Jump to content
Naimisiin.info

Tuikkukippojen koristelu


Tintti2007

Recommended Posts

Heippa kaikki :)

Tässä aloin miettiä, että mitähän kivaa sitä keksisi noiden tuikkukuppien piristykseksi.

Miten olette askarrelleet koristuksia esim. Ikean Galej -tuikkukippoihin?

Huomasin jossain, että joku oli päällystänyt ne kuitupaperilla. Kiinnitetäänkö se paperi siihen ihan perus liimalla vai millä?

Keräillään ideoita koristeluista,kun niin monella tuntuu noita kynttiläkippoja koristeina olevan ;)

-T-

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kuitupaperia tai paremminkin harsoa ollaan laitettu kippojen päälle. Kiinnitykseen tarvitset askarteluliikkeistä saatavaa lakkaa, jolla sen saa kiinnittymään.

Link to comment
Share on other sites

Kuulemma maidollakin saa esim. silkkipaperia kiinnitettyä lasiin. En ole itse kokeillut joten en mene tästä ohjeesta takuuseen ja siitä kestääkö kiinnitys esim. tuikusta aiheutuvaa lämpöä. Tämä oli mun alkuperäinen suunnitelma, mutta sitten löysin ihanaa lasimaalia ja totesin pääseväni sillä helpommalla....

Link to comment
Share on other sites

ite aattelin koristella kullanvärisellä kimalteella kauttaaltaan purkit,mietityttää vaan kaikki nuo paperit sun muut,että kestääkö ne sitten sen tuikun lämmön?

Link to comment
Share on other sites

Meillä tuikkukipot saavat ympärilleen organzanauhan joka kiinnitetään sinetillä ja pohjalle tulee koristehiekkaa.

Muoks. poistin kuvan kun oli niin julmetun suuri..

Osaisko joku ystävällisesti kertoa kuinka kuvia pystyy pienentämään?? :-/

Link to comment
Share on other sites

Lataappas se kuva vaikka www.imageshack.us osoitteeseen.

Siellä valitset kuvaa ladatessa koon "for websites and email"  silloin kuvasta tulee jokseenkin sopivan kokoinen foorumeille. ainakin itse olen käyttäny tuota kokoa (320x240) :)

Näin et tarvii koneelle erikseen kuvankäsittelyohjelmaa jos et sitä tarvitsis kun kuvan pienentämiseen  ;)

Link to comment
Share on other sites

Älä ainakaan liimaa riisiä, äläkä merisuolaa... Ulkonäkö muistuttaa lähinnä bakteeriviljelmää...

Tässä karmea esimerkki:

th_Tuikku1-1.jpg  :o

Kuitupaperi näyttää kivalta, Erikeeperillä pysyy hyvin. Itse laimensin vähän vedellä.

Link to comment
Share on other sites

Kokeillaampas pienennystä.

Muoks. JEE se onnistui!!! ;D

Kiitos m.a.n.z.i.c.c.a!

Tämä on siis vasta ensimmäinen koeversio tuikkukiposta, sinetti valui ja nauhakin näyttää olevan miten sattuu, mut tuohon suuntaan meille tulee.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ihania ideoita! Eihän erikeepperi ole sellaista mikä sulaa lämmöstä? Haluaisin myös koristella tuikkukuppeja jotenkin, mutta liimaustekniikka mietityttää.

Link to comment
Share on other sites

^En ehkä erikeeperiä käyttäisi, tosin riippuu mitä haluaa liimata. Noi meidän kipot on päällystetty liimalakan avulla, sillä sai myös pienempiä yksityiskohtia kiinnitettyä. Myös sprayliima on kätevä, molemmat kuivuu täysin näkymättömiksi ja ohuiksi.

Link to comment
Share on other sites

Tuun vähän nipottamaan, mutta muistakaa sitten paloturvallisuus!

Tuikut ovat nimensä mukaan LÄMPÖkynttilöitä ja ne lämpeävät käytössä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tuikuilla saa kyllä kauniin kattauksen! Kukas teillä niitä sammuneita vaihtaa, kun tuikut ei valitettavasti koko iltaa kuitenkaan kestä? Tyhmä kysymys..  :-[

Link to comment
Share on other sites

Tuun vähän nipottamaan, mutta muistakaa sitten paloturvallisuus!

Tuikut ovat nimensä mukaan LÄMPÖkynttilöitä ja ne lämpeävät käytössä.

Me laitetaan varmaan suurin osa led (lepattavia)kynttilöitä, turvallisia ja ei tarvitse huolehtia sammuneista kynttilöistä. ;)

Ei noi kyllä korvaa oikeita kynttilöitä mutta pienet lapset kun juoksee häissä hiukset liekeissä niin ei se ole kyllä kauhean kivaa.

Link to comment
Share on other sites

Kukas teillä niitä sammuneita vaihtaa, kun tuikut ei valitettavasti koko iltaa kuitenkaan kestä? Tyhmä kysymys..  :-[

Me käytettiin 8h-tuikkuja, jotka paloivat juuri juhlan ajan n. klo 15-00.

Link to comment
Share on other sites

Lisää näitä ihania tuikkukoristelu kuvia. Aivan mahtavia. Miten teillä riittää ideoita noin hienoihin juttuihin. Ite oon niin poropeukalo kuin vaan voi olla, mutta silti aina innostun kaikesta pikku näperryksestä. Ja lopputuloshan on aina ihan toivoton ja mietinkin lopuksi, että miksi mä taas ryhdyin tähän  :P

Link to comment
Share on other sites

Mulla ei ole mitään kuvia laittaa mutta ajatuksena ois ostaa Ikeasta sellasia tuikkukippoja ja kiertää ulkopuolelle ihan alas nauha ja se rusetille. Tai sitten pujotellaan rautalankaan pieniä sieviä helmiä ja kiedotaan tuikkukipon ympärille sitä.. tietenkin väriteeman mukaisesti.   :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

meille tulee kelluvia kynttilöitä, punertavan sävyisiä ja kipon pohjalle laitetaan koristekiviä ja vettä ja kauniisti siihen kelluvat kynttilät..kelluvat kynttilät tuli heti mieleen kun joka paikassa on aina pelkkiä tuikkuja..koristekivet sitten kivasti hiukkasen vielä luo tunnelmaa siinä kipon pohjassa..tietenkin väriteeman mukaisesti!! :D

Link to comment
Share on other sites

Tuikkukippojen koristelu käy näppärästi vaikka lantraamalla erikeepperiä veteen ja liimaamalla tällä sotkulla lasin pintaan servetti tai joku siitä saksittu yksityiskohta. Myös tässä ketjussa aiemmin mainittu silkkipaperi toimii. Eli ensin lasin pintaan reilusti liimaa, sitten servetti siihen ja lisää liimaa päälle. Jos haluaa vedenkestävän lopputuloksen, niin kuivuneen viritelmän voi päällystää akryylilakalla. Itse spreijasin lakan lasien pintaan ja hyvä tuli.

Paloturvallisuus tosiaan kannattaa muistaa ja vähintäänkin käyttää yläreunasta kunnolla avoimia laseja/purkkeja, ettei sitten jossain vaiheessa ala törpöt poksahdella.

Link to comment
Share on other sites

Itse koristelin meille tulevat kipot värjätyillä ääriviivatarroilla.

Kivat tuli, sulho vielä ehdotti valkoista koristehiekkaa pohjalle, mutta sitä mietitään vielä.. Voisi kieltämättä sopiakkin kun mustavalkoteemaa on. :)

Tossa kuva valmiista, tarran valkea pohja näkyy taustalla, mutta itse pikemminkin tykkään siitä että se näkyy, tuikun palaessa on hyvän näköinen! (Vielä pitää testata se lämpeneminen, kestääkö tarra..)

tuunatutkipot.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...