morsmaikku-13

Ennakkovaraus hotelliin vieraita ajatellen

20 viestiä aiheessa

Meillä häihin on tulossa vieraita myös pidemmän matkan takaa ja alustavien puheiden perusteella useimmat ovat miettineet

hotellissa yöpymistä.
Tästä tulikin mieleen, että onko kukaan tehnyt hotelliin joitain ennakkovarauksia. Siis sopia hotellin kanssa että tietyllä koodilla voisi saada hotellihuoneen varattua tiettyyn päivään asti. Onko Suomessa tällainen yleistä?

Kun olemme olleen kaverien häissä ulkomailla ja he ovat parin läheisen hotellin kanssa tehneet diilin, että vieraat saavat kutsussa tietyn koodin, jolla vieraille on varattu tietty määrä huoneita ennakkoon. Ja ehkä hieman edullisemmalla hinnallakin kenties.Ja siis tietysti näitä koodeja on rajoitettu määrä, eli nopeat ovat tässäkin asiassa syöneet hitaat!
Ja siis jos huoneita ei varaa tiettyyn päivään mennessä niin tietysti sitten huoneet vapautuvat..

 

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa asiasta? Vai onko mielestänne ollut helpompaa että jokainen saa hoitaa asiat haluamallaan tavalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On ihan yleistä Suomessakin. Tai ainakin itse olen ollut sekä vieraana että varaanvana henkilönä. Meidän nimellä oli meidän häiden aikaan tietyssä Helsingin hotellissa huoneita, jotka piti varata tiettyyn päivään asti ja oli sovittuna niille tietty hinta. 

On tästä musta täällä jossain keskustelua enemmänkin, mutta en nyt just jostain syystä löydä sitä käsiini. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On ihan yleistä Suomessakin. Tai ainakin itse olen ollut sekä vieraana että varaanvana henkilönä. Meidän nimellä oli meidän häiden aikaan tietyssä Helsingin hotellissa huoneita, jotka piti varata tiettyyn päivään asti ja oli sovittuna niille tietty hinta. 

On tästä musta täällä jossain keskustelua enemmänkin, mutta en nyt just jostain syystä löydä sitä käsiini. 

Ite kanssa muistan hämärästi tästä täältä joskus lukeneeni. Mutta tietysti nyt kun asia olisi itselle ajankohtaista, niin en ketjua löytänyt vaikka kuinka kahlailin sivuja läpi :)

Mutta kiitos vastauksesta! Kuinka aikasin kannattanee olla liikenteessä, onko tähän vinkkiä antaa?

Nopeasti kun yrittelin etsiä onko Tampereell jotain isoa häppeninkiä ko. ajankohtana, niin en (onneksi) löytänyt mitään. Joten sen puolesta ei niin kiireistä, mutta tietysti kesä ja lomailijat täyttävät hotelleja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä nyt jo ehdottomasti kyselisin. Hotelli kuitenkin tietää jo vähän omaa tilannettaan ja osaa antaa teille hinnan. Hotellin päätettävissä on sitten mihin asti tarjous on voimassa, siis kauanko ennen häitä pitää varmistaa varaukset. 

M: pienempi vaiva on siis nyt jo kysellä, kuin saada ei-oota. Kyllä ne sitten hotellisssa kertoo, jos ei vielä sovi ja koska olisi hyvä soitella uudestaan. 

Muokattu: , käyttäjä: Lainie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä myös tekisin jo kyselyitä. Omat häät on elokuun lopulla, ja meillä on jo kiintiövaraus yhteen juhlapaikkakunnan hotelliin tehtynä. Tarjouspyyntöä ja kyselyä vaan menemään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tehkää vaan jo kyselyä, harvoin sitä hotellien kanssa on liian ajoissa. Me ainakin tehtiin meidän vieraille huonekiintiö, jolloin saimme huoneet hiukan halvemmalla. Kiintiöstä vieraat sitten itse varasivat meidän tunnuksella omat huoneensa ja loput varaamattomat huoneet vapautuivat tiettynä päivänä yleiseen käyttöön. Itse ainakin sähköpostilla hoidin tämän asian S-ryhmän erään hotellin kanssa ja kaikki sujui näppärästi.

Muoks: kirjoitusvirheet.

Muokattu: , käyttäjä: vartijanmorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla on sovittuna tallainen systeemi yhden haapaikkakunnan hotellin kanssa. Haat ovat heinakuussa, ja muistaakseni tein varauksen hotelliin jo syyskuussa. Vieraillemme on siis varattu kiintio huoneita ko. hotellista ja hinta on sovittu etukateen. Kilpailutin kaikki kaupungin isommat hotellit (pienemmat/yksityiset ei yleensa tallaisia jarjestelyita teekaan, ellei sitoudu maksamaan kaikista huoneista), ja sain mielestani valitsemastamme todella hyvan diilin. Vieraat voivat varata kiintiosta huoneita aina 30 paivaa ennen haita asti, jolloin varaamattomat vapautuvat takaisin hotellin normaaliin myyntiin. Vieraille olemme laittaneet asiasta infoa, ja he voivat valita menevatko tahan hotelliin vai jonnekin muualle. Todella katevaa, koska nain varmistamme etta kaikille loytyy majoitus, mutta rahallisesti meilla ei ole tassa mitaan kiinni  :)

 

Edit. aika pitkalti samaa asiaa, kuin vartijanmorsiamella tuossa ylla. Meillakin muuten tosiaan S-ryhman hotelli kyseessa.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääpaikaksi on alustavasti varattu hotelli, joten yritän myös saada jotain järjestettyä. Olisi varsinkin helppo ratkaisu parille vieraalle, joiden lapset myös kutsutaan, että hotellihuone olisi lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös meillä tämä oli. Yli puolet vieraista tuli toiselta paikkakunnalta, joten näimme sen tarpeelliseksi. Lopulta ilmeisesti vain yksi vieras pariskunta pitkän matkan takaa ei jäänyt yöksi juhlakaupunkiimme vaan matkasi yönselässä sen 4 tunnin automatkan kotiin. Vähän sääliksi kyllä kävi, mutta ei ketään voi pakottaakkaan yöpymään, ellei sitä ole valmis itse maksamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tästä tulikin mieleen, että onko kukaan tehnyt hotelliin joitain ennakkovarauksia. Siis sopia hotellin kanssa että tietyllä koodilla voisi saada hotellihuoneen varattua tiettyyn päivään asti. Onko Suomessa tällainen yleistä?

Kun olemme olleen kaverien häissä ulkomailla ja he ovat parin läheisen hotellin kanssa tehneet diilin, että vieraat saavat kutsussa tietyn koodin, jolla vieraille on varattu tietty määrä huoneita ennakkoon. Ja ehkä hieman edullisemmalla hinnallakin kenties.Ja siis tietysti näitä koodeja on rajoitettu määrä, eli nopeat ovat tässäkin asiassa syöneet hitaat!

Ja siis jos huoneita ei varaa tiettyyn päivään mennessä niin tietysti sitten huoneet vapautuvat..

 

Tässä olikin hyödyllistä tietoa! Olen miettinyt, miten noiden varaamatta jäävien huoneiden käy ja muutenkin tuota varausaikataulua. Meidän hääpaikkakunnalla on käytännössä vain yksi hotelli ja sieltä olisi tarkoitus jonkinlaista alennettua hintaa isommalle porukalle kysellä. Pitääkin tehdä se viikonlopun aikana.

 

Olen itse ollut vieraana tähän mennessä kerran sellaisissa häissä, joissa veraita varten oli varattu "Virtanen-kiintiö" kahteen eri hotelliin. (Sattumoisin hääpari työskenteli kyseisissä hotelleissa.) En muista miten paljon edullisempi hinta olisi ollut, mutta kun vieraita oli reilusti yli sata ja häät pääkaupunkiseudulla, se oli kyllä ihan kiva lisä. Emme hyödyntäneet tarjousta, sillä meitä pyydettiin talovahdeiksi hääparin kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meilla ainakin huoneet, joita ei aikarajaan mennessa ole varattu, vapautuvat takaisin hotellin normaaliin myyntiin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kannattaa ehka lukea edellisia viesteja ketjussa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
kannattaa ehka lukea edellisia viesteja ketjussa... ;)

Amen!

 

Hotellithan eivät tunne käsitettä "liian aikaisin varaaminen".. tehdäänhän (ulkomaan)lomareissujenkin varaukset esim. vuotta ennen. Hotelleilla ei lopu "kalenteri kesken" kuten vaikka pitopalvelulla tai kampaajalla. Eli heti kun tietää ajankohdan, kannattaa laittaa tarjouspyynnöt/kyselyt. Yksittäiset huonevaraukset saa peruttua usein ihan saapumispäivänäkin, könttävaraukset tietysti umpeutuvat tietyn ajan kuluessa, kuten ketjussakin jo mainittu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luettu kyllä on.

Taisin muotoilla kysymykseni huonosti. Lähinnä kokemuksia aikataulusta kaipaisin niiltäkin, jotka eivät jo ole vastanneet sekä tarkempia aikamääreitä. Jokainenhan varmasti ymmärtää, ettei käsitettä liian aikaisin juuri ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oh, no minusta kannattaa varata niin pian kuin mahdollista! Eli niin pian kuin on jonkinlainen kasitys siita kuinka monta ihmista saattaa tarvita hotellimajoitusta. En tieda mita tarkempia aikamaareita tahan voisi antaa, kun todennakoisesti jokainen on tehnyt varaukset omaan aikaansa, mutta kuten todettua, kannattaa tehda mieluummin aiemmin kuin myohemmin :)

 

Edit. tarkennetaan viela sen verran, etta itse varasin kiintion vieraslistan perusteella, eli en sen mukaan kuka varmasti tulee, vaan sen mukaan keta on kutsuttu ja luultavasti tarvitsee majoitusta, mikali tulee.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertoilen miten meillä nyt sitten kävi:
Paikkakunnallamme on useampia hotelleja ja myös siis hotelliketjuja ja homma alkoi sillä että kyseltiin tarjouksia.
Tarjouksiin kannattaa miettiä valmiiksi huonemäärä ja tietysti ajankohta.
Itse koimme hyvin vaikeaksi tuon huonemäärän päättäminen, kun ei haluaisi kuitenkaan ihan överiä määrää varata mutta olisihan se kiva että mahdollisimman moni pääsisis hyödyntämään edut.
No meille sitte kerrottiin hinnat 1hh sekä 2hh, annettiin "salainen koodi" jolla huoneet saa varattua edullisempaan hintaan, sekä vielä koska huoneet sitten vapautuvat muille.
Tuosta huoneiden vapautumisessa oli suuria eroja ketjujen välillä. Meillä valikoitu hotelli, jossa varaukset pitää tehdä 2vko ennen The Päivää. Meillä kutsussa on vp päivä kuukausi ennen, joten tuo pari viikko ei ole siis mikään ongelma.

Kysyimme myös, että olisiko huoneita mahdollista saada käyttöön jo hieman aiemmin kuin normaalit luovutusajat ovat, jotta vieraat saisivat rauhassa lunastaa huoneen ennen kirkkoa. Tähän ei kuitenkaan voitu 100% varmuutta antaa, koska tilanne riippuu siivouksesta yms. mutta sinne on kirjattu kuitenkin toiveemme.

Olemme olleet tähän mennessä hyvin tyytyväisiä yhteistyöhömme hotellin kanssa.
Ja tosiaan kuten aiemminkin täällä on sanottu, niin liian aikaisin ei voi olla liikkellä. Eli heti vaan kun The Päivä on tiedossa kannattaa kysylyä jo tehdä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko tällaisen kiintiön varaaminen suurinpiirtein maksaa hääparille?

En ole kuullut sen koskaan maksavan mitään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me tehtiin kanssa etukäteen kiintiö. Aika summamutikassa tuli heitettyä huonemäärä enkä oikeastaan edes tiedä menikö kuinka lähelle toteutuneen kanssa. Pienen alennuksen antoivat huoneelle ja ei tosiaan maksa mitään kiintiön varaavalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään