Jump to content
Naimisiin.info

Puuhapussi lapsille?


Antemorsian

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest wilhelmiina

Minä en uskaltais antaa häissäni tikkareita lapsille. Kun lapsi innolla tikkaria imee, niin voi käydä niin, että karkki irtoaa tikusta ja sen voi vetää vahingossa syvällekkin kurkkuun. Se on kyllä vihoviimeinen keksintö. Ja muutenkin kannattaa tarkkaan miettiä lapsen ikä ennen kuin antaa vuokratilaan värikyniä tmv. Ja saippuakuplilla, jos sotketaan juhlavaatteet niin vanhemmat ei välttämättä ole innoissaan. Tietty isommille lapsille ne käy oikein mainiosti, mut sit helposti pienet perässä kokeilee.

Ettei vanhemmilla menis koko juhla-aika siihen, että seurailevat/pelkäävät mitä lapset tekee.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mä ostin lauantaina suomalaisesta kirjakaupasta puuvärit (24väriä per paketti) centrumin crazygirls merkkiset 2€paketti, vastaavat 12 värin paketti oli 1,5€. ostin kaks pakettia (isompia siis) kun tulee puuhanurkka niin saavat vaihdella, sitostin myös pinon väritys- ja tehtäväkirjoja 2€/kpl.

Link to comment
Share on other sites

meidän puuhanurkkaan siis valmiina:

-akunankan taskareita isommille, löytyy kotoa vinot pinot

-väritys- ja tehtäväkirjoja

-puuvärejä

-mölkky

-satukirjoja lainaan varmaan vanhemmilta

vielä jos tekis jonku kirppiskierroksen niiden pikkuautojen ja nukkejen yms. lelujen toivossa. muovailuvahakin olis kivaa mut voiko se sutata juhlapaikan/vaatteet?

lisäks vois vielä ostaa vaik junior aliaksen ja jonkun muistipelin, ja pelikortit.muutenkin ne matkapelit olis käteviä kun menisivät pieneen tilaan...

partiolaisilta/lähihoitajaopiskelijoista leikittäjät

Muokattu: , käyttäjä: murkeli
Link to comment
Share on other sites

Lastenvahdista: itse oon ollut aika paljon lastenhoitajana eri häissä nuorempana, koska olen toiminut Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitajana. Silloin palkka taisi olla 6,20 tunti kun nyt se on 8,20 tunti. Tosin harmitti vähän, kun kovinkaan moni vieras ei lastaan tuonut meille hoitoon tai leikitettäväksi vaan piti lapset omissa pöydissään. Kannattaa myös muistaa, et myöhään illalla lastenhoitajan tilaajalla on velvollisuus järjestää hoitajalle turvallisesti kyyti kotiin (yleensä taksi tai joku kuski).

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Meillä ollaan tultu nyt siihen tulokseen suunnittelujen myötä. Että lapsille tulee oma leikkitila yhteen huoneeseen, mihin leluja, piirustusvehkeitä, patjoja ja tyynyjä, telkkaria + dvd:itä.

Lisäksi sipsiä, popcornia, karkkipatukoita ja pillimehua. Sitten lapsille ajattelin koota pienet pussukat johon pientä tekemistä -> tytöille tyttöjen juttuja ja pojille poikien juttuja. Jotain samaakin kuitenkin kuten pienet tehtävävihkot, jotka tiimarista ostin 25senttiä kpl (oli joulukuosi päällä, mutta päällystin paperilla ja koristelin ääriviiva perhostarralla vaikka tuskin olisi lapsia haitannut), pieni pkt puuvärikyniä...

Ikähaitari lapsilla kuitenkin noin 1-vuodesta 12 vuoteen. 12 vuotiaalle ajattelin tehdä oman erityisen pussin, johon vähän jotain isompien tyttöjen juttuja kuten joku kiva lehti tms :)

Tää homma vaan yksinkertasesti tuntuu paisuvan käsistä kaikin puolin vaikka vain pienet häät tulossa ;))

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Häihimme tulee 12 lasta ikävälillä 4kk-10v.  Alle 1-vuotiaille aion laittaa perinteisen hääkarkin, joka tulee aikuisillekin.   3-6-vuotialle lapsille ajattelin kasata pussit, joihin tulee saippuakuplia, ilmapalloja, itsetehty tehtäväkirja, värikyniä ja namupussi. Isommille 7-10-vuotiaille puolestaan aion tehdä puuhapussin, jossa on hääaiheinen kertakäyttökamera ja ohje mistä lapset voivat ottaa kuvia. Esim. kuva lahjapöydästä, kuva hääkakusta, kuva kaasoista jne.. Ja karkkipussi mukaan tietenkin myös isommille lapsille. 

 

Nyt hakusessa olisikin halvat lahjakassit tai vastaavat, joihin voisin nuo tavarat koota.. Ideoita, mistä voisin löytää? Esimerkiksi Tiimarissa yksi kassi maksaa helposti 2e, joka on mielestäni liikaa pelkästä paperikassista. Varsinkin jos niitä tarvitsee ostaa 10kpl. 

Link to comment
Share on other sites

^Pusseja etsisin ebay/amazon -suunnalta, en jaksanut tarkistaa, minkä kokoisissa erissä myyvät.

Vähän OT, mutta kannattaa miettiä tuota kertakäyttökameraa vielä, siitä on keskusteltu tässä ketjussa Kertakäyttökamerat? ja vinkattu, että kalliit kehitetyt kuvat olivat (suurimmaksi) osaksi pilalla, esim. koska aikuisetkaan eivät enää osanneet kameraa (salamaa) käyttää.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos paljon vinkistä! :) Löysinkin ebaystä kivoja ja sopivan kokoisia lahjakasseja. 10kpl vain vajaat 6 euroa ! 

 

Nyt rupesi huolestuttamaan tuo hääkamerajuttu jos kameroista ei tule yhtäkään onnistunutta kuvaa.   Mitä muuta puuhaa 7-10-vuotialle lapsille voisi sitten kehitellä? Yksi tyttö ja muut poikia. Tyttöä voisi vielä jonkinlaiset puuha- ja väritystehtävät kiinnostaa, mutta poikia ei. 

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli lapsille puuhapussit kanssa. Paperipussit ostin ihan tiimarista, vissiin alle 50snt/kpl. Meillä oli kaksi 9-12-vuotiasta poikaa, joille laitettiin vanhat aku ankan taskukirjat pusseihin, kun ajateltiin että eivät puuhakirjoista kiinnostu. Nuoremmat (joku 10 lasta) oli 6v ja alle, heille oli pusseissa itse tehdyt värityskirjat (netistä tulostettuja kuvia), pieni värikynäsetti, pieni puuhakirja ja pieni lelu. Kuulemani mukaan lapset olivat tykänneet tosi paljon puuhapussukoista, joten voin niitä kyllä suositella jos vaan jaksaa väkertää. Eikä ne paljoa edes maksa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Onko kenelläkää tuottanut ongelmaa se että jos lasten leikkipaikka/nurkka on juhlasalissa jossain sivussa tietysti?

Ajattelimme laittaa juhlasaliin niin ei tarvitse miettiä kuka vahtii lapsia.

Lapset ovat lapsia ja saavat olla mielestäni vaikka onkin häät. Ajattelin vain että onko se aiheuttanut sitten kiistaa lapsien ja vanhempien välille jos leikkialue on juhlasalissa. En halua riitoja ja kiistoja ja paikalla on kuitenkin pari vilkasta poikaa mutta niin ihania ♡

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

^ Mää oon myös miettinyt leikkinurkkauksen sijaintia. Yks kiva nurkkaus on mielessä, mutta se on syrjässä juhlasalissa. Toisaalta, jos leikkinurkkaus on juhlasalissa, niin kyllähän ne lapset pitää meteliä leikkiessään yhdessä, joten voi aiheuttaa kiusallisia tilanteita esim puhetilanteissa. Tämän vuoksi keräämme puuhapussit lapsille. :)

Link to comment
Share on other sites

Me laitettiin leikkinurkkaus kahvion puolelle, mä halusin että lapset voi riehua siellä ilman, että häiritsee jos salissa on menossa puhe tai vastaava. Me ei mietitty hirveesti sitä lasten vahtimista, meinattiin itse asiassa eka hankkia sinne joku puolituttu lapsenvahtikin, mut lopulta päädyttiin siihen että jos vanhemmat lapsensa häihin tuo ni ovat niistä sen verran vastuussa että kattovat ite perään. Ja ihan hyvin toimi, ei ainakaan mulle asti kuulunut mitään valitusta :) Nurkkauksessa oli joitakin isohkoja leluja (ei kulkeudu salin puolelle yhtä helposti), piirustuspaperia ja ehkä jotain muuta vielä, en muista. Puuhapusseissa oli sit tosiaan lapsille omat värikynät ja värityskirjat ja jokunen pieni lelu, joilla puuhailivat enempi ruokapöydissä. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...