Jump to content
Naimisiin.info

Hääkakku


Guest Maikku

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meille tulee yhteisellä päätöksellä hyydytetty juustokakku, nyt sit vaan pitäis vielä päästä sopuun siitä että minkä makuinen. Ja itse toki teen kun vieraitakin vain alle 30 niin parilla kakulla luulis selviävän.

Link to comment
Share on other sites

Minun rakas mummini tekee meille hääkakun. :tender:  Kyseinen erittäin yksinkertainen mansikkakakku on ollut koko perheemme suosikki niin kauan kuin kykenen muistamaan, luultavasti oli sitä jo ennen syntymääni. Myös mieheni ihastui siihen ensimaistamalla. En voisi kuvitella mieluisampaa ja pieniin metsähäihimme paremmin sopivaa hääkakkua!

Link to comment
Share on other sites

Meillekin on tulossa perinteinen mansikkakermakakku (varsinaiseksi hääkakuksi, jossa on paljon kerroksia) ja tämän kaveriksi ollaan vielä suunniteltu valkosuklaatäytekakkua ja lakkatäytekakkua. Minustakin se on tosi kiva idea, että kakkua on useampi makuvaihtoehto  :)

Link to comment
Share on other sites

Mä olin ekka aatellut että jotain kivaa ja erikoista, sitten aloin miettii että perinteinen kermamansikkakakku, mutta taidammepa päätyä sittenkin suklaamousse kakkuun. Se on sikahyvää, suht helppo tehä ja käy kaikille allergikoille ja muillekkin ... tai no jos joku sattuu inhoon suklaata niin se tietty on eri asia sitten...

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee 'tavallinen' täytekakku: Vaaleaa ja tummaa kakkupohjaa vuorotellen, väliin vadelmarahkaa, päälle vadelmaa ja reunoille kermaa. :)

Link to comment
Share on other sites

En pahemmin välitä kakuista, mutta tätä ketjua lukeneena vois sanoa että just nyt voisin elää kakulla  :girl_haha: Meille on näillä näppäimin tulossa: mustikka-mascasponejuusto täytettä ja valkosuklaakuorrute. Kakun tekijän kanssa tehdään varmaankin muutama testi täyte ja kakku :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noh, lopulta ei tullut marsipaanikakkua. Pohja oli tumma täytekakkupohja, joka kostutettiin kaakaolla, että saatiin siihen myös vähän lisää suklaan makua. Väliin pistettiin rahka-kermavaahtoa ja raparperi-appelsiini-inkivääri -hilloa. Kakkuun tehtiin valkosuklaakuorrute ja sivut päällystettiin suklaahippusilla. Kaikesta outoudesta huolimatta kakut oli tosi hyviä ja ihanan raikkaita! Ja itse tehtiin siis.

Link to comment
Share on other sites

Itsetehdyt kakut oli meilläkin, tai siis tarkemmin sanottuna mun äidin tekemät. Pohjat tehtiin mokkapalojen pohjan ohjeella ja väleihin laitettiin vuorotellen turkinpippurikermaa ja mansikkasörsseliä, päälle tuli marsipaania. Oli ihan superhyvää! Maltan tuskin odottaa ensimmäistä hääpäivää kun porukoilla on pakastimeen talletettuna yksi hääkakku ihan varta vasten sitä varten että saadaan sitten ekana hääpäivänä syödä samaa kakkua kuin häissäkin. :P  

Link to comment
Share on other sites

Itse olisin halunnut jonku juustokakku tyylisen, mutta mies on niin perso kakuille että halus välttämättä perinteisemmän täytekakun! :D Näillä näkymin mkuna valkosuklaa-passion, tänään päästään maistamaan :-X:P  Juhliin tulee myös yksi täysin laktoositon kakku ja kaikki kakut tehdään näillä näkymin gluteenittomiksi :) Kaveri kun tekee kakut, niin ei hintaakaan tuli hirveästi lisää.. :)

Muokattu: , käyttäjä: N3aa
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille molemmille maistuu perinteinen mansikkakakku, jota kyllä pitää saada häihin. Se oli ensimmäinen asia minkä ilmoitin sulholle ja sen hänkin hyväksyi. Sen kaveriksi tosin voisi tehdä myös sen juustokakun, voipi olla että monet vieraat haluat vaihtoehdon. Ei haittaa minua, sillä jääpä mansikkaunelmaa enemmän minulle :D

Link to comment
Share on other sites

Voi, isäni innostui kovasti hääkakusta ja sanoi haluavansa hoitaa sen meille yllätykseksi. Eli voi olla, että saadaan hääkakku sitä kautta ja että ei tiedetä yhtään millainen siitä tulee - jokin fantasiakakku varmaankin :girl_sigh: Ainoa vaatimukseni on se, etten halua kermakakkua, kuten näyttää monilla muillakin olleen toiveena!

Link to comment
Share on other sites

Me hoidetaan kaikki ruuat itse hääjuhliin, joten kakutkin tulee omasta takaa. Tai tässä tapauksessa 6 eri leipurin käsistä, sillä meidän hääjuhliin on luvassa kakkubuffet. Mulla on mestarileipureita kaveripiirissä, joten halusin ehdottomasti hyödyntää tätä. Ja kaikki ovat ihan innoissaan tekemässä. Toistaiseksi oon saanut tietää, että kakuissa löytyy mm. vadelma-sacher, raakasuklaakakku, Pavlova sekä kinuskikakku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minun rakas mummini tekee meille hääkakun. :tender:  Kyseinen erittäin yksinkertainen mansikkakakku on ollut koko perheemme suosikki niin kauan kuin kykenen muistamaan, luultavasti oli sitä jo ennen syntymääni. Myös mieheni ihastui siihen ensimaistamalla. En voisi kuvitella mieluisampaa ja pieniin metsähäihimme paremmin sopivaa hääkakkua!

 

Tausta, kerrontasi  ja siitä huokuva lämpö... :give_heart:  Opea, lämminhenkinen ja positiivisesti perhekeskeinen  lähestyminen. Tykkään kovasti. Kun kakuunn sisältyy noin kaunis historia ja tarina, niin mitkään superkonditoriot ei kykene samaan. Hatun nosto! Kuullostaa oikeasti hyvältä :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: Suli
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kermakakku, jossa on punaisia sydämiä päällä

olisi toiveissa. Leipurin kanssa on tapaaminen

muutaman viikon päästä, joten katsotaan tuleeko sellainen,

vai onko hänellä parempia ideoita :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Häihin vielä aikaa mutta sulhon sisko harrastaa fantasiakakkujen tekemistä ja hänen kanssa on jo sovittu että hän tekee tulevan kakun (ei vielä siis tiedä että hääpäivä on päätetty, tämä kakkusuunnittelu ollaan aloitettu vuosi sitten muuten vain). Eli tulee kolme kerrosta ja päälle leivontamassasta valkoinen satiinimainen päällyste joka näyttää siltä että se on tehty kankaasta (tulee laskoksia aina kerrosten sivuille). Jokaisen kerroksen päälle tulee rykelmä valkoisia ruusuja vaahtokarkkitaikinasta, joiden sisältä pilkistää hieman vaaleanpunaista. Makuja en ole osannut vielä päättää. Olen pullahiiri eli rakastan jälkkäreitä. Mietin että jokainen kerros voisi olla erimakuinen. Yksi esim. sacher-tyylinen, yksi valkosuklaa-mustikka, ja yksi vaikka vanilja-sitruuna (myös porkkanakakkukerros tai mokkapalakerros houkuttelee). Kakkuhan tulee olemaan 100% syötävä ja gluteeniton, sillä suvussa on keliaakikkoja. Näin ollen yksi kakku käy kaikille :) Toisaalta haluaisin tarjota myös muita jälkkäreitä, mutta tiedän sulhon siskon loukkaantuvan jos tarjolla on muitakin kakkuja. Hän on tunnetusti suvun leipuri, joten sitä tulee kunnioittaa. Ajattelinkin että voisi tarjota vaikka paljon erilaisia keksejä, vaikka muffinseja tai whoopieita. Kaikki tietenkin gluteenittomana myös (ja sitten normiversiot kanssa, on meinaan helpompi leipoa). Se että kuka nämä herkut tekee on vielä auki (kun kukaan ei kaasojen ja sulhon lisäksi tiedä että hääpäivä on päätetty :D ). Ajattelin että nuorempi siskoni voisi tehdä whoopiet, hän on niitä ennenkin tehnyt, tai muffinseja, niissäkin hän on haka. Ja anopille ja sulhon kummitädille jos iskisi keksit niin oma äitini voisi sitten tehdä perinteisiä kahvikakkuja. Näin olisi sitten monta eri tyyliä ja makua maisteltavana. Karkkibaarin lisäksi ;)

Muokattu: , käyttäjä: lsthle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...