Jump to content
Naimisiin.info

Millä Kutsu-sana nätisti kanteen?


teris

Recommended Posts

Etsinnästä huolimatta en löytänyt tästä neuvoja, anteeksi jo etukäteen jo sellainen jostain kuitenkin ilmestyy..

Eli teen tummanruskean kutsun ja kaipaisin neuvoja millä kutsu sanan saa nätisti kanteen, itse kirjottaminen ei ole vaihtoehto enkä haluaisi käyttää kulta tai hopeatarraa. Valkoisella varmaan näkyisi hyvin, vaaleanpunainenkin olisi kiva kun se on ruskean ja valkoisen ohella värinä

Link to comment
Share on other sites

Näkyisikö esim limenvihreän tapainen?

Kokeile sitä vaaleanpunaista, on varmasti kauniskin kun ne sopii hyvin keskenään
 

Muokattu: , käyttäjä: elo2013
Link to comment
Share on other sites

Mutta miten vaaleanpunaista käytän, tarrana vai? täytyy laahustaa sinelliin kyselemään muutenkin ihan hukassa askartelujen kanssa :) 

Link to comment
Share on other sites

Miten ois leimasin? Tai pienenpienet blingit liimattuna kirjaimiksi? Tai joku kimallelanka liimattuna tekstin muotoon? (siis niinkuin rautalangasta väännetään nimikaulakoruja tai personoituja hengareita)

 

Tai ihan tulostettu&leikattu&liimattu teksti?

 

muoks. vielä.. eihän sinne sinelliin tarvitse leimasimen perässä mennä, muistan kun ala-asteella tehtiin potusta joulupaperinkoristeluleimasimet  :pupu_1:

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Tarrana ei varmaankaan ole joten menee tussilla tekemiseksi.. Ellei sitten tarrafirmat tee niin pientä "piperrystä" ? Voihan sitä kysyä

Eikös niitä ole jotain tomujuttuja ja juuri noita glittereitä?

 

Sinellissä varmasti tietävät kyllä.

Link to comment
Share on other sites

Leimasimella saa minkälaista vaan. Ja voihan sellasen perus "ääriviivatarra-arkin"  (hopean tai kultasen) maalata ja käyttää sitten? Varmasti on joku maali, joka siihen sopii?

Link to comment
Share on other sites

Mä kanssa suosittelisin leimasinta. Esim. juuri Sinellista saa ihan varmasti 'Kutsu' -tekstillä leimasimia, ja värivaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon. Jos haluat kohoefektiä, leimasintekniikoista embossauksella saa tosi nättiä jälkeä. Tarvitset embossausta varten vain leimasimen, embossausmustetta (väritön) ja embossauspulveria (jotain kivaa väriä, esim. juuri vaaleanpunainen). Leimasin kastellaan musteessa, painetaan jälki paperille, ja ripotellaan pulveria päälle. Ylimääräiset pulverinjämät karistellaan pois, ja kuumennetaan leimajälki paperin takapuolelta esim. silitysraudalla kunnes pulveri sulaa paperiin.

 

Tein just itse 60 joulukorttia embossaamalla :) Ohjeita katselin täältä: http://www.finnstamper.com/ideat/ohjeet/embossaus.html . Parin testikierroksen jälkeen onnistui jo tosi hyvin! Ja tuli tosi kauniita.

 

Huom. Olen kyllä kuullut että joku on itku kurkussa taistellut embossauksen kanssa joihinkin kortteihin, mutta oma kokemukseni oli alkusählingin jälkeen oikein positiivinen :)

Link to comment
Share on other sites

Joo täytyy leimasinta kokeilla seuraavaksi, tein yhden mallin valkoisilla ääriviivatarroilla ja näyttivät kamalilta ja liian isoiltakin. Ikävää ettei sinellissä osattu vinkata leimasimista :( minä kun en tiedä näistä tuon taivaallista.. yritin myös etsiä jotain vaaleanpunaista koristetta tarroja ym mutta tuloksetta vielä 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Askartelukaupoissa myydään myös jotain sellaista jähmetysainetta, jolla voi kovettaa eri materiaaleja. Kaveri teki sillä juuttinarusta jotain sydämenmuotoisia koristeita esimerkiksi. Olisko siitä mitään apua? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kokeilin kutsuleimasinta, musta ei näyttänyt hyvältä ja pitäs onnistua tosi hyvin joka korttiin. ääriviivatarroihin on kai mentävä

Link to comment
Share on other sites

Harjoittelemalla oppii ton leimasimen käytön, tarpeeksi mustetta, tarpeeksi kova painallus, mutta kuitenkin hellä ja tasaisesti joka kohdasta. Omasta mielestä oli tyylikkäämpi kuin tarra :) En ole jokaiseen 100% tyytyväinen, mutta ajattelin, että eipä sitä kukaan katso että onko nyt toinen puoli millin ylempänä kuin toinen.

Link to comment
Share on other sites

Niin ja Tiimarissa on ainakin myynnissä semmosia kaksoisväri-tusseja, eli ku sillä kirjottaa ni reunat tulee eri värillä ku sisäosa! Tosi jänniä ja hienoo jälkee tulee!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mäkin suosittelisin sitä leimasinta, parin harjoituskerran jälkeen onnistuu kyllä. Jos vaaleat leimasinvärit näkyy liian hailakkana, niin kannattaa tosiaan koittaa sitä embossausta, ei ole vaikeaa sekään. Testailin itse jämäkartongille, ja hyvin onnistui. Tarvikkeita saa esim. Sinellistä, myös värimalleja on näytillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Mä tulostin kaikki kirjekuoret ja kirjoitin Wordiin lähettäjätiedot, 1-luokan numeron, vastaanottajatiedot ja vasempaan alakulmaan kopioin netistä saman kutsuleimasimen kuvan, mikä kutsukorttien kanteen leimattiin. Tuli todella siistit kuoret, kun ei tarttenut mitään liimailla :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Mites jos tekis sabluunan ja töpöttäisi jollain akryylivärillä? Tai sitten sillä sabluunalla leikkaisi "kutsu"-aukon korttiin ja laittais taustapaperin taakse?

Link to comment
Share on other sites

En ole edes tajunnut että kutsu-sanan voi laittaa näin monella eri tavalla kutsuun :D Ajattelin ensin ostavani niitä hopeisia tarroja/kirjoittaa itse, mutta tuo leimasin rupesi kiinnostamaan... Tai sitten tuo sabluunakin voisi toimia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Minä tein itse kutsu sanat korttiin ihan niillä ääriviiva tarroilla, itse tykkäsin efektistä. Toisaalta meidän korteissa oli muutenkin hopeaa (mustalla filigree leimasimella leimattuja sydämiä hopeapaperista leikattuna) norsunluunvärisellä korttipohjalla jolle oli liimattu pakkauspaperista neliö ja pikkuinen naru rusetti sitten neliön alalaidassa, jonka alapuolelle se kutsu sana liimattiin.  :girl_in_love:  Ei ole tietty joka kortissa ihan täsmälleen samassa kohdassa, mutta ei otettu siitä stressiä. :D ylimääräisiä kutsujakin jäi lopulta aika monta...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Onko pakko kirjoittaa Kutsu jonnekin? Tavoitteeni on tehdä hyvin elegantit kutsut (kanteen tulee vain satiininauha ja jokin korusydän) ja sisälle tekstiä alkaen "Tervetuloa..". Katselin pinterestistä amerikan mallia eikä niissä missään lukenut kutsua missään.. Onko siis oltava? Kuuluuko tapoihin? Yksi vaihtoehto on painaa esim. leimasimella kirjekuoreen lähettäjän tilalle Kutsu, mutta eikö ne nyt tajua sen muutenkin? :D

Link to comment
Share on other sites

▲ Meidän kutsuissa ei ainakaan lukenut kutsu-sanaa missään kohdassa erikseen. Tosin kutsu olikin yksiosainen (ja yksipuolinen) kortti, eli erillistä kansilehteä ei ollut. Kutsu alkoi yksinkertaisesti toivotuksella tulla todistamaan tärkeää päiväämme ja ihan hyvin tuntui viesti menneen perille. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...