teris

Miten toimitte tilausravintolassa?

21 viestiä aiheessa

Muita joilla juhlapaikkana tilausravintola eli juomat tulee talolta? miten olette toimineet tai aiotte toimia alkojuomien kanssa, piikki auki vai kaikki vieraiden maksuun vai miten? itellä on vielä mietinnässä, kaikkea ei haluta maksulliseksi mutta piikistäkin voisi tulla aika pitkä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjoamme vieraille alkumaljat ja ruoan kanssa kaksi kaatoa viiniä. Muut juomat vieraat saavat ostaa itse baarista, josta tulee löytymään muutama hääparin valitsema drinkki erikoishintaan. :)

Olen ollut myös häissä, joissa hääpari ei tarjonnut kuin alkumaljat ja osa pöytäseurueista osti yhteisen viinipullon pöytiinsä.

Minusta on kuitenkin kohteliasta tarjota nuo ruokajuomatkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös me aiomme tarjota alkumaljat ja ruokaviinit. Tarkoituksena on myös neuvotella boolista, jonka me kustantaisimme. Jos sen lisäksi vieraat haluavat juoda muuta alkoa, saavat luultavasti maksaa itse, katsotaan saammeko neuvoteltua tarjouksia. Minustakin on kohteliasta, että morsiuspari tarjoaa vähintään alkumaljat + ruokajuomat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo samaa aattelin et booli voisi olla hyvä, kaikki ei kuitenkaan välttämättä tykkää siitä en tiedä pitäskö olutta olla lisäksi mutta sitähän voi mennä vaikka kuinka paljon. Ainakin ruokajuomat ja maljat meilläkin. Tosi kalliiksi juomat kuitenkin ravintolahinnoilla tulee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjoamme vieraille alkumaljat, ruokajuomat ja yhden juomalipukkeen, jolla saa noudettua baaritiskiltä itselleen mieluisan juoman (miedot+viinit). Tarjoamme myös ratikkakuljetuksen aikana vieraille kuoharia, joten jokaiselle on varattu yhteensä 5-6 annosta alkoholia meidän piikkiin. Toivottavasti nuo riittävät vieraille ^_^ Alunperin meidän piti kustantaa kaikille myös kahviavecit/kuoharit ja toinen juoma ravintolan baarista, mutta budjetin kohtuullistaminen oli järkevämpi ratkaisu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjotaan alkumalja (kuohuviini), kaksi kaatoa viiniä/limua ja jälkiruuan kanssa saa valita konjakin tai liköörin. Loput juomat vieraansa saavat kustantaa itse, ja nämäkin viinat tulevat maksamaan reilut 2000e kun vieraita kutsuttu se 115 henkeä.. Onneksi isäni maksaa viinatarjoilun ;)

Olemme myös neuvotelleet ravintolan kanssa sopuhintaan kaljat, siiderit ja yhden häädrinkin, vieraille :)

Muokattu: , käyttäjä: Minnalyn

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjosimme mielestämme anteliaasti (opiskelijabudjetti). Tarjosimme alkumaljan, kaksi kaatoa ruokailun yhteydessä (sai vaihtaa kaljaan), pöytiin tarjottut sangria kannut (noin 1-2 lasia per vieras, oma tarjoilu) ja kaksi drinkkilippua per vieras (tosin esim. vanhempamme saivat useamman lipun). Eli yhteensä 5 (tai 6) annosta per vieras.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjottiin alkumalja, puolikas pullo viiniä ja kahvi avec per vieras. Boolia harkitsevat: ottakaa huomioon että te maksatte joka ikisen tanssilattian reunalle unohtuneen mukin vaikkei niitä kukaan joisikaan.. Siten drinkkiliput voi olla parempi vaihtoehto. Ja neuvotelkaa baarin kanssa joku tarjous, meillä oli kaksi eri drinkkiä 4€/kpl, ja niitä kuulemma meni... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus tarjota alkumaljat+booli. Muut sitten omakustanteisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus tarjota alkumaljat ja kaksi kaatoa viiniä. Vieraat saavat halutessaan ostaa sitten lisää baarista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarjoamme vieraille todennäköisesti alkumaljat ja sitten viinit ruoan kanssa. Myös esim. yhtä drinkkilippua / vieras ollaan mieitty. Loput viinat saa jokainen maksaa itse. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tämä asia kovasti mietityttää...

Ollaan ajateltu tarjota vieraille alkumaljat, alkuruuan kanssa yksi kaato viiniä tai olut, pääruualla 2 kaatoa viiniä tai olutta ja kakun kanssa sitten avec. Loppu illan tarjoilut on vielä mietinnässä. Nimittäin näistäkin tarjoiluista tulee aivan huikea lasku meille (maksetaan itse kaikki).

Muistan vain sen kun yksi kaverini "haukkui" erään tuttavansa häät, kun siellä joutui itse ostamaan juomansa baarista. Tämä nyt vähän kalvaa mieltäni, sillä sama ystävä aiotaan kutsua meidän häihinkin... Joten onko meilläkin sitten ihan huonot häät, jos vieraat joutuvat joitain juomia itse kustantamaan loppuillasta... Vaikeaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään hesarissa.

Joka kymmenes ravintola myynnissä helsingissä, talousvaikeuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tämä asia kovasti mietityttää...

Ollaan ajateltu tarjota vieraille alkumaljat, alkuruuan kanssa yksi kaato viiniä tai olut, pääruualla 2 kaatoa viiniä tai olutta ja kakun kanssa sitten avec. Loppu illan tarjoilut on vielä mietinnässä. Nimittäin näistäkin tarjoiluista tulee aivan huikea lasku meille (maksetaan itse kaikki).

Muistan vain sen kun yksi kaverini "haukkui" erään tuttavansa häät, kun siellä joutui itse ostamaan juomansa baarista. Tämä nyt vähän kalvaa mieltäni, sillä sama ystävä aiotaan kutsua meidän häihinkin... Joten onko meilläkin sitten ihan huonot häät, jos vieraat joutuvat joitain juomia itse kustantamaan loppuillasta... Vaikeaa...

Hei, turhaan podet huonoa omatuntoa! Jokainen tehkööt näköisensä häät. Tavoite mennä naimisiin 2013 ja ravintolahäät. Perussetti eli alkumalja, 2 kattoa viiniä ja avecit. Loput ostakoot ite. Täs on jo neljä alkoholiannosta vierasta kohden. Ei ainakaan mua huvita juottaa humalaan 100hlön hääseuruetta. Etenkin kun sieltä löytyy ne muutamat perus "juopot" jotka sit riehaantuu "ilmasenviinan bileissä!". Vähän kapinaa olen tästä kuullut, mutta me nähtiin tämä tapa parhaimmaksi. Voihan niitä juomia siellä "Peräkontissa" käydä tissuttelee.... Meillä on kyllä jatkopaikka erikseen varattuna ja sinne hankimme vähän juomia ja boolia eli periaatteessa sit jatkavalle ydinporukalle tarjoamme vielä iltamyöhään juotavaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkumaljat ja ruokaviinit ja sen lisäksi esim. kahvin kanssa avec tai yksi muu juoma olisi vieraan kannalta mielestäni mukavaa. Eikai sitä nyt kukaan toisten häihin vain juomaan tule??? Tai noh, onhan meitä moneen junaan, ja itseäkin tuo vähän mietitytti, kun ravintolahäät olivat alkuperäisessä suunnitelmassa. Mutta nyt kun miettii enemmän vieraan näkökulmasta, niin eiköhän noiden juomien jälkeen voi sitten jo omakustanteisesti alkoholia ostaa ne ketkä haluaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taitaa sittenkin tulla ravintolahäät: onneksi olin mielipiteeni jo tänne kirjoittanut, niin tietää jo tuon tarjoilupolitiikan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee ravintolahäät ja ollaan alustavasti ajateltu seuraavanlaista tarjoilua: alkumaljat (kuohuviiniä), ruoan kanssa viiniä pari lasillista ja kahvin avec. Lisäksi baarissa olisi meidän piikki, joten sieltä saisi hakea ainakin olutta, siideriä ja lonkeroa tiettyyn summaan asti, mahdollisesti myös viiniä. Vieraita tulee vain 60-75 hlö, joten tarjoiluja on varaa kustantaa vähän enemmän.

 

Itseäni vähän huolestuttaa se, että paikalla on muutama kaveri, jotka ovat aika viinaan meneviä (mm. toisissa häissä ollut oma viinapullo mukana....). Eli mitä käy jos on avoin baari?! En haluaisi mitään örvellystä häihin! Mahdollisesti pyydämme ravintolalta, että baarissa ei myytäisi ollenkaan väkeviä eikä ainakaan mitään snapseja, mutta en ole varma ratkaiseeko se ongelmaa... Drinkit ja snapsit yms olisivat muutenkin vieraiden itse kustannettavissa.

 

Takaraivossa jyskyttää tiettyjen henkilöiden kommentit aiemmista häistä, joissa alkoholia oli kustannettu vain vähän ja omakustanteiset oluet yms olivat aivan järjettömän kalliita. Emme halua että omia häistämme muistetaan ainoastaan kaljan hinta baarissa ja kuinka ilta tuli kalliiksi. Tuollaiset erikseen sovitut tietyt drinkit, jotka saa sitten tarjoushintaan kuulostaa mielestäni todella hyvältä idealta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli myös ravintolahäät. Tarjosimme juomia kuten itsekkin olitte ajatelleet eli viiniä pari-kolme kaatoa, kahvi avecit ja piikkiin avoimesta baarista mietoja alkoholijuomia. Tämä toimi oikein hyvin! Sen verran lipsuimme mietojen suhteen, että piikkiin meni vielä ruokailun jälkeen viinejäkin. Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut siis jättää muutamia viinipulloja pöytiin. Olisi tullut halvemmaksi kuin laseittain baarista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarjoamme maljat, ruokaviinit, avecit ja boolia, sekä x-määrän olutta ja siideriä/lonkeroa (näistä viim. mainituista "nopeat juovat, hitaat eivät", eli ne sijoitetaan erilliselle juomapöydälle tai kylmiöön, josta saa itse hakea. Eli ei tiettyä määrä varattu per peppu). Mainitsemme hääinfossa, että lisäksi paikalla on baari, josta saa lisätäytettä lasiinsa yleisimmillä maksuvälineillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku jo naimisiin mennyt sanoa paljonko rahaa kaikenkaikkiaan meni ravintolahäiden juomisiin? Jos hääpari on itse kustantanut kaiken?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään