maarittti

Ei hääyötä?

23 viestiä aiheessa

Meillä on hääpaikka varattu käyttöömme pe illasta ja su iltaan. Luonnollisesti haluamme siis paikan päällä olla sunnuntaina ja vähän ideana olisikin että läheisimmät jäisivät kanssamme yöksi juhlpaikalle lauantaina (jolloin itse häät siis ovat) ja sunnuntaikin vietettäisiin rennosti yhdessä ollen. 

Olemme siis ajatelleet, että itsekkin olemme tuon la-su yön juhlapaikalla yötä. Siellä on siis useampi makuuhuone käytettävissä ja me saisimme toki mieheni kanssa oman, mutta ei siellä ole edes mitään parisänkyä jne. Ja muutenkin kun suku nukkuu seinän takana, niin ei siinä hääyöstä mitään tulisi. 

 

Onko muita, jotka tietoisesti ovat suunnitelleet häänsä niin, että hääyö siitä jää pois? Itselleni tällä hetkellä se ei tunnu vaikealta asialta, heti häiden jälkeen meillä alkaa 3 viikon häämatka, joten varmasti ehditään häitä miehen kanssa kahdestaankin sitten juhlistaa. 

 

Kyllä kuitenkin on ihan pieni epäilys, että kaduttaako rtämä päätös sitten jälkikäteen? Ja toisekseen pitääkö häävieraat meitä jotenkin viallisina jos ei hääyötä lähdetä ollenkaan viettämään ? :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei vietetty mitään hääyötä. Siis tultiin juhlan jälkeen vaan kotiin nukkumaan. Sen sijaan oltiin suunniteltu seuraavaksi yöksi vähän spesiaalimpi paikka eli vietettiin tavallaan se hääyö sit vasta vuorokauden myöhässä. Ei tosiaankaan kaduta tai harmita tai mitään, päinvastoin oon oikein tyytyväinen meidän ratkaisuun. Ei hääjuhlan jälkeen oltais jaksettukaan mitään erityistä ja aamullakin oli jo vähän kiire juhlapaikkaa siivoamaan.

 

Muutenkin nykyään kun pariskunnat yleensä ovat asuneet pitkään jo yhdessä ennen häitä, niin hääyön merkitys ei ehkä ole enää ihan niin suuri kuin ennenvanhaan, kun se neitsyys säästettiin avioliittoon. Öitähän elämässä piisaa ja mistä tahansa yöstä voi tehdä erityisen, jos niin haluaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisin ihan hyvin kuvitella ettei meilläkään ole erillistä hääyötä. Ei olla kuitenkaan vielä suunniteltu sinne asti, joten en tiiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös suunnitelmissa, että hääyönä juhlitaan niin pitkään kuin jaksetaan, jonka jälkeen varmaan jaksaa vaan rojahtaa nukkumaan. :) Seuraavaksi yöksi aiotaan sit järkätä jokin kiva paikka, hotelli, vuokramökki tms jossa voidaan rauhassa nauttia. Musta tää on loistava järjestely, saadaan juhlia loppuun asti kun kerrankin on kaikki rakkaat koolla, ja seuraavana yönä sit vasta keskitytään toisiimme. Kukin toki tyylillään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MIetittiin hotellia pitkään ja jopa niin, että oltaisiin samaan syssyyn vielä toinenkin yö. Mutta. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että tullaan kotiin. Saa rauhassa herätä omasta sängystä, ei tarvitse miettiä hääpuvun kuljetusta (eikä kamojen tuontia hotellille) tai uloskirjautumista, saunaankin pääsee ja varataan herkkuja jääkaappiin. Sitten iltapäivästä Tallinnaan parin päivän minilomalle hemmotteluineen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me todettiin, että hääyön vietto hotellissa tai vastaavassa ei ole meille mitenkään pakollinen juttu. Niimpä lähdettiin juhlapaikalta kotiin yöksi eikä koettu sen mitenkään latistaneen tunnelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me myös päätettiin skipata hääyön vietto hotellissa ja tultiin sen sijaan kotiin (jossa tosin ihanat kaverit olivat järjestäneet meille yllätyksen). Ei yksinkertaisesti nähty sitä hotellihääyötä rahallisen panostuksen arvoisena ja mustakin oli ihanaa herätä rauhassa omassa kodissa. Mentiin tuolloin aamupäivästä yhdessä brunssille ja seuraavana päivänä lähdettiinkin jo häämatkalle eli siksikin varsinainen hääyö olisi tuntunut jotenkin hassulta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös suunnitelmissa viettää hääyö kotona. Lähdetään pian häiden jälkeen häämatkalle, jossa niitä hotelliöitä sitten saa viettää, niin ei nähty mitenkään pakollisena mennä hotelliin, varsinkaan kun lähellä ei ole edes oikein kivaa hotellia yms. Molemmat ollaan muutenkin koti-ihmisiä, joten tämä sopii meille loistavasti. Muutenkin luulen, että hääyö menee nukkumiseen, koska tuskin enää koko päivän juhlimisen ja viikkojen järjestelyjen ja stressaamisen jälkeen enää jaksaa olla oikein innoissansa aamuyöstä petipuuhiin. Ehtiihän sitä :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme ole ainakaan vielä varanneet hääyöpaikkaa. Varmaan pian se pitäisi varata, jos sellaiseen vaihtoehtoon päädymme (häät 3.8.).

Jostain syystä en osaa päättää haluanko hotelliin tai jonnekin hääyötä viettämään... onko se välttämätöntä... Häämatkalle olisi tarkoitus lähteä häiden jälkeisellä viikolla, ehkä siksi hääyön tarve ei tunnu täysin pakolliselta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ainakin päätetty, että tullaan kotiin yöksi. Juhlitaan kuitenkin pitkään vieraiden kanssa ja tullaan väsyneinä kotiin, joten ei nähdä syytä maksaa hotellihuoneesta. Varataan joku herkkuaamiainen joka voidaan sitten aamulla valmistaa yhdessä. 

Se vähän huolettaa kun sulho on sanonut, että jos ei peitto hääyönä heilu, hän hakee aamulla eroa! Tämä on siis tietenkin vitsi, mutta taitaa se sitä mieltä olla, että hääyö on pilalla jos sillon vaan nukutaan. Itse sitten taas tiedän, että siinä muutaman päivän stressaamisen ja ehkä huonosti nukuttujen öiden jälkeen tulee varmaan itku tai uni kun kotiin pääsee. Täytyy tämän morsiamen vamaan varata jemmaan pari pulloa energiajuomaa illaksi. :girl_haha: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me yövymme häiden jälkeen hotellissa, mutta emme mitenkään eityisesti "vietä hääyötä". Tarkoitus on lähteä juhlista hotellille vasta siinä vaiheessa, kun uni voittaa. Meille hotelliyössä on olennaista se, ettei tarvitse nousta aamuseitsemältä ruokkimaan nälkäisiä kissoja, ei siivoilla kissanvessoja ja saa nousta aamiaiselle valmiiseen pöytään. Niinpä huone on ihan tavallinen, ilman poreammeita ja kuohuviinejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Se vähän huolettaa kun sulho on sanonut, että jos ei peitto hääyönä heilu, hän hakee aamulla eroa! Tämä on siis tietenkin vitsi, mutta taitaa se sitä mieltä olla, että hääyö on pilalla jos sillon vaan nukutaan. Itse sitten taas tiedän, että siinä muutaman päivän stressaamisen ja ehkä huonosti nukuttujen öiden jälkeen tulee varmaan itku tai uni kun kotiin pääsee. :girl_haha:

 

Me ollaan aina naurettu kaason ja bestmanin kanssa, että tuskin on paneminen ensimmäisenä mielessä kun sen hääviikon ressin ja pitkän hääpäivän jälkeen kaatuu yöllä sänkyyn.

 

MUOKS: Ehkä tää on ollu vähän eri juttu silloin kun esiaviollinen seksi oli syntiä.

Muokattu: , käyttäjä: NeNNi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taitaa meilläkin jäädä hääyö väliin, mielelläni menisin hotelliin mutta täytyy varmaan tulla häistä jo yheksän aikaan lapsosen kanssa nukkumaan, tuntuu ikävältä mutta hoitajiakaan ei ole tarjolla. Olisihan se kiva herätä vaan kaksin edes hääaamuna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus varata jokinmoinen hotellihuone (ei siis mikään 1000€ maksava vip-morsuissviitti), koska häät eivät ole kotipaikkakunnalla, enkä halua häistä kenenkään nurkkiin nukkumaan ilmapatjalle. :D Mitään yllätyksiä tai suunnitelmia ei yölle kuitenkaan ole, koska tiedän että nukahdan heti kun pääsen sänkyyn. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No onhan se jokatapauksessa haayo vaikka viettaisitte sen missa ja miten ja kenen kanssa tahansa. Ei se ole mikaan ennalta suunniteltu aikataulutettu juttu tyyliin: klo 24:30-01:15 romanttisinta ja parasta seksia ikina, vaan ihan vaan haiden jalkeinen yo.

 

Meidan haat vietettiin hotellissa ja samassa hotellissa yopyi meidan lisaksemme suurin osa vieraista. Juhlat jatkuivat  meidan osalta aamukuuteen, joiltakin vierailta viela pidempaan. Kun vihdoin paastiin sviittiimme mahtavien ja ikimuistoisten juhlien jalkeen niin siina vaiheessa kun ma sain pinnit pois paasta mies oli sikiunessa ja niin olin minakin heti kun paa osui tyynyyn. Kaduttaako? No ei sitten tippaakaan, meilla oli juuri sellaiset ihkimuistoiset ja hauskat haat kuin toivoimme ja sita avioseksia (joka ei juurikaan poikkea esiaviollisesta) on ehditty harrastaa sen jalkeen ihan riittamiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liiallinen suunnittelu ja kovat odotukset tällaisissa asioissa ei mielestäni kannata. Ei häille, hääyölle eikä sen kummemmin sitä seuraavalle, taikka häämatkalle... Tulee vaan turhia paineita. Ja ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu. Minä heräsin häiden jälkeisenä aamuna (muutaman tunnin unien jälkeen) järkyttävään hammassärkyyn. Siitä sitten päivystykseen, jossa jonottelin pari tuntia... enkä sitten edes saanut apua oikeaan hampaaseen (koko leuka särki siinä kohtaa, joten eivät tienneet mitä hoitaa). Ensimmäinen päivä rouvana ei siis ollut kovin autuas. Sitä kyllä tuli kirottua, kun en ollut pakannut valmiiksi häämatkaa varten, joten illalla piti vielä pakkailla, väsymys ja kipu olivat niin kovat ettei oikein meinannut pakkaamisista tulla mitään. Seuraavakin yö jäi vähille unille, häämatkalle piti herätä ma klo 4... hammassärky jatkui vielä Aruballe asti, jossa (41 tunnin matkan ja myöhästyneiden reititysten jälkeen) juurihoitoon. Eli ei kaikki tosiaan mene aina kuten elokuvissa, siksikin olin iloinen kun minulla ja sulholla oli sama asenne häihin eikä oltu liikoja suunniteltu tai odotettu. Oltiin kuitenkin molemmat iloisia siitä, että häät meni hyvin. Ja onnellisesti ollaan naimisissa, vaikkei ruusunpunaisia hetkiä nuo ekat aviohetket olleetkaan. <3 Olihan siinä oma romantiikkansa, kun istuin Aruballa juurihoidossa tuore aviomies tukenani. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääyötä tullaan ihan vaan kotiin "viettämään". Mulla niin sotii vastaan, että vajaasta vuorokaudesta hotellissa joutuu pulittaan monta sataa euroa, ei kiitos! Me mennään sitten 2 päivän päästä häistä laivalle, jossa ihana sviitti yms. ja "halpa" verrattuna tuohon hotelli- hääyöhön ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tullaan mitä todennäköisimmin viettämään hääyö hotellissa, sillä juhlimme häitämme meidän molempien kotipaikkakunnalla missä me ei siis enää asuta, eikä varmaankaan haluta majoittua sinä yönä kummankaan vanhempien nurkissa  ;) itse en kyllä ole mikään hotelli-fani, joten saatan ehdottaa miehelle vielä esim. mökkivaihtoehtoa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen Fifin kanssa täysin samaa mieltä :) Onhan se häiden jälkeinen yö hääyö joka tapauksessa, vietti sitä sitten missä hyvänsä. :) Me tullaan juhlien jälkeen kotiin, ajatuksen aika samoilla linjoilla muiden kanssa. juhlat jatkuvat kuitenkin pitkälle yli puolen yön ja uni varmasti maistuu sellaisen ressiviikon jälkeen ;) Aattelimme sitten sunnuntaina juhlapaikan siivoamisen yms. jälkeen lähteä ihan kaksin (plus koira, heh) mökille pariksi päiväksi. Joku täällä jo mainitsikin siitä entisajan hääyöstä kun sen merkitys oli hiukkasen erilainen. Kun on useamman vuoden jo nukkunut saman miehen vieressä ei tuo hääyö liene niin maaginen  :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä luulen, että illan juhlimisen jälkeen on niin väsynyt, että mitään romanttista hääyötä aika harva loppujen lopuksi viettää, vaan kaatuu suoraan nukkumaan. Näin ainakin kavereiden kertomusten perusteella.

 

Meillä on sama tilanne kuin aloittajalla, vietämme häitä huvilalla, johon jää yöksi myös koko juhlaseurue. Olemme toki omassa makuuhuoneessa, mutta talo on täynnä muitakin, joten tuskin mitään rietastelua on ainakaan tiedossa. :) En usko, että tämä järjestely tulee harmittamaan tulevaisuudessakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä uskoisin, että aika monet vieraat jopa tykkäävät siitä, että morsiuspari jää juhlimaan myös =) Näin kävi meilläkin itse vihkimispäivän yönä sekä tulee käymään myös hääjuhlien jälkeen. Ollaan ajateltu, että mennään joku kuukausipäivä tms. sit jonnekin kivaan hotelliin johonkin toiselle paikkakunnalle, niin saadaan extrahäämatka siitä sitten. Ja taatusti romanttisempaa (ainakin mun tapauksessa) kuin kauheen stressiviikon ja pitkän juhlinnan jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yövyimme samassa hotellissa, kuin monet vieraista ja oltiinkin yöllä jatkoilla vieraiden kanssa puoli viiteen asti liikenteessä.

Ei koettu, että hääyö olisi siiniä jotenkin mennyt.

Ja onhan näitä öitä sen jälkeen ehtinyt kertyä, mikä ehkä tärkeintä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään