Jump to content
Naimisiin.info

Oletko aina tiennyt millaiset häät haluat?


Mimmajessi

Recommended Posts

Eli meillä on se ongelma, että emme osaa päättää millaiset juhlat haluamme. Vai haluammeko juhlia ollenkaan. Onko tämä muille päivän selvää? Toisaalta tuntuu tyhmältä säästää monta tonnia yhtä päivää varten. Haluaisin kuitenkin jonkunlaiset juhlat lähimmille (40-50hlö) järjestää. Haluaisimme ennen kaikkia hienon häämatkan. Eli monta tonnia menisi niin juhliin ku matkaankin. Joinain päivinä olen aivan sitä mieltä että en järjestä mitään juhlia. Menemme vain muutaman todistajan edessä naimisiin ja heidän kanssaan sitten juhlimaan ja se on siinä. Sitten taas seuraava päivänä haluan järjestää hienot juhlat kaikille. Sulhanen on sitä mieltä, että kuhan juhlat on pienimuotoiset niin kaikki käy. Häneltä ei oikein päätös apua saa.

Onko kellään muulla tälläisiä ongelmia?

Link to comment
Share on other sites

Hei, mulla oli ihan sama "ahdistus" vielä hetki sitten. Kun juhlapaikka löytyy alkaa ihan mieletön innostus.

Meille on tulossa 120 hengen häät ja oikeastaan koko touhu ahdisti aluksi. En tiennyt minkälaiset haluan, rahanmeno tuntui suorastaan idioottimaiselta jne. Nyt meillä on aivan täydellinen juhlasali, ihana kirkko ja väriteema!!

Mielestäni kannattaa oikeasti järjestää juhlat, eikä miettiä rahanmenoa. Olen itse kaupallisella alalla töissä, mutta nyt annan järjen kerrankin mennä pois tunteen tieltä. Mitä siitä jos yhteen elämän sympolisempaan päivään meneekin tuhansia?

Sen muistaa ikuisesti ja kuvista ja fiilis on mitä mahtavin. Niin moni ystäväni ja siskonikin muistelevat vuosien takaisia häitään, samoin jotkut vanhukset <3

40-50 henkilölle saa aivan mielettömät juhlat, eikä tule ongelmaa tilojen puuttestakaan. Monessa paikkaa koko seurueen saa 1 tai kahteen pöytään.

Itse olen aina tiennyt, että haluan tyylikkäät mutta hauskat häät. Meillä on helmi-kulta väriteema ja ihana korkeakattoinen juhlasali, mielettömän kaunis kirkko ja aivan mahtava menu. Tämä kaikki olisi tuntunut typerältä vielä 2kk sitten. Nyt olen aivan innoissani kun saan häät joita olen aina halunnut. Ihanat kuvat kaivopuistossa ja mielettömän taiteellinen kuvaaja <3

Tsemppiä sulle! Häiden pitää olla oman näköiset ja kivat, suosittelen että alat katselemaan juhlapaikkaa, vaikka touhu tuntuisikin aluksi tympeältä :D

Link to comment
Share on other sites

Itse luulin aina haluavani järjestää hääjuhlan järven rannalla. Ajattelin myös, että hotellin yhteydessä olisi hyvä juhlia, jotta yöpyminen on lähellä myös vieraille. Nyt kun paikkaa etsiessämme kävimme yhdessä hotellissa (joka ei sytyttänytkään ihan niin kuin olin ajatellut), viimeisenä paikkana oli pieni vanha koulu (nykyään muussa käytössä) josta ajattelin että noh käydään nyt kattomassa mutta.. Mutta kun kävelin sisälle tähän viimeiseen paikkaan tuli tunne, että tämä on meidän paikka. Nyt etsimme sitten majoituksen muualta, mutta olen todella tyytyväinen juhlapaikan valintaamme :)

Link to comment
Share on other sites

Ite ajattelin nuorempana (oonkin siin saakelin vanha,22v. :girl_haha: ) että kun naimisiin meen niin se tapahtuu kaikilta salassa. Silloin olin ensimmäisessä vakavemmassa suhteessa ja kihloihinkin mentiin. Noh,se on ollutta ja mennyttä. Nykyisen kanssa mentiin n.1kk sitten kihloihin ja nyt sit onkin mieli muuttunut :girl_in_love: Talvihäät tulossa 30-40hengen porukalla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En todellakaan ole tiennyt aina mitä haluan, enkä ehkä tiedä vieläkään :D Mulla on mieli muuttunut hääjuhlien suhteen useaan kertaan. Oon välillä halunnut ihan todella pienmuotoista (tyyliin maistraattiin ja kakkukahveille jommankumman vanhemmille), sitten oon miettinyt vähän isompia maistraattihäitä ja sitten ihan kirkkohäitä isoine juhlapaikkoineen. Mutta vaikka nyt kaikki alkaa tilojen ja paikkojen puolesta olla selvää, en vieläkään ole täysin varma ketä sinne kutsutaan. Eli jääkö vierasmäärän pariinkymmeneen vai kutsutaanko suunnitellut 70 henkilöä. Päättäminen on hankalaa ja näissä hääjärjestelyissä tämä huono piirre pääsee "oikeuksiinsa" :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä olen aina halunnut juhlia rakkaimpien ja läheisimpien ihmisten kanssa. Muuta olemme miettineet, sumplineet, sulkeneet pois ja valinneet, mutta alusta asti on ollut selvää, että haluan järjestää juhlat, joissa on paikalla lähisuku ja rakkaimmat ystävät :)

Link to comment
Share on other sites

Mie en oo ikinä oikeestaan ajatellu millaiset häät haluan, saati haaveillu häistä. En oo suunnitellu omia häitäni tms.. Kuitenkin jotenkin itsestään selvyytenä tuli, että haluan mennä kirkossa naimisiin, ja haluan sinne ystävät, perheen ja suvun paikalle.. Yksityiskohdat on sit alkaneet hioutumaan tässä hiljalleen..

Link to comment
Share on other sites

En mä oikeastaan koskaan ole tienny millaiset.. ajatuksia on riittäny kaikenlaisista häistä. :) Mutta nyt kun kihloihin mentiin ja ollaan häitä mietitty niin kaikki vaan tuntu kerralla kolahtavan paikoillee. :) Pienimuotoiset häät syksyllä, jolloin ruska on kauneimmillaan ja saa paljon tuikkuja ja lyhtyjä tuomaan tunnelmaa.

Link to comment
Share on other sites

Mie oon sen verran aina tiennyt että haluan teema-häät. Mutta sitten se valinnan vaikeus! Päädyttiin sulhon kanssa siihen, että pidetään tosi vanhan tyyliset suomalaiset häät (polkkaa, kaljaa, haitarimusiikkia) koska haluamme ns. yllättää kaikki, sillä muut aivan varmasti ovat siinä uskossa että vietämme

goottiheavymetal-häät. Mutta sitten siltikin osa minusta haluaisi juuri ne goottiheavymetal-häät, olisivat ainakin täysin oman näköiset. 

Tosin myös rockabilly-teema, ja glamour, aristokraatti-teema houkuttaa. :D

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä oon aina tienny että meen naimisiin ( tai halunnu ) ja miehelle sanoin heti alkuun ja hän oli samaa mieltä. Molemmat halutaan naimisiin. En kyllä ikinä oo vaa miettiny mitään muuta tarkemmin. Ku alettii sitte häitä suunnittelee, meinasin seota heti alkuun ja heittää hanskat tiskiin. :girl_cray2:  Päätin sitte alottaa vaikeammasta, hääpuvusta. Se löyty ja sen jälkeen on menny iha hyvin. Miljoona juttua ollaan sovittu ja oltu varmoja mutta pyh :girl_haha: Kyllä niistä tulee niin meidän näköset häät :girl_pinkglassesf:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Niin ja tosiaan, itse aiheeseen... Jollain tasolla häistä on tullut haaveiltua jo pidemmän aikaa, ja joitain hataria aavistuksia on ollut siitä millaiset häät voisivat olla. 

 

Mies suunnitteli, että meidän häät voitaisiin järjestää ihan tossa meidän pihapiirissä, mutta minusta ajatus ei jotenkin tuntunut yhtään omalta. Myönnyin silti - vaikkakin turhaan, koska myöhemmin mieskin muutti mielensä. Pohdittiin, että jos tuleekin huono ilma, niin pihajuhlat on vähän niin ja näin. Toisaalta mietittiin sitten sitä keittiötilojen ja säilytystilojen rajallisuuttakin, ja niinpä suunnitelmat meni uusiksi. 

 

Lähistöllä sijaitsee eräs suosittu juhlatila, jota olin hääpaikaksi meille aiemmin haaveillut mutta joka oltiin unohdettu koska oltiin joltain varmalta taholta kuultu, että siellä on erittäin hinnakkaat palvelut. Otettiin kuitenkin yhteyttä ko. juhlatilaan (jossa siis myös pitopalvelu samassa) ja saatiin tietää, että "hinnakas" olikin todellisuudessa kohtuuhintainen. Minä kävin anopin kanssa katsastamassa juhlatilan (mies oli tuolloin töissä) ja koska kaikki miellytti, juhlatila varattiin ensi vuotta varten. 

 

Täytyy sanoa, että nyt kun tuo juhlapaikka on tiedossa ja mietittynä, on mieleen alkanut tulla muunkinlaisia ideoita, ajatuksia ja näkemyksiä. Aikaa on tietysti vielä sen verran, että ehtiihän niitä tässä tulla enemmän ja vähemmän, mutta pikku hiljaa ne tuon juhlatilan ympärille nyt kuitenkin rakentuvat ja meillä alkaa olla ajatus siitä, millaiset meidän häistä voisi tulla ja mitä me niiltä haluamme :)

Link to comment
Share on other sites

En todellakaan ole tiennyt! Enkä tiedä vieläkään :D koko hääsuunnittelu lähinnä ärsyttää. Vaikka oonki superromantikko ja rakastan sitä, että tuodaan kukkia ja viedään ulos, yllätetään tai annetaan lahjoja niin tää hääjuttu ei kyllä kiinnosta. Mun unelma olisi, että ne omanlaiset häät vaan "tipahtaisi taivaalta". Mut ei :) kauhee vaiva käyttää yhteen päivään. Enpä taida olla mitään "matka on tärkein" tyyppinen ihminen tässä. Miksei miehet tee tätä pääasiallisella vastuulla? ( en ole koskaan kuulut, että miehet olisi suurin osa väestöstä hääfoorumeilla miettimässä juttuja. mun mielestä se olisi kyllä niin mahtavaa! )

Link to comment
Share on other sites

Aloitimme perinteisellä tyylillä eli valitsimme hääpaikan, kaason, bestmanin jne. Sitten huomasin, että vierasmäärä paisuu ja elämäni on niin kiireistä, että en yksinkertaisesti ehdi suunnitella häitä. Heitin miehelle muutamaan otteeseen, että karataan, mutta hän ei lämmennyt ajatuksella. Sitten kun aloin delegoida hänelle tehtäviä, niin hän sanoi, että voisimme kuitenkin karata. Niinpä unohdin koko asian puoleksi vuodeksi ja nyt kun ihmiset ovat alkaneet kysellä häistä, niin päätimme varata "karkumatkan" ulkomaille. Ajatus stressittömistä häistä kahdenkesken rannalla tai muualla kauniissa paikassa tuntuu ihanalta ja on selkeästi oikea valinta juuri meille :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mie en oo ikinä oikeestaan ajatellu millaiset häät haluan, saati haaveillu häistä. En oo suunnitellu omia häitäni tms.. Kuitenkin jotenkin itsestään selvyytenä tuli, että haluan mennä kirkossa naimisiin, ja haluan sinne ystävät, perheen ja suvun paikalle.. Yksityiskohdat on sit alkaneet hioutumaan tässä hiljalleen..

Samalla tavalla mulla myöskin! En sillä tavalla ole koskaan suunnitellut häitä sen enempää ja mieheni ei olisi välttämättä halunnut mitään suuria häitä, mutta tällä hetkellä meidän häihin olisi tulossa n. 150 henkeä ja kirkkohäät :) Näin ne asiat menee kun niitä alkaa oikeasti suunnitella ja silloin alkaa ajatukset selkeytymään siitä, mitä haluaa ja mitä ei :)

Link to comment
Share on other sites

Minä oon haaveillut häistä jo pienestä pitäen, mutta en ole kuitenkaan kunnolla ajatellut, millaiset häät olisivat ne unelmien häät.

 

Nyt kun suunnittelemme häitämme yhdessä sulhaseni kanssa, niin niistä on muotoutunut juuri meidännäköiset häät, enkä voi kuin olla onnellinen siitä. Eli nämä on ne minun(/meidän) unelmien häät :)

Link to comment
Share on other sites

Mä olen melkein aina halunnut mennä naimisiin talvella, kirkossa ja suvun ja ystävien ympäröimänä. Onneksi suvun ja ystävien läsnäolo on meille molemmille se tärkein juttu, joten siitä ei ole tullut erimielisyyksiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mie olen aina haaveillu kirkkohäistä kesällä omassa kotikaupungissa,kaikki sukulaiset ja ystävät kutsuisin vieraaksi,mulla olis kaunis valkoinen hääpuku ja huntu,maailman komein sulho ja hääjuhlassa kaikilla olis hyvä fiilis :) näistä häissäni toteutuu ainakin maailman komein sulho :give_heart: toivon mukaan kaikki viihtyy juhlassa,johon laitamme sulhasen kanssa aikaa ja rahaa.En kaipaa yhtään arvostelijaa sinne,pilaa juhlafiiliksen ihan täysin!

Link to comment
Share on other sites

Olen tiennyt että haluan mennä kirkossa naimisiin ja valkoisessa hääpuvussa. Perheen ja ystävien kesken. Tosi jossain vaiheessa se meinasi lipsua ja meinattiin mennä Karibian laivalla naimisiin. Oon myös aina tiennyt että haluan ottaa mieheni sukunimen :)

Link to comment
Share on other sites

Vuosien varrella häistä haaveillessa on tullut pyöriteltyä vaikka minkälaisia ideoita. On kuitenkin muutama ehdoton juttu, jotka olen aina halunnut: kirkko (vanha ja kaunis, ei mikään moderni laatikko), tanssit, paikalla lähimmät sukulaiset ja ystävät. Nämä häissämme tulee olemaan ja muutenkin melko perinteisellä mennään :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Olin aina ajatellut haluavani isot häät. Löysin miehen, jonka kanssa rauhotuin ja nyt tuntuu, että on selkeät yhteiset sävelet, mitä häihimme tahdotaan. Pienehköt, mökillä, rennosti. Ei siihen sinkkuaikojen visioon sovi sitten yhtään, mutta nyt nämä suunnitelmat tuntuu juuri oikeilta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...