Jump to content
Naimisiin.info

Mitä mieltä "Save the Date"- korteista?


heely

Recommended Posts

Me tehtiin Facebookiin tapahtumasivu 8 kk ennen häitä, sinne infoa kaukaa tuleville yms. että ehtivät hyvissä ajoin varata lennot ja majoitukset. Kutsukortit lähtivät sitten 4 kk ennen häitä. 

 

Facebookin tapahtumasivu ei kuulosta yhtä hohdokkaalta kuin save the date -kortit, mutta tykkään itse kirjoitella ja linkitellä juttuja sosiaalisessa mediassa, joten meille sopi hyvin. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

^ Vähän myöhässä vastaan, mutta minustakin on ihan ok tänä aikana pistää someen tämmöinenkin asia. En ehkä kutsuja siellä linkitä itse, mutta jokainen tyylillään - en minä sellaisestakaan kutsusta itse pahastuisi!

 

Me päätimme nyt laittaa joulukorttien mukana osalle vieraista save the date-muistutukset, eli ihan simppelisti kirjoitettiin joulukortin alalaitaan "psst... varaa meille kalenteriisi 1.7.2014." Tämä siksi, että moni kaveri on kuulemma nyt saamassa hääkutsuja ensi kesälle, niin haluttiin olla ihan ekoja, hehe. Kesässä ei kuitenkaan niin monia viikonloppuja edes ole, etteikö voisi sattua jotain samaan aikaan. Ja tietenkin, itsekin kalenterifriikkinä tykkään suunnitella jo etukäteen ensi kesää ja moni jo varaa lomareissujakin. Varsinaiset kutsut laitetaan sitten, kun saadaan varattua vihkijä ja tiedetään paremmin aikatauluista, jospa vaikka maaliskuussa...

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli tarkoitus lähettää Save the date -kortit, mutta luovuttiin lopulta ajatuksesta, koska kutsuttavien joukossa on paljon keski-ikäisiä ja vanhempaa väkeä, jotka eivät välttämättä olisi edes ymmärtäneet, mitä koko Save the date -kortti tarkoittaa. Omat vanhemmatkaan eivät olleet ikinä kuulleet tuollaisesta, ei edes sulho, joten päädyttiin siihen, että lähetetään sitten kutsut vain hyvissä ajoin. Save the date -kortit on vielä Suomessa niin tuore tapa, etteivät ole vakiintunut käytäntö.

Link to comment
Share on other sites

Minusta oikein hyvä idea, joskaan en usko että me haluamme kyseisiä kortteja lähettää. Hääpäivä ollaan kyllä kerrottu suvulle ja ystäville.

Link to comment
Share on other sites

Me annettiin/lähetettiin myös nyt joulun aikaan save the date -kortit, mutta pistettiin ihan suomeksi vain "varaa päivä". Häät elokuun puolessa välissä, joten näin ihmiset osaa suunnitella ensi kesän lomansa helpommin. Kutsut lähetetään sitten jossain vaiheessa kevättä. 

Link to comment
Share on other sites

Minusta varaa päivä -viesti on hyvä idea, etenkin jos häät ovat loma-aikaan tai muuten suosittuna juhlapäivänä tms. Meillä oli häät elokuun lopussa ja lähetin std-viestit sähköpostilla maaliskuussa. Viestissa oli sama graafinen ilme, kuin kutsuissa, askarteluissa ja kiitoskorteissa. Viesti lähti niille vieraille, joiden erityisesti halusimme pääsevän paikalle. Joillekin sukulaisille viesti kulki perille muutenkin. 

 

Std-viestien ansiosta sain tietää jo ajoissa, että kaverini häät ovat pari viikkoa ennen omiamme. Jo hiukan aiemmin kävi ilmi, että toisen parin häät olivat mennä päällekkäin omiemme kanssa, mutta me saimme siirrettyä viikolla juhlia. Eli ennakkoon ilmoittaminen on mielestäni plussaa ;). Moni kehui viestejä ja yllättyi iloisesti niistä. Samalla kiire lähettää varsinaiset kutsut pieneni. Ne lähtivät postiin pari kuukautta ennen h-hetkeä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mielestäni STD-kortit ovat aivan jäätävää hömpänpömppää!! Lisäkuluja taas ja muutenkin ihan jenkkien juttu. Mutta: omat häämme osuvat sesonki- ja kesäloma-aikaan heinäkuulle.. Alan siis lämmetä STD-ajatukselle esim. joulukorttien yhteyteen niille kaikkein tärkeimmille vieraille lähetettäväksi. Toki läheisimmät ja tärkeimmät kuulevat puskaradion kautta ja voisi laittaa kollektiivisen facebook-viestin niille, ketä siellä ovat, noin vuosi ennen häitä. On tää ärsyttävää!!

Link to comment
Share on other sites

STD -kortit on paras keksintö sitten hetkeen! Me tilattiin jo viime vuonna kortit makeadesigniltä ja postiin laitettiin joulukorttien toimituksen yhteydessä. Meillä hääpäivä on parhaana lomakautena ja sukulaisissa paljon reissaajia, joten oli luonnollista ilmoittaa tulevista häistä ajoissa. STD-korteilla se saatiin tehtyä kivasti ja samalla annettiin pientä vinkkiä meidän häiden "teemasta" ja yleisilmeestä! Positiivista palautettakin noista korteista on tullut tosi paljon onnittelujen yhteydessä ja kiiteltiin, että tieto tuli jo niin ajoissa :)

Link to comment
Share on other sites

Hahhaa, niinhän tässä kävi, että olen alkanut lämpenemään STD-idealle :girl_haha: Varsinkin, kun häät ovat heinäkuussa ja meitsillä on ISO PELKO, että vieraita tulee ihan liian vähän kutsuttujen määrän verrattuna. Mutta! Voiko lähetää STD-kortit vain osalle porukasta, eli niille, jotka EHDOTTOMASTI HALUAN pääsevän paikalle? Onko tämä tökeröä muita kohtaan? Mitä jos joku vieraista laulaa toiselle, että STD tuli, mutta tämä ilman jäänyt olettaa, että häntä ei ole kutsuttuna?? Ajattelin laittaa "tärkeimilli" STD:n joulukortin mukana..

 

EDIT: Lisäksi: onko vaarallista lähettää STD sellaiselle vieraalle, jonka pelkään (ihan aiheesta!!) juoruavan sellaiselle lähisukulaiselle, jota emme todellakaan ole kutsumassa? Emme ole missään väleissä tämän lähisukulaisen kanssa, ja pelkään, että hän tekee jotain pilatakseen häämme! Tyyliin hänen tyttärensä varaa myös häänsä sille päivälle (jolloin iso osa vieraistamme olisi kutsuttuna myös hänen häihinsä) tai että nämä kutsumattomat vieraat tulevat kuokkimaan? Toisaalta tämä vieras, jonka pelkään juoruavan, EI ole niitä, jotka ihan 100%:lla innolla haluan häihin, aka, ei välttämätön std-kortin saaja??

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rouvaksi_2015, luulisin että STD-kortit olisi hyvä lähettää samanaikaisesti kaikille kutsutuille ettei tule näitä väärinkäsityksiä ketä on kutsuttu ja ketä ei. Toki lopullisen vieraslistan tulisi tässä vaiheessa olla jo melko selvä. Juoruilu on ikävä kyllä aina mahdollista, mutta ainakin näin varmistaisit että sinulle tärkeät henkilöt pääsevät paikan päälle oikeana hetkenä. Toinen vaihtoehto voi olla että jättää STD:t lähettämättä ja ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä niihin tärkeisiin henkilöihin, jotka toivoo häihin saapuvan ja vinkkaa hääpäivästä vaikka ihan puhelimessa tai sähköpostissa. Näin he tietävät päivämäärän, mutta mitään "virallista" kutsua tai save the date-korttia ei ole olemassa todisteena.

 

OT: Tuleeko kenellekään muulle mieleen tästä STD-lyhenteestä save the daten sijaan sexually transmitted diseases? Jokseenkin hämmentävää...  :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Me laitettiin sähköiset Save the Date-tiedotteet kaukaa tuleville vieraille, eli miehen suvulle ja muutamille mun ulkomailla asuville sukulaisille sekä ulkomailta tuleville ystäville. Mun Suomessa asuvat sukulaiset on aika pitkälti tietoisia päivämäärästä, koska tieto on levinnyt ihan hyvin suullisesti ja muita epävirallisia reittejä pitkin. Me laitetaan kyllä varsinaiset kutsutkin normaalia aiemmin postiin, joten STD:ien ja normikutsujen väliin ei jää hirveästi aikaa.

 

 Uppa, mä hihittelen tuolle lyhenteelle itsekkin aika usein, just tuon toisen STD-lyhenteen takia.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ihan samat ajatukset STD-korteista! Magneetti-ideasta tykkäsin heti, kun sen Pinterestissä näin!

Ja haluan lähettää ne tosi aikaisin, että osaavat varautua tohon viikonloppuun... 

Now&Foreverillä on niitä, ja sieltä me ajateltiin ne tilata, koska suunnitelmissa on kutsukortiksi yksi niiden malli. Valokuvakortti...

Ja siis tuo STD-kortti olis kanssa kuvallinen...

Nyt pitäis suunnitella, millanen kuva tohon STD-korttiin otetaan!!! Mä haluaisin, että siinä on jokin juju, onko ideoita???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse lähetin save the date kutsuja lähimmille ystävilleni facebookin kautta. Loin siis tapahtuman otsikolla save the date. Itselleni on tärkeintä että nämä ystävät pääsevät paikalle :)

Ikäväkseni huomasin että olisi pitänyt laittaa kutsu vain ystäville eikä myös heidän tyttö-/poikaystävilleen. Kuulin juuri että yksi pari on ronnut jo kuukausi sitten ja save the daten laitoin tietenkin molemmille. Hups..! Vastausta en tosin kummaltakaan saanut joten ehkä he eivät ole sitä huomanneet... :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Toi STD-lyhennys on aina hairinnyt mua tavattomasti, etenkin kun mun arkikieli on paaasiassa englanti, niin ton lyhenteen englanninkielinen merkitys on aika vahvasti mielessa  :rolleyes:  :D

Link to comment
Share on other sites

^ Sama! :D "Hey did you get my STD?"

Mutta tykkäsin kyllä, kun saimme tietää kavereiden tulevista häistä lähes vuosi etukäteen, saanut fiilistellä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lähetettiin juuri äsken kaikille kutsuttaville noi STD-kortit. Meidän häät kun on ens helmikuussa, niin ajattelin että olis kiva ihmisten saada ajois tietää mitä tuleman pitää. Tutuilla varsinkin toi kuukausi tuppaa olemaan lomakautta ja varaavat reissunsa aina hyvissä ajoin. Viralliset kutsut lähetellään sitten joskus syys-lokakuussa. Kovasti kaikki tuntui tykkäävän kortista, kun eihän tää täällä suomes oo tainnu olla oikein tapana aiemmin. Nyt vissiin alkaa olla kovaa vauhtia yleistymässä ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä tilasin omat StD-kortit semmoselta sivulta ku zazzle.co.uk ja siellä on kyllä myös noita StD-magneetteja. Suosittelen tota sivua. Hinnat näyttäis olevan ainakin kutsuissa halvempia ku Suomessa.

 

Ja hei, se on "Save the Date" eli mun mielestä lyhenteen pitäis olla StD. ;) STD kuulostaa enemmän sitten joltain muulta...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minä haluaisin lähettää Save the Date- kortit muutamille pidemmällä asuville sukulaisille, mutta mies ei ole innostunut ajatuksesta.. Minusta idea on kiva, tuossahan ikään kuin huomioidaan vieraat entistäkin paremmin kun annetaan tavallaan etumatkaa tilan raivaamiselle kyseiseen päivään. Tosin meillä nyt on se tilanne, että sukulaiset meidän hääpäivän on kuulleetkin - joskin olen varma, ettei sitä heistä suurin osa muista, tietääpähän vain, että joskus ensi keväällä ne on... :)

 

Onko muuten Save the Date- korttien suhteen olemassa jotain suositusta, eli tulisiko nuo lähettää kaikille kutsutuille vai onko pahakin moka lähettää ne vain muutamille? 

Link to comment
Share on other sites

Me aateltiin lähettää Save the datet kaikille vieraille, sillä moni kuitenkin suunnittelee kesälomiaan tai matkoja aika paljonkin etukäteen :)
ja onhan se kiva päästä fiilistelemään sitten kaikkien kutsuttujen kanssa! ;) Haluaisin kuitenkin että tieto meidän häistä tulisi meiltä suoraan (vaikka se onkin varmaan jo kulkenut pitkin sukua...) kuin juurikin "juoruilun" kautta! :D

Link to comment
Share on other sites

Sulho ehdotti yllätyksekseni muittamutkitta, että kutsut lähetetään joulukortin mukana, tulee säästöäkin :D Vastaehdotukseni oli nämä StD:t. Kesällä kun juhlitaan, on varmasti hyvä "varoittaa", jotta saadaan haluamme ihmiset paikalle :)

Link to comment
Share on other sites

Me lähetetään ehdottomasti Save the Date-kortit. Miehellä on sukua eri puolilla Eurooppaa ja mun sukua asuu kaikkialla Inarin ja Turun välillä, toinen kaasoistani asuu Englannissa. Hyvä varoittaa etukäteen kauempaa tulevia, että tällaista on tiedossa. Kauempaa tulevat saavat järjestettyä lennot ynnä muut hyvissä ajoin. Noille kaukaa tuleville voi tulla kiire, jos kutsut laittaa tyyliin paria kuukautta ennen häitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Itsellä tämä ei ole vielä ajankohtaista, mutta olen ajatellut että lähetämme Save the Date- kortit. Meille tulee melko pienet häät ja toivoisimme, että mahdollisimman moni (mielellään kaikki) pääsisivät paikalle. Toivon, että std-  kortti edesauttaisi sitä, eikä ihmiset ehtisi sopia reissuja tms. samaan aikaan kuin meidän häät.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...