Jump to content
Naimisiin.info

Hääpuku laahuksella!


Guest Morsiannn

Recommended Posts

Guest Morsiannn

Mulla on hääpuku jossa on aika iso laahus. Tarvitseeko laahuksellisen puvun kanssa sellaisen vannehameen joka on tarkoitettu puvulle jossa on laahus? Olen nyt etsinyt vannehametta ja pohtinut tämän asian kanssa. Näyttääkö laahuksellinen puku paremmalta jos on sille tarkoitettu vannehame? Toinen ongelma on se että laahus on myös aika painava. Miten meinaatte kiinnittää laahuksen ylös juhlan ajaksi? En usko että tanssimisesta tulee mitään tollasen laahuksen kanssa.. :D Ja jos laahuksen kiinnittää esim napilla taakse ylös, eikö vannehame näy alta jos se on sellainen joka on tarkoitettu puvulle jossa on laahus..? Olen myös miettinyt rannelenkkiä...mitenköhän toimii? Auttakaa tietämätöntä hölmöä.. :D

Link to comment
Share on other sites

Minulla on laahukselliseen pukuun tulossa tyllialushame. Pukua ostaessa suosittelivat, että otetaan se jonka kanssa sovitettiinkin, joten luotan tässä asiassa ammattilaisiin. Mistä ostit pukusi? Voitko kysyä sieltä?

Minun puvussani on lisäksi vyötäröllä nauhat, johon laahuksen voi sitoa juhlan tai ainakin tanssin ajaksi. Tätä en tullut kokeilleeksi pukua sovittaessani, joten toivon kovasti että laahuksen saa siihen kauniisti kiinni. Luulisin että puvun suunnittelija on tämänkin asian muistanut miettiä...

Käytössä olen nähnyt myös sellaisia ratkaisuja, jossa laahuksessa on lenkki, jonka morsian pujotti sormeensa tanssin ajaksi. Aika kaunista itseasiiassa kun laahus tuli tanssiessa morsiusparin käsien väliin kauniilla kaarella.

Link to comment
Share on other sites

Alushametarve riippuu hirveästi siitä, millainen helma puvussa on. Tämä post-38418-0-26329200-1349507488_thumb.j vaatii varmasti vanteellisen alushameen (tai ihan mielettömän määrän tylliä), tämä post-38418-0-12044700-1349507543_thumb.j ei välttämättä mitään. Itse kysyisin asiaa joko pukuliikkeestä tai ompelijalta.

Oma laahuspukuni muistuttaa enemmän jälkimmäistä mallia. Meillä tulee olemaan ulkovihkiminen (säävarauksella), ja ajattelin laittaa alushameen vihmikesen ajaksi ja ottaa sen pois sisälle siirryttäessä, sillä helmani tulee keräämään kukaansa puoli pihaa. Saatan jopa virittää alushameen sisäpintaan vahakankaan, jotta puku ei kastu läpi. (Olen sivutoiminen ompelija, joten tällaiset viritykset hoituvat minulta kätevästi ja vain materiaalikustannuksin). Tanssin ajaksi nostan laahuksen puvun takasaumaan kiinnittämääni nappiin.

Helman voi myös nostaa ylös monella tavalla. Tässä on hieno nettisivu erilaisista mahdollisuuksista: http://www.leanna.co.../Bustles.shtml. Kätevä ihminen voi askarrella tällaisen pukuunsa itse, mutta saattaa olla varminta teettää se ammattilaisella, joka osaa arvioida, millainen kiinnitys kestää kyseisen laahuksen painon. Varsinkin ball gown -mekkojen laahukset voivat olla todella isoja ja painavia, samoin todella pitkät cathedral length - laahukset, joita näkee kuninkaallisissa häissä.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morsiannn

Kiitos vastauksista! :) Tilasin pukuni Kiinasta. Minulla kävi hyvä tuuri sen suhteen että puku oli samanlainen kun kuvassa. ainut vaan että siinä ei ole lenkkiä tai muutakaan mahdollisuutta miten sen saisi kiinnitettyä tanssimisen ajaksi. Täytyy siis viedä ompelijalle. Tilasin nyt myös laahukselliselle puvulle tarkoitetun tyllialushameen, saa nähdä... Pukuni laahus on enemmänkin tuon ensimmäisen kuvan mallinen, ei kuitenkaan ihan noin massiivinen mutta sinne päin. Sovitin pukua normaalin tyllialushameen kanssa ja takaosa/laahus näytti vähän lässähtäneeltä ja näytti kun olisin raahannut perässäni lakanaa.. :D Laahus on erittäin painava ja vielä 2 kerroksinen... Saa nähdä joudunko hankkimaan uuden puvun ihan vain käytännöllisyyden vuoksi! Se olisi kyllä harmi, tykkään kuitenkin puvustani muuten....

Link to comment
Share on other sites

^Vanteita (tai ainakin yksi) ja tylliä ja paljon, eli jotain tämäntyylistä: post-38418-0-81230900-1349626007_thumb.j

Vannerakenne tekee alushameesta vähän kevyemmän ja antaa tilaa liikkua. Vanteet joustavat ja painuvat kasaan , joten vannehameen kanssa on ihan helppo tanssia, ja autoon ahtautuminenkin onnistuu. Jos laahukseen haluaa lisäksi rannelenkin, se kannattaa ommella (tai ompeluttaa) alushameeseen ja pujottaa sieltä varsinaiseen helmaan tehdystä aukosta, kuten mainitsin toisessakin ketjussa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morsiannn

^Vanteita (tai ainakin yksi) ja tylliä ja paljon, eli jotain tämäntyylistä: post-38418-0-81230900-1349626007_thumb.j

Vannerakenne tekee alushameesta vähän kevyemmän ja antaa tilaa liikkua. Vanteet joustavat ja painuvat kasaan , joten vannehameen kanssa on ihan helppo tanssia, ja autoon ahtautuminenkin onnistuu. Jos laahukseen haluaa lisäksi rannelenkin, se kannattaa ommella (tai ompeluttaa) alushameeseen ja pujottaa sieltä varsinaiseen helmaan tehdystä aukosta, kuten mainitsin toisessakin ketjussa.

Juuri melkein tuollaisen tilasinkin! Jos se sopisi paremmin pukuni kanssa. Eli siis jos rannelenkin ompelee noin miten sanot, alushame ei pilkota alta helposti?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...