiaan kihlauksesta ilmoittaa vasta häiden jälkeen. Kukin tavallaan kunhan kenenkään mieli ei pahoitu, kosia kun voi myös minä tahansa muuna päivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin huomautan vielä että en viestilläni siis viitannut T.I. sinun viestiisi, toivottavasti et pahoittanut mieltäsi. :) Asia on toki eri jos parin oikeasti tuntee ja tietää, etteivät pahastu ja jos vielä on luvan kysynyt. Kommentoin lähinnä siis näihin yllätyskihlauksiin, joista hääpari oikeutetusti saakin pahoittaa mielensä. Itse en silti olisi halunnut tulla kosituksi toisten häissä, enkä myöskään haluaisi, että meidän häissämme kukaan kosii - tai saa kosia, jos tosiaan kihlauksesta ilmoittaa vasta häiden jälkeen. Kukin tavallaan kunhan kenenkään mieli ei pahoitu, kosia kun voi myös minä tahansa muuna päivänä.

Joo ei mitään. Käsitin että se oli mun viestiin viitattu, mutta olin väärässä. Blondi! 

  :girl_wink:

 

Mieheni oli siis kauemman aikaa miettinyt pariskunnan kanssa miten kosii. Ja morsian oli ehdottanut että häiden iltajuhlassa olisi ihana kun on tunnelma kohillaan ja olen kuulemma valmiiksi niin romanttisella fiiliksellä. Tunsi minut.. :blush:  Olinkin ihan romanttisessa tunnelmassa, itkin kirkossa ja nyyhkin puheitten aikana. Ja se häätanssi, sitä kyynelten määrää....   :-X

Mies oli miettinyt ensin että kehtaako toisten juhlassa.. :ph34r:   Onneksi kehtasi. Ymmärrän kyllä jos olisi puolituttujen juhlassa yhtäkkiä kosinut ja vienyt shown. Se olisi ollut itsellekin ihan noloa ja olisin kyllä tuntenut että meni vähän toisen parin juhla pilalle.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juu minä huomasin vasta tuon toisen viestisi jälkeen, että aika helposti varmaan ymmärtää niin, että sinun viestiisi viittasin. Tosiaan puhuin näistä yllärikosinnoista. Pareja on niin monenlaisia! Myönnän etten itse en noin avarakatseinen osaisi olla, mutta ihanaahan se on, että hääpari osaa noin aidosti iloita puolestanne että peräti itse ehdottivat tuota kosinta-ajankohtaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Itse ymmärsin tuon luvan kysymisen niin, että kenties mies oli asiaa kysynyt etukäteen...? Mutta kirjoittaja ehkä osaa itse kertoa parhaiten. :)

Joo siis MIES Oli kysynyt etukäteen. Pariskunta on meille kuitenkin läheinen ja odottaneet jo tovin milloin mennään mekin naimisiin. En tiennyt itse siis mitään. Täysi yllätys jossa kaikki olivat mukana paitsi minä siis.  :girl_in_love:

 

Mutta huh huh, aika paljon tunteita herättää tämmönen...   Anteeksi vain kun selitin väärin. :grin:    

 

Aaa... no nyt muuttui ymmärrettäväksi minullekin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juu minä huomasin vasta tuon toisen viestisi jälkeen, että aika helposti varmaan ymmärtää niin, että sinun viestiisi viittasin. Tosiaan puhuin näistä yllärikosinnoista. Pareja on niin monenlaisia! Myönnän etten itse en noin avarakatseinen osaisi olla, mutta ihanaahan se on, että hääpari osaa noin aidosti iloita puolestanne että peräti itse ehdottivat tuota kosinta-ajankohtaa.

:grin:   Totta, takana on meillä molemmilla pareilla raskaita aikoja. Menetyksiä ja kaikkea, ollaan oltu aina toistemme tukena niin myötä-kuin vastamäessä. Oon kaverille ennen mieheni tapaamista sanonut vitsillä että jos maailmasta loppuu miehet, niin vien hänet vihille kun passataan niin hyvin yhteen. :lol: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän aloittajan harmistuksen. Mielestäni olisi ollut kohteliasta kysyä asiasta etukäteen tai kosia sitten kahdenkesken ilman, että tekee siitä yllätysohjelmanumeroa. Mieleeni tuli myös, etten ehkä itse olisi halunut tulla kosituksi toisen häissä, vaikka häissä yleensä onkin kiva ja romanttinen tunnelma :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkuperäiseen viestii viitaten: Itse olen sitä mieltä, että maailmassa on miljoona ihanaa, unohtumantonta paikkaa ja ihanaa tilannetta, joten miksi pitää valita kosintapaikaksi juuri toisten häät? En siis tarkoita, etteikö häät paikkana ja tilanteena olisi ihanat, mutta kyllä se mielestäni vie aika räikeästi huomion illan päätähdiltä. Yksityinen kosinta häissä - jotenkin vielä hyväksyisin sen... mutta julkisesti kaikkien nähden, niin että kaikkien huomio varmasti kiinnittyy kosintatilanteeseen, nou nou nou... :girl_impossible:  Minä morsiamena luultavasti loukkaantuisin.  :girl_sad: Asia on eri, jos morsiuspari esim. tietäisi kosinnasta etukäteen ja olisivat asian kanssa sinut, kuten tuossa ylläolevassa esimerkissä. Nämä on näitä tilannetajuun ja hienotunteisuuteen liittyviä juttuja, jotka jokainen kokee niiiiin eri tavalla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse morsiamena hieman pahastuisin, jos meidän häissä kosittaisiin tosi suuri eleisesti (siis niin, että siitä tulisi yksi ohjelmanumeroista). Yksityinen kosinta syrjässä muulta juhlakansalta ei haittaisi. Jos minulta kysyttäisiin etukäteen lupa, niin se miten reagoisin riippuisi siitä kuka kysyisi ja myös se että voisinko olla varma, että kosinnan molemmat puolet tykkäisivät ideasta.. Itse nimittäin en olisi missään tapauksessa tykännyt, jos minua olisi kosittu toisten häissä. Etenkään jos se olisi tapahtunut ennalta suunnittelemattomasti. Tulisi tunne, että hääjuhlan humu olisi vienyt miehen mukanaan eikä kosinta (ja sen jälkeen tuleva avioliitto) olisi tarkkaan harkittu juttu. Jos taas kosinta on ennalta tarkkaan harkittu, niin en ihan ymmärrä miksi pitäisi kosia toisten häissä :unsure: Ehkä tähän mielitpiteeseen vaikuttaa se etten itse olisi halunnut tulla kosituksi edes suunnitelmallisesti toisen häissä.

 

Mutta kuten on moneen kertaan todettu, mielipiteitä on monia ja on monia käsityksiä siitä mikä on romanttista :-X  Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee :wub:

 

Itseasiassa Bianca tuossa ylhäällä ^ sanoikin kaiken mitä minullakin oli kielen päällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloittajan viestin aiheeseen.... itse olisin tosi onnellinen jos meidän häissä kihlautuisi joku läheinen ystäväni! Useat ystäväni on jopa sellaisessa elämäntilanteessa, että tämä ei edes olisi mahdotonta. Minun mielestäni häät on rakkauden juhla, ja siten erinomainen paikka kosinnalle. Tietenkin ymmärrän, että suuri osa ei nauttisi sen kaltaisesta show varastamisesta, mutta miehet, jotka näitä kosioita usein ovat, ei välttämättä pysty asiaa käsittämään :D

Ja olisi tosiaan kohteliasta kysäistä vaikka hääparilta onko spektaakkelimainen kosinta ok, ja itse vastaisin KYLLÄ <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja itse kyllä en olisi myöskään tykännyt jos mua ois kosittu toisten häissä (tai ylipäänsä mitenkään julkisesti), mutta senhän tuo mies tiesikin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jännä tilanne! Toisaalta aivan mielettömän romanttista ja toisaalta taas vähän blaah. Toki jos on etukäteen kysytty lupa hääparilta ja he asian hyväksyvät niin mikäs siinä, mutta jokseenkin tökeröä tempaista sormus esille kesken hääjuhlan, ehkä vähän "steal her thunder" -meininki o_O Itse tulin kosituksi ihan kaksistaan kotona ja olen onnellinen että asia meni juuri näin, en niinkään perusta julkisista kosinnoista, mutta ainakin T.I.n tilanne kuulosti todella liikuttavalta, varsinkin kun hääpari oli antanut luvan ja itsekin "mukana juonessa" :girl_in_love:

 

Saattaisin siis vähän närkästyä jos vaikka hääparille ei niin läheinen serkkupoika päättäisi heittäytyä polvilleen ja kosia tyttöystäväänsä kesken hääjuhlamme, mutta esimerkiksi jos läheiset ystävämme kertoisivat menneensä kihloihin juuri ennen meidän häitä tai mies haluaisi kosia niin eiköhän jotain saada sovittua ;) Mehän kihlauduttiin reilu viikko ennen siskoni hääjuhlaa, ja sanottiin että voidaan kyllä pitää matalaa profiilia jos eivät halua ylimääräistä hässäkkää asiasta, mutta morsian keksikin että maljapuheen pitävä iskämme kertoi asiasta juhlaväelle kun oltiin ensin skoolattu hääparin kunniaksi. Sisko sanoi että siellä salin etuosassa oli hauska katsoa ihmisten ilmeitä kun kihlauksemme julkistettiin :girl_pinkglassesf: Eikä asiasta kuitenkaan jauhettu sen enempää, illalla lähtiessä huikattiin että nähdään seuraavissa häissä :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: FelineStripe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä olenkin miettinyt aika paljon. Ensiajatus oli, että ei missään nimessä kukaan ala kosimaan ketään meidän häissämme. Itse olisin ainakin kuollut häpeästä jos mies olisi kosinut minua ystäviemme häissä! Ei olisi jäänyt kovin mukavat muistot. Nyt taas kun mietin, että jos esimerkiksi ystäväpariskuntamme kihlautuisi hääjuhlassamme... niin olisiko se kuitenkaan ollenkaan kamalaa? En ajattele hääpäivän olevan jotenkin ainoastaan MINUN tai MEIDÄN päivämme, kyllä siihen päivään muutakin iloa ja onnea mahtuu. Eli vaikka se ei nyt maailman paras idea olisikaan, mutta en kyllä suuttuisi.^_^ 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen varmaan aika ehdoton, mutta minusta häissä ei pidä kosia (häiden jälkeen romanttisissa tunnelmissa kahden kesken olisi paaaaljon parempi idea).

Ylipäätään en tykkää, että joku varastaa shown, ellei kyseessä ole pikkulapsi ja tilanne on täysin tahaton ja sinällään suloinen ja hauska.

Häissä ei pidä pukeutua juhlavammin kuin morsian, ristiäisiin ei pidä viedä pientä vauvavierasta, synttäreillä keskitytään sankariin eikä jaella kaikille lahjoja jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 11.9.2012 at 0:05 PM, p1qmyy said:

Mä olisin kuollu häpeästä jos mua olis kosittu joidenkin toisten häissä, heidän päivänään. On vaan niin tahditon ja mauton homma. Olisin varmaan tiuskassu että pää kii ja kiskonu äijän korvasta takapihalle. Ja samalla periaatteella, että morsianta voi harmittaa "stealing her thunder" (juu, katsoin Frendit eilen), niin samalla tavalla voisin kuvitella olevani pettynyt että 'kihlajaiseni' on jonkun Hääpäivänä.

Joo, aivan samat fiilikset täällä. En muutenkaan olisi halunnut kosintaa minkään älyttömän ihmisjoukon keskellä, ja olisin kyllä järkyttynyt ja pettynyt jos joku minunkin häissäni kosisi - jokaisella pariskunnalla on hyvä olla ne ihan omat hetkensä. Kaipa tämänkin voi tehdä tyylikkäästi keskustelemalla etukäteen hääparin kanssa, mutta muuten ehdoton ei. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään