Jump to content
Naimisiin.info

Värilliset alushameet


Tipsis

Recommended Posts

Törmäsin tuolla Wedding bee foorumilla värillisiin alushameisiin, esim. tämä ketju (sis. kuvia)

 

Onko jollakulla ollut värillistä alushametta? (kuvia!)

 

Mitä tykkäätte ideasta?

 

Minusta voisi olla hauska idea saada vähän teema- tai lempiväriä pukuun näin, siis jos kuitenkin haluaa valkoisen puvun.

 

Pari artikkelia löytyi aiheesta: Hääblogissa artikkeli1 ja artikkeli2

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Vau, ihana idea! En ollut tullut ajatelleeksikaan, että tuokin olisi mahdollista. En itse hääpukuun tahdo muuta kuin valkoista, mutta tuo alushame toisi tosiaan kivan yksityiskohdan. Pitääkin harkita tätä, kiitos vinkistä :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä olen tätä(kin) pohdiskellut, koska kävi vähän höppänästi...

Ostin puvun, ja sovitettaessa sitä ei kiristetty kunnolla & alushame oli liian kapea -> puku oli sovituksessa tarpeeksi pitkä myös koroilla.

Nyt kun alushameostoksilla kiristettiin kunnolla kohdilleen ja sovitettiin tarpeeksi leveän alushameen kanssa, puku on melkein liian lyhyt jo sukkasiltaankin  :girl_sad: Arvatkaa nyppiikö?! Oli eka bridezilla-momentti aika lähellä.

 

Pohdiskelenkin siis, että jos surauttais alushameeseen (1-vanteinen & tylliä) värillistä tylliä alahelmaan, niin, ettei nyt varsinaisesti kamalasti sieltä vilkkuis, mutta tois kuitenkin täyteläisyyttä sinne helmaan? Kuulostaako ihan pöljältä idealta?

 

Puku itessään on a-linjainen olkaimeton, kirjailtua todella lämpimän valkoista satiinia. Malliltaan yksinkertainen, mutta kankaan kirjailu tekee siitä elävämmän.

Link to comment
Share on other sites

Miten ihmeessä multa on mennyt tällainen ketju ohi? Tahtoisin ehdottomasti kirkkaansinisen tyllialushameen ja tuolla ompeluketjussa jo siitä kyselinkin, itselläni kun ei ompelutaitoja ole ja Google tiesi kertoa ettei tullin värjääminen ole kovin helppoa ainakaan kotioloissa...

Link to comment
Share on other sites

Ainakin Etsyssä on myyjä siniselle (haulla blue crinoline petticoat). Ja tässä toinen myyjä.   Itsekin mietin, että olisi kivasti se "jotain sinistä".

Sitten löytyy Pettiskirt Style  ja sterling&pearls  -kauppoja ja koska lightintheboxilta löytyy myös, arvaan, että kaikki muutkin kopiofirmat tekevät "customoituja" tyllialushameita :)

 

 

vähän kuvia!

day-1-dyed-crinoline-wedding-slip1.jpgPSSTyle50sCrinolineBlackHotPinkGirlGuy.jpink-crinoline.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Googlettelin tossa päivällä enemmän tätä tyllialushameen pimppaamista, ja tuli vastaan ihan näppärähkön oloinen ohje.

Siinä vain ommeltiin valmiiseen alushameeseen nauhaa niin, että kiinnitettiin n. 20 sentin välein ompelein. Ompeleiden väleihin sitten solmittiin tyllistä leikattuja kaistaleita.

Ite alushametta ei siis värjätty, sillä se on ilmeisen hankalaa, ja näin tehdessä värilliset tyllit saa tarvittaessa poistettua tai vaihdettua eri värisiin.

 

Mää ajattelin tehdä näin ;) Sitte vaan päättämään että minkä väristä tylliä!  :tender:

Link to comment
Share on other sites

Oih olen haaveillut värillisestä alushameesta (taidan valita värillisen hääpuvun muutoinkin) --->seafoam/ vaalea aqua/minttu alushame <3 <3

Onneksi on pitkähkö aika vielä häihin, koska tod näk. puvun joutuu teettämään...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ihana idea!! Olen miettinyt, että tuo pitkä kokovalkoinen puku ei ole oikein minun juttuni, mutta jos alushameella voisi vilauttaa oikeaa väriään... ;)

 

Kiitos vinkistä, Tipzilla!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...