Guest Lily_of_the_valley

Vaihtoehtoja häänameille?

507 viestiä aiheessa

Sain tässä itse yksi päivä lahjaksi ryytisuolaa, joka oli laitettu pilttipurkkiin (purkissa kannen päällä vielä kangas ja kaunis etiketti kyljessä). Joku vastaavanlainen mauste(seos) voisi olla ihan kiva "hääkarkki". Varsinkin, jos jompikumpi hääparista on intohimoinen kokkaaja, kuvaisi tuo lahja myös hääpäria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan mietitty vaikka mitä vaihtoehtoja, kun en halua antaa peruskarkkia (karkkia kyllä tarjoillaan juhlassa muuten vaan). Mustaherukkahyytelö ois ihan ok, koska mä syön sitä aina, marjoja riittää suvussa enemmänkin ja mä säästän aina kaikki lasipurkit... :blush: Mutta mustaherukkahyytelö, samoin kuin heijastimetkin, ois ihan irrallisia häiden ns. teemasta jne. Ne ois vaan kivoja, muttei liittyis oikein mitenkään mihinkään. Kukkasipulit oli meistä myös ihana idea, mutta kun mä oon mega-allerginen, ja kaikki tietää, ettei me kumpikaan todellakaan olla mitään puutarha-kukka-piha-ihmisiä. Ajatus ois siis ihana, mutta meidät tuntevia varmaan naurattais. Kynttilöitäkin mietittiin, mutta kaikki tuoksujutut on ihan out-of-question, eikä ne sovi lapsillekaan.

Joten: Meille tulee häähuulirasvat! :lol: On ehkä hieman outo valinta, mutta sopii oikein hyvin meille. Tilataan huulirasvat Etsystä, makuvaihtoehdot meidän valitsemille ovat:

Mint Chocolate Chip

German Chocolate Cheesecake

Strawberry Cheesecake

Strawberry

Chai Tea

CranGrape

Raspberry Lemonade

Raspberries & Cream

Natural Peppermint

Lemon Meringue Pie

Pomegranate

Coffee & Kahlua

Lychee Fruit

Key Lime Pie

Sour Apple

Clover Honey

Courvoisier Brandy

Pineapple Slice

Noista otetaan kahdeksaa tai yhdeksää. Teen purkkeihin etiketit, joissa lukee odota kun suutelen sua, joka on meidän häiden teemarunosta/-biisistä. Huulirasvat laitetaan isoon lasikippoon, josta jokainen saa valita haluamansa maun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oisko kellään ihan oikeasti sellasta ideaa, josta miehetkin vois innostua? Ei mitään viinoja, kortsuja tms.. Ainut taitaa olla tuo työkalu/lotto/arpa-osasto tähän mennessä. Mistään saippuoista tai kynttilöistä miehet tuskin on kovin innoissaan... Mielummin ottaisivat varmaan sen karkin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon aatellu, että naisille kynttilä, miehille sikari ja lapsille joku laku tai muu pötkö. Niihin kiinnitetään sitten kauniisti nauhalla henkilön nimi (toimii samalla paikkakorttina) ja ehkä joku aforismi, kun niistä pidämme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee mansikkahillot kaikille. Tuttavamme lapsi tuotti pilttipurkkeja mukavaan päivätahtiin ja nyt on 120 mansikkahilloa purkitettu. Yllättävän kivuttomasti se kävi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi, tuo heijastin kuulostaa tosi kivalle... Tykkäisin kyllä mieluumin tehä ite kun ostaa valmiit... hmm... Ompelemalla tietysti heijastinkankaasta, mutta tuli mieleen (näin helmitöiden harrastajana), että olisikohan olemassa heijastavia helmiä, en ainakaan koskaan ole sellaisiin törmännyt...Tietääkö kukaan? Niistä voisi sitten tehdä vaikka sydämen muotoisia heijastimia. Ois varmasti hyödylliset ja sellaset ettei ihan heti kävele vastaan samanlaisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuo lotto vois olla ihan kuningas idea (hellukin innostui *laittaa rastin seinään*). Tai jos vaikka ravivetoa, olis sopivasti rivi valmiina hääjuhlan aikana... :D

Loistoidea tuo lotto! Ehdottomasti meidän juttumme, koska koko illan teema on pelit ;) Meille ei ole tulossa montaa vierasta, joten ajettelimme porukkalottoa, senhän saa 10 tai 20 osaan...? Rikastutaan sitten kaikki yhdessä xD

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voi, tuo heijastin kuulostaa tosi kivalle... Tykkäisin kyllä mieluumin tehä ite kun ostaa valmiit... hmm... Ompelemalla tietysti heijastinkankaasta, mutta tuli mieleen (näin helmitöiden harrastajana), että olisikohan olemassa heijastavia helmiä, en ainakaan koskaan ole sellaisiin törmännyt...Tietääkö kukaan? Niistä voisi sitten tehdä vaikka sydämen muotoisia heijastimia. Ois varmasti hyödylliset ja sellaset ettei ihan heti kävele vastaan samanlaisia.

"Pimeessä hohtavia" hamahelmiä löytyy esim osoitteesta http://kaikkeakivaa.tarjoaa.fi/tuotteet.html?id=125/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelimme antaa vieraille lahjaksi teetä, kun olemme kovin teenjuojia. Mistä vaan saisin sata teepalloa edullisesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ollaan mietitty vaikka mitä vaihtoehtoja, kun en halua antaa peruskarkkia (karkkia kyllä tarjoillaan juhlassa muuten vaan). Mustaherukkahyytelö ois ihan ok, koska mä syön sitä aina, marjoja riittää suvussa enemmänkin ja mä säästän aina kaikki lasipurkit... :blush: Mutta mustaherukkahyytelö, samoin kuin heijastimetkin, ois ihan irrallisia häiden ns. teemasta jne. Ne ois vaan kivoja, muttei liittyis oikein mitenkään mihinkään. Kukkasipulit oli meistä myös ihana idea, mutta kun mä oon mega-allerginen, ja kaikki tietää, ettei me kumpikaan todellakaan olla mitään puutarha-kukka-piha-ihmisiä. Ajatus ois siis ihana, mutta meidät tuntevia varmaan naurattais. Kynttilöitäkin mietittiin, mutta kaikki tuoksujutut on ihan out-of-question, eikä ne sovi lapsillekaan.

Joten: Meille tulee häähuulirasvat! :lol: On ehkä hieman outo valinta, mutta sopii oikein hyvin meille. Tilataan huulirasvat Etsystä, makuvaihtoehdot meidän valitsemille ovat:

Mint Chocolate Chip

German Chocolate Cheesecake

Strawberry Cheesecake

Strawberry

Chai Tea

CranGrape

Raspberry Lemonade

Raspberries & Cream

Natural Peppermint

Lemon Meringue Pie

Pomegranate

Coffee & Kahlua

Lychee Fruit

Key Lime Pie

Sour Apple

Clover Honey

Courvoisier Brandy

Pineapple Slice

Noista otetaan kahdeksaa tai yhdeksää. Teen purkkeihin etiketit, joissa lukee odota kun suutelen sua, joka on meidän häiden teemarunosta/-biisistä. Huulirasvat laitetaan isoon lasikippoon, josta jokainen saa valita haluamansa maun.

Kiva idea! Paljonko tuli maksamaan postikuluineen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mietitään myös vaihtoehtoja häänamien tilalle tai kumppaniksi. Kesähäihin ei oikeen heijastimet käy, porukka ei ymmärrä tylsien magneettien päälle, eikä ilahdu yhdestä kukkasipulista. Karkki on naispuoleisten mieleen, mutta miehet ei tästä tunnu innostuvan.

Olen yrittänyt kuumeisesti miettiä jotain jännää lahjaa, kurkkupastilleista voiveitsiin, mutta näyttää siltä että palaan takaisin noiden karkkien pariin. Ehkä sitten kurkkupastilleja aikuisille, tai purkkaa. Voihan epätoivo!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen miettiny naisille kynttilöitä, ja miehille ehkäpä pullon avaajat.(Avaajiin kaiverruttas tutulla kultasepällä s&t 06.06.09)

Ruuan kanssa tarjolle laitetaan oikeaakin olutta mitkä olis sitten ihan pulloissa.Pääsis avaajat tosi hommiin heti. :lol:

Ja kaikki naiset pitävät sitten taas kynttilöistä.Kynttilät valetaan itse.Kynttilät sellofaaniin ja kylkeen tarra jossa sama teksti kun avaajissa.Tässä muotti jonka tilasin:

post-9477-1231170985_thumb.jpg

Lapsille en vielä oo keksiny mitään.Ehkäpä jotkut pienet puuhapussit.

Sanokaa onko tuo pullonavaaja idea ihan pöhkö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apuva! Minä hienosti keksin että hääkarkkirasiaan laitetaan teetä ja tavallinen suklaakaramelli... saadaan aikaan sellanen tee-hetki-fiilis.

Sulhanen oli sitä mieltä, että josko nyt pysytään vaan niissä karkeissa, kun puolet jättää ne kuitenkin sinne hääpaikalle! Ja sitten totesi vielä, että "sehän on vaan sellanen hömpötys-koriste"

Se voi kyllä hyvinkin pitää paikkansa, koska kaikissa vierailemissani häissä olen karkin heittänyt taskuun ja syönyt sen autossa kotimatkalla ja roinan (kaiken muun paitsi saamani kynän) olen tainnut säilöä piirongin laatikkoon... kaivoin sieltä justiinsa yhden heijastimen, tuikkukipon, jotain siemeniä pussillisen ja (uskokaa tai älkää) hopeakorvakorut! Ne olin kyllä ihan unohtanut, mutta kun en omista korvareikiä niin en myöskään tee niillä hölkäsen pöläystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan mikä "stressilelu" on englanniksi?

Meidät tunnetaan aikamoisina työnarkomaaneina, joten stressilelut lahjana kyllä kuvaisivat meitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tuntuu, että hääkarkin korvikkeet aiheuttavat päänvaivaa, sukella eBayhin! Hakusanaksi "wedding favor" ja avot, eteesi avautuu pohjaton suo! :blink: Eli tieto lisää tuskaa ja kotvan rämmittyäsi näytät tältä: :wacko: !

Voi etsiä teeman mukaan, värin mukaan, mitä vaan mieleen juolahtaa. Esim "wedding favor perfect pair" tuottaa monta kivaa osumaa. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä annettiin hääkarkkien sijasta itsehuovutetut sydänmagneetit. Meillä oli muutenkin teemana maalaisuus, itsetehdyt ja paikalliset jutut, joten näin "huopakylässä" kun juhlittiin, niin nuo sopivat meidän häihin mainiosti. Värinä oli luonnonvalkoinen, joka oli muutoinkin käytössä häissämme. Kovin montaa huopasydäntä ei juhlapaikalta löytynyt sitten siivotessa, joten ilmeisesti olivat mieluisia. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäpä tilasin juurikin 55 korttirasiaa, siis ihan pelikortteja varustettuna takapuoli meidän nimellä ja hääpäivällä. Tuskin jää keltään ottamatta mukaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minäpä tilasin juurikin 55 korttirasiaa, siis ihan pelikortteja varustettuna takapuoli meidän nimellä ja hääpäivällä. Tuskin jää keltään ottamatta mukaan :)

Mistä tilasit ja mitä maksoi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä tilasit ja mitä maksoi?

Eli googletin ihan "wedding favors playing cards" ja sain ainakin tuhat osumaa.

Siitä valkkasin sitten sellaisen kuin cool party favors ja ilmoittivat hinnaksi rahteineen 220dollaria.

Ensiksi rakastuin teepusseihin, joissa omat nimikirjaimet, mutta kun häät on kesällä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi huovutetut sydämet kuulostaa kivalta idealta. Millähän niihin sais kivasti nimen? Voisivat toimia samalla paikkakortteina. Paljonkohan magneetit maksaa, siis ne peruslituskat, mitkä sit kiinnittäis sinne sydämen taa? Otaako kiinni ihan liimalla vai millä kiinnititte magneetit huopaan, Poppis-78?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiimarissa on myynnissä 8 magneettia 1 eurolla. Magneetti on pyöreä ja koko 1 cm. Liimaa vaan taakse ja kiinni kohteeseen.

Muokattu: , käyttäjä: martsu79

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee vieraille lahjarasiassa teräksinen teesydän, jonka sisällä on irtoteetä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi ku olis kiva väkertää magneetteja - niitä oon aiemminki lahjaksi kavereille viritellyt... :girl_dance:

Meillä tulee syyshäät ja kehittelin jo ideaa jonkinlaisista itse tehdyistä heijastimista, kunnes.....

- - - sulhoni yllätti ekaa kertaa innostumalla jostakin häähömpötykseen liittyvästä!! :girl_in_love: Mies nimittäin oli ostanut hiljattain suomalaisen kirjakaupan ale-korista 128mb usb-muistitikun 1 eurolla, ja ehdottikin sitten että mitäs jos ne "hääkarkit" tms pikkulahjat oliskin muistitikkuja!!?! Siis meille aivan loistava idea!! Jos vaan löytää pieniä (siis ku nykyään meinaa tarjolla olla ihan hillittömän kokoisia monen gigabitin suuruisia muisteja....) tikkuja ni niillä ei hintaa juuri euroa-paria enempää ole.. Varsinkin ku viittii vaikka ebay:sta tilailla... Niihin vois sitten vaikka tulostettavalla tarraetiketillä lisätä meidän nimikirjaimet+pvm. Helposti poistettavissa sekin, ja nykyaikana melkoisen moni jopa tietää (no, okei niitä vanhimpia mummoja lukuunottamatta) mikä kapistus tuo tikku on! Hyötylahja siis! Eikä haittaa vaikka tulis useampi kappale samaan perheeseen... Tää idea sopii ainakin suht pieniin häihin!

Tähän kerrottakoon myöskin, että sulho on siis atk-alan ammattilainen, joten tuo ehdotus sopii meille kuin nenä päähän! Lisäksi, meillä on varsinainen vihkiminen maistraatissa viikkoa ennen hääjuhlaa, joten mietin että tarvii ainakin joillekin ihmisille lähetellä siitäkin valokuvia. Meinasin myös, että varsinaisen kiitoskortin jättäisi kokonaan pois tai sitten lähettäisi vain "suvun vanhimmille" kortit. Tällä usb-tikulla hoituisi sekin ongelma, ku ruvettiin sit heti miettimään, että ei olis iso homma sinne ladata valmiiksi muutama kuva meistä+lapsistamme+vihkimisestä+mahdollinen hääkuvapotretti myös. Ja mikä parasta - myös sellaiset elektroniikka-allergiset tai muuten vaan tumpelotkin osaavat kiikuttaa tikun valokuvausliikkeeseen, ja pyytää että siellä tulostettaisiin tikulla olevat kuvat paperikuviksi. Antakoon tikun lahjaksi sitten vaikka naapurin opiskelijanuorelle tms! :girl_haha:

No tulipa varsinainen selostus.. sorry... :girl_sigh: Mutta tämmöstä siis meillä... Meidän juhliin tulee kyllä myös aika paljon lapsia, aattelin jos sit vaikka heille annettais ne heijastimet - ku tekis niin mieli niitä näperrellä!! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei myöskään haluta hääkarkkeja. Oon suunnitellut semmosia puusydämiä, johon polttokirjotettas meidän nimet ja hääpäivä, tai sitten pelkät nimikirjaimet ja hääpäivä. Mukaan sitten myös jokin runo, aforismi tai joku muu ton tyyppinen juttu.

Toi on vaan yks idea, ei ole muita vielä tullut mieleen :)

Mutta ehkä toikaan ei ole kovin miehille sopiva.. Ääh. Varmaan keksittävä jotain muuta ja vähän järkevämpää!

Muokattu: , käyttäjä: SininenHetki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Noi huovutetut sydämet kuulostaa kivalta idealta. Millähän niihin sais kivasti nimen? Voisivat toimia samalla paikkakortteina. Paljonkohan magneetit maksaa, siis ne peruslituskat, mitkä sit kiinnittäis sinne sydämen taa? Otaako kiinni ihan liimalla vai millä kiinnititte magneetit huopaan, Poppis-78?

Kiva, että pidit ideasta! Olen saanut muutamia positiivisia kommentteja niistä magneeteista näin jälkikäteenkin, että kyllä ihmiset varmastikin on pitänyt niistä. Tuskinpa nyt kaikki niistä välitti, mutta se on melko vaikeaa, kun porukkaa oli melkein 130.. :)

En osaa sanoa, että miten itse niihin sydämiin laittaisi nimen, mutta meillä ne sydämet oli kiinni paikkakorteissa (laitoin kaksipuoleiselle teipillä paikkakortin reunaan kiinni).

Martsu79 tuossa kommentoikin noita Tiimarista saatavia magneetteja. Sieltä siis ainakin tuohon hintaan olen itse niitä ostanut. Niitä on siellä sekä pyöreinä että suorakaiteen muotoisina. Häämagneeteissamme käytettiin siskoni ostamia magneetteja, jotka hän oli kuulemma löytänyt netistä vieläkin halvemmalla kuin tuolta Tiimarista, mutta en tiedä, että mitä kautta.

Me laitettiin kuumaliimalla ne magneetit kiinni niihin sydämiin, kun siskollani oli sellainen liimapistooli. Todella kätevää ja nopeaa (mutta saa varoa kyllä sormiaan!). Siskoni muistaakseni osti sen kuumaliimapistoolin aikanaan kanssa Tiimarista. Muuten, kun olen itsekseni tehnyt muutamia kappaleita (esim. ystävänpäiväkorttiin), olen käyttänyt ihan perus Erikeperiä. On ne silläkin pysynyt, mutta siinä olen varmuuden vuoksi laittanut ne aina erikseen puristuksiin, jotta varmasti pysyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään