huuma2005

Paikkakortit (kuvia)

182 viestiä aiheessa

Tässä meidän...idean sain tämän ketjun alkupäässä olleesta kuvasta

post-16388-1258375041_thumb.jpg

Itse ajattelin samaa mallia.. :) yksinkertiasen kauniit. Tilasitko korttipohjat ja painatuksen jostain, vai miten toimit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

elena87 aivan ihanat paikkakortit teillä!

Paljon ideoita tuli täältä, melkein tulee valitsemisen vaikeus. Mutta päädytään varmaan noihin puusydämmiin, kun ne on helppo kiinittää pikku pusseihin joihin laitamme karkin sijaan kukkasipulin.

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tässä meidän...idean sain tämän ketjun alkupäässä olleesta kuvasta

post-16388-1258375041_thumb.jpg

Itse ajattelin samaa mallia.. :) yksinkertiasen kauniit. Tilasitko korttipohjat ja painatuksen jostain, vai miten toimit?

Ei tilattu, vaan tehtiin itse. Kartonki/paperi ostettiin Sinellistä A4-arkkina, ja noita paikkakortteja yhdestä arkista tuli muistaakseni 4. Timanttitarrat on ostettu Akateemisesta. Fonttina on Afternoon Delight, joka ladattiin netistä. Vaati jonkun verran (mieheltä) asettelua, että saatiin nuo tekstit kohdalleen siihen arkille, mutta muutaman kokeilun jälkeen onnistui ihan hyvin. Meillä oli myös teräsviivotin ja mattoveitsi, jotta saatiin reunat leikattua suoraan ja siististi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

CIMG3319.JPG

Tällaiset meille tulevat kaikessa yksinkertaisuudessaan :) Oikeasta tuohesta tekeminen olisi mennyt astetta vaikeammaksi, joten päätimme tulostaa. Fonttina Mom's old typewriter, jota ollaan muutenkin käytetty kaikissa askarteluissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee puusydämistä, tummanpunaisista, paikkakortit. Äiti halusi "tehdä", lähinnä siis kirjoittaa nimet, joten pakkohan se oli jotain antaa tehtäväksi, vaikka muuten olenkin yrittänyt tehdä kaiken itse, jotta tulee juuri sellaista kuin haluan. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nämä oli meillä pienellä puisella pyykkipojalla jossa helmen värinen sydän, kiinni viinilaseissa. Vieraat itse keksivät laittaa pyykkipojalla nimilapun rintaansa joka oli ihan kiva idea

4982420248_3b4dbe8815_m.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Suziel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pienet, ruskeat, pystyssä seisovat paperipussit, jotka mä ite askartelen. Niihin tulee sisälle hääkarkit ja ne laitetaan kiinni sudenkorentohaaraniiteillä, sudenkorento kun on teemana. Onko ideoita, millä ne nimet kannattais kirjottaa siihen pussiin? Haluisin et ne ois violetilla, ku se on teemaväri, mut en oikeen keksi, millanen kynä voi olla sopiva. Niiden nimien pitäis kuitenki näkyy hyvin sieltä. Kultatussi eikä hopeetussi oikein käy, ku meillä on enemmänki sellasia karkkivärejä tulossa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko ideoita, millä ne nimet kannattais kirjottaa siihen pussiin? Haluisin et ne ois violetilla, ku se on teemaväri, mut en oikeen keksi, millanen kynä voi olla sopiva.

Ainakin aikoinaan oli ihan tavallisissa kirjakaupoissa ja tiimareissa sellaisia kimalteisia geelikynätusseja, minulla oli joskus ala- tai yläasteiässä violetti ja pinkki. Luulisin että niitä on vieläkin ja väri on sellaista paksua, ei läpinäkyvää, joten luulen että ajaa hyvin asian. Koita googlettaa vaikka "glitter pen" tms, mutta eiköhän noita ihan kaupoista katselemalla löydy :)

http://www.alibaba.com/product-gs/203385488/glitter_gel_pen_JZ_116G/showimage.html <-- tuon tapaisia.

Mikäs olisi apuna, kun minulla irtoilee muste paikkakorteista? Tulostin muutaman koekappaleen joita olen kuljettanut kirjekuoressa mukana, ja meidän lasertulostimen muste näyttäisi kuluvan pikkuhiljaa pahvin pinnasta pois. Pahvi ei ole ihan tasainen joten yllättävän hyvin se siihen tulostuikin, mutta en haluaisi stressata sitä että korteista katoaa nimet jos tulostan ne liian aikaisin..

Muokattu: , käyttäjä: Mokka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kai paikkakorttien musteen tarvi hirveän kauan säilyäkään, jos nyt et halua niitä valmistaa kuukausia etukäteen ja niitäkin kuljettaa päivittäin mukana :) Mutta voihan niihin koittaa suihkauttaa päälle vaikka jotain, hiuslakkaa tms. ??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No ei tietty, mutta meillä roudataan kaikki hääkamat n. 600km päähän ja osan voisi sinänsä hyvin viedä hääpaikkakunnalle jo kevättalvella kun käy sielläpäin muuten vain :) Toimisikohan hiuslakka lasertulostimen jälkeen, vai tahmaisiko se.. voisi ehkä testata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tässä meidän "paikkakortit" - 1. (rasian sisällä oli kaksi suklaasydäntä, rasian reunalla kohotussilla piirrety vieraan nimi).

2. - pieni lahja jokaiselle vieraalle

3. - ruokalista

post-10970-128452868939_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
- 1. (rasian sisällä oli kaksi suklaasydäntä, rasian reunalla kohotussilla piirrety vieraan nimi).

Tuo on aivan ihana idea! Miksen itse keksinyt :) Ajattelin ensin pelkkää normaalia korttia paikkojen kohdalle, mutta tuo on varmasti sellainen, mitä ei ole kaikilla! Kiitos ideasta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei tietäiskös kukaan, mistä voi ostaa/tilata A4-tarra-arkkeja, jotka sopii tulostimeen??

Tarkotus ois siis tulostaa kuvia suoraan tarra-arkille ja sitten leikata ne irti arkista ja liimata ne pahville - itse tehdyt paikkakortit.

En tarvitsisi kuin jonkun 10-20 arkkia, netissä surffailemalla olen löytänyt vain 100 arkin paketteja.

Ystävällisit vinkit otetaan vastaan, myös yksityisviestiä saa laittaa :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sinellistä löytyy ainakin helmiäistarra-arkkeja, joita myydään ihan yksittäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Itse ostin 25kpl:een tarrapaperipaketin Suomalaisesta kirjakaupasta pk-seudulta. Vaihtoehtoina oli joko kokosivu tarraa (minkä itse valitsin ja leikkailin sitten itse tarvittavan kokoisiksi tulostuksen jälkeen) tai valmiiksi muutamaa eri kokoista tarraa. Hinta oisko ollut n.10eur tiennoilla(?). Vain muutamalla eurolla enemmän olisi kyllä saanut sen 100kpl:een paketin, mutta kun ei ole tarvetta niin turha ostaa niin isoa nurkkiin pölyyntymään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ihan tällaiset yksinkertaiset, harmaalle paperille tulostettu nimi kauniilla fontilla ja lumihiutalerei'ittimellä tehty kuvio.

gallery_29198_761_35704.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi kuvan koko, mutta ajattelin että joku haluaa kuitenkin lukea nuo tekstit. :girl_wink:

aa01.jpg

Meille tulee siis tällaiset paikkakortit. Ovat ihan peruskokoisia vaniljankeltaisia kirjekuoria joihin tulostin vieraan nimen ja jokaiselle eri mietelauseen (tykkään leikkiä sanojen kanssa joten ei tuntunut työläältä ^_^ ), ja sitten leimasin tuon lintukuvan jota käytimme myös kutsussa. Kuoren sisään tulee jokaiselle yksiosainen keltainen kortti, johon printtaan samalla fontilla hääpäivän ohjelman, sekä taitetulle A5-kokoiselle paperille pianistiystäväni "settilista" jonka hän soittaa kahvittelun taustalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei löydy miulle sopivaa. Oon varmaan liian vaativa, mutta yksikään paikkakortti missään ei oo kolahtanu... :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käyttänyt paikkakorttien sijasta esimerkiksi taulua tai jotain, mikä olisi keskellä pöytää ja siinä lukisi kaikkien pöydässä istujien nimet? Tuntuisi helpommalta, että saisivat itse päättää siinä pöydässä, että kuka istuu kenenkin vieressä, ettei ole ressiä että voikohan nyt vaihtaa paikkaa. :)

Haluaisin omiin kaukaisiin häihini tällaiset Ikean kehykset, joihin sitten kummallekin puolelle (kun on kivasti kakspuoleinen) tulisi aina sitten nimet.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30151035

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

post-28502-1313476102,6568_thumb.jpg

Meillä oli tällaiset "paikkakortit". Jokaisessa luki vain vieraan etunimi ja kirjain oli tietysti nimen ensimmäisen kirjaimen mukainen. :)

klt3007 likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-Papu-: Wau! Tosi upea idea? Tuliko kalliiksi? Meille tulee reilu 100 vierasta ja tollanen olis juurikin meidän tyylinen, mutta koska budjetti paukkuu jo nyt niin tyydymme ihan vaan pahviläpysköihin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään