Guest Maria

Muita joilla pienet lapset kun häät on? (yhdistetty)

87 viestiä aiheessa

Heippa Kaikki

Haluaisin kokemuksia, mietteitä ja vinkkejä liittyen omiin häihin pienten lasten kanssa.

Olemme menossa naimisiin syksyllä, kun vielä mahassa oleva vauvamme on n. 5 kuukauden ikäinen ja esikoisemme on 2 v+3kk. Mietityttää juhlan kulku, hoitajat ja kaikki tähän liittyvä.

Voiko sitä itse rentoutua lainkaan ja miten rankkaa se on hoitajille olla lasten kanssa koko päivä, vaikka olisikin tutut ja turvalliset hoitajat? Ja, onko liikaa vaadittu päättää esim. toisten isovanhempien lähtemisestä lasten kanssa kotiin vaikka klo: 20?

Kaikenlaiset kokemukset ja vinkit tervetulleita. Auttavat meitä päättämään viimein häiden ajankohdan tai siirtämisen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä myös haluaisin kuulla asiaan liittyvää. Itselläni vasta suunnitteilla tällainen juhla, mutta koskaan ei voi aloittaa liian aikaisin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen miettinyt tätä, kun meilläkin on pieni lapsi, joka häiden aikaan on 1,5-vuotias. Veljeni häissä oli niin, että morsiamen äiti ja sisko hoitivat hääparin 3,5 vuoden ja 7 kuukauden ikäisiä lapsia, ja morsiamen äiti myös lähti lasten kanssa juhlista aikaisemmin kotiin. Minusta on kuitenkin jotenkin väärin, että hääparin vanhemmat joutuisivat jäämään juhlista pois lastenhoidon takia, joten itse en kyllä ajatellut toimia näin. Mielestäni paras ratkaisu on hankkia lapsille ihan joku ulkopuolinen hoitaja, silloin kaikki vieraat ja myös itse hääpari saavat nauttia juhlista rauhassa. Eikä todellakaan tarvitse miettiä, onko hoitajille liian raskasta olla lasten kanssa koko päivä, sitähän pienten lasten äidit tekevät joka päivä, joten yhden päivän jaksaa kuka tahansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on lapsenvahtiasiaa pohdiskeltu kuumeisesti, meillä häiden aikaan 1,5- ja 8-vuotiaat lapset. Toinen siis ihan taapero vielä, mutta toinen jo aika iso. Ensin oltiin ajateltu jomman kumman vanhempia lastenvahdeiksi, mutta lopulta todettiin että aika ainutlaatuinen päivä se on heillekin, eli ei haluta heitä tai muitakaan kutsuttuja "vaivata" tällä, kuitenkin lasten kanssa pitää häistä lähteä n. 20-21 aikaan pois. Vanhempi toki jaksaisi pidempään, mutta luulen että pienen on helpompi lähteä kun isosisarus lähtee mukaan.

Vieraan lastenhoitajan kohdalla on arveluttanut miltä se lapsista itsestään tuntuu lähteä oudon ihmisen mukaan nukkumaan, juhlapäivähän se heillekin on.. varsinkin vanhempi lapsista jo kovasti elää häähumussa mukana ja varmaan haluaisi juhlia tuttujen aikuisten mukana niin pitkään kuin mahdollista. Meille tulee häihin illaksi kuitenkin alkoholitarjoilu ja periaatteemme on, ettei lasten tarvitse nähdä vanhempiensa (tai muidenkaan aikuisten) humalaa, vaikka mistään kännäysjuhlista ei olekaan kyse. Lopputulos taitaa siis olla ulkopuolisen lapsenvahdin palkkaaminen, toiveena löytää joku luotettava ja mukava tutuntuttu johon ehdittäisiin tutustua lasten kanssa jo ennen häitä, jolloin hoitajan mukaan lähteminen tuolloin hääpäivänä voisi olla ihan kiva ja jännäkin juttu! Onneksi on vielä puolisen vuotta aikaa etsiä...

Tämmöstä paatostusta tällä kertaa :rolleyes:

Ps. Häissä lapset ovat aika kollektiivisesti isovanhempien, tätien ja setien huollettavana, pyydämme siis lapsenvahdin vasta illaksi. Enkä ajatellut tätä kummemmin pahoitella, kyllä se sukulaisuus sen verran velvoittaa kuitenkin, vai kuinka ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häiden aikaan n. vuoden ikäinen lapsi ja ette arvaakkain kuinka paljon ollaan pohdittu tätä hoito asiaa. En tosiaan haluaisi mun taikka miehen vanhempin taikka sisarusten joutuvan lähteä häistä aikaisemmin lasten hoidon takia. Uskon että meidän häät on kuitenkin näin läheisille todella tärkeät, ja niin on meillekin tosi tärkeää, että läheisimmät saavat juhlia kanssamme :)

Ratkaisimme tämän asian niin, että kaasoni sisko tulee hoitamaan lapsia ihan häihin ja sitten illalla lapset lähtee tän siskon luo yöksi. (Siis mun kaasollakin on lapsi, häiden aikaan n.2v) Itse en ole tän siskon kanssa kovinkaan paljon tekemisissä, mutta on kyllä niin mukava että ihan hyvillä mielin lapseni tälle suon :) En usko että lapsemme vierastaakaan tätä kun serkku kuitenkin samassa paikassa yötä ja nää sisarukset on vielä niin saman näkösiä ja oloisia, että tokkohan meidän neiti edes eroa huomaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut yksissä häissä kahden lapsen (alle 1v ja n.8v, hääparin omat lapset) hoitajana siten, että olin pikkuneidin kanssa koko päivän kotoa asti; puin hänet ja laitoin muuten valmiiksi, hääpaikalla hän olin minun vastuullani koko ajan. Samoin oli isompikin lapsi kuten myös väliaikaisesti muutaman muukin mukula. Illalla, kun hääpari jäi jatkamaan juhliaan, minä otin heidän autonsa ja ajoin näiden kahden lapsen kanssa heidän kotiinsa. Laitoin heidät illalla valmiiksi nukkumaan ja olin yön heidän kotonaan, aamulla ehdin olemaan hetken lasten kanssa, ennekuin toinen mummeista tuli päästämään minut kotiin. Mukava kuva jäi noista juhlista ja tuosta tavasta hoitaa lapset. Vanhemmat kiittelivät myös.

Eli jos vain löytyy luotettava ja hyvä hoitaja lapsille/lapselle, niin suosittelen että lapsi on häissä jo hoitajan kanssa ja juhlan kääntyessä iltaan hoitaja voisi lähteä lapsen kanssa kotiin nukkumaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei muita lastenhoitajia ole kuin mummi ja vaari (minun vanhempani). Enkä olettanut että he olisivat vahtineet lapsiamme (häissä 3 ja 1 vee), mutta itse tarjoutuivat niin en näe ongelmaa. Itse olisin kysellyt ulkopuolista ihmistä tai jos ei olisi löytynyt niin oltaisi pidetty alkottomat häät ja menty lasten kanssa illalla kotiin. Mutta hyvä näin :girl_smile: Luulen, että hyvin jo tämän ikäiset muiden seassa juhlivat (ja varsinkin jos on muita lapsia juhlissa).

Yksi kokemus vieraana on häistä viime kesältä (jolloin lapset siis n. 3 kk ja 2 vee) ja ihan hyvin meni. Mitä nyt pienempi pelkäsi meteliä ja aika paljon olin ulkona hänen kanssaan. Isompi tanssi ja söi muiden mukana, välillä nuhakti jonkun syliin juhlapaikalle ja jatkoi näppilöisten jälkeen juhlintaa. Taisi olla juhlissa noin kymmeneen asti.

Tosin en koe kuuluvani hysteerisiin vanhempiin joiden mielestä tällainen normaalista aikataulusta poikkeava syöminen, limun juominen ja myöhäinen nukkuma-aika ovat turmioksi lapsilleen... Ja vähän survivol henkeä löytyy :grin: (En siis tällä lauseella viittaa ketjun vastaajiin vaan ylipäätään ihmisiin jotka jättävät lasten kanssa juhlat väliin jos lapsi ei osaa käyttäytyä lue istua hiljaa nurkassa tms.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tehokkaasti työntänyt tämän miettimisen pois ajatuksista. Koska parasta ratkasua ei harmiksi ole... Helpointa olis lykätä pojat anopille. Mutta saitte minut miettimään tuota alkoholi vs. lapset häissä hommaa. Meidän pojat on häiden aikaan 1,5v ja 3,5v. Missään nimessä en halua lasten olevan kenenkään humalaisen kanssa samoissa juhlissa joten pitää suunnitella lasten poistuminen sillä tavalla että lasten ollessa paikalla tarjolla on vain ruokaviinit jne.

Plääh... En siltikään tahdo vielä miettiä tämmösiä vaikeita... Lapsilla voi olla juhlissa joku hoitaja jonka kanssa menee mummin luo nukkuun ja mummi tulee sitten perässä...

No niin siis nukkuun ja nukkuun :) Huomioin just että kello on puoli kaksi yllä jatuo 2 vee tapittaa pate postimiestä tossa kainalossa ja vauvalla iltamaito vasta kesken... :rolleyes: öö, perjantai (tuhma äiti)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät elokuussa ja imetän vauvaamme. Vauva on kuitenkin jo iältään 8kk ja olen kovasti yrittänyt miettiä onnistuuko hääpäivä kun rinnat täyttyy maidosta ja kuitenkin alkoholia tulee vähän nautittua. Lähinnä ajatus siitä häiritsee, että joudun riisumaan usiamman kerran pukuni, jotta saan pumpattua enimmät maidot pois rinnoista... onko kellään kokemusta omista häistä ja silti jatkoit imetystä? Vai päätitkö lopettaa imetyksen?

Itse olen ajatellut lopettavani ja en nyt olekaan imettänyt enää muutamaan päivään. Silti vähän on huono omatunto.. toisaalta haluaisin jatkaa imetystä, mutta toisaalta ajattelen että miksi ei voisi jo lopettaa.. hääpäivä olisi helpompi viettää, kun ei olisi rinnat kipeät kertyneestä maidosta... miten osaisin ostaa sopivat rintaliivit edes pukuni alle? :girl_sigh:

Ja jos jollain on kokemusta imetyksen lopetuksesta näinkin lähellä häitä (reilu 1kk enää aikaa), niin ehtikö maito loppua rinnoista? Kivuliasta tämä lopetus on ainakin itselle (kun maito pakkautuu rintoihin)! Vauva kyllä onneksi suostuu pullosta juomaan, vaikka huomaa kyllä että välillä haluaa rintaa... :girl_sad:

Vai jatkoitko imetystä ja häät onnistuivat silti hyvin? ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maito kyllä ehtii loppua, mutta vielä pitkään imetyksen loputtua voi tulla "maitoa" (nimim. imetyksen loppumisesta n. 8kk ja vielä puristettaessa tulee..) Mutta ei sinun tarvitse imetystä kokonaan lopettaa, vaikka et hääpäivänä imettäisikään. Puvun mallista riippuen voi hyvinkin, ainakin osittainen, imetys onnistua.

Jos taas haluat jo lopettaa imetyksen, niin suosittelen (omasta kokemuksesta vain) kertaheitolla lopettamista. Pumppaat/lypsät vain juuri sen verran ettei enää särje. Omalla kohdalla taisi mennä 4 päivää ja se oli siinä, tosin lapsi olikin jo lähes vuoden. Mutta kuukauden pitäisi kyllä riittää hyvin maidon ehtymiseen. Jos olet epävarma, laita liivinsuojat hääpuvun alle.

Mulla meni imetyksen loputtua samat liivit jotka ennen raskautta ja alkuraskaudessa, mutta tämä, kuten kaikki muukin, on hyvin yksilöllistä. Voithan käydä ostamassa uudet liivit vaikka hääviikolla?

Toivottavasti vähän autoin :girl_smile:

edit. typoja...

Muokattu: , käyttäjä: Zenyy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksestasi! :) Kyllä tämä auttoi, toivon todella että maito loppuisi pian (jos nyt lopettaa lopullisesti aijon) mutta kertaheitolla minäkin olen päättänyt imetyksen lopettaa. Meidän vauva oli mummolassa yhden yön ja sen takia ajattelin että nyt on hyvä sitten jättää rinta pois. Mutta onhan se imetys helpompaa, varsinkin öisin, kun voi ottaa pienen siihen viereen.. eikä tarvitse lähtä maitoa lämmittää. Olen haaveillut että imetän vuoden verran, koska esikoistani imetin vain n. 3kk kun maito loppui. Mutta sitten tuli nämä hääsuunnitelmat :girl_wink: Onhan 8kk jo hyvä saavutus minulle ainakin, tosin vauva on kohta jo 9kk :)

En tiedä voisinko häissä imettää, koska tulen kuitenkin juomaan alkoholia. Täytyisi siis pumapata ja puvussani on nyörikiinnitys, se siis olisi myös oma hommansa välillä avata ja taas laittaa kiinni. Toisaalta olen miettinyt että miksi lopettaa imetys vain yhden päivän takia, mutta toisaalta myös äitiysloma loppuu pian ja jos töihin täytyy lähteä.. niin imetyksen lopetus olisi jokatapauksessa edessä. Niin pieniä asioita, mutta kuitenkin niin suuria... ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitä piti vielä sanoa, että meillä loppui myös yösyömiset siihen, kun lopetin imettämisen :) Ehkä sulla käy hyvä yhtä hyvä tuuri :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en kyllä "pelkkien" häiden takia imetystä lopettaisi. Se on kuitenkin vain yksi päivä. Itse olen kolmea lasta imettänyt (en tosin häiden aikoihin) ja muistan, että kun joskus olin illan erossa lapsesta, niin ei niitä pumppauskertoja kuitenkaan ollut kuin yksi tai kaksi illan aikana. Ihan vaan sen verran, ettei tule epämukavaa oloa. Itse imettäisin lapsen viimeiseksi ja sitten varautuisin illan aikana pari kertaa vetäytymään "lypsylle" (itse tein sen aina käsin, tietty hankalampaa, jos pitää jotain pumppuakin mukana kantaa) ja sitten taas imetin heti tilausuuden tullen. Kyllähän se häitä hankaloittaa jonkin verran, mutta ei ehkä kohtuuttomasti.

Mutta jos päätät lopettaa kokonaan, niin eipä sekään lapsen kannalta mikään katastrofi ole. Siinä tapauksessa suosittelen, kuten Zenyykin, lopettamaan kertaheitolla. Muutamassa päivässä hankala olo helpottuu ja maito vähenee äkkiä. Yksi vaihtoehto olisi vähentää imetyskertoja, jos haluat jatkaa esim. iltaimetystä/aamuimetystä (sitähän voi halutessaan jatkaa vielä töissäkäydessäkin). Sekin voisi olla yksi hyvä vaihtoehto häiden kannalta, koska silloin maidon eritys vähenee etkä ehkä joudu pumppaamaan ollenkaan juhlan aikana.

Mutta kannattaa ajatella kokonaisuutta ja muistaa, että hääpäivä on kuitenkin vain yksi päivä, vaikka tärkeä päivä onkin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

toisaalta haluaisin jatkaa imetystä, mutta toisaalta ajattelen että miksi ei voisi jo lopettaa..

Esimerkiksi siksi, että lapsi kaipaisi vielä rintaa ja sinulta tulee hyvin maitoa? Tai siksi, että jos nyt lopetat, vauvaa joutuu kuitenkin ruokkimaan korvikkeella. Jos imetät vielä muutaman kuukauden, niin voisi suoraan siirtyä tavalliseen maitoon nokkamukista. :)

Itse imetin vauvaa häissämme kaksi kertaa. Hyvin onnistui, joku vaan tarvittiin auttamaan puvun kanssa. Illalla otin muutaman siiderin ja sen jälkeen en enää imettänyt, mutta ei tarvinnut pumpatakaan. Aamulla jo taas imetin.

Jos tosiaan haluat lopettaa, niin mikäs siinä. Kirjoituksestasi kuitenkin saa kuvan, että häät olisi se päällimmäinen syy lopetuksella ja mielestäni se yksinään ei ole syy eikä mikään. Jos kuitenkin päätät lopettaa, niin kyllä kuukausi on riittävä aika siihen, että olo ei ole tukala häissäsi, kunhan et pidä maidontuloa yllä pumppaamalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikä välttämättä yhden illan aikana tarvitse lypsääkkään jos ei siltä tunnu, voihan sitä pumpun pakata tarvikkeisiin mukaan ja käyttää sitten jos on tarvetta. Mä olin kaksi yötä kestävällä työmatkalla kun lapsi oli reilu 1v eikä imetys siihen loppunut. Pumppasin pari kertaa koko reissun aikana ja sen jälkeen on imetys jatkunut ihan normaalisti. Kyllä se lapsi selviää yhden päivän muullakin ruualla kun kerta kiinteät on jo aloitettu.

Eli jos vain haluat jatkaa imetystä, niin kannustan jatkamaan. Vauva menee varmaan jonnekin yöksi hoitoon, eli siellä voivat sitten antaa pullosta joko itse lypsettyä maitoa tai korviketta tai muuta ruokaa tilanteen mukaan. Kun vain itse jaksat tissiesi kanssa hääpäivän (ja yön), niin vauva kyllä jaksaa ilman niitä :girl_smile:

Meillä muuten imetys jatkui myös töiden alkamisen jälkeen. Lapsi pärjää päivät ihan hyvin ilman rintaa, mutta iltaisin haluaa sitten läheisyyttä ja syliä ja pienet hörpyt silloin tällöin. Töiden tai häiden takia en siis vieroittaisi, jos muuten imetys sujuu ja vauva tuntuisi sitä kaipaavan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä muuten imetys jatkui myös töiden alkamisen jälkeen. Lapsi pärjää päivät ihan hyvin ilman rintaa, mutta iltaisin haluaa sitten läheisyyttä ja syliä ja pienet hörpyt silloin tällöin. Töiden tai häiden takia en siis vieroittaisi, jos muuten imetys sujuu ja vauva tuntuisi sitä kaipaavan.

Näin muuten meilläkin. Tuossa vaiheessa lapsi söi jo paljon kaikenlaista kiinteääkin, mutta imetys oli meille kiva tapa rauhoittua iltaisin. Joskus myös aamulla imetin, ettei tarvinnut heti rynnätä puuronkeittoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyviä mielipiteitä. Minä päätin kuitenkin imetyksen lopettaa, tosin sen seurauksena sain vielä rintatulehduksen :girl_to_take_umbrage2: en vain tyhjentänyt rintoja tarpeeksi, nyt olen sitten antibioottikuurilla. Meillä tämä lopetus on kyllä muuten sujunut hyvin, vauva on hyvin tottunut pulloon ja pikkuhiljaa myös maito rinnoista alkaa loppumaan. Välillä on ikävä imetystä, mutta en silti kadu päätöstäni. Olen vain onnellinen että vauvani sai rintaa kuitenkin melkein 9kk! ^_^

Nyt sitten häitä odotellessa! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui, ei mulla vaan ole tullut mieleenikään lopettaa, itseasiassa tätä lukiessa vasta tuli moinen asia edes mieleen, että häiden takia imetyksen voisi lopettaa. :o

Meillä siis häät myös elokuussa, itseasiassa samana päivänä kuin aloittajalla ja vauva silloin n.6,5kk. Ajattelin, että imetän niin kauan kuin imetyskunnossa olen ja sen jälkeen sit käydään kaason kanssa vaikka yhdessä pumppailemassa liiat maidot pois, hänkin kun imettää.

Oltiin just viime viikonloppuna laivalla tyttöporukalla hääjuominkeja hakemassa, reilun vuorokauden olin yhteensä poissa lasten luota ja ei siinäkään välissä kauheen montaa kertaa tarvinut pumppailla, oisko ollut kolme(?), eli ei ole iso vaiva. :)

Eli hyvin pystyy hoitamaan häät ja imetyksen varmasti yhtä aikaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tulee tämä pohdittavaksi. Häiden aikaan lapset ovat melkein 4v ja vähän yli 1v. Mummot ja kummit olisi hyvä valinta, mutta jos joku ei vapaaehtoisesti halua ottaa lapsenvahdin roolia, täytyy yrittää värvätä joku tuttu, jota ei muuten kutsuta häihin. Luulen kyllä, että me hommaamme jonkun huolehtimaan lapsista koko päiväksi. Itselle ainakin tulee varmempi olo, jos tiedän että joku tietää juhlapaikalla varmuudella missä lapseni mennä viipottavat. Ei sillä, että epäilisin sukulaisteni vastuullisuutta, mutta lapset ovat nopeita ja voivat uteliaina mennä melkein minne tahansa. Tai ainakin nelivuotias :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko täällä muitakin, jotka on menossa naimisiin ja oma lapsi on silloin alle vuoden ikäinen?Tärkeä päivä on vasta keväällä, mutta jo nyt mietityttää miten järjestäisi oman pienen lapsen hoito hääpäivän aikana. Kaikki lapselle tärkeät ihmiset (isovanhemmat, enot,tädit,kummit,ystävät) ovat tietenkin häissä eikä voi ketään heitä velvoittaa lähtemään jo aikaisin häistä pois lapsemme kanssa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ollut yksissä häissä hääparin 8 kuukautta vanhan vauvan hoitajana ja juhlien jälkeen menin neidin ja hänen veljensä kanssa hääparin kotiin yöksi. Olin heille ennestään tuntematon, joten teimme niin, että kävin ennen häitä hoitamassa lasta useamman kerran heidän kotonaan ja näin saimme tutustua rauhassa. Hääjuhlassa ei vauvalla eikä minulla ollut mitään ongelmia ja yökin meni loistavasti. Olen hoitanut lapsia 14-vuotiaasta asti, joten vauvan hoito häissäkään ei tuntunut työltä.

Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että teidän tarvitsisi löytää perheen ja suvun ulkopuolinen hoitaja, joka voisi rauhassa tutustua teihin ja vauvaan ennen häitä ja ottaa sitten häissä vastuun vauvan hyvinvoinnista. :) Ja mikä tärkeintä, teidän tulisi tietysti luottaa kyseiseen hoitajaan. Hyvän hoitajan kanssa uskon juhlan menevän hyvin kaikkien osalta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän muksu on häissä jo 3v, mutta yksi kummeista ilmottautui vapaaehtoiseksi lähtemään lapsen kanssa nukkumaan kahdeksalta :-X Sen kuullen vaan pähkäilin (sattumalta) että kenet sais muksun vahdiks, ja tämä ihana ihminen sanoi heti että hän lähtee ettei tartte stressata. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä pitänee ensin pähkäillä asiaa ääneen ja sillä tavoin seurata reaktioita, jos joku ei muutenkaan olisi häissä kovin myöhään ja voisi lähteä muksun kanssa jo aiemmin meidän kotiin.Suoraan kun en halua ketään kysyä kun siitä voi olla vaikea kieltäytyä, ihmiset ovat usein liian kilttejä sanomaan ei lastenhoitoasioissa;) Tai sit vuodenvaihteen jälkeen pitää alkaa totuttelee vieraaseen lastenhoitajaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, mullekkaan ei olis tullu edes mieleen kysyä suoraan et tuleeko joku henkilö lapsen vahdiks, mutta onneks kävi noin hyvä tuuri. Tosin, jos ei olisi lastenhoitajaa mistään löytynyt, olisin kysynyt joltain lapsiperheeltä, voisivatko he napata meidänkin muksun mukaansa (Siis ennen häitä jo tietty) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän lapset ovat häiden aikaan 1 1/2 ja 2 1/2 vuotiaita. Täällä on myös pähkäilty tuota lastenhoitoasiaa. Joku ulkopuolinen pitäisi kai hommaan palkata. Anoppi jo tarjoutui lähtemään aikaisin häistä lasten kanssa, mutta siihen en todellakaan suostu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään