Jump to content
Naimisiin.info

ETSY.com verkkokauppa


Tipsis

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Minä tilasin Etsystä hääkakun koristeen (myyjä oli The PinkOwl), ja tänään tuli postia perille. Kaikki sujui mainiosti, ainoastaan en ollut huomioinut, että joudun maksamaan tullimaksut (tilaus postikuluineen n. 45 €, tulliin meni n. 10 €). Vaan kerranhan sitä vaan naimisiin mennään, joten samapa tuo ;). Tullaus sinänsä sujui kätevästi netissä, eli en voi moittia.

Link to comment
Share on other sites

Minä tilasin Etsystä leimasimen kutsuun ja kakunkoristeen, leimasin tuli tosi nopeasti eikä muutenkaan ollut mitään ongelmia, kakunkoriste on vielä tulematta, mutta olen ollut jo yhteydessä myyjään ja kaipa se sieltä on tulossa, toivottavasti. Olen päikyssä linkittänyt kuvia :)

 

Noh, tilasinpa nyt vielä lisääkin, eli kaasoille kiitoslahjoiksi nimikoidut rannekorut pinkeillä kivillä ja itselleni tällaisen kaulakorun miehen nimikirjaimilla ja pinkillä kivellä.  :) (Tai kaulakorun lupasi oikeastaan mies minulle synttärilahjaksi, mutta tilasin sen samassa noiden rannekorujen kanssa, kun oli samalta myyjältä.)

Muokattu: , käyttäjä: aivansama
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itselleni tilasin vintagehääpuvun: liki priimakunnossa oleva 50-luvun tylliunelma, hinnaltaan alle 150 euroa (sis. postikulut). Tietysti tulli nykäisi viitisenkymppiä välistä, mutta eipähän tarvinnut maksaa kahtaa tonnia huippumodernista perusmekosta. Ompelija korjasi mitat alle parin sadan euron hintaan.

Link to comment
Share on other sites

Oon selannut ahkerasti etsyä nyt muutaman päivän ajan ja olen tullut siihen tulokseen, että taidan tilata sieltä melkeinpä kaiken tarvittavan hääpippaloitten järjestämiseen. Potentiaalinen hääpuku ja sormusehdokas on sieltä myös löytynyt, ja suurena plussana se, että etsyn sormuskauppiaat tekevät sormuksia myös meikäläisen mininakkeihin ilman että hinta nousee taivaisiin :) Koristeet ja askartelutarvikkeetkin näyttävät olevan siellä hauskoja ja persoonallisia, ja mikä parasta, edullisia.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen tilannut hunnun sekä käsikorun Etsystä. Molemmilla kerroilla palvelu on sujunut hyvin. Korun tilasin äskettäin, joten se ei ole vielä saapunut, mutta yhteydenpito myyjien kanssa on sujunut nopeasti ja helposti englanniksi. Tilasin huntuni jenkeistä (abusymother), joten päälle tuli vielä tullimaksu, mutta siltikin hunnun kokonaishinnaksi jäi alle 1/5 siitä mitä se olisi maksanut hääliikkeessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Itselleni tilasin vintagehääpuvun: liki priimakunnossa oleva 50-luvun tylliunelma, hinnaltaan alle 150 euroa (sis. postikulut). Tietysti tulli nykäisi viitisenkymppiä välistä, mutta eipähän tarvinnut maksaa kahtaa tonnia huippumodernista perusmekosta. Ompelija korjasi mitat alle parin sadan euron hintaan.

Minkä nimiseltä myyjältä puvun löysit?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mistä tietää että siltä myyjältä uskaltaa tilata? Tämä nimittäin kuulostaisi aika hyvältä, eikä hintakaan nousisi liian ylös kun kaksi tarviin.. (mulle tulee siis yhteensä 3 sormusta, joista se keskimmäinen maksaa jo reilu 400e)

https://www.etsy.com/listing/174351147/petite-half-eternity-hsi-diamond-solid?ref=sr_gallery_8&ga_search_query=white+gold+14k+half+eternity+ring&ga_order=price_asc&ga_ship_to=ZZ&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Link to comment
Share on other sites

Guest pactasuntservanda

^ Itse en ehkä uskaltaisi mainitsemaltasi myyjältä tilata, kun häneltä on tilattu vasta kaksi tuotetta ja 0 reviews.

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda
Link to comment
Share on other sites

Joo ei kyllä mitään suurta luottamusta herätä kyseinen kauppias. Ensinnäkään kaupasta ei kerrota juuri mitään (ei tilaus-, palautus- tai toimituskäytäntöjä jne). Hinnat ovat ainakin omasta mielestäni jopa epäilyttävän halpoja ja lisäksi noilla täsmälleen samoilla tuotekuvilla löytyy tavaraa mm. eBaysta toiselta kauppiaalta ihan eri faktoilla (karaatit ym) ja hinnoilla.

 

Itse odottaisin ainakin, että joku muu ostaja antaa myyjälle palautetta. Enkä kyllä välttämättä senkään jälkeen ostaisi...

Link to comment
Share on other sites

Hei Etsy-konkarit. En ole ikinä tilannut mitään etsystä ja olen todella epäluuloinen. Mitä minun tulisi huomioida myyjien profiileissa, jotta tiedän että on turvallista tilata. Kertokaapa muita vinkkejä mitä tilauksissa tulee ottaa huomioon.

 

Ja sitten tämmöistä hääkakunkoristetta mietin, voisitteko sanoa onko turvallinen myyjä ja mitkä faktat tukee mielipidettänne?

http://www.etsy.com/se-en/listing/178034991/wedding-cake-toppers-and-more-mrmrs-name?ref=sr_gallery_29&ga_search_query=wedding+cake+topper&ga_ship_to=SE&ga_ref=auto4&ga_page=8&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Link to comment
Share on other sites

Hei! Kyllä Etsyssä pääosin on luotettavia myyjiä. Kakunkoristeen myyjällä on hyvät arvostelut ja paljon positiivisia kommentteja asiakkailta eli kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Myyntejäkin on yli 700 eli eiköhän huijaus olisi jo paljastunut.

Lähinnä huijauksia tapahtuu varmasti kalliimpien tuotteiden kohdalla. Esim. tuon kultasormusten myyjän diilit vaikuttaa liiankin hyvältä ollakseen totta ja en itse tilaisi ainakaan mitään arvokasta myyjältä, jolla ei ole yhtään arvostelua. Varsinkin jos kuvat on otettu toiselta sivulta!

Link to comment
Share on other sites

Jo mainittujen lisäksi kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja kysellä lisätietoja/kuvia.

Minäkään en suosittele tuota sormusmyyjää, liian epämääräistä ja halpaa, varsinkin jos ei ole edes oma kuva. Tuossa sormuksessa on esim. mainittu kivien olevan SI1-2, noin pienistä ei kyllä oikein voi varmuudella määrittää, eli todellisuudessa voi saada yhden SI1 ja loput SI2 ellei P.

Lisäksi kannattaa muistaa EU maiden ulkopuolelta tilatessa alv ja tullit, tullin sivuilla on kerrottu niistä hyvin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Guarina, jos olet pienikokoinen, tyyliin 36, niin voit saada valmiiksi oikein istuvan puvun. Kuitenkin isompikokoisilla koon kasvaessa kasvaa myös se riski että se ei istu. Kun tulee muotoja niin esimerksiki rinnan istuvaksi saaminen on käytännössä mahdotonta, jos tekijä ei näe asiakastaan. Jos mittatilauksesta tulee lisämaksu, niin ottaisin ennemmin jonkun valmiin koon, joka on lähellä omia mittoja - korjattavaa kun tulee melkein aina ja näin maksat lisäkulut sen mukaan mitä tarvitsee tehdä.

Onko sinulle muuten erityinen syy, että haluat tilata teetetyn puvun juuri etsystä? Kun suomihan on täynnä ompelijoita. Mm. Olivia Rouge http://www.oliviarougeshop.com on nimenomaan erikoistunut lyhyisiin ja vintagehenkisiin pukuihin. Pääsisit ihan sovittamaan, eikä tulisi erikseen enää korjauskuluja.

Muokattu: , käyttäjä: franny
Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä franny :) En halua lyhyttä vaan pitkän puvun, mutta vintage hengessä. Hienoja pukua on kyllä monella hääpukujen valmistajalla, mutta hinnat ovat aika kovia.. Siksi olen päätynyt Etsyyn. Ainut mitä mietin vielä on puvun pituus, tuleeko ne valmiiksi hieman pidempinä vai miten? Olen kokoa 36 ja pituuteni hääpäivänä kenkien kanssa on 181cm.. Onkohan tämä ongelma? Vai kannattaisiko kuitenkin ottaa omilla mitoilla puku? Ja onko tietoa, paljonko suunnilleen Suomessa maksaa jos teettää ompelijalla puvun? :)

Link to comment
Share on other sites

^ Kannattaa kysyä myyjältä suoraan puvun mitat, eikä lähteä arvailemaan/toivomaan :) Samalla tulee myös varmisteltua myyjän "aitous", kun on yhteyksissä. Tietysti vintage-puvun voi ostaa myös käytettynä Suomesta ;)

 

Teettämisen hinta riippuu täysin kangasvalinnoista, mallista, koristeluista (montako työtuntia menee). Kannattaa vilkaista ketju Teetetyt puvut (suunnitelmia, kertomuksia) alueella Yleistä hääpukeutumisesta siellä on varmaan myös hintoja, tai voit kysyä siellä lisää :)

Link to comment
Share on other sites

Guarina: olet sen verran pitkä, että jos haaveilet koroista hääpäivänä niin valmispuvut saattavat jäädä lyhyiksi, samoin aidot vintagepuvut. Kannattaa ehdottomasti sanoa tekijälle, että olet pitkä! Ja aina ennemmin liioitella, koska sen pituuden saa aina pois jos sitä on liikaa. 

 

Tiedän että ompelijoiden hinnat vaihtelee ympäri suomen todella paljon, kannattaa kysellä. Muita ompelijoita, jotka tiedän hyviksi on mm. Pukuni, Revelations, Sari LIndell ja Atelje Aaria, joskin viimeinen on ainakin tämän kesän nettisivujen mukaan äitiyslomalla. 

Link to comment
Share on other sites

Näyttäisi olevan kiinassa oleva myyjä, mutta kuvat on ainakin omia, eli todennäköisesti saat sitä mitä kuvassa. Harmillisesti ei ole mitään lähikuvia pitseistä, ne halvimmat kun on tosi muovisen oloisia, vaikka näyttäisi kaukaa katsottuna kivoilta. Todennäköisesti saat kuitenkin ihan saman näköisen kuin kuvassa. Kannattaa tosiaan kuitenkin varautua, että noin vähillä mitoilla ei puku välttämättä istu suoraan oikein. Tämä myyjä ei tosin taida ottaa lisämaksuja niistä mitoista, eli vaikka joutuisit korjaamaan, niin ei ainakaan mene rahaa hukkaan. :) 

Link to comment
Share on other sites

Vinkatkaa etsystä hyvä sormusmyyjä ;) Valkokultaa ja "jotain kirkkaita kiviä" jotka voi sitten aitoihin timantteihin joskus myöhemmin vaihtaa :)

 

Itse ostin vihkisormukseni Etsystä Chris Worle -nimiseltä myyjältä, jolla on Etsyssä TheAladdinsCave -niminen sormuskauppa. Paljon erilaisia kauniita vihkisormuksia eri materiaaleista, itse ostin titaanisen sormuksen jossa kivinä valkotopaaseja (profiilikuvassani samainen sormus). Hinnat ovat edulliset ja toimitus nopea, ja myyjä erittäin avulias, suosittelen! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...