Hääpuvun muokkausompelu, kokemuksia ja hintoja


4ralia

Recommended Posts

Mulla puvun kavennus + selkäkappaleen ja vetoketjun lyhennys + puvun pääntien muokkaus sydämen malliseksi + irtopitsien sommittelu ja ompelu pääntiehen + pitsien ompelu peittämään empirelinjan saumaa + laahuksen nostolenkit + pukupussi maksavat yhteensä max. 220€. Helman lyhennystä ei tarvita, kun tilattiin puku valmiiksi lyhennettynä valmistajalta. Tällaiset hinnat siis Helsingissä - mun pukuun tehdään melko paljon muokkauksia, joten alle 200 euron luulisi kyllä yleensä selviävän ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Riippuu todella paljon siitä, millä paikkakunnalla työ tehdään ja mitä materiaalia puku on + minkälainen helma siinä on. Esim. pitsipuvun lyhentäminen maksaa reippaasti enemmän, kuin yksinkertaisen satiinihelman. Arvio oman pukuni helman lyhennykselle on 90-100 euroa. Helmassa on röyhelöitä, joita joudutaan irrottamaan ja niiden paikkaa siirtämään, eli ei ole se yksinkertaisin lyhennettävä. Puku on parhaillaan ompelijalla, joten saa nähdä mihin hinta lopulta jää. :) Kavennuksen ja laahuslenkin kanssa yhteisarvio kaikille korjauksille oli 150-200 euroa.

Link to comment
Share on other sites

Kuten yllä on sanottu niin paikkakunta, ompelijan maine, puvun materiaali, sekä helman muoto. Oma pukuni (blue by enzoani emporia) muokkauksiin meni muistaaksen vajaa 200e. Puku muokattiin morsiusgallerian ompelimossa ja sitä pienennettiin (vetska, ei nyöritys, mutta puvussa oma korsetti), sekä helmaa ( puvussa siis helmassa monta monta tylli kerrosta) lyhennettiin edestä ja muotoiltiin sivuilta. Liikkeet antavat kyllä hinta-arvioita ja jos heillä on listahinnasto niin tietenkin menevät sen mukaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Heips! Mulla tyllihelmainen puku, jossa nyöritys. Oulun Ruskassa (Katariinan kans samassa) Kavennus ja lyhennys (ei ympäri) n.150e.. Kavennus normaalia kalliimpi ku ei oo sivusaumoja, niin pitää ottaa kaikki nyörilenksut pois. Onkohan kukaan muokannut pukunsa pääntietä? Haluaisin nimittäin olkaimettomaan pukuuni sweetheart-pääntien ja mietin, että missähän sellaisten muutosten hinnat pyörivät?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En voi suositella ainakaan Kuopion Sokoksella sijaitsevaa Korjausompelimo Paula Savinoff:a. Työ ei ollut valmis luvattuna ajankohtana, mutta siitä ei vaivauduttu ilmoittamaan; tuli hukkareissu minulle. Lisäksi yksinkertainen sisäänotto oli tyritty ihan huolella ja otettu sisään ihan liikaa, vaikka ompelija itse mittasi ja merkitsi neuloin kohdan. Viikossa ei ole mahdollista lihoa niin paljon, kuin korjaus heitti. Uusiksi siis meni, mutta hyvä ei ole vieläkään, hiukan liian kireä yhä, mutta pakko kelvata; en kertakaikkiaan uskaltanut jättää mekkoa enää sinne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miten sattuikin sopivasti, että tämä keskustelu oli etusivulla kun palstalle tulin aamulla. Minun on tarkoitus kohta lähteä uudelleen sovittelemaan pukuja samaan liikkeeseen. Minua mietityttää myös tuo korjausompelun hinta, koska pukuja on väistämättä lyhennettävä (pituutta minulla 155cm). Yksi puku olisi myös sellainen, josta pitäisi halterneckistä tehdä olkaimeton (tulisi helposti sweetheart). Onnistuukohan ja onkohan kallista? Kannattaako puku ompelusta liikkeessä, josta sen ostaa vai käydä jossain muualla?

Link to comment
Share on other sites

Valentina näsi!! Aivan uskomatonta työtä /käden jälkeä. Halpa sekä 100% rehellinen. Palautti minulle rahaa, kun oli laskenut ompelu tunnit väärin! valentina.nasi(at)kolumbus.fi.  100% suositteluni!

 

Minulla levennettiin pukua 3cm rintojen yläpuolelsta ja kavennettiin vyötäröltä sekä lantiosta. Samoin lyhennettiin. Pukuni oli koko pitsiä, mikä oli kuulemma haastavaa. kaikki 300€ mistä palautti vielä muistaakseni 20€

Muokattu: , käyttäjä: Mag
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Itsekin olisin kiinnostunut tietämään hyvää hääpukuompelijaa Pirkanmaalla, joka osaisi tehdä sekä helman lyhennystä,kavennusta ja korteluiden lisäystä. Sain itse puvun tutultani ja pienellä fiksauksella siitä saisi varmasi todella hyvän. :)

 

Itsellä on kokemusta Morsiusgallerian ompelupalvelusta, jätin sinne oman mekkoni edestä lyhennettäväksi (takana laahus, ei lyhennystä). Lyhennyksen ohella tehtiin muutamia pieniä muokkauksia, lisättiin laahusta varten nappi pehvaan ja ommeltiin rannelenkki. Puvun pitsireunat myös tärkättiin. Kaikelle tälle tulee hintaa noin 150 euroa.

 

Koskikeskuksessa on korjausompelimo, josta on myöskin tosi positiivisia kokemuksia. Tekevät lyhyelläkin varoitusajalla ja jälki on aina ollut tosi hyvää. Tuolla olen lyhennyttänyt juhlapuvun tyllihelmaa ja samaiseen mekkoon tehtiin olkaimet. Samassa paikassa on myös monet kerrat korjattu ja kavennettu muita vaatteitani.

 

Cloth Housesta eikä Twiztistä (Ompelimo Fragola) ei ole kokemusta, mutta tekevät itse hääpukuja ja muita juhlapukuja, joten voisivat olla potentiaalisia paikkoja.

Link to comment
Share on other sites

Hain tänään oman pukuni korjauksesta The Cloth Housesta ja olen kyllä todella tyytyväinen. ^_^ Mekkoni yläosaan laitettiin luut ja muotoa muokattiin paremmin istuvaksi. Lisäksi helmasta oli näemmä korjattu yksi rumahko sauma, vaikken sitä erikseen huomannut pyytää. Hintaa työlle tuli 130 €.

Link to comment
Share on other sites

Pääkaupunkiseudulla hyvä ja edullinen korjausompelija löytyy täältä: http://www.korjausompelut.fi/

 

Hilkka kavensi hääpukuani sivusaumoista, lyhensi helmaa, muokkasi pitsiboleron hihoja ja olkapäitä paremmin istuviksi, sekä pienensi sulhasen juhlaliiviä. Kaikki tämä kustansi 110-120 euroa... Ja työn jälkeen oltiin todella tyytyväisiä :) Korjaukset olivat valmiina myös todella nopeasti, eli Hilkka saattaa olla oiva apu tiukalla aikataululla liikkeellä olevalle morsiamelle.

Muokattu: , käyttäjä: LimeBride
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Täällä minä mietin omaa pukuani, se on pikkasen liian kireä kylkiluidenpäältä/ehkä vähän myös vyötäröltä, puku on anoppini vanha (aivan ihana!) ja sitä on aikoinaan kavennettu häntä varten.. Kavennukset on otettu saunoista ns. Taittamalla sisään. Mietin että pitääkö mun laihduttaa vähän vai saiskohan ne kavennukset avattua? Perjaatteessa olen hoikka ja tyytyväinen itseeni joten pelkän mekon takia laihdutus tuntuu hassulta!

(Ps. Mekko siis menee päälle ja vetoketjukiinni mutta näyttää ja tuntuu vähän turhan tiukalta)

Link to comment
Share on other sites

Riippuu mitä materiaalia puku on? Joihinkin jää jäljet, jos niitä päästää. Saumanvaroja varmaan kyllä on sen verran, että sinne sen puoli senttiä-sentin saa - yleensä ompelijat ei leikkaa saumanvaroja niin kapeiksi etteikö se onnistuisi.

 

Toisaalta, jos sulla on häihin aikaa, etkä ole todella hoikka (eli sulla on ns. pehmeää siinä kohdassa, ei pelkkää luuta ja nahkaa), niin se sentti todennäköisesti katoaa ennen häitä. Noin pieni määrä saattaa myös ilmestyä pukuun ihan itsekseen, kun sitä pitää tarpeeksi pitkään päällä. Jos siinä on esimerkiksi muoviluut, saattaa se lämmetessään muotoutua uusiksi jolloin sinne tulee pikkuisen tilaa. 

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Puku on satiinia eli en tiiä jäiskö siihen jälkiä?

Häihin on onneks hyvin aikaa (9kk) ja kyllä tossa nyt sen verran on ylimääräistä että varmaan sen sentin saa pois jos tarve vaatii!

Nyt kun asiaa rupesin eilen oikeen kunnolla pohtiin niin päätin soittaa tänään ompelimoon ja kysyä jos näyttäisin mekkoa, hän osaa sitten kertoa mielipiteensä!

Mietin myös jotain muotailevaa alusasua alle, voiskohan sellanen auttaa asiaa?

Kiitos franny kuitenkin vastauksesta! :)

Muokattu: , käyttäjä: Sofiappi
Link to comment
Share on other sites

En lähtisi millään muotoilevalla alusasulla korjaamaan ongelmaa. Sun kokoisella sen minkä ne poistaa, siitä kankaasta tulee tilalle :) Mä melkein sanoisin, että se sentti lähtee sitten vikan kuukauden aikana ihan itekseen huomaamatta. 

Satiinin saa yleensä tosi siistiksi, ellei sitä ole ommeltu rikkinäisellä neulalla, jolloin ne kuidut on rikki. Mutta hyvä etä soitit ompelijalle, se on aina helpompi katsoa ja kokeilla kuin arvailla :D 

Link to comment
Share on other sites

Ompelijalla käyty! Puvussa on varaa avata sivusaumoista jopa 4cm eli se riittää mulle hyvin! Sovittiin että maaliskuussa vien sinne jos muokkaus on tarpeen, tiedä mitä painolle kerkee sillä välin tapahtua! :D oli hyvä idea käydä siellä, ompelia vastasi kaikkii kysymyksiin (joita oli yllättävän paljon!) ja sain mielenrauhan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vein mekkoni Jyvskylä juhla-asuun ja hintaa muokkaukselle tuli yht. 190e. Helmaa lyhennettiin, rinnan kohdalta kavennettiin ja mekkoon ommeltiin kaksi pitsikirjailukangaspalaa(toinen oli oma ostama ja toisen ostin sieltä liikkeestä), ja hinta sisältää myös vannehameen vuokrauksen. Eli aikas samoissa hinnoissa nämä taitaa pyöriä? Ostin samasta liikkeestä puvun keväällä. Jätin myös maistraattimekkoni sinne kavennettavaksi, koska sekin, yllätys, oli liian iso rinnan kohdalta.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

220e Rovaniemellä, tuntiperusteinen veloitus 40e/h eli laskutus 5,5 tunnille. Sillä hinnalla sai tylliunelman etuhelman lyhennykset kahteen helmaan (lyhyeen ja pitkään) sekä laahuksen kiinnitykset, puku oli kai sen verran erikoinen että helmaremontti oli isohko, sovitettiin kahteen otteeseen ja siinäkin meni varmaan 2x 40min ja ompelijatar joutui välissä höyryttelemään eli tyllikerroksia alushame mukaanlukien ja miettimään, miten ne asettuvat.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...