Guest Nella_ja_John

Kutsukortteja

782 viestiä aiheessa

Meillekin tulee haaraniittejä! Tosin sudenkorentoja ja nimikyltteihin, mutta kuitenkin. Ne on kyllä söpöjä :) Ne on tullu postissa mun vanhempien luo, ni en oo päässy testailee. Oon miettiny, et saako ne siististi törkättyä paperista läpi, vai pitkääköhän siihen tehä joku reikä valmiiks? Rei'ittimellä tulee varmaan liian iso?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

saisai, kartonkiin kannattaa tehdä mattoveitsellä ihan pienenpieni viilto. Siten saa haaraniitin siististi kartongin tai paperin läpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tälläiset kutsut todennäköisemmin.

1274296055_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

mistä oot tuon leimasimen hommannut? tosi kiva, onko siellä muikin jotain saman tyyppisiä? tai ylipäänsä jotain häihin liittyvää... tykkäisin ajatuksesta että leimaisin kuvan tai jotain mutta mietin sitten että onko helppoa vai meneekö siinä vaan hermot..??!!

^^ Noita leimasimia saa ainakin Sinellistä ja valikoimaa oli vaikka kuinka. :)

En olekkaan huomannu kysymystä. Joo mä ostin Sinellistä leimasimen ja hopeisen leimasintyynyn, helppoa ja suht nopeaa hommaa on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko kukaan askartelun expertti kertoa, miten voisin hyödyntää tylliä kutsuissa? Hopea ja valkoinen teemaväreinä, ja mulla tylliunelma häämekko maalishäissäni. Tahtoisin sitä tylliä iskeä joka paikkaan :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Morsatar, ihania vinkkejä, varsinkin nuo tyllirusetit. Semmosta hopeana ja valkosena, ni avot :grin:

Nyt vielä pitää treenata askartelutaitoja!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän itsetehdyt kutsukortit :) Tarvikkeet Sinellista; sisään tuli toki painettua tekstia.

post-10970-128452817389_thumb.jpg

post-10970-12845281823_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viisaampien neuvoja ja ideoita vastaanotetaan! Olen leikannut kutsukorttikokeiluuni aukon kanteen jonka taustalle olen liimannut tylliä (kannen sisäpuoli). Miten saisin siitä kannen sisäpuolesta siistin näköisen? :girl_smile: En vielä tiedä millainen sisäsivu kutsuun tulee, mutta jos liimaisin sen kiinni korttipohjaan niin se idea siitä läpinäkyvästä kankaasta ei oikein toimi.. :( Help!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viisaampien neuvoja ja ideoita vastaanotetaan! Olen leikannut kutsukorttikokeiluuni aukon kanteen jonka taustalle olen liimannut tylliä (kannen sisäpuoli). Miten saisin siitä kannen sisäpuolesta siistin näköisen? :girl_smile: En vielä tiedä millainen sisäsivu kutsuun tulee, mutta jos liimaisin sen kiinni korttipohjaan niin se idea siitä läpinäkyvästä kankaasta ei oikein toimi.. :( Help!

Mä en oo mitenkään taitava askartelija (nimim. tilattiin valmiit korttipohjat), mutta keksin lähinnä sen, että liimais vastakappaleen sinne kannen sisäsivulle. Toki siihen tarvitsisi sitten tehdä sen kuvion muotoinen aukko myöskin, jos siitä on tarkoitus näkyä läpi.

Eli ennen kuin siihen aukkoon laittaa tylliä, piirtää sen kuvion siihen vastakappaleeseen eli sisäpuolelle tulevaan paperiin. Edit. Ja siis toki leikkaa sen vastakappaaleeseen piirretyn kuvion auki...

Siitähän voi esim. tehdä eri värisen ja pienemmän ja kenties jonkinlaista reunakuvioo jne., jos haluaa sille ns. kehykset siitä kannen paperista. Tällöin se kuitenkin piilottaisi sen tyllin ylimääräsen osan alleen.

En tiiä osasinko selittää laisinkaan, mut kyl tää suht selkeänä visiona mun päässä on. :girl_haha:

:-X Anerina

Muokattu: , käyttäjä: Anerina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiset meiltä lähti torstaina;

med_gallery_3357_578_16667.jpg

med_gallery_3357_578_56979.jpg

med_gallery_3357_578_98864.jpg

Oon aikasemmin jo jonkun kuvan laittanut, mutta tuossa nyt lopullisessa muodossa. Olen tyytyväinen. :-X Tosiaan tuo musta korttipohja tilattiin valmiina.

:-X Anerina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kauniit kutsut Anerina! Teitteko itse nuo sisälehdet? Onko ihan "perusvalkoista" paperia jota käytitte vai jotain paksumpaa materiaalia? Entä onko tuo hopeinen hääinfo-teksti mustalla pohjalla tarra vai tulostettu vai miten olette sen tehneet? Voisin ottaa tästä mallia omaamme.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kauniit kutsut Anerina! Teitteko itse nuo sisälehdet? Onko ihan "perusvalkoista" paperia jota käytitte vai jotain paksumpaa materiaalia? Entä onko tuo hopeinen hääinfo-teksti mustalla pohjalla tarra vai tulostettu vai miten olette sen tehneet? Voisin ottaa tästä mallia omaamme.:)

Kiitos. :girl_smile:

Itse tulostettiin nuo kaikki tekstit valkoselle A4:lle. Tuon kutsutekstin leikkasin leikkurilla sopivan kokoiseksi ja hääinfo on A4 taiteltuna. Paperina oli 100g/m2. Mä en tajuu tosta mitään, mutta mies kertoi tuon. Tavallinen tulostuspaperi on 80g/m2 eli käytettiin hieman tavallista paksumpaa.

Noi hopeatekstit (vasemmalla sivulla lukee "Toisilleen luvatut..." ja tuossa oikeella tuo "Hääinfo") tehtiin leimasimilla. Käytin väritöntä leimasinmustetta ja painetun tekstin päälle sirottelin kohopulveria ja sen sulatin kuumailmapuhaltimella. Täten siitä tuli kiiltävä ja "foliomainen".

Leimasintekstit tilasin www.napertaja.com -sivuilta, koska haluamiamme tekstejä yhteneväisellä fontilla ei löytynyt.

:-X Anerina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tällaiset:

gallery_27132_695_8855.jpg

Teemaväreinä häissämme on turkoosi, kulta ja valkoinen ja aiheteemana musiikki. Haluttiin antaa vieraille vihiä näistä jo kutsussa ja mielestämme onnistuttiin aika hyvin! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kauniit kutsut Anerina! Teitteko itse nuo sisälehdet? Onko ihan "perusvalkoista" paperia jota käytitte vai jotain paksumpaa materiaalia? Entä onko tuo hopeinen hääinfo-teksti mustalla pohjalla tarra vai tulostettu vai miten olette sen tehneet? Voisin ottaa tästä mallia omaamme.:)

Kiitos. :girl_smile:

Itse tulostettiin nuo kaikki tekstit valkoselle A4:lle. Tuon kutsutekstin leikkasin leikkurilla sopivan kokoiseksi ja hääinfo on A4 taiteltuna. Paperina oli 100g/m2. Mä en tajuu tosta mitään, mutta mies kertoi tuon. Tavallinen tulostuspaperi on 80g/m2 eli käytettiin hieman tavallista paksumpaa.

Noi hopeatekstit (vasemmalla sivulla lukee "Toisilleen luvatut..." ja tuossa oikeella tuo "Hääinfo") tehtiin leimasimilla. Käytin väritöntä leimasinmustetta ja painetun tekstin päälle sirottelin kohopulveria ja sen sulatin kuumailmapuhaltimella. Täten siitä tuli kiiltävä ja "foliomainen".

Leimasintekstit tilasin www.napertaja.com -sivuilta, koska haluamiamme tekstejä yhteneväisellä fontilla ei löytynyt.

:-X Anerina

Tyylikkäät kutsut! Päätettiin mekin tilata valmiit korttipohjat -> säästyy väkertämiseltä. Millä liimasit kutsutekstin? Ihan tavallisella liimapuikolla? Tuliko siistiä, vai jäikö kupruille, tms. ?

Saako esim. Sinellistä valmiita leimasintekstejä, vai mistä hankitte ne?

Muoks. siis jos ei halua tilata näpertäjältä?

Muokattu: , käyttäjä: Sari_O

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tyylikkäät kutsut! Päätettiin mekin tilata valmiit korttipohjat -> säästyy väkertämiseltä. Millä liimasit kutsutekstin? Ihan tavallisella liimapuikolla? Tuliko siistiä, vai jäikö kupruille, tms. ?

Saako esim. Sinellistä valmiita leimasintekstejä, vai mistä hankitte ne?

Kiitos sinullekin kehusta! :girl_smile:

Kutsutekstin liimasin Pritt-liimanauhalla ja oli todella mainio! Ei tullu rypyn ryppyä. Liimapuikolla väkersin kaasokutsut aikoinaan (vuosi sitten) ja niihin tuli kupruja, vaikka kuinka yritin taiteilla nätisti. Suosittelen siis tuota Pritt-liimanauhaa. On varmaan muitakin liimanauhoja, mutta tuolla itse väkersin. Mä tilasin tota liimanauhaa samalla Calligraphenilta, kun tilasin korttipohjat. Kyse siis tällaisesta tuotteesta:

300817.jpg

Leimasintekstejä saa valmiina varmastikin kaikista askartelukaupoista ja on todella monenlaistakin. Me haluttiin sekä kutsuun että kiitoskorttiin myös henkilökohtaiset tekstipätkät ja fontit sitten kaikki samalla, niin ei saanut askarteluliikkeistä. Täten me tilattiin ne www.napertaja.com -sivuilta.

Kaikkiaan tilattiin tekstipätkät "Toisilleen luvatut...", "...ja nyt myös annetut.", "Hääinfo" sekä "Kiittäen". Fonttiin pystyi itse vaikuttamaan ja nuo otettiin Monotype Corsivalla. (Oon jossain infonnu Lucida Calligraphy, mutta ei se se ollukaan...)

:-X Anerina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiset tulee olemaan! Löysin täydellistä pitsiä tuohon korttiin ja maksoihan se mutta ihastelen sitä joka päivä!!=)

Saako kysellä, että mistä tuo pitsi löytyi? Hakusessa saman tyylistä mutta valkoisena. Jos jollain muulla on antaa vinkkiä mistä voisi löytyä, niin ovat tervetulleita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiset tulee olemaan! Löysin täydellistä pitsiä tuohon korttiin ja maksoihan se mutta ihastelen sitä joka päivä!!=)

Saako kysellä, että mistä tuo pitsi löytyi? Hakusessa saman tyylistä mutta valkoisena. Jos jollain muulla on antaa vinkkiä mistä voisi löytyä, niin ovat tervetulleita.

Itse löysin ainakin Eurokankaasta tuollaista boordipitsiä. Kangas- ja ompelutarvikeliikkeistä kannattaa kysellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika tämän ketjun alussa (muistaakseni, en nyt jaksa kaivaa kuvaa esiin) olen nähnyt kutsun jonka kannessa oli Hosulin ja Sosulin hääkuva (muumeista). Mistä ihmeestä löytäisin tämän kuvan?!? Yritin skannata kirjasta, mutta en pysty tuota skannattua kuvaa muokkaamaan millään tavalla.

Juuri tuon kuvan haluaisin hääkutsuihimme etusivulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos sinullekin kehusta! :girl_smile:

Kutsutekstin liimasin Pritt-liimanauhalla ja oli todella mainio! Ei tullu rypyn ryppyä. Liimapuikolla väkersin kaasokutsut aikoinaan (vuosi sitten) ja niihin tuli kupruja, vaikka kuinka yritin taiteilla nätisti. Suosittelen siis tuota Pritt-liimanauhaa. On varmaan muitakin liimanauhoja, mutta tuolla itse väkersin. Mä tilasin tota liimanauhaa samalla Calligraphenilta, kun tilasin korttipohjat. Kyse siis tällaisesta tuotteesta:

300817.jpg

:-X Anerina

Kiitos vinkistä! Tilasitko muuten nuo kirjekuoretkin now and foreverilta? Itse yritin etsiä, mutta en löytänyt sopivan kokoista. Tai ehkä en huomannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos sinullekin kehusta! :girl_smile:

Kutsutekstin liimasin Pritt-liimanauhalla ja oli todella mainio! Ei tullu rypyn ryppyä. Liimapuikolla väkersin kaasokutsut aikoinaan (vuosi sitten) ja niihin tuli kupruja, vaikka kuinka yritin taiteilla nätisti. Suosittelen siis tuota Pritt-liimanauhaa. On varmaan muitakin liimanauhoja, mutta tuolla itse väkersin. Mä tilasin tota liimanauhaa samalla Calligraphenilta, kun tilasin korttipohjat. Kyse siis tällaisesta tuotteesta:

300817.jpg

:-X Anerina

Kiitos vinkistä! Tilasitko muuten nuo kirjekuoretkin now and foreverilta? Itse yritin etsiä, mutta en löytänyt sopivan kokoista. Tai ehkä en huomannut.

Tilasin myös kirjekuoret sieltä. En myöskään löytänyt niitä erikseen mistään, mutta kun tilasin korttipohjat, tuli sieltä automaattisesti vaihtoehdoksi tilata myös niihin sopivat kuoret.

Eli kun valitsee haluamastaan korttipohjasta haluamansa määrän ja jatkaa eteenpäin, tulee sieltä erilaisia painatusvaihoehtoja jne. sekä myös kuorivaihtoehdot. Toki voi valita samalla, että ei kuoria.

Koin hyvin näppäräksi tilata samalla, jotta sai just oikean kokoset kuoret. Me myös painatettiin kuoriin palautusosoite taakse.

:-X Anerina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän:

aaaIMGP8242.jpg

aaIMGP8233.jpg

Sisällä on tasku infolapulle:

aIMGP88100.jpg

Ja tässä vielä kuoret kaikessa yksinkertaisuudessaan:

IMGP8199.jpg

Tykkään tästä tosi paljon! :-X

Hei miten noi rusestit saa tehtyä tollai siististi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Lara2011

Kiitoksia kehuista :)

Korttipohjat on tilattu http://www.nowandforever.fi/ . Korttipohjat ovat fantasia sarjaa. Myös tilasimme kirjekuoret samasta paikasta, koska sopivia kirjekuoria ei mistään muualta ilmeisesti saa. Kaikki muu ollaan tehty itse. Toki sieltä voi tilata ihan kokonaan valmiit kutsut jos haluaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

wautsi millasia kutsuja täältä löytyy, upeaa työtä!

Itse pähkäilen kahden vaiheilla että teenkö kutsut itse vai tilaanko valmiina. Toisaalta taas uskon että suurin osa ihmisistä odottaa itse tehtyjä kortteja ja kun yleensä niitä kortteja olen väkerrellyt niin tuntuu että kai sitä pitäisi omiin häihinkin :D

Tehdäänkö hääkutsut yleensä helmiäiskartongille vai ihan tavan kartongille? Ja mikä on se "perinteinen" hääkutsujen paperiaines jos nyt sellaista on niin virallisesti olemassakaan? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään