maarittti

Kenelle kerrotte hääjuttuja?

75 viestiä aiheessa

Pari viikkoa sitten saimme miehen kanssa idean, että menemmekin tänä kesänä jo naimisiin ja suunnitelut ovatkin lähteneet hyvään vauhtiin.

 

Parissa viikossa olemmekin saaneet hyvin juttuja aikaiseksi; pitopalvelu valittu, hääpaikka varattu, pappi varattu, sormus valkattu ja mekkokin löytyy jo valmiina omasta kaapista.

 

Mutta voi että olen pakahtumassa, kun niin haluaisin puhua jollekkin näistä asioista :D On se kuitenkin itselleni jotenkin todella jännittävää nyt vihdoinkin olla omia häitä järkkäämässä. Miehen kanssa toki jaamme kaikki häihin liittyvät, mutta eihän mies nyt samalla tavalla ymmärrä sitä jäänitysta ja innostusta :D

Kenelle te näitä asioita kerrotte, että mitä olette häihin suunnitelleet vai kerrotteko kenellekkään?

Itselläni ei ole edes kaasoa kenen kanssa näitä asioita jakaa :D Yritin jutella hääjutuista äitini kanssa, mutta se meni enemmänkin siihen, että häneltä alkoi tulemaan käskyn kaltaisia kommentteja eri jutuista "eikun ne kuuluu tehdä näin" tai "voisittehan te tehdä sen asian näinkin" jne. Eli taidan jatkossa olla ihan hiljaa, ainakin äidilleni.

 

Kavereitani ei tunnu kauheana kiinnostavan nämä minun hääjutut, joten jatkossa en viitsi heitäkään niillä vaivata :D Kukaan lähipiirissäni ei myöskään ole vielä mennyt naimisiin, niin ei löydy morsiammia (menneitä tai tulevia) joiden kanssa näitä asioita voisi jakaa.

 

Olenko ainoa, jolla on jokin sisäinen tarve päästä näistä jutuista kertomaan jollekkin :D Esim. tänään jännitti kauheasti soittaa papille ja varata vihkiaikaa ja oli jotenkin surku, kun ei sitä voinut jakaa kenenkään kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luulen että monilla on juurikin ne kaasot tai muut tyttökaverit kenen kanssa häistä jutellaan. Näin ainakin meillä, ja muilla kavereilla tuntunut olevan. Itse pölisen hääjutuista miehen lisäksi nimenomaan kahdelle kaasolle, ja sitten muille silloin kun muita kavereita sattuu näkemään. Ollaan ensimmäinen pari meidän kaveripiirissä joka häitä suunnittelee, ja meillä todella monet on tosi kiinnostuneita häistä ja suunnitelmista. Tuntuu että paljon enempi kaikki haluaisivat niistä tietää kun mitä vielä on kerrottavaa :D Äidin, anopin ja muiden suvun naisten kanssa on aika vähän vielä puhuttu, lähinnä päivitetään aina tietoa missä mennään (ollaanko päätetty paikkaa, mitä on käyty kattomassa jne..)

 

Suosittelen siis juttelemaan kavereille. Jos ovat hyviä kavereita, niin eiköhän ne ihan mielellään juttele sellaisesta asiasta mikä sinulle on tärkeää, vaikka ei itse samassa tilanteessa olisikaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mina ammennan suurimman tarpeeni haahossotykseen tanne foorumille eri ketjuihin, ja etenkin haapaikkyyni! Minulla on kylla kaaso, ja muitain ystavia kenen kanssa puhutaan haista, mutta jotenkin on kivempi itsellekin jattaa se suurin haahulluus talle palstalle :girl_haha: En tykkaa 'rasittaa' ketaan liiaksi yleensakaan millaan asialla, niin en haillakaan. Ja taalla saa sitten taas hossottaa ihan niin paljon kuin sielu sietaa, ja saa siihen vertaistukea ja samanmoista seuraa  :D  :-X Jos saat morsian-statuksen, niin paaset lukemaan paikkyja, ja huomaat ettet todellakaan ole yksin haistapuhumistarpeesi kanssa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös kaasot ja pari ystävää saa osansa hääjutuista.. Isoksi osaksi on tää foorumi apuna kyllä että saa jossain purkaa häähössötyksiä ja saada kuulla muiden hössötystä! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin puran häähössötykseni tänne foorumille :girl_haha: ja kaasoille tietenkin, mutta en niin paljon kuin tänne...

Muokattu: , käyttäjä: Prinsessahäät2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juttelen oikeastaan kaikille läheisille: ystäville, siskolle, äitille ja myös miehelle. Varon kuitenkin hössöttämästä liikaa näistä, vaikka vaikeeta joskus on :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monien läheisten kanssa tulee juteltua kaikista hääjutuista, eniten kuitenkin varmaan miehen äidin, oman äitini ja kaasoni kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa kun täällä on kanssasiskoja jakamassa saman intohimon :rolleyes: Mä voisin koko päivän, joka päivä höpöttää hääjuttuja! Onneks täälä saa purkautuu niiiiin paljon ku haluaa. Mun tiedonjanoni häihin liittyvissä seikoissa on vaan loputon! Aina ku jaksan, ni käyn vuodattamassa hiukan mun hääpäikkyyn, mut myös muualle täällä foorumeilla.

 

Mun kaasot on saaneet kyl osansa häätaivastelusta, toisaalta toinen mun kaasoista ei oo niistä mun jutuista oikeen innostunu, johtuu varmaan siitä, ettei hällä oo koko hääjuttu viel mitenkää päi ajankohtanen omal kohal. Mut auttaa kyl järjestelyis ym :) no niin OT. Mut mun toinen kaaso on iteki menos joulukuus naimisiin, niin hänen kans on ihana höpöttää, ku hänki innostuu kaikest näist jutuist yht paljo ku mä :D

 

Mun äidin kans keskustelut on lähinnä.. mites sen sanois, virallisia. Eli jutellaan kaikesta virallisista jutuista, niinku esim. avioehtosopimuksesta.

 

Mun anopin kans oon kyl saanu kans höpöttää kaikkee maan ja taivaan välilt häihin liittyen, anoppi on ihan hirveen innoissaan koko jutusta :)^_^

 

En mä kyllä muiden kavereiden kans oo hirveesti aiheest jutellu. Mut kyl nää foorumit ainaki mul on ihan henkireikä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä hössötän miehelle ja kaasolle, myös äiti ja isä on saanut kuulla mun innostusta häistä. Kaaso on onneksi aidosti kiinnostunut kuuntelemaan kaikkia juttuja ja innoissaan aina kyseleekin kaikenlaista. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloitanpa oman häähössöttämiseni kirjoittamalla tänne ensimmäistä kertaa. Minä olen puhunut omista häistäni lähinnä mieheni kanssa. Emme ole vielä varanneet paikkaa, eikä tarkkaa hääpäivää ole sovittu. Ainakaan vielä en halua puhua niistä muiden esim. kavereiden tai sukulaisten kanssa. Ajattelin, että tänne hääfoorumille olisi hyvä kirjoitella, niin saa jakaa omaa innostusta, mutta ei turhaan rasita läheisiään. Olen kaasona yhdelle kaverilleni ja hänen kanssaan olen puhunut ainoastaan hänen häistään.

 

Ovatko tässä keskustelussa mainitut hääpäiväkirjat sama asia kuin hääblogit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei oikein ole ketään tässä kenelle jakaa. Miehelle toki, mutta en häntä nyt liikaa halua asialla rasittaa. Vanhemmat asuu kaukana, samoin kaaso, joten hirveästi ei ole ketään kenelle jutella. Varsinkin, kun en halua vielä tulla sukulaisille ja tutuille julki häiden osalta. Häät kun ovat vasta kesällä 2015.. Pitänee tänne ruveta enemmän kirjoittamaan, mutta toisaalta tuntuu hassulta kirjoitella mitään, kun kaikki on niin kaukaista vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ovatko tässä keskustelussa mainitut hääpäiväkirjat sama asia kuin hääblogit?

 

Ovat periaatteessa, mut ne on eri paikassa. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän, et blogeja harvempi täällä lukee (en tiedä onko niihin meneminen kauheen vaikeeta vai mitä), mutta hääpäiväkirjat (jotka siis näkyy vain "Morsian" tmv statuksen saaneille) ovat todella suosittuja.

 

Morsian statusta sai sitten pyytää.. hetkinen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi piru :girl_impossible:  kertokaas ny joku ketä muistaa, mistä niitä Morsian statuksia saikaan taas käydä pyytämässä? :girl_cray2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja tervetuloa Maukumauku ja *Kinuski* vaan meidän hääintoilijoiden sekaan ;) tosin täältähän löytyy kaikkea muutakin ihanaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasojen ja muutaman muunkin kaverin kanssa tulee höpötettyä hääjutuista. Myös äitin kanssa tullut juteltua. :) Silti mietin, pitäisikö alkaa kirjoittamaan hääpäiväkirjaa, johon voisi suoltaa hääjuttua niin paljon kuin sielu sietää. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoille höpöttelen niin usein kuin suinkin mahdollista, miehelle päivittäin ja äidilleni harvemmin mutta välillä kuitenkin. Yleensä kaasot kuitenkin kyselee enemmän kuin mulla on (vielä) edes vastauksia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen ja siskokaason kanssa tulee varmasti eniten pölistyä ja tietysti täällä foorumilla, sekä blogissa. Olen onnellisessa asemassa siinä mielessä, että miestä kyllä kiinnostaa häistä höpiseminen ja hän ihan jopa oma-aloitteisesti ottaa asian puheeksi silloin tällöin. Osallistuu siis hyvinkin kiitettävästi tähän hommaan. Siskokaasoni kanssa pälisemme hyvinkin paljon hänen raskaudestaan ja meidän häistä. Myötäelämme molemmat toisen tilannetta innostuneena odotellen. Tämä foorumi on todella hyvä paikka kertoa innostuksesta ja siinä parempi, kuin esimerkiksi omat kaverini, että täällä muut ovat samassa tilanteessa ja ymmärtävät eri tavalla. Kaikki ovat myös ilahduttavan aidosti iloisia toisten puolesta  :girl_smile: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaasoille höpöttelen niin usein kuin suinkin mahdollista, miehelle päivittäin ja äidilleni harvemmin mutta välillä kuitenkin. Yleensä kaasot kuitenkin kyselee enemmän kuin mulla on (vielä) edes vastauksia :D

 

Sama juttu täällä! :D Kaaso kyselee innoissaan välillä sellaisia asioita joihin ei ole itse kerennyt vielä mitään suunnittelemaan. Mutta mukavaa kun on aidosti kiinnostunut. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä höpöttelen hääasioista kaikkein eniten miehen kanssa. Hänen kanssaanhan minä olen naimisiinkin menossa joten luonnollisesti hänen mielipiteensä on minulle näissä asioissa kaikkein tärkein. Lisäksi kun kerta samassa osoitteessa asutaan niin lieneepi ihan ymmärrettävää että juuri nimenomaan mies on se jolle päädyn aina ensimmäiseksi mainitsemaan kaikista uusista, minun mielestä mahdollisesti toteuttamiskelpoisista ideoista ja ajatuksista. :lol: Miehen lisäksi juttelen hääasioista paljon myös oman äitini sekä tulevan bestmanin kanssa, kaason kanssa aina silloin tällöin (on paljon töissä) ja muille ihmisille kertoilenkin asioista sitten vaan lähinnä silloin kun sattuvat itse suoraan jotakin kysymään.

Muokattu: , käyttäjä: piitu_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme kertoneet paljon kenellekään. Keskenämme suunnittelimme ja kaasoille kerroimme kaikki ideat. Sekä jonkin verran minun vanhemmilleni. Mutta pääasiassa halusimme pitää suunnitelmamme omana tietonamme, koska halusimme yllättää kaikki! Jos olisimme jo etukäteen kertoneet häistämme kaiken, niin sittenhän siellä juhlissa se olisi ollut ihan vanha juttu jo...

 

Esimerkiksi omasta hääpuvustani kerroin ihmisille tasan sen, että siihen tulee aito korsetti. Muuten kerroimme häistämme vain paikan ja kirkon ja ajankohdan - ja häävalssia mietittiin useampien ihmisten kanssa. Omiin vanhempiini luotimme, että eivät koko suvulle kaakota ajatuksiamme. Mutta esim. anoppi olisi kyllä kertonut ihan kaiken jokaiselle vastaantulijalle, joten hänellekään emme viitsineet sen enempää yksityiskohtia paljastaa.

 

Monilta tuli kyllä vihjeitä ohjelmasta ja koristelusta, yms. Mutta loppuratkaisut näkivät sitten häissä. :D

 

Minusta oli vaan kiva pitää asiat salaisuutena. Vaikka monet kyllä kihisi jo etukäteen uteliaisuudesta, että millaiset niistä teidän häistä oikein tulee. Joten keskity sinäkin fiilistelemään yhdessä sulhasesi kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en oikeastaan ole puhunut häähössötyksestäni vielä kenellekään, paitsi jonkin verran miehelleni. Olen periaatteessa saanut lupauksen suunnitella häitä tälleen alustavasti, mutta emme siis ole vielä kihloissa, koska mies haluaa kosia ja järkätä jonkin yllärin. Tämä tilanne onkin välillä niin raastava, koska minulla ei oikeastaan ole ketään, jolle voisin puhua. Viimeksi kun kokoonnuimme kaveriporukalla juhlimaan kaikki pommittivat meitä koko ajan kysymyksillä kihloista ja häistä (olemme kaveriporukastamme ehkä se potentiaalisin pari, jotka olisivat kohta menossa naimisiin), mutta molemmat pidimme suumme visusti kiinni tästä asiasta. Minäkään en halua pilata tuon miehen yllätystä ja kihlauksen valmistelua sillä, että menisin vielä höpisemään jotain kavereilleni. En myöskään halua puhua tästä sukulaisilleni, sillä haluan, että kihlaus tulee heille täytenä yllärinä ja että pääsen sitten nauttimaan kihlausajasta, suunnittelusta ja siitä hössöttämisestä oikein luvan kanssa. Uskoisin, että sen jälkeen osansa hössöttämisestä saavat ainakin siskoni ja pari parasta kaveriani, niin ja tietty anoppi  :girl_haha:

 

Onneksi on tämä foorumi. Tänne pääsen hukuttamaan hössöttämistarpeeni lukiessani muiden juttuja  :girl_sigh:  Ja jospa minäkin kohta saisin sen morsian statuksen  :girl_pinkglassesf:  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tällä hetkellä vain miehelle ja yhdelle hyvälle kaverille, päätettiin että kerrotaan muille häistä aikaisintaan vuotta aikasemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä eilen katselin sormuksia =D Tarkoitus olisi ensi viikolla käydä ostamassa vähän askartelumateriaaleja ja tehdä kutsujen prototyypejä. Ehkä myös niitä save the date -korttejakin.. Emme muille lähetä niitä, mutta meiläl asuu muutama sukulainen ja ystävä ulkomailla, joten heille pitää ajoissa ilmoittaa. Hirveä innostus olisi tehdä vaikka mikä. Kesällä tämä kaikki toivottavasti konkretisoituu. kun käydään katsomassa mahdollista tulevaa hääpaikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerron hääjuttuja kaasoilleni ja siskolleni, mutta aika vähän. Häihin on aikaa tänään 1 v 5 kk :give_heart: , joten en nyt viitsi rasittaa heitä liikaa. Ehtiihän sitä sitten lähempänä häitä kertoa kaiken tarpeellisen. Luen paljon hääblogeja ja tätä foorumia, ja se auttaa, etten koko aikaa puhu vain häistä :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me emme kertoneet paljon kenellekään. Keskenämme suunnittelimme ja kaasoille kerroimme kaikki ideat. Sekä jonkin verran minun vanhemmilleni. Mutta pääasiassa halusimme pitää suunnitelmamme omana tietonamme, koska halusimme yllättää kaikki! Jos olisimme jo etukäteen kertoneet häistämme kaiken, niin sittenhän siellä juhlissa se olisi ollut ihan vanha juttu jo...

 

Esimerkiksi omasta hääpuvustani kerroin ihmisille tasan sen, että siihen tulee aito korsetti. Muuten kerroimme häistämme vain paikan ja kirkon ja ajankohdan - ja häävalssia mietittiin useampien ihmisten kanssa. Omiin vanhempiini luotimme, että eivät koko suvulle kaakota ajatuksiamme. Mutta esim. anoppi olisi kyllä kertonut ihan kaiken jokaiselle vastaantulijalle, joten hänellekään emme viitsineet sen enempää yksityiskohtia paljastaa.

 

Monilta tuli kyllä vihjeitä ohjelmasta ja koristelusta, yms. Mutta loppuratkaisut näkivät sitten häissä. :D

 

Minusta oli vaan kiva pitää asiat salaisuutena. Vaikka monet kyllä kihisi jo etukäteen uteliaisuudesta, että millaiset niistä teidän häistä oikein tulee. Joten keskity sinäkin fiilistelemään yhdessä sulhasesi kanssa. :)

 

Me kerroimme vanhemmillemme, mutta käytänössä järjestellään kaasojen ja mieheni kanssa kaikki.. Kaasoista on iso apu jo tässä vaiheessa!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään