Jump to content
Naimisiin.info

Kaikkea mahdollista asiaa kirjekuorista


Guest bigmama

Recommended Posts

Ostin Sinellistä erilaisia kuoria,

helmiäisvärisiä ovat kaikki mutta osa valkoisia, kermanvärisiä, vihreitä,

liloja ja vaaleanpunaisia.

Meillä on kaikki kutsutkin erilaisia niin laitetaan sitten aina kutsun kannen väriin sopiva kuorikin  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä oli myös kauniit Tiimarista ostetut kermanväriset kuoret joissa kullanvärinen sydän. Sopivat tosi hyvin meidän kutsujen kanssa :-X

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli myös kauniit Tiimarista ostetut kermanväriset kuoret joissa kullanvärinen sydän. Sopivat tosi hyvin meidän kutsujen kanssa :-X

Ilmeisesti tälläiset:

IMG_4777.JPG?dc=4675525509215746826

Meille tuli samanlaiset! Kävivät meidänkin kutsujen kanssa hienosti yhteen, samaten Viivi ja Wagner postimerkkeihinkin.

postimerkit.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin myös, sitä että  kuoriin en kyllä laita yhtään enempää kuin pakko, mutta toisaalta jos saan pienellä rahalla kauniit kuoret niin mikä etten niitä vähän etsisikin. Suunnitelmana oli ihan valkoinen kuori, johon painetaan tai piirrän ruusun.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee ihan vain luonnonvalkoiset kuoret. Kutsu on A5 kokonen, joten kuorikin on hieman isompi! Kuorilla ei meillä ollut ainakaan merkitystä, koska monesti ne lentävät roskiin... :(

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsut tehtiin (teellä+pikakahvilla) tummennetusta paperista ja reunat poltettiin.Ajattelin,että olisi tyhmän näköistä jos kuoret olisivat ihan perusvalkoiset.

Kokeilin tuota samaa vanhentamistekniikkaa myös kuoriin ja tuli tosi hienot.Postimerkki oli semmoinen mustavalkoinen,jossa kuva vanhasta linja-autosta.Osoitteet kirjoitin oikealla mustekynällä.Taakse sulho teki vielä aidot sinetit.

Kuoret todellakin näyttää siltä,että olisivat olleet matkalla vuosikymmeniä.Onnistuivat siis ihan täydellisesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mina ostin kuoret tiimarista ja punaista ja tarra valmiina, ei tarvinnut nuoleskella. Väri sopi hyvin teemaan. Sitten tulostin samalla fontilla nimi ja osoitetiedot kuin kutsuissa käytetty ja käytetään kaikessa muussakin. Lisäksi kuorissa oli tosi kiva hääparin kuva ja viivi&wagner postimerkit. Taakse vielä sulkukohdalle laitettiin ylijääneet sormustarrat. Oikein kivat ja meidän näköiset tuli  :D

Link to comment
Share on other sites

Näin omia häitä suunnittelevana pakko sanoa, että minä ainakin kiinnitin huomiota tänä kesänä tulleiden kutsujen kuoriin. Toinen oli perusvalkoinen ja toinen vaalean kermanvärinen helmiäinen. Kyllä se helmiäinen oli monta kertaa hienompi ja juhlavampi ja heti jo postilaatikolla huomasi, että kyseessä on hääkutsu. :-X

Link to comment
Share on other sites

Me tehtiin itse ihanasta paksusta paperista. Kova työ, mutta mies askarteli myös ja lopputulos oli vaivan arvoinen. Lisäksi se ihastunut ihmetys, jota kutsun saaneet ovat harrastaneet saadessaan kuoren käteensä, on ollut mannaa sielulle  ;) ;D Kiitoskortteihin tuskin kuitenkaan tehdään itse kuoria, kun oli sen verran kova työ. Löysin Keskiseltä tosi upeita ja tosi paksusta paperista tehtyjä kuoria. Niihin tulee vaan sitten koristeelliset nimilaput ja vahasinetti.

Valkoisista kirjekuorista saa vähällä vaivalla hienot - käyttää vaikka kultatussia, ääriviivatarroja tai häiden teemaväriä ja omaa luovuuttaan. Eli halvalla pääsee jos haluaa ja silti tulee hienon näköistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä kutsu on malliltaan pitkä ja kapea. Mistä siihen mahtaisi saada sopivan kuoren?

Link to comment
Share on other sites

Meidän kutsut oli A4 taitettuna kolmeen osaan ja sopivat pitkänmalliset kuoret löytyi Suomalaisesta Kirjakaupasta.Värivaihtoehtoja ei ainakaan täällä meidän SK:ssa ollut kuin valkoinen.

Link to comment
Share on other sites

Mä ostin kuoret ihan vaan Tiimarista, ja löysinkin kivasti ruusuteemaamme sopivia kuoria. Lisäksi ostin sydänkuoria kun ruusuja ei ollut tarpeeksi. Mulla ei olis riittänyt kutsujen askartelun jälkeen enää energiaa kuorien koristeluun tai askarteluun, joten olen hyvin tyytyväinen noihin.

Pict0064.jpeg?dc=4675531378467259264

Ai niin, tulihan noista sen verran askartelua, että tulostin osoitteet tarra-arkille ja leikkasin kuviosaksilla irti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillekin tulee ne Sinellistä ostetut hopeiset kuoret. Halusin panostaa myös kuoriin, kun kerta kutsuunkin. Säästän sitten jossain muussa jos tarvis.

Link to comment
Share on other sites

Ostin sellaiset ihan perusvalkoiset kuoret, vähän paksumpaa materiaalia vain. Kotona maalaisin sitten sabluunan avulla omenankukkaköynnökset kuoriin ja ihan kauniit ja mieleiset kuoret sain. Kiitoskortteja varten sama homma, mutta leimasimen avulla paineli kuorien reunoihin sellaiset vanhan tyyliset koukerot. Nekin ihan jees ja vähän persoonallisemmat.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Askartelinpa eilen ihan peruskuorista vähän hienommat. PerusC6 (mihin A4 taitetaan kolmeen osaan) kuoreen vedin sabloonan ja vaahtomuovitelan kanssa rautakaupasta ostettua Pika-Teho talomaalia. Lopputulos näyttää tältä:

kuoret.jpg

Niin ja piti sanomani - 100 kpl:lle kuoria tuli sitten hintaa:

Kuoret 1,50 e

Pika-Teho maali (rautakaupan sekoitusvirheväri) 2 e

Sabloona (Sinooperi) 4,30 e

Siis yhteensä 7,80 e eli noin 8 senttiä tsipale... Ja sabloonaa voi käyttää vielä monen monta kertaa. Olennaista on, että valkkaa vesiliukoisen maalin, joka kuivuttuaan kestää vaikka kaatosadetta, jos posteljooni kastelee kuoret...

Aikaa meni reilu tunti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä en ymmärrä, mistään ei löytynyt enää luonnonvalkoisia (kermanvärisiä) tavallisen kokoisia kuoria, joissa läppä V:n mallinen. Tämä bridezilla päätti sitten itse askarrella kuoret  ;D Eikä tule todellakaan kalliiksi, 100 kermanväristä paperia maksoi vajaan 4 euroa. Siitä voi kuudellekymmenelle kutsulle maksaa hintaa jopa 0,065 €  :) Takapuolelle on tarkoitus painaa molempien peukalonkuvat sydämenmuotoon, viininpunainen leimasintyyny on hakusessa, tuntuu ettei sitäkään löydy mistään  :-/

Link to comment
Share on other sites

Minä ainakin haluaisin kuoret, jossa tarrapinta valmiina sulkemista varten. Eli tavalliset valkeat kirjekuoret. Tosin meinasin niihin askarrella kanteen "logon" samaan tyyliin kuin kutsuihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä kutsuihin tarvittais C 65 kirjekuoret. Sinellin verkkokaupasta kävin vilkaisemassa, niin sieltä ei löytynyt ihan tavallista valkoista, vaan kaikki oli jotakin erikoisia. Hintaa 4,50/ 10 kpl. En haluais niin paljon maksaa kuorista. Olisko joku löytänyt jostakin perusvalkoisia C65- kuoria halvalla??? Tarkoitus itse koristella...

Link to comment
Share on other sites

Meillä kirjekuoret ovat oranssia loktapaperia (luonnollinen, hieman epätasainen sävy) & sopivan lämpimän syksyiset. Tarvitsemme kirjekuoria kuusi kappaletta, joten rahaa ei kulunut kovin paljon, vaikka kirjekuoret maksoivatkin 40 senttiä kappale. Pöytälaatikossa olisi kyllä ollut tarpeeksi tavallisia valkoisia tai ruskeita kirjekuoria. Koristeiksi revin punaisesta loktapaperista sydämiä, jotka liimasin kuoriin.

kutsut.jpg

Link to comment
Share on other sites

^^ Minä ostin Lidlistä pari viikkoa sitten valkoisia c65-kuoria 100 kpl paketin ja hintaa sillä oli muistaakseni vajaa 2€. No kuitenkin, halpaa oli.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Löytyneet ovat mieluinen paperi juhlaohjesäännölle (A4) sekä korttipohja suoraan toiveista! Kutsun tekstikin on suunniteltu, mutta ihan vielä en uskalla kortteja painattaa  ;) Nyt ongelmana onkin löytää sopiva kuori ts.kooltaan oikea sekä tyyliltään ja väriltään samanlainen  ???

Tietääkö kukaan mistä löytyisi vanilijan värisiä kirjekuoria kokoa C5 (?, siis A4 kahtia taitettuna?)? Tehtoste- ja painovärinä meillä kortissa on kulta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...