-Nelly-

Kutsukortit tapetista??

88 viestiä aiheessa

Mun mielestä tuo tapetti juttu on aivan huippu idea! Luin sen yhdestä hää lehdestä ja niinpä on k-raudasta tapettirulla tilattuna! Ja aivan ihanaa tapettia onkin, juuri teemaan ja väriin sopivaa.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsut tehtiin tapetista ja sisään teksti joka oli tavallisella värillisellä kopiopaperilla ja todella hienot tuli. Käytämme samaa tapettia myös hääkarkki-rasioihin, menu ja ohjelma lehtisiin, pöytäkarttaan, nimikyltteihin ja kiitoskortteihin. Hyvin se sopii niihin kaikkiin. Joten rohkaisen jokaista kokeilemaan sillä tapettejakin on monenlaista.  ;D

Voin laittaa kuvia kun ehdin, jos joku haluaa nähdä...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle oli alunperin heti selvää, että meitin kutsut tulee tapetista. Paksuus ja kihartuvuus riippuu täysin tapetin laadusta. Niitä on todella erilaisia. Meitin rulla maksoi 12€ rulla ja sitä todella riitti.

Valkoisen puolen kohdalla kannattaa olla tarkkana, ettei siellä lue tapettifirman nimeä..

Itse vetelin leimasimella tapetin nurjan(valkoisen) puolen täyteen "kutsu"-sanaa ja siitä tuli mielestäni aikas nätti...  :-* Kun kamera toimisi, laittaisin kuvaa, vaan kun ei.. :(

Sinelli myy sellaisia A4 kokoisia tarra-arkkeja, joista saa kaksipuoleista teippiä leikattua oikeankokoisina paloina. Näyttää ihan uudelta vettexrätiltä ruudutuksineen. Niistä leikkasin tarroja, joilla liimasin varsinaisen kutsutekstikartongin tapettiin. Hyvin pysyy ja oli edullista.

Lopuksi taittelin tapetin kirjeeksi ja sinetillä kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsut pysyivät ihan suorina kun leimasin monogrammin kanteen ja kuumensin sitä (kuumailma puhaltimella) jauhetta siihen (kohokuvion saamiseksi). Sen kuumentamisen jälkeen ne pysyivät aika hyvin suorina, laitettiin vielä varmuuden vuoksi kirjapinon alle "prässiin" mutta ne ei siellä kauan ehtineet olemaan. Viimeistään kuoressa ne sitten pysyy suorina eikä rullaannu.

(tämä niille jotka epäröivät tuon tapetin rullaantumisen suhteen) ;)

Näiden "tapettikutsujen" tekoon paras apuväline oli kyllä se fiskarsin paperileikkuri missä on se taittoterä, leikkurilla saa suorat reunat ja taittoterällä sen taitoksen upeasti. (toivottavasti tätä ei katsota mainostamiseksi, en vain ole löytänyt muilta valmistajilta tuota taittoterää mikä on upea keksintö)  :D  :-X  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin likkakaverin hääkutsut tapetista ja tosi nättejä tuli.

Boordi olisi ollut tosi kätevää, mutta kallista.

Leikkasimme tapetista sopivat kannet ja värilliselle kopiopaperille kirjoitettu kutsu sidottiin niinellä kiinni taitteesta. Liimasimme ainoastaan tekstipuolen kiinni tapettiin, muuten tuli ryppyjä tai muuten tönkön näköinen lopputulos.

Teen nyt omiin häihini samalla systeemillä remontista ylijääneestä tapettirullasta kutsut.

Nyt kun on niin kauniita tapetteja, ajattelin ostaa alennuksilta rullan ruokapöytiin kaitaliinoiksi. Halki vaan ja sopivasta kohdasta poikki. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oiskos jollain laittaa kuvia tapetista tehdyistä kutsuista?? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teimme kutsut tapetista,helpolla ja aika tylsällä tyylillä, vain liimaillen, en halunnut mitään rusettinauhoja jne ylimääräisiä... Laitan kuvaa heti kun vain ehdin kuvata ja muokata kuvat photobuckettiin... Yritän saada aikaiseksi tässä lähipäivinä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pamsu: Tässä meidän kutsu. Tapetin kohokuvio ei pääse oikein kuvassa oikeuksiinsa. Livenä paljon kivempi. Tapetti on siis liimattu valmiille korttipohjalle ihan tavallisella paperiliimalla. Ei tainnut olla edes mitään erikoista liimaa  :)

Teimme tapetista sitten sujuvasti myös hääkarkkirasiat. Rasiat on taiteltu ihan pelkästä tapetista. Tapetin hinta 5 € /rulla ja toinen rulla on vielä lähes täysi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän kutsu...tapetti on todella paksua ja jämäkkää ja kestää myös kostealla pyyhkimisen niin teemme siitä myös kaitaliinat juhlapöytiin, päällystimme myös vierakirjan sillä ja menu /muut taulut saivat samaista tapettia  ;)

P1060482.jpg?t=1171536196

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella hieno kortti taurus!!!!! Olen vähän suunnitellut että meille tulisi ruskea/kulta/valkoinen-tema hähin. Voisitko millään laittaa kuvia teidän kaitaliinasta?? Saisin ehkä vähän mallia siitä.

Kiitos    

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsujen etukanteen tulee kaitale tapettia, ja ihan hyvin on prototyypissä pysynyt ihan perinteisellä tiimarin puikkoliimalla. (ja prototyyppi onkin saanut kokea kovia, kun muutaman viikon ainakin matkustanut käsilaukussani..  ::))

Samasta tapetista tulee myös kaitaliinat. Eikä tullut pahan hintaiseksi, systeri oli joskus löytänyt jostakin alesta kahdeksan rullaa tosi nättiä tapettia yhteensä 50e, ja kun ei niitä tarvinnutkaan, saan lunastaa ne siltä itselleni :)  

Haaveena olisi myös että sitä jäisi vielä seinällekkin muistoksi  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsut olivat tällaiset. Ylhäällä edestä, alla takaa:

1250596178_593f2f9eda.jpg

Tapetti on teipattu kaksipuolisella teipillä valokuvakartonkiin (HP Photo Laser Paper 200 matt), yhdistelmästä tulee juuri sopivan jämäkkä. Sisällä on kirjekuorten väristä paperia, jolle itse kutsu on printattu. Ja siis ihan tavallisella kaksipuolisella teipillä saa noin siistiä jälkeä aikaiseksi. Protot tein liiman kanssa ja ne kupruilivat joka suuntaan. Suosittelen siis lämpimästi kaksipuolista teippiä, jota saa ainakin Sinellistä.

Samaa tapettia on vieraskirjassa, albumissa, juhlapaikan kattauksessa ruokien ja pöytien "nimikylteissä", istumakartan kehyksessä sekä tulevissa kiitoskorteissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi miten ihani  :-X itse kuulun myös tähän joukkoon jotka haluaa tapetista tehdyt kutsut ym. tosin meillä ei kyllä ole tarkoitusta edes mennä naimisiin mutta hössöttelijänä olen niitäkin suunnitellut jo vuosia ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pisama, mistä olette tuota tapettia löytäneet?? kuosi on aivan upea ja sopisi meillä vaikka seinäänkin ;D laita vaikka privana jos ei muuten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ronja_: Meillä on samaa tapettia seinässä punaisena. K-Raudasta ostettiin. Sitä on tarjolla montaa kaunista väriä. :D Olen itse todella tyytyväinen ostokseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ronja ja muut kiinnostuneet: Me ostimme sitä Starkista, sielläkin oli eri värivaihtoehtoja tarjolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kostiliina ja pisama! eiköhän sitä kaupoille tällä viikolla ole pakko lähteä... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Askartelufriikki sisareni käyttäisi tähänkin ratkaisuksi pistoolitolkulla kuumaliimaa, mutta itse suosittelisin tuota kakspuoleista teippiä. Pysyy tapetissa kun tapetissa, pintamateriaalista riippumatta. Sitä on saatavilla useita leveyksiä, ja jos rautakaupan hyllyt tutkailee, ei tarvitse askartelukauppoihin eurojaan syytää.

Vinkiksi muutenkin askartelua aloitteleville; morsmaikuille ja muille nykertelijöille: Rautakaupat ovat askartelijan aarreaittoja! Pakkauskoot toki vähän "riittoisempia", mutta samalla rahalla saakin sitten tuotoksia koko kylälle! Itse olen ajatellut perustaa morsmaikkujen askartelukerhon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mina liimasin tapettikannen kartonkiseen korttiin tavallista paperiliimaa vahvemmalla askarteluliimapuikolla (Power-Pritt, mutta onko silla Suomessa eri nimi?). Tuli siistia jalkea ja pysyy hyvin :).

hemuli_07:n vinkistä ostin myös PowerPrittiä ja toimi hyvin, suosittelen!! :D

2003.jpg

Askartelufriikki sisareni käyttäisi tähänkin ratkaisuksi pistoolitolkulla kuumaliimaa, mutta itse suosittelisin tuota kakspuoleista teippiä.

Kuumaliima on paksua ja luulisin että sen kanssa ei tulisi kovinkaan siistiä jälkeä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Foorumin uudistuttua kuvat eivät enää näy :angry: tai eivät ainakaan näy tässä omalla koneellani.

Muistaakseni täällä oli kuva hienosta kutsusta missä oli käytetty kiemuraista tapettia. Olisiko jollain tämä kuva vielä tallella, että voisi sen tänne lisätä.

Kohta pitäisi kutsuja alkaa väsäilemään ja ideoita tarvittaisiin kutsuista missä on tapettia käytetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta 35 € ei oo kyllä paha, sillä saat kuitenkin ihan hurjan määrän matskua. Erikoisemmat kartongit ja paperit maksaa taatusti saman verran jos askartelet kutsut + paikkakortit + kiitoskortit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Musta 35 € ei oo kyllä paha, sillä saat kuitenkin ihan hurjan määrän matskua. Erikoisemmat kartongit ja paperit maksaa taatusti saman verran jos askartelet kutsut + paikkakortit + kiitoskortit :)

Kiitos kannustuksesta!

Ja voihan tapettia tosiaan seinäänkin sitten laittaa, jos hirmuiset määrät jää askartelusta yli. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasinpa tuossa kutsuja varten rullan tapettia, joka maksaa 53 €... Mutta kun täydellinen löytyi niin pitäähän se saada. Sandersonin mallistosta tällainen:

sanderson-134.jpg

Tuosta tulee sitten kivasti vähän eri kohdasta kuviota jokainen kortti. Tarkoituksena olisi liimata/teipata kortin etupuolelle (kartongille) kannen kokoinen pala. Saa nähdä, miten onnistuu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään