tuittis

Servettirenkaat

86 viestiä aiheessa

^ Itsellä oli tarkoitus tehdä juuri tuollaisia elena87 tekemiä hopeisia pajuservetti renkaita. Pajutkin olisivat jo valmiina, mutta näyttää siltä, että aika loppuu kesken. Hyvältä nuo kuvissa näyttävät, että jospas sitä itsekin alkaisi niitä väkertämään illanratoksi.

Ajattelin itse lisätä niihin renkaisiin nimilaput, niin ne samalla toimisivat paikkakortteina. Katsotaan väkeräänkö kuitenkin koko setin paperista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Itsellä oli tarkoitus tehdä juuri tuollaisia elena87 tekemiä hopeisia pajuservetti renkaita. Pajutkin olisivat jo valmiina, mutta näyttää siltä, että aika loppuu kesken. Hyvältä nuo kuvissa näyttävät, että jospas sitä itsekin alkaisi niitä väkertämään illanratoksi.

Ajattelin itse lisätä niihin renkaisiin nimilaput, niin ne samalla toimisivat paikkakortteina. Katsotaan väkeräänkö kuitenkin koko setin paperista.

Ei noiden tekeminen oikeastaan vie kauaakaan, alkaa vain taivuttamaan paju kerrallaan juuresta päin (jos pajun loppupää on liian paksua oksaa niin tekeminen on vaikeampaa, koska paju alkaa murtumaan. Eli mitä ohuempaa pajua, sen helpompi periaatteessa tehdä). Meillä meni n. tunti, kun teimme sulhasen kanssa noita, ja anoppi ja sulhasen siskokin tekivät muutamia. Spreijaus vei ehkä puoli tuntia yhteensä, välissä oli parin tunnin kuivattelua ja sitten käännettiin ne ylösalaisin ja maalattiin toiseltakin puolelta.

Suosittelen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Nuo sun on kyllä ihanat! En meinannut tehdä minkäänlaisia, mut noita voisin kyllä mökillä talven aikana vääntääkin, ei oo vaan tullu mieleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On kyllä kivat ja sopivan simppelit, mutta silti kauniit, nuo elena87:n tekaisemat servettirenkaat.

Alkoi itseäkin houkuttamaan ja niihin sais varmaan kivasti nimen liitettyä, niin toimisivat samalla tosiaan paikkakortteinakin :)

Pajun keräykseen siis :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä tein hyvin yksinkertaiset lastusatiininauhasta. Ympyrä vaan ja kakspuoleisella vahvalla teipillä kiinni että pysyy ja etupuolelle koristeeksi kultainen sormustarra. Nättejä tuli ja yksinkertaisia!

Kiitos hyvästä ideasta :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieläkö voi pajuja kerätä? (kysyy tomppeli)

Ja millä sitten kiinnititte ne pajut, etteivät avaudu keskenkaiken??

Ja yleisesti: Laitatteko servettirenkaat ihan paperiservettien ympärille? Ei olla vielä päätetty, jaksetaanko investoida kangasservetteihin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Paras aika kerätä pajua on maalis-toukokuun aikana, eli kasvukauden alussa, kun lehdet ovat hiirenkorvalla juuri aukeamassa, sellaisiin tarkoituksiin, jossa kuori halutaan poistaa. Syys- lokakuun aikana kannattaa taas kerätä paju sellaisiin tarkoituksiin, jossa kuori jätetään paikoilleen, kuten esimerkiksi punontaan. "

Lainaus täältä. Linkissä muitakin vinkkejä pajuaskarteluun. Ei me kyllä mitenkään liotettu pajunoksia!

Ja ihan vain paperiservetteihin yhdistetään ne.

Eikä me kiinnitetty niitä itse asiassa mitenkään. En usko, että haittaa silti. Rautalanka käy, vaikka ohutkin sellainen, jos haluaa kiinnittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

gallery_20457_294_19418.jpg

Meille tulee tällaiset yksinkertaiset itse askarrellut helmimansetit kangaslautasliinojen ympärille. Metallilankaan on pujottettu 5 helmiäisväristä lasihelmeä, langat kiedottu toistensa ympärille ja pujotettu helmien sisään. Helppo tehdä, eivätkä tule kovin kalliiksi. Metallilankaa ostin Sinooperista ja helmet ovat VilliHelmi -nettikaupasta, yhteishinta manseteille noin 60 euroa (130 kpl).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä väkersin tällaisia servettirenkaita tylsinä hetkinä. Ne on tehty ruskeasta paperinarusta kiertämällä. Paperinaru on Lappajärven värjäämön narua ja ostin sen Sinooperista. 178m oli 7,20€. Ei kallista, koska tuosta 178m:stä saa n.250kpl renkaita tehtyä.

Itse meinaan hyödyntää lopun narun vaikka morsiusparin tai tarjoilupöydässä.

post-23812-1260200599_thumb.jpgpost-23812-1260200592_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi joi! Paperinarulehdet olisikin tosi ihana idea. Halvempikin kun kun ensin kaavailemani valmiista tekokukista rautalankoineen kieputellut. Kiitos ihanasta ideasta <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Metallilangasta ja helmeistä

19322x450.th.jpg

WC-paperirullasta

img6419e.th.jpg

img6398g.th.jpg

img6395vd.th.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suunniteltiin vähän samantyyppistä kuin tydrukin ylimmässä kuvassa - kullanvärisestä metallilangasta ja mahdollisesti jotain liiloja helmiä. Katsotaan, ehditäänkö toteuttamaan, into ois kyllä kova! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tällaiset (mukailtuna tällä palstalla jo olleesta kuvasta, jossa simpukoita oli useampi). Simpukka on kiinnitetty kuumaliimalla.

P7060506.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin ehkä tällaiset:

Mutta mutta. Yksi maksaa 3,90 € ja niitä tarvittais joku 60 kpl. Eli hinnaks tulis postikulujen kanssa joku 250 € mikä on vähän turhan paljon tollasesta tavarasta mitä tarvii tasan sen kerran. Voisin kyl kokeilla saisiko tuollaisia itse askarreltua.

Noi pajusta tehdyt renkaatkin näytti tosi hienoilta. Eli päädyn varmaan niihin jos tuo edellinen tuntuu kauhelta näpertämiseltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei...täälä on kyllä vaarallista pyöriä. Monet noista oli niin hyvän näkösiä että eiköhän se oo ruvettava väkertämää renkaita :) onneksi on vielä hyvin aikaa. Kuinkakohan kauan noi pajurenkaat säilyy käyttökelposina?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse testailin eilen erilaisia vaihtoehtoja.

Väänsin paksusta metallin värisestä rautalangasta erilaisia kiekuroita. Niistä tuli ihan siistejä, mutta eivät olleet kovin juhlavia.

Taiteilin jopa sellaisen serviettirenkaan johon oli metallilankaa katkaisematta väännetty meidän nimikirjaimet. Olen aika tyytyväinen että sain sellaisen aikaiseksi, mutta ei se sitten kuitenkaan ollut sen työn arvoinen. :girl_to_take_umbrage2:

Testasin myös helmi/kultalanka rivitelmiä. Olihan ne siroja, mutta ei valitettavasti näkyneet minnekään :( Helmet hukkuivat vaaleaan serviettiin ja kullanväristä rautalankaakin sai tihrustella. Väkersin myös sellaisen missä oli kaksi rengasta ja näiden väliin kirjailin helmiä: hirveä työ mutta serviettiä vasten ei ollut enää niin nätti.

Nyt mietin että voisin tehdä ohuista erivärisistä rautalangoista sellasia nättejä kukkia ja väkertää niistä jotenkin serviettirenkaat..

No mutta takaisin ajatusseulan ääreen :D

Tietysti sitä voisi myös ommella jotkut nätit. Mutta jos servietit on paperiset voi kankaiset servietit olla hieman omituiset. Olin kuitenkin ajatellut että olisi kiva että serviettirenkaat voisivat olla sellaiset kivat lahjat samalla vieraille, mutta voi olla hieman liikaa elementtejä samaan kasaan.

( ellen sitten innostu vääntämään siitä rautalangasta kaikkien vieraiden nimiä :girl_haha: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse testailin eilen erilaisia vaihtoehtoja.

Väänsin paksusta metallin värisestä rautalangasta erilaisia kiekuroita. Niistä tuli ihan siistejä, mutta eivät olleet kovin juhlavia.

Taiteilin jopa sellaisen serviettirenkaan johon oli metallilankaa katkaisematta väännetty meidän nimikirjaimet. Olen aika tyytyväinen että sain sellaisen aikaiseksi, mutta ei se sitten kuitenkaan ollut sen työn arvoinen. :girl_to_take_umbrage2:

Onnistuisiko tuohon pujottaa esimerkiksi helmiä tai kristalleja? Värillisiä tai kirkkaita tai sekä että?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie olen suunnitellut tekeväni paperinarusta nuo servettirenkaat, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan. Renkaisiin tulee sellaisen "härvelin" (en kuollaksenikaan muista, mikä sen laitteen nimi on, mutta siinä on reikä keskellä ja sitten sellasten "tikkujen" ympärille kiedotaan lankaa, narua tms. ) avulla tehtyjä kukkia ja rengas muodostuu kukan taakse letitetystä nauhasta :)

Ekana miekin ajattelin tuota pajua materiaaliksi, mutta en jaksa alkaa kuivattelemaan ja sitten liottelemaan niitä pajuja. Tuoreesta pajusta kun taittelee, se kuivaa ja taitokset löystyvät, jolloin renkaat saattavat avautua itsestään tai niistä tulee muuten vain löysän näköisiä. Tuoreeltaanhan ne on kivan näkösiä, mutta näyttääkseen myös hääpäivänä siltä, pajun täytyy olla ensin kuivattua ja sitten liotettua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse testailin eilen erilaisia vaihtoehtoja.

Väänsin paksusta metallin värisestä rautalangasta erilaisia kiekuroita. Niistä tuli ihan siistejä, mutta eivät olleet kovin juhlavia.

Taiteilin jopa sellaisen serviettirenkaan johon oli metallilankaa katkaisematta väännetty meidän nimikirjaimet. Olen aika tyytyväinen että sain sellaisen aikaiseksi, mutta ei se sitten kuitenkaan ollut sen työn arvoinen. :girl_to_take_umbrage2:

Onnistuisiko tuohon pujottaa esimerkiksi helmiä tai kristalleja? Värillisiä tai kirkkaita tai sekä että?

Yritin kyllä mutta eivät oikein toimineet.

Nuo Morsiattaren kuvissa näkyvät metalli kiekurat näyttävät itseasiassa ihan näteiltä. Ehkä ne vaativatvaan jonkun yksivärisen ja tumman lautasliinan. Oma vaalea ei tainnut antaa väkerrelmistäni oikeaa kuvaa.

Tuo sudenkorento ei ole itseasiassa kovin vaikea tehdä ja voisinkin kokeilla saisiko siitä nättiä serviettirengasta aikaseksi.

Muokattu: , käyttäjä: Maizzi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eli kaipailisin ohjeita erilaisten servettirenkaiden tekemiseen ja myös kuvia erilaisista servettirenkaista! mielellään suht helppotekoisia  ::)

yritin etsiä josko täällä olisi jo ollut ketju samasta aiheesta mutta en ainakaan löytänyt...?

jgdhjdgh

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tällaiset servietti renkaat. Epäselvä kuva kylläkin. Eli organza nauhasta noin 2,5cm leveästä leikattu palanen ja ommeltu ompelukoneella paperiperhonen kiinni siihen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin tehdä tällaiset, tässä siis sulhaselle selittämisen apuna käytetty hieno piirros. :-D

Linkki

Eli valkoisen kangaslautasliinan ympärille paperinarulla tuollainen vanhanaikainen pahvikortti, johon vieraan todnäk kirjainleimasimilla, joissa fontti on vanhanaikaisen kirjoituskoneen tyylinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään