Happily ever after

Recommended Posts

Minua kiinnostaisi kovasti tietää elokuun lopun kukista - mitä silloin kannattaa valita? En osaa etukäteen sanoa, kuin että pionit ainakin jossain muodossa olisivat ihania, mutta niiden hinnat ja saatavuus taitavat vaihdella kovasti. Juhlapaikka on varsin koristeellinen, joten kukka-asetelmat voisivat olla aika simppeliä sorttia. Niiden lisäksi olen miettinyt kukkaa hiuksiin ja ranteeseen sekä vieheitä.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei ihanaa! Minä kun en kukista tiedä yhtään mitään :D Oon jo vähä ajatellu tekokimpun ottamista :girl_haha:  Meillä häät 25.1.2014 ja pelkään iha sikana että ne kukat kuolee hetkessä ulkona ku oltas kuvia ottamas. Oon muutenki niin amatööri kasvien/kukkien suhteen, onnistun tappaa ruusukimpun parissa päivässä hihih :D

 

Eli ihmiset ihanat: Millaset kukat olis hyvät tammihäille? Kiiitos tosi paljon :):girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

Koska tämä ketju on nimeltään kukkaBUDJETTI, ohjailen vähän toisiin ketjuihin paria kanssanaikkaria :)

 

henkisesti neidille: Elokuun kukat  &  Pioni hääkimpussa   & Pöytäkukat (kuvia)   & Kuvia vieheistä

Bitulille: Millainen hääkimppu talvimorsiamella  &  Kukka, joka kestää ns. kaikessa  & Hääkimppu tekokukista  (ja tästä aiheesta on hurjasti lisää askartelupuolella)

 

 

Ja tähän aiheeseen liittyen löytyy ketjut:

Kukkakaupan hinta-arvio ja lopullinen hinta

Mistä ruusuja halvemmalla pks

Link to comment
Share on other sites

Meillä ollaan kukkabudjetiksi ajateltu n. 500e. Mä tykkään kyllä tosi paljon kukista ja haluaisin niitä koristeiksi, mutta tuon enempää ei ole varaa laittaa niihin. 

 

Tämä saattaa nyt mennä vähän ot:ksi mutta en löytänyt parempaakaan ketjua. Eli voisiko joku asiasta enemmän tietävä kertoa, missä hinnoissa pöytäkimput ovat? Siis voiko esim. 15-20 eurolla saada jonkunlaisen pöytäkimpun? Ei olisi varaa ostaa tuon kalliimpia kun niitä tulee niin paljon. Ruukkuruusuja halutaan myös eli niistäkin hintatiedot kiinnostaisi :) Ja ylipäänsä, että mistä ruukkukukkia saa halvimmalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä ollaan kukkabudjetiksi ajateltu n. 500e. Mä tykkään kyllä tosi paljon kukista ja haluaisin niitä koristeiksi, mutta tuon enempää ei ole varaa laittaa niihin. 

 

Tämä saattaa nyt mennä vähän ot:ksi mutta en löytänyt parempaakaan ketjua. Eli voisiko joku asiasta enemmän tietävä kertoa, missä hinnoissa pöytäkimput ovat? Siis voiko esim. 15-20 eurolla saada jonkunlaisen pöytäkimpun? Ei olisi varaa ostaa tuon kalliimpia kun niitä tulee niin paljon. Ruukkuruusuja halutaan myös eli niistäkin hintatiedot kiinnostaisi :) Ja ylipäänsä, että mistä ruukkukukkia saa halvimmalla.

 

Moi Iinu. 

Mihin aikaan vuodesta noi teiän häät on? Kevät on parasta kukkivien ruukkukukkien aikaa.

Millaiset on sulle pöytäkimppuja?

Kimppujahan saa millä hinnalla vaan. :)

Link to comment
Share on other sites

Toukokuun lopulla on häät. Saisiko silloin vielä hyvin ruukkukukkia? Haluaisin pöytiin sellaisia aika pieniä kimppuja, mutta kuitenkin enemmän kuin muutama kukka. Tai siis tietysti haluaisin mahdollisimman isoja, mutta pienet saa nyt riittää. Tuo ylempi olisi ihan unelma, mutta on varmasti hirveän kallis, joten alemman kuvan tyyppinen olisi realistinen toive (kuitenkin siis isompi noista alemman kuvan kimpuista :D ). Kukiksi haluaisin jaloleinikkiä ja ruusua, ehkä myös pionia, krysanteemia ja daaliaa.

 

romantic-wedding-flower-centerpieces-out

 

spring-wedding-centerpiece-ideas-001.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Meille tuli kaikki kukat täältä http://www.thebridesbouquet.com

Yhteensä meni 150e, johon sisältyi siis hääkimppu ja heittokimppu, viisi viehettä, pari tusinaa irtoruusuja sekä 400kpl terälehtiä ja pari pussillista tekojalokivia :) ja kukat siis tekokukkia, mutta todella aidon näköisiä, monet vieraat yllättyivät kun ei olleetkaan aitoja :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Saatiin hinta-arvio kukkakauppiaalta häiden kukista. En osaa yhtään sanoa onko hintataso ok, vai mitä hääkukat "yleensä" maksavat. Tajuan tietysti että hintaan vaikuttaa kukkalaatu ja koko jne.

Hinta-arviot on nyt seuraavanlaiset:

- oma kukkakimppu (valkoisia ruusuja, vaaleanliila ruusu, tumma eustoma, lila freesia) 70€.

- kaasojen kimput (pienet kimput, samanlaiset kuin morsiammen) 35€ kpl

- Vieheet (valkoinen ruusu ja liila fressia sulholle, bestmaneille valkoinen ruusu) 8€ kpl

- Pöytäkukat (valkoiset ja liilat kukat) 40€ kpl (9-10 pöytää)

- buffetpöytään kukat  100€

 

Ainoastaan mietityttää noi buffapöydän kukat. Ilmeisesti suunnitelmissa ois laittaa isompi asetelma siihen, mut vähän kauhistuttaa 100€ kukat jossain ruokien luona.

Millaisia hintoja te muut olette maksaneet kukista?

Link to comment
Share on other sites

Minkä hintaisia vieheitä muilla on ollut / tulee olemaan? Kyselemäni kukkakauppa kertoi vieheiden maksavan heillä yleensä 12-20 euroa ja se tuntuu kovin kalliilta. No, Helsingin kantakaupungissa kun ollaan, tietysti hintataso voi olla vähän korkeampi kuin muualla. Vielä en kysellyt tarkemmin eri lajikkeista, se tietysti vaikuttaa paljonkin, mutta ei olla vielä osattu päättää mitä halutaan...

 

Mutta olisi siis kiva kuulla mitä eri kukista tehdyt vieheet ovat teillä maksaneet!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vau. Olen vissiin ihan eri planeetalta, kun ajattelin että käytämme kukkiin n. 150 e. :D

 

En ole mikään "kukkaihminen", joten ei yhtään nappaa panostaa niihin rahallisestikaan. Kimpun tekee äitini, jolla on jonkin verran kokemusta. Malli on niin yksinkertainen, että luulisin selviytyväni siitä itsekin. Pöytiin tulee vain ihan pari ruusua/neilikkaa maalaisromanttiseen tyyliin maison jar-purkissa, tai vastaavassa. Ehkä sulhasellekin laitetaan viehe rintapieleen, mutta thats it. Juhlapaikkamme on sen oloinen, ettei se oikeen kukkia kaipaakaan mielestäni. :)

Link to comment
Share on other sites

^ ollaan me sitten sieltä samalta planeetalta NuunuMur :)

 

Minäkään en erityisemmin aio panostaa RAHALLISESTI kukkiin, vaikka tykkään kyllä kukista ja niitä koristeeksi tulee.

Kimpulle olen budjetoinut 35 € (perusmalli, neilikkaa, ruusua) ja vieheille 10 €/kpl (täältä bongatut hinnat 12€ ja 17 € /kpl - oletan saavani tältä alueelta halvemmalla). Heitän oman kimppuni ja ei olla vielä päätetty tuleeko esim. bestmanille viehettä. Harkitsen vieheiden tekemistä itse, täällä on ollut niin hyvännäköisiä itsetehtyjä näytillä :) Silloin hintaa tulee varmaan 1e/kpl :D ja näin ollen voisin tietysti tehdä myös esim. vanhemmille ja kaikille avustajille vieheet. Pöytiin olen suunnitellut samaan tapaan pieniin maljakoihin/laseihin neilikkaa. Että alle 100 euron pitäisi päästä.

 

Pitääkin muistaa tulla kertomaan, toteutuiko budjetti :)

Link to comment
Share on other sites

Kaikkiin kukkasiin oltiin alustavasti varattu 150e. Kun käytiin kukkakaupassa tilausta suunnittelemassa ja tilaamassa niin arvioksi antoi 210e (sanoi vielä että tämä on yläraja, hyvällä lykyllä siis vähemmällä päästään.) Meille siis tulee hääkimppu, 2 x vieheet, rannekukkanen ja pitopöytään kukkavaasi. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olen miettinyt alustavasti kukkabudjetiksi 200€. Tällä pitäisi saada syyshäihin morsiuskimppu, 6 viehettä, 4 rannekukkaa, 2 morsiustytön kimppua, ja ehkä muutamia varrettomia kukkia pieniin astioihin pöytiin. Kuulostaa isolta määrältä tuohon budjettiin, mutta en haaveile kovin erikoisesta kimpusta, ja muutenkin yritetään yksinkertaisen tyylikästä. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä meni kukkiin lopulta 140euroa. Siinä on morsiuskimppu, heittokimppu ja sulhasen viehe. Pöytiin laitettiin pieniä kukka asetelmia äitin kukkapenkin kukista. Neljä viehettä tein valkoisista reilunkaupan ruusuista isille ja bestmaneille. En ole kukka-ammattilainen, mutta kyllä ne sen yhden päivän kesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kukkiin on budjetoitu 150 euroa. En usko että niin "paljoa" kuitenkaan menee.

Hääkimppu punaista ruusua ja miehelle viehe, lisäksi liiaksi auenneista  ruusuista ,joita kukkakauppias ei saa enää myytyä, terälehdet  kirkolla heiteltäväksi, luulisi saavan nämä kukat edullisesti!? Samaa liiaksi auennutta ruusua tai reilun kaupan ruusua marketista tuikkukuppeihin noin 20 kpl.  Kun oman kimpun ruusuihin aion sellaiset helmineulat tökätä niin ei varmaankaan kannata heittää..?En ota heittokimppua erikseen vaan JOS heitän kimpun niin nypin ne neulat pois ja paiskaan sit sen oikean, en minä sillä kuitenkaan päivän jälkeen enää mitään tee.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...