flaming

Hääauton koristelu

55 viestiä aiheessa

Tähän ketjuun piti ehdottomasti tulla kirjoittamaan varoituksen sana!

Kannattaa olla erityisen varovainen ja huolellinen, kun suunnittelee hääauton koristeita, erityisesti jos hää auto on jostain lainattu tai vuokrattu - sama koskee tietysti, jos käyttää omaa autoaan.

Jos autoon laitetaan koristeita, jotka pääsevät yhtään liikkumaan, tai auton nokkapellin yli vedetään koristenauhaa, on erittäin todennäköistä, että auton maalipintaan tulee todella pahoja vaurioita

Koristenauhat heiluvat ajoviimassa ja hakkaavat auton maalin hyvin herkästi niin pahaan kuntoon, että jo hyvinkin lyhyen ajomatkan jälkeen auton maalipinnan korjaaminen saattaa maksaa useita satoja euroja!

Maalin naarmuuntumisen voi vältää käytännössä kahdella tapaa 1) Nauhana käytetään aitoa silkkinauhaa, joka on riittävän pehmyt, että naarmuja ei tule 2) Muunlainen nauha (kovat halpanauhat) teipataan molemmista reunoista autoon kiinni niin, että nauha ei pääse yhtään liikkumaan ajoviimassa - teippaus pitää tehdä myös kaikille nauhan päille!

...niin ja sitten se kolmas tapa - autoa ei koristella ;)

Asiaan kannattaa joka tapauksessa suhtautua vakavasti jo ennakkoon, ettei se tule ikävänä yllätyksenä - joko niin, että vuokra-autofirma kieltää koristeiden käytön tai jälkeen päin odottaa ISO lasku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en yhtään tiedä miten hääautomme koristelisimme, ja luulen etten ole yksin... :) En löytänyt miellyttäviä kuvia netistä enkä täältä... Ehkä olen liian vaativa... :)

Laittakaa tänne kuvia omista ja muiden hääautoista, jotka ovat kuitenkin "tehtävissä"... Ei mielellään sellaisia kokonaan ruohomatolla päälystettyjä hirvityksiä! (anteeksi vaan jos jollain on sellainen... ;))

Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän tyylinen meille voisi tullakkin. Tosin vain meidän häihin sopivin värein!

svatebni-auto.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenhän tuollaisen ruusukkeen saisi auton "keulaan" kiinni "turvallisesti"...? Kaksipuolinen teippi varmaan irrottaa maalin...? Hhmmm...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiralove:jaa...a..??? :-? Joillain imukupeilla?? Täytyypä selvittää tämä asia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen parikin kertaa koristellut hääauton ja tässä muutama vinkki:

Kuten tuossa edellä olevassa kuvassa, tuo keulakoriste näyttää olevan satiininauhojen päällä. Eli ensin satiininauhat kannattaa kiinnittää tukevasti kiinni. Nauhoihin keulakoristeen saa kätevästi ja kestävästi nippusiteillä kiinni.

Nauhat saa tukevasti solmittua esimerkiksi keulan tuuletusritilöihin tai etupuskurin alle. Nippusiteet on kova sana, muttei maalipinnalle. Tähän asti olen saanut hyvin kiinni nippusiteillä ja umpisolmuilla ja koristeet ovat pysyneet loppuun asti, ilman, että maalipinnat ovat vaurioituneet.

Kannattaa suosia leveää satiininauhaa sellaisissa koristeissa, jotka kulkevat auton maalipintaa pitkin, mutta esimerkiksi ovenkahvoihin, antenneihin, puskureihin jne. kiinnitettävät koristeet voivat olla lastunauhaa, josta saa muhkeita ja kauniita rusetteja yms. Niin, ja perään kiinnitettävät kengät ja tölkit kannattaa kiinnittää kunnon köydellä! :)

Lisäsin vielä pari kivaa hääautoa, jotka internetin syövereistä löytyivät...

Yksinkertainenkin voi olla kaunista, kuten tässä:

weddingcar01.jpg

weddingcar02.jpg

050131_weddingcar_01.jpg

WeddingCarx.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana tuo ruususydän!

Jos laittaisi keulaan koristeeksi tuollaisen nauharuusukkeen, ilman kukkia... Niin pitäisiköhän imukupit koristeen paikoillaan...? Meidän autossa kun ei taida keulassa onna mitään mihin koristeen sitoa...

volvoc70hautopk8.jpg

Tässä kuva edestä, ja tuo "ritilä osa" (en tiedä autoista yhtään mitään, joten en tiedä sen nimeä, mutta tuo missä volvon logo on...) on niin alhaalla, ettei siihen koristetta saa nätisti kiinni...!?

wallpaperc70preview2vi5.jpg

Jos imukupit saavat positiivista kannatusta, niin sitten pitäisi vaan saada selville, mistä imukuppeja voisi ostaa... Itse en muista nähneeni oikeastaan missään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aivan ihana tuo ruususydän!

Jos laittaisi keulaan koristeeksi tuollaisen nauharuusukkeen, ilman kukkia... Niin pitäisiköhän imukupit koristeen paikoillaan...? Meidän autossa kun ei taida keulassa onna mitään mihin koristeen sitoa...

volvoc70hautopk8.jpg

Tässä kuva edestä, ja tuo "ritilä osa" (en tiedä autoista yhtään mitään, joten en tiedä sen nimeä, mutta tuo missä volvon logo on...) on niin alhaalla, ettei siihen koristetta saa nätisti kiinni...!?

wallpaperc70preview2vi5.jpg

Jos imukupit saavat positiivista kannatusta, niin sitten pitäisi vaan saada selville, mistä imukuppeja voisi ostaa... Itse en muista nähneeni oikeastaan missään...

Luulisi että esim. Biltemasta, Motonetista tai Hong Kongista löytyisi imukuppeja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa että on alkanut tämä ketju "lisääntyä"... ;D

Mutta vieläkin kyselisin imukuppien perään... Ei ole K-raudassa, ei tarjoustalossa, ei tiimarissa ja bilteman nettisivuiltakaan ei imukuppeja löydy...

Mitä muuta tapoja olisi kiinnittää koristeet autoon...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin täällä myydään näitä imukuppeja. Tosin mitään hintoja en löytänyt.

http://www.eriplast.net/tuotteet-imukupit.html

Konepellin kukkakoristeen voi kuulemma kiinnittää myös autoon tarkoitetulla teipillä. Sitä en kyllä valitettavasti tiedä mistä semmoista saa. Luulisin että autonvaraosaliikkeistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvis ruveta miettimään tuota auton koristelua ja lisää ideoita kaivataan. Mistä olette ostamassa leveää nauhaa ym. tarvikkeita auton koristeluun ? Aika tyyriitä on valmiit paketit mitä netistä löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin alkaa olla auton koristelu ajankohtainen. Ajattelin ostaa leveää nauhaa askarteluliikkeestä. Siellä ainakin oli kauniin värisiä. Tai tiimarista, sielläkin ihan kivan värisiä ja halvempia. Ja kukat siihen aijon tehdä luultavammin itse. Samanlaisia valkoisia ruusupaperikukkia, joita teen meidän hääkaareenkin...laitan ne joko ihan isoksi kasaksi tai sitten sydämmen muotoisesti. Auton taakse roikkumaan ainakin tölkkejä. Ehkäpä kengän ja ilmapalloja.. Sivupeileihin tai oven kahvoihin samanlaiset valkoiset parikukat..taakse kyltti johon jokin teksti "just married" tai vastaava...en ole vieläkään päättänyt mikä ois kiva.Tässä muutama kuva joista sain ideani.

wedding_car.jpgwedding_car.jpgSclass4weddings.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tässä muuten vain kuvia hääautoista...ja niiden koristelusta! ;D

nblueopentour20hp230.jpg

pic_car2.jpg

WeddingCarLarge.jpg

weddingcarbig.jpg

matrimonios-f-big.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään kuvia ei-nin perinteisistä koristeluista?

ei ehkä niin runsaasti kukkia ja tylliä..

En halua ketään tällä loukata, mutta mulle tulee joistakin noista koristeista hautajaiskukkalaitteet mieleen. :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi kiinnitysmahdollisuus on aina laittaa kiinnitys konepellin alle! jos ei ole keulassa mitään ritilää mihin nippareilla kiinnittäisi.ja on aika heikko maalipinta autossa jos ei kestä teippiä... jos ei muuta niin maalarin teipistä kieppejä (eli tehdään ns. kaksipuoliseksi) ja niillä kiinni, pysyvyydestä en mene vannomaan, mutta ainakin maalarin teippiä auton kuin auton maalipinnan tulisi kestää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aivan ihana tuo ruususydän!

Jos laittaisi keulaan koristeeksi tuollaisen nauharuusukkeen, ilman kukkia... Niin pitäisiköhän imukupit koristeen paikoillaan...? Meidän autossa kun ei taida keulassa onna mitään mihin koristeen sitoa...

Tässä kuva edestä, ja tuo "ritilä osa" (en tiedä autoista yhtään mitään, joten en tiedä sen nimeä, mutta tuo missä volvon logo on...) on niin alhaalla, ettei siihen koristetta saa nätisti kiinni...!?

Jos imukupit saavat positiivista kannatusta, niin sitten pitäisi vaan saada selville, mistä imukuppeja voisi ostaa... Itse en muista nähneeni oikeastaan missään...

Kiralove, meille tulee samanlainen auto  :) Miten olet ajatellut koristella takaosan?  :-? Ajattelimme etuosaan vetää satiininauhaa "ritiläosasta" sivupeileihin. Testattiin yhdet imukupit jo konepellillä (anttilasta) eivätkä pysyneet edes ilman koristetta.....   :-/ joten hylkäsimme idean.  :-/ Pah!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään