Jump to content
Naimisiin.info

Läheisille kiitoskortti vai iso kuva?


SCH

Recommended Posts

Hei!

En löytänyt mistään tietoa, että miten on tapana tehdä. Eli ajatuksenani oli tehdä vieraille kiitoskortit ja niihin pieni kuva. Kuitenkin useimmat läheiset sukulaiset haluavat tietysti ison hääkuvan seinälleen, joka on ymmärrettävää. Äitini ehdotti, että haluaisi kuvat muistitikulla voidakseen teettää itse taulun yms. Varmaan monet muutkin haluaisivat kuvia. Käyttämällämme kuvaajalla ei ole nettigalleriaa.

Tässä tapauksessa mietin, olisiko järkevintä laittaa jokaiselle kiitoskortit pienellä kuvalla ja sitten jakaa muistitikkua lisäkuvia haluaville? Vai pitäisikö minun teettää isot kuvat parhaasta hääkuvastamme läheisimmille sukulaisille? Toisaalta sitten joudun kyselemään jokaiselta, minkä kokoisen haluavat jne.

Kuulostaa tyhmältä miettiä tällaista, mutta kun ei ole aiempaa kokemusta, miten menetellä :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mun käsityksen mukaan usein on tapana, että kiitoskorttien sijaan vanhemmille, isovanhemmille, ehkäpä kummeille ym. läheisimmille annetaan esim. 13x18cm kuva pohjukkeessa. Minusta te saatte valita mitä annatte, eikä jokaiselta tarvitse erikseen kysyä, eiköhän ne tyytyväisiä ole kumminkin. Tikun lähettäminen kuulostaa hankalalle jos sitten kaikkien pitää kuvansa tilata itse. Tietysti jos kerran valokuvaaja antaa teidän itse teettää kuvia, voittehan itse laittaa ne nettigalleriaan ja kertoa muille että sieltä voi käydä lataamassa jos haluaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 5 months later...

Moi! 

Me ostettiin dvd-levyjä (50 senttiä/kpl) ja laitettiin kiitoskortin (kuva meistä) mukaan tuo pieni mini-dvd, jossa on siis hääkuvia .avi -muodossa eli videona. Taustalla soi häistä tuttua musiikkia, mm. meidän häätanssimme ja viimeinen tanssi. Videoksi muutettuna kuvia ei pysty kopioimaan ja lataamaan esim. facebookiin, mikä mielestäni on inhottavaa. Emme itse käytä fb:tä kauheasti, ainakaan emme täytä sitä kuvilla. 

 

Jokainen saa silti pienen kuvamuiston ja fillistelyn. Videokameralla kuvatut varsinaiset videot jätettiin vain omaan käyttöömme. 

 

Netistä voi ladata ilmaisohjelman AVS4you jolla voi tehdä valokuvista videoita. Itse tehtiin ostetulla Adoben ohjelmalla, saatiin parempi kuvalaatu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...