Jump to content
Naimisiin.info

Vintage vihkisormuksia Helsingistä?


Marikaani82

Recommended Posts

Osaisiko kukaan neuvoa mistä päin kannattaa etsiä vintage vihkisormuksia Helsingissä? Myös uudet vintage-tyyliset sormukset käy..

Olisin erityisesti kiinnostunut Georgiantyylisistä sormuksista. Jos jollain on kuvia kauniista vintage vihkisormuksista niin olisi kiva nähdä niitäkin.

 

Link to comment
Share on other sites

^ Pantista (myymälästä tai verkkokaupasta) voisi löytyä vanhempia sormuksia, mutta valikoima vaihtelee aika nopeasti, joten tämän hetkisestä tarjonnasta mulla ei ole tietoa. Heidän verkkokaupastaan tilaaminen toimi ainakin mulla hyvin, sormus tuli luvatussa ajassa vakuutettuna lähetyksenä lähipostiin.

 

Googlesta hakusanalla georgian style wedding ring löytyi jotain sormuksia, mutta en ole nähnyt sen tyylisiä rinkuloita ainakaan perusliikkeissä käydessäni (Kultajousi, Timanttiset, Laatukoru, yms). Mutta voihan toki olla, että valikoimiin niitä olisi niitä viime käyntini jälkeen tullut ^_^Tillanderilla näytti olevan myös vähän erikoisempia sormuksia valikoimassa, jospa joku niistä sopisi?

Link to comment
Share on other sites

Joo tuolla Tillanderilla olisi tarkoitus käydä, mutta netistä löytämieni kuvien perusteella heillä ei ehkä ole ihan niin vintage henkisiä sormuksia kuin mitä minulla on mielessä :)

Ulkomaalaisista verkkokaupoista näyttää löytyvä enemmän valikoimaa, mutta kuka sieltä uskaltaa tilata.. jos jollain on tästä kokemuksi, olisin kiinnostunut kuulemaan.

 

Tuolta panttilainaamon sivuilta olen yrittänyt katella, mutta kuten sanoit valikoima vaihtuu aika vauhdilla ja tarpeeksi pieniä sormuksia (koko 15) on aika harvakseltaan.

Link to comment
Share on other sites

^ Pidetään peukkuja, josko sieltä Tillanderilta tai muualta löytyisi sopiva ^_^

 

Oot oikeassa noista Pantin sormuskoista, ne on yleensä tosi isoja - mulla kävi tuuri, kun löysin tarpeeksi pienen sormuksen valmiina. Mutta voihan niitä sitten pienentääkin kultasepällä, jos täydellinen rinkula löytyy hieman liian isona.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Alexanterin kadulla Stockmannin lähellä on kultasepän liike josta saa aidosti vanhoja, kultaisia ja hopeisia vintage-koruja. Viimeksi kun itse kävin niin vihkisormuksiakin oli valikoimassa, toki oikean koon löytäminen voi vaatia vähän hyvää onneakin. En muista liikkeen nimeä mutta helppo löytää Alexanaterin kadulta. Lisäksi netistä oikeita vintage-koruja saa verkkokauppa Viktoriaanasta: http://viktoriaana.fi/

 

Minua ovat aina kiehtoneet esineet joilla on ikää ja tarina. 

Muokattu: , käyttäjä: cirith
Link to comment
Share on other sites

Tillanderilla oli ainakin jonkin verran vintage- ja muita kertaalleen omistettuja sormuksia jonkin verran kun me kävimme sormuskaupoilla lokakuun loppupuolella. Lisäksi kävimme siinä n. Tillanderia vastapäätä olevassa liikkeessä jossa on myynnissä vanhoja koruja, mutta sielläkään ei ollut meidän mieleen olevaa valikoimaa tarjolla.

 

Yhdessä vaiheessa harkitsimme jopa reissua Britteihin, jossa vanhoja sormuksia on tarjolla vähän paremmin, mutta päädyimme lopulta teettämään kihlasormuksen.

Link to comment
Share on other sites

Kaupan nimi on Holmasto. Viimeksi, kun kävelin ohi, siellä oli Tiffanyn platinainen allianssi ikkunassa, hinta n. 2000 €. Jos käyttäisin valkoisia metalleja, olisin ehkä ostanut. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...