Mitä teette hääpäivän aamuna?


Princess_84

Recommended Posts

...eli jätättekö jonkun homman hääpäivän aamulle? Moni kertoo että kyseinen aamu on todella kiireinen koska silloin on tosi paljon hommaa. Itse en keksi siihen muuta kuin kukkien hakeminen ja juhlapaikalle vieminen! Ilmeisesti olen jotain tosi tärkeää unohtanut tai meidän häistä tulee puuttumaan jotain oleellista... Apua!

Link to comment
Share on other sites

^ Me ei tehdä hääpäivän aamuna mitään hommia, koska kukkiakaan ei tarvitse noutaa. Yövytään edellinen yö hotellissa, mies lepäilee aamupäivän siellä ja valmistautuu puoliltapäivin bestamanin kanssa. Itse olen aamun kampauksessa ja meikissä, käyn kaasojen kanssa lounaalla ja menemme sen jälkeen hotelliin pukeutumaan. Ja sitten potrettikuvauksien kautta kirkkoon, eli oikeastaan mitään hommia aamulle ei ole.

 

En usko, että olet unohtanut mitään, jos aiotte laittaa juhlapaikan valmiiksi jo edellisenä päivänä. Mitä muuta siihen hääaamulle edes voisi jäädä? Viisaammat hoi, neuvokaa, jos olen itsekin ihan hukassa :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itsekään en keksi siihen ihmeempää hommaa.. Kampaajalle ja meikkiinkään ei tarvitse mennä, koska meikkaaja ja kampaaja tulevat kaasojen ja minun luokse hotelliin. Kaveri kampaajani menee taas laittamaan bestmanit ja sulhon valmiiksi.

 

Ainoa, että jonkun täytyy huolehtia kirkkoon tarvittavat jutut mukaan (saippuakuplat, ruusunterälehdet ja kyyhkyt). Varmaankin kaasot huolehtivat nämä :)

Link to comment
Share on other sites

Viisastuneena osaan nyt tulla kertomaan, että ei silloin hääpäivän aamuna tarvinnut tehdä oikein mitään :girl_sigh: Valmistauduttiin molemmat omilla tahoillamme, käytiin potrettikuvauksessa ja sitten pitikin jo olla kirkossa. Eli ketjun aloittajalle sanoisin, että ei turhaa stressiä asiasta! :-*

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...

Voi, mie olen suunnitellut hääpäivän aamun menevän niin, että herään pirteänä (toive olisi) ja syön hyvän aamiaisen sulhaseni kanssa kotona. Tämän jälkeen alkaa rauhallinen valmistautuminen mihin näillä näkymin liittyy aika paljon itse tekemistä, mutta se ei hirvitä.

 

Tekemistä siis on. Kampauksen laittoa itselle sekä kaasolle. Molemmat todennäköisesti suoriutuu näistä itsenäiseti toinen toistaan tukien. Sitten vähän herkutellaan ja nautitaan meikkauksen ohessa. Erikseen missään ei käydä kuvia ottamassa, kotona voi valmistautumisesta räpsiä kuvia kyllä. Sitten tietysti varmistellaan että kukat on ok ja tarvittaessa niitä korjaillaan tai muutellaan. Mutta siinä sitä jo vähän olisi, tietysti kun lapset huolehtii jaloista pois ja sitten suuntaa ajoissa kirkolle niin onhan siinä jo riittävästi. Mutta tällaisella ajatuksella vielä tässä vaiheessa ja voi olla, yhtään itseään tuntien, että nämäkin suunnitelmat voivat muuttua vielä ja monta kertaa! =)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest pactasuntservanda

Hääpäivän aamulle ei taida muuta jäädä, kun keskustaan meneminen kynsien lakkaukseen ja sen jälkeen kotona hiusten laitto, meikkaaminen ja pukeutuminen =)

 

Täytynee siis käydä aikaisin aamulla lakkauttamassa kynnet, niin ne ehtii kuivumaan hyvin ennen kuin alan hiuksia laittamaan. Onneksi vihkiminen on vasta kello 15:30, eli varmaan riittää, että kävisi lakkaamassa kynnet heti kello 09:00. Tai sitten täytyy vielä miettiä, että kävisikö sen sittenkin tekemässä jo edeltävänä iltana...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä vielä auki kuinka paljon avustajia saadaan (bestmanin ja kaasojen lisäksi), kun pääsemme laittamaan juhlapaikan kuntoon vasta hääpäivän aamuna. Ruuatkin teemme itse, ja viimeiset niistä pitäisi valmistaa/tehdä loppuun vasta samaisena päivänä ja kuskata juhlapaikalle, kukahan senkin tekee... taitaa kunnon yöunet ja rentoutuminen jäädä mulla vaan haaveeksi  :hysteric:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hui esssie, kuulostaa aika raskaalta ja kiireiseltä! Tsemppiä kuitenkin!

Me olimme jättäneet pääasiassa koristelut anopin huoleksi, ja isäni kävi hakemassa aamulla kukat sekä viemässä opastuskyltit paikoilleen. Eli minun osaltani ohjelmassa oli vain meikkaus ja kampaus, lounas, pukeutuminen ja sitten kuvaus ennen kirkkoa. Mieheni oli käynyt isänsä haudalla, syönyt lounaan, pukeutui ja laittoi tukkansa, jonka jälkeen hänkin suuntasi kuvaukseen. Anopilla oli jonkin verran vielä hommaa koristelujen kanssa, ulkolyhtyjen ja kynttilöiden laittaminen valmiiksi, sekä pöytäkukkakoristeiden viimeistely. Eipä sen kummempaa tainnut olla. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä todella toivon, että hääpäivälle ei jää mitään muuta tekemistä kun kampaajalle meno. Tässä on vielä sellainen jännitys momentti, että emme tiedä pääsemmekö juhlapaikalle edellisenä päivänä vai emme. Joten voi olla, että hääpäivänä on joko todella paljon tekemistä tai sitten ei mitään :)

Link to comment
Share on other sites

Minä, äitini ja kaasoni vietämme aamun kampaajalla, vihkiminen on klo 14. Joku meistä kiinnittää koristeet hääautoon, ellemme tee sitä jo kotona. Miehet (sulhanen, bestman, isäni ja kaksi veljeäni) hakevat kukat (kimpun ja vieheet siis), vievät juomat juhlapaikalle ja päästävät samalla bändin ja pitopalvelun sisälle sekä laittavat opastekyltit matkan varrelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Käyn kampaajalla ja meikissä pienellä naisporukalla (kaasot ja äidit) sekä lounalla. Tarkoitus olisi myös ottaa vähän kuvia tällä porukalla.

Kukkakimpun noudon suorittaa varmaankin joku muu, vaikka ei siitä isoa lenkkiä tule kampaamosta pukeutumaan lähtiessä. Juhlapaikkaa on laitettu kuntoon edellisenä päivänä ja henkilökunta hoitaa suurimman osan, tienvarsikylttejä ei varmaan tule. En oikein keksi, mitä siihen aamuun nyt muuta... :)

 

Löytyykö rouvilta vinkkejä, mikä unohtunut paniikkiasia piti hoitaa häiden aamuna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...