Tintti2007

Tuikkukippojen koristelu

67 viestiä aiheessa

Abby: Kiitos! :)

Tulin vielä lisäämään, että kokeiltu on ja tarra kestää ainakin ikean tuikkukynttilän aiheuttaman lämmön. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tuunamassa kaikille tutut galej-kipot pikkuisin timantein. Tähän tyyliin:

Kynttilkipottimantit.jpg

Ja timantit tietenkin teemavärin mukaisesti, kirkkaita ja vihreitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me käytettiin 8h-tuikkuja, jotka paloivat juuri juhlan ajan n. klo 15-00.

Ovatkos nuo sitten erilaisia kun tavalliset Havin lämpökynttilät?

Minkä merkkisiä? Mistä saa ostaa?

Tietääkö joku mistä sais värillisiä (sinisiä) tuikkukynttilöitä. Tiedän netissä pari paikkaa, mutten viittis kynttilöitä netistä tilata, luulis löytyvän muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäs hei pienten "timanttien" liimaaminen tuikkukippoihin? Millaisia timantteja?

Taikka koko purkin maalaaminen? Juhlien värit on sininen, hopea ja valkoinen. Mutta hopea ja valkoinen ei käy, koska näyttävät varmaankin talvisilta ja häät elokuussa... Eli sininen. Onko joku tehnyt? Kuvia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse koristelin meille tulevat kipot värjätyillä ääriviivatarroilla.

Kivat tuli, sulho vielä ehdotti valkoista koristehiekkaa pohjalle, mutta sitä mietitään vielä.. Voisi kieltämättä sopiakkin kun mustavalkoteemaa on. :)

Tossa kuva valmiista, tarran valkea pohja näkyy taustalla, mutta itse pikemminkin tykkään siitä että se näkyy, tuikun palaessa on hyvän näköinen! (Vielä pitää testata se lämpeneminen, kestääkö tarra..)

tuunatutkipot.jpg

Mistä tuollaista tarraa saa ostaa? Todella kauniit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä noihin kippoihin sopis kyllä tosi hyvin se valkoinen hiekka. Antais jotenkin enemmän "ryhtiä" vielä, vaikka kauniita ovat nytkin :)

Me ollaan kans ens viikolla menossa Ikeaan ostamaan tuikkukippoja :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kamalaa kun en ole huomannut tänne vastata... :huh:

Mutta: Ääriviivatarrat on Sinellin verkkokaupasta tilattu ja mustalla permanent-tussilla värjätty. :)

Ja valkoista hiekkaa on vielä tarkoitus tuonne lisätä, ei kuitenkaan ihan täyteen saakka että jää reunaakin vähän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku teistä käyttänyt pilttipurkkikipoissa sellaisia tuikkuja, joissa tuikun kehys on muovia? (Ko. tuikkuja saa kuulemma esim. Hemtexiltä.) Ystäväni suositteli niitä, koska ne eivät kuumene läheskään yhtä paljon, kuin metalliset. Olisi kuitenkin vielä saada lisää kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieki kaipaisin vinkkejä miten saada koko tuikkukippo siniseksi tai turkoosiksi, tai ostovinkkejä siitä mistä löytyisi halpoja em. mainitun värisiä lasisia tuikkukippoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikeasta löytyy yksinkertaisen näköisiä tuikkukippoja (esim. nuo mustilla kukilla koristetut taitavat olla Ikeasta). Mä olen laittamassa jalallisiin tuikkukuppeihin rusetin ympärille. Samettinauhan haluaisin. Tosin vielä en tiedä pysyykö se itsestään vai tarviiko liimata. Sprayliima voisi olla kätevää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:lol: Todennäköisesti päädyn piirtämään meidän tuikkukippoihin "sarjakuvat", jotka jotenkin liittyvät meidän elämään ja suhteeseen.

Kaikki koristeluideat, joita harkitsin ennen tätä oli joko "halvan" näköisiä, turhan kalliita, tylsiä tai muuten vaan toteuttamiskelvottomia. Meille kun pöytiin ei tule paljon muita koristeita, niin olisi kiva että edes nuo kupit olisivat hienot.

5 kippoa valmiina, 35 tekemättä. Aivan älytön työ tässä kyllä on, mutta (mielestäni) noista tulee kyllä tosi hienoja! :wub: Paitsi kuitenkin ensi kesänä olen tuolla "mitä muistat koristelusta" ketjussa kohdassa "typerät "sarjakuvat" tuikkukipoissa"... :lol:

Tosin häihin kyllä on vielä lähes 5kk aikaa, joten mieli saattaa muuttua näiden kippojen suhteen sata kertaa ennen tuota päivää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mieki kaipaisin vinkkejä miten saada koko tuikkukippo siniseksi tai turkoosiksi, tai ostovinkkejä siitä mistä löytyisi halpoja em. mainitun värisiä lasisia tuikkukippoja.

Maalaa ne. Sinellistä tai Sinooperistä varmaan löytyy maalia lasin maalaamiseen josta näkyisi vielä tuikun tuli läpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ihan vaan maalattiin spray-maalilla galej-tuikkukipot häihin, ja tuli upeat. Kovin kestävä tämä ratkaisu ei ole -> Me tyhmät säilytimme kippoja häiden jälkeen varastossa ja kun toimme ne sisälle lämpimään niin totta kai spray-maali halkeili ja rapisi hieman pois... Eli mitään suurta lämmönvaihtelua eivät kestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistähän tampereelta löytäisin värillistä koristehiekkaa/kiviä tuikkukipon pohjalle? Hopeaa olen etsiskellyt muttei ole osunut kohdalleen....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mäkin olen ajatellu galej kippoja (tai jos löydän jostain ikeaa lähempää sopivan hintaisia kirkkaita juomalaseja) osaan kokomaalaus kullan/kuparin värisellä lasimaalilla, osaan pohjalle samaan väriin koristehiekkaa ja kylkeen kultaiset sydämet ääriviivatarroja. puolet saa toimia maljakkona yksittäisille valkoisille ruusuille ja osa tuikuille kuppeina...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Te ketkä olette käyttäneet akryylitimantteja tuikkukippojen koristelussa! Onko ne pysynyt kiinni, kestääkö ne tuikun lämmön, jne?

Kiitos:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuikkukipot tuotti vähän päänvaivaa kun avokki saa migreenin jos joutuu kattelemaan liekkiä suoraan eli vain huurrettu lasi käy. Olin jo luopunu toivosta että löytäisin halvalla jostain huurrettuja kippoja, mutta taidankin tehdä niin että ostan noita Ikean perustuikkukippoja ja huurran ne talvihäihin sopiviksi huurrespraylla/jääkukkaspraylla (Biltema tuotenro 36314). Saas nähdä kuinka käy! :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania vinkkejä tässä ketjussa, kiitos! Meidän syyshäissä koristelut jäävät minimiin, mutta tuikkukippoja täytyy ehdottomasti tuunailla näillä vinkeillä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kaikessa yksinkertaisuudessaan taidetaan laittaa pohjalle vain kullanväristä koristeraetta ja tuikku ja nauha ilman mitään rusetteja tms. Tai valkoinen kukka (neilikka, gerbera jne, ei välttämättä tarvitse olla samoja kaikki) kellumaan veden pinnalle sekä pohjalla sitä koristeraetta. Kaasoni kieltäytyi laittamasta vihreää nauhaa kukkakippojenkin ympärille vaikka olisin halunnut. Vakuutteli sen olevan yksinkertaisempana nätimpi mutta luulen hänen vain pakoilevan näpertelyä ;D no, tuskinpa minun juhlani siihen kaatuvat vaikka ainoastaan tuikkukippoihin tulisi nauhat ;)

Muokattu: , käyttäjä: LeisKuu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli taas uusi idea. Eli onko kukaan käyttänyt tuikkukipppjen pohjalla kahvinpapuja? Meille tulee galej-kipot, niin mietin että alkaako ne kärtsään siellä vai pysyykö nätteinä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kaaso askarteli Ikean Galej-tuikkukipoista hopeiset liimaamalla niihin hopeista kuitusilkkiä, kesti lämpöä ja erittäin hyvin kuljetustakin. Kaikki vieraat ihasteli noita, oli aika hitti :)

post-27167-128727043317_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

annael: Luin just jostain, että ne ei ala varsinaisesti palaa, mutta tuikun lämmöstä kahvipavut hiukan paahtuu ja alkaa tuoksua kahvilta. Ei tosin välttämättä kaikkien mielestä huono tuoksu :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään