Pienet polttarit


Maen

Recommended Posts

Hei,

meillä on jo tässä parin kk:n sisällä polttarit eräälle tosi rakkaalle ystävälleni..

Suunnittelussa tuottaa vaan ongelmia se että meitän on vain kolme sankarin lisäksi ja budjetin pitäisi pysyä käsissä...

Sankari on itse esittänyt toiveen että häntä ei nolattaisi mitenkään ja on muutenkin tosi arka ja ujo vieraita ihmisiä kohtaan...

olisiko ideoita tai kokemuksia näin pienellä porukalla..?

itsellä on ollut mietinnässä saunomista ja meikkailuja ja hoitjoa jossain välissä.. mutta olisi kiva jotain räväkkää ja kivaakin ennen sitä... ruoka puoli non jo omassa hoidossa.. :D

kiitos jo etukäteen jos joltain niksejä tipahtelee...

Link to comment
Share on other sites

Millä paikkakunnalla polttareita on tarkoitus viettää? Vantaan Flamingossa pääsee myös hohtogolfaamaan. Kerran olen ollut. Vaikka kuinka olen golfia ja minigolfia aina paheksunut, niin hohtogolfaaminen oli kivaa :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Miettikää kaikki koko tuttavapiirinne oikein tarkasti läpi, sieltä varmasti löytyy jos jonkinlaisia erityistaitoja! Miettikää mitä tuttunne harrastavat / tekevät työkseen ja pyytäkää heitä apuun pientä korvausta vastaan. Jos siellä on joku moottoripyöräilyä harrastava, niin laittakaa morsian pienelle ajelulle. Tai jos joku tuttavanne harrastaa tanssia, niin ei muuta kuin tanssituntia pitämään koko polttariseurueelle! Jos tutuissanne on vaikkapa maajusseja, niin ei muuta kuin pellolle kokeilemaan traktorilla ajelua ennen morsiussaunaa ja hemmotteluhoitoja. Käyttäkää mielikuvitusta! :)

Link to comment
Share on other sites

Mun polttarit vietettiin pienellä rahalla, mikä oli ehdotonta että immeiset pääsee ja pystyy lähtemään messiin. Polttarit oli oikeastaan aika huisit ja kesti aamu seitsemästä seuraavaan aamuun. Asusteet (murrr) oli vanhoja vaatteita, kruunu kaverin teinivuosilta, puuhka pöllästy kaverin lasten huoneesta. Vaikka porukkaa oli paljon, tajusivat kaverit käyttää meijen perheen tila-autoa. Matkoihin varmaan meni yksi suurimmasta osasta mitä kuluja tuli, n.250km suuntaansa. Polttareihin osallistui 7 kaveria. Eräs kaveri hoiteli ravintolaan alennuksen annoksiimme, yhden perhepiiristä löytyi samanpäivän tapahtumaan järjestäjä tuttuja (ilmainen sisäänpääsy) ja yksi keksi hurvittelua huvipuistoon yllätys taas työtuttujemme kautta 0e. Yksi oli hakenut viinasta tallinnasta ja sai pitää suurimman osan, sillä ei tälle syntymähumalasta kärsivälle porukalle paljoa uponnut. Ilta jatkui kaverin kotipaikalle missä minullekkin hyvin tuttu isukki oli myös paikalla, siellä karaokea, nyyttärimeiningillä herkkuja (anteeksi yhä kaikille kun aamulla söin sen voileipäkakun pois, ymmärrätte myöhemmin kyllä miksi......) saunomista ja pihalla viesti pelejä. Sinkosvatte ne mut korkeuksiin missä toinen menoerä matkojen lisäksi oli.

Kun kaikki mahdollisuudet ottaa huomioon polttarit voi järjestää yhden hengen osalta halvemmiksi kun kahden hengen talouden yhden kauppareissun hinnan. Järkyttäviin yllätyksiin kannattaa kysyä apuja, yllättävän moni oikeasti lähtee innolla mukaan jos saa vähän hupia elämään.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei!

Sain juuri kuulla, että yksi kaverini menee naimisiin melko pian. Menevät siis maistraatissa todistajien läsnäollessa ja sitten muutaman päivän päästä järjestävät pienet juhlat lähipiirille.

Minusta olisi mukava järjestää pienet polttarit hänelle. Esim. viedä hänet jonnekin syömään, ja sitten saunomaan jonnekin.

Onko kellään mitään ehdotusta sopivista saunapaikoista ja muutenkin ohjelmasta?

Link to comment
Share on other sites

Mä haluaisin ehdottomasti pienet polttarit, vaikka ihan vain kahden siskoni kanssa :)

Mun haaveissa olisi juuri syöminen, hemmottelusauna ja rento illanvietto parhaassa seurassa :-X Huippua olisi myös mennä esim. jollekin vähän erikoisemmalle tanssitunnille tai tehdä jotain muuta vähän normaalista poikkeavaa ja liikunnallista :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mun tadin polttareilla tana kesana ostettiin tadille "muskeliasu." Me kaytiin laheisessa leirikeskuksessa tekemassa metsassa pieni tehtavarata, mika kesti n. tunnin ja sen jalkeen laitettiin tati kaupungille muskeliasussaan haastamaan ihmisia painonnostoon. :)

Muskeliasu tuli ihan vain siita, etta tati on aina lihaksillaan pullistelemassa ;)

Mutta liikunnallisena ihmisena han ainakin kovasti tykkas tuosta patikoinnista ja tehtavien suorittamisesta metsassa.

Ja kyseessa oli ihan vain 6 hengen (+morsian) polttarit.

Link to comment
Share on other sites

Itse haluaisin kovasti seinäkiipeilemään! Olisi niin kivaa, olen kerran käynyt ja en päässyt ylös asti kun alkoi pelottaa. Voisi kokeilla onko sisua tullut lisää. :D

Tanssi- tai käsityötunnit tai jokin vastaava olisi myös kiva pienen porukan juttu. Tai sitten joku huokea kauneushoito, käsihoidossa ainakin stressi sulaa. Ja saunaan olisi tietenkin kiva päästä, tehdä sitten omat vanhankansan pakanataiat avio-onnen takaamiseksi.  :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Mun tulevissa polttareissani on osallisena mun lisäkseni kolme ihmistä. alustava suunnitelma kaason kans oli et lähdetään tallinnan risteilylle juodaan kuohuvaa, syödään hyvin ja nautitaan. 

 

Se miksi ollaan sovittu näin johtuu siitä että en tahdo perinteisiä polttareita ja kaasoni ihan suoraan kysyi onko mulla jotain toivomuksia. Ja muina vieraina siis mun pikkusisko ja isoveljen vaimo. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minusta polttarit ovat onnistuneimmillaan pienet ja intiimit eikä liian järjestetyt. Eli hauska illanvietto jonkun kotona tms. on loistava. Laitetaan yhdessä pientä purtavaa, jos halutaan. Mennään saunaan, jos siltä tuntuu, mutta ei sen enempää aikataulutettua ja ohjelmoitua meininkiä. Itse ainakin näin luonnonlapsena en jotenkin nauti mistään erikoisohjelmasta. Polttareissa yhhdesäolo on parasta, sen enempää ei kaipaa. Mitä pelkistetympää, sitä läheisempi ja arvokkaampi on tunnelma. Tehkää vaikka teema "neljän tähden illallinen" ja jokainen tarjoaa jonkun ainesosan (Saunamakkaran - sinapin - saunan - vihdan) ja kaikkiin hyvä esittely päälle. Pieni on kaunista.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mä halusin vain lähimmät ystävät polttareihin, eli sillä tavalla että mulla on mukava olla vaikka tehtäis mitä. Joten kaasojen lisäksi ilmotin 3 henkeä kutsuttavaksi.

Tosin sitten muuttui niin että pyysin kutsumaan vielä sulhasen siskon joka on tosi kiva mutten vielä häntä hyvin tunne kun asuu toisessa maassa. Mutta päätettiin sulhon kanssa että kutsutaan toistemme sisarukset. 

 

Nyt toivon vain että ne ystävät ja sulhon ystävien puolisot jotka on häihin tulossa, ei tästä nyrpistä sitten nokkaansa.. 

 

Haluan vaan kivan päivän/illan/yön (ja ehkä seuraavan aamun jos sellainen mahdollisuus on) rakkaimpien ystävieni seurassa! 

 

Mutta vähän huono omatunto kaasojen puolesta. Hankalampi järjestää mitään kovin ihmeellistä kun maksajia on vähemmän.. Toivottavasti keksivät jotain kuitenkin ilman sen suurempaa stressiä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Käyttäkää hyväksi kaikki tuttujen kontaktit, jos jollain esim. on hieno auto tai vene. Onko joku töissä esim. matkailualalla? Yksissä polttareissa oli saatu hauskat opaskierrokset edulliseen hintaan. Onko joku tutun tuttu esim. kosmetologi? Voisi saada hoitoja edullisesti. Kenellä on mökki suvussa? Sen saa ilman tilavuokraa. Osaako joku ennustaa Tarot-korteista tai onko muita taitoja? :)

 

Minulla oli suht pienet polttarit, ja jos kaikki asiat, joita polttareissani oli, olisi hankittu ilman suhteita, kyllä olisi tullut varmaan kallis paukku. Nyt luulen, että rahaa meni lähinnä ruokiin ja juomiin sekä morsiussaunan tarvikkeisiin ja hoitoihin. Kyllähän niihinkin saa rahaa uppoamaan, jos haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Minullekin on tulossa pienet polttarit. En ollut alun perin ajatellut polttareita ollenkaan, mutta kun ystävät halusivat järjestää, ajattelin, että se voisi olla kuitenkin kivaa. Loppujen lopuksi listalla on itseni lisäksi kuusi ihmistä. Vähän jännittää, mitä minulle keksitään!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...