siipiveikkosi

Mitä te heittelette?

512 viestiä aiheessa

Me ollaan kanssa kaavailtu tähtisadetikkuja. Saa nähdä poltetaanko niitä sitten kirkosta tullessa vai vasta juhlapaikalla... Nuo ulkotulet on aivan mahtava idea, ei tarvitse jakaa tulitikkuja tai sytkäreitä enää häävieraille :girl_haha:

Mitäs pienimmille? Tottakai kaikki vanhemmat vastaa omista lapsistaan, mutta jos jonkun pikkuisen mekko saa sitten osansa kipinäsuihkusta.. pitäiskö lapsille keksiä jotain muuta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä ainakaan aio sen kummemmin lapsia ajatella siinä, varmaan vähän isommat lapset osaavat itse pidellä tähtisadetikkua kädessään (onhan ympärillä kymmeniä aikuisia valvomassa) ja pienemmät sitten vain ihmettelevät silmät suurina.. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee riisiä. varmasti onkin sitten hiukset sitä täynnä, ja miellä on kuvaus heti kirkon jälkeen, mutta onhan minulla rakkaat kaasoni,sulholla bestmaninsa sekä varmasti myös valokuvaaja auttaa jos on tarvetta. haluan kuitenkin ehdottomasti riisin. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
meille tulee riisiä. varmasti onkin sitten hiukset sitä täynnä, ja miellä on kuvaus heti kirkon jälkeen, mutta onhan minulla rakkaat kaasoni,sulholla bestmaninsa sekä varmasti myös valokuvaaja auttaa jos on tarvetta. haluan kuitenkin ehdottomasti riisin. :D

Muistakaahan mussukat huolehtia riisien yms. suurimoiden siivoamisesta!!!! Linnut syövät keittämätöntä riisiä mielellään, ja riisin sitten turvotessa vasta mahassa, kuolevat siihen. Eli siivous huolella!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku jolla on ollut saippuakuplat..

Sotkeeko ne pahasti? Olisivat meille oikeastaan paras vaihtoehto.. Toinen ois tietenki ne pikkukellot, mutta tuleekohan miten kalliiksi?

:girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos aikoo niitä ruusujen terälehtiä käyttää niin kukkakaupoistaa saa aika halvalla sellasia "vähän käytettyjä" jo myynnistä melkein poistettuja ruusuja halvemmalla. Ja kukaan ei todellakaan huomaa jos muutaman terälehden pää on hieman rypistynyt jos se ei itseä haittaa. Säästö se on pienikin säästö :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei heitetty mitään vaan keksin erikoisemman ja paremman tavan. Minä tilasin bridzillasta pienia kelloja (hopea ja kullanvärisiä) sekä nowandforeverista nauhaa missä meidän nimet, logo ja vihkipäivämäärä. Laitoin narut kelloihin ja kun kirkosta poistuimme vieraat soittivat kelloja. Se oli niin ihanaa musiikkia sekä kenenkään vaatteet ei likaantunut eikä kirkonpiha ollut täynnä mitään ylimääräistä :D Saimme erikoisuudesta kyllä kiitosta koska kellot jäivät vieraille muistoiksi niin idea oli minun mielestä hyvä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
meille tulee riisiä. varmasti onkin sitten hiukset sitä täynnä, ja miellä on kuvaus heti kirkon jälkeen, mutta onhan minulla rakkaat kaasoni,sulholla bestmaninsa sekä varmasti myös valokuvaaja auttaa jos on tarvetta. haluan kuitenkin ehdottomasti riisin. :D

Muistakaahan mussukat huolehtia riisien yms. suurimoiden siivoamisesta!!!! Linnut syövät keittämätöntä riisiä mielellään, ja riisin sitten turvotessa vasta mahassa, kuolevat siihen. Eli siivous huolella!!!

Ei linnut kuole riisiin, Se on jonkinlainen legenda, mutta valetta. Siitä nousi kunnon puhe silloin lintuinfluenssan aikaan, koska riisi voi houkutella lintuja paikalle -jolloin ne ulostavat ja niiden ulosteessa voi olla sitä lintuinfluenssaa.. näin ymmärsin.

Tässä vielä lainaus birdlife.fi sivustolta:

Riisistä ja sen syömisestä ei ole linnuille haittaa. Riisi on maailmanlaajuisesti tarkastellen varsin tärkeä ravintokasvi suurelle joukolle lintuja (ja ihmisiä). Satojen kypsyessä riisipelloille siemensyöjät käyttävät yleisesti riisiä ravinnokseen. Yleisesti linnuilla on erittäin nopea aineenvaihdunta, jonka vuoksi niiden syömät siemenet tulevat nopeasti ruoansulatuselimistöstä läpi ja syötyyn siemeneen jää edelleen suuri ravintoarvo (on tavanomaista, että tietyt lajit syövät muiden ulosteista siemeniä uudelleen). Vaikka riisi ei kuulukaan suomalaisten lintujen normaaliin ruokavalioon, ei siitä ole niille haittaa. Lintujen hyvinvoinnista huolimatta häätilaisuuksissa voisi suosia kotimaista luomuvehnää. Se on ulkoisesti varsin samanlaista kuin riisi, eikä tahraa tai tarraudu vaatteisiin.

Ja tässä toinen kirkkoon. fi sivustolta:

Riisin heittäminen on yhä sallittua Turun kirkoissa. Riisiä saa heittää kirkkojen ulkopuolella siten, etteivät jyvät kantaudu sisälle kirkkoon. Jos hääpari toivoo riisiä heitettävän, he huolehtivat myös riisin jakamisesta.

^^eli tuossa on käsittääkseni oikea syy siihen miksi jotkut kirkot kieltävät riisin. Se kulkeutuu helposti sisälle, ja on silloin inhottavaa seuraavalle vihkiparille. Kun omasta vihkikirkostamme asian tarkistin, niin meillekkin painotettiin pyyntö, että heittämistä ei tapahdu oven välittömässä läheisyydessä. Toisaalta tuo luomuvehnäkään ei hullulta kuulosta, jos ei tarraa vaatteisiin, pitää miettiä...

Se korjatkoon asian, joka paremmin tietää, mutta minä uskon siihen asti näin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piti käydä itse tarkistamassa, että milloin aurinko laskee vihkimispaikkakunnalla silloin kun meidän on takoitus mennä naimisiin. Juuri ennen klo 16:sta pitäisi auringon laskea, joten tullessamme kirkosta ulos pitäisi olla tarpeeksi pimeää tähtisädetikuille :D .

Tuo kokoasia on alkanut itseäni mietityttämään. Toivottavasti ne lyhyet tikut kelpaa kaikille, kun olen ajatellut sellaisia käyttää. Jos jostain sattuisi niitä 40 cm saamaan halvalla, niin niitä voisi ehkä harkita. 70 cm ovat mielestäni hieman liiankin pitkiä. Tuntuisi jotenkin oudolta jättää vieraat pakkaseen polttelemaan tikut loppuun :girl_haha: ... Kunhan ne palaisivat edes sen aikaa että ehditään kipaista kirkosta autoon. Pusut jos vielä vaihdetaan portailla (kuvia varten) ennen pinkaisua, niin homma olisi ihan täydellistä. Täytynee kysyä kaasolta, millaisia tikkuja löytyy Saksasta ja millä hinnalla. Jos vaan sieltä löytyy sopivia halvalla, niin saa tuoda mukanaan juhliin tullessaan...

Sitten tuosta paloturvallisuudesta. Tuskin nyt kukaan niitä tikkuja ihan vaatteiden vieressä polttelee tai niillä suuremmin vieruskavereita huitoo. Itse ainakin joka uutena vuotena polttelen useammankin tikun, koska en välitä ilotulitteista, ja en ole vielä tähän päivään mennessä saanut itseäni tai vaatteitani millään tapaa vahingoitettua. Tietysti sytyttäminen kannattaa tarkkaan hakita, sillä esimeksiksi roihut saattavat "räiskiä" varsinkin, jos lunta tulee taivaantäydeltä. Mielestäni vanhemmilla on myös vastuu omista lapsistaan ja meille on ainakin tulossa vieraaksi sen ikäisiä lapsia, jotka varmasti osaavat hoitaa homman. Nuorimmat eivät mitään tikkuja tarvitse kuin ikää on alle 6 kk.

Itselläni vielä mietityttää mihin tikkujen jäänteet laitetaan. Pitää katsella, että onko kirkon edessä roskiksia ja antaa sitten kaasolle ohjeeksi katsoa, ette kukaan tyhmyyksissään heittele tikunjääteitä maahan. Tuo peltisanko idea, joka esiteltiin tässä ketjussa aikaisemmin, kuulosti todella toimivalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ainakin meidän vihkikirkossa pääsyy siihen, että mitään riisejä tai kauroja ei heitellä, oli se että sankarihautuumaa oli aivan kirkon oven tuntumassa. Täysin ymmärrettävää mun mielestä että sinne ei haluttu jyvien houkuttelemia lintuja.

Me heitettiin tuoreita ruusunterälehtiä. Tai no, piti olla pakastettuja mutta anoppi vahingossa sulatti ne ja niistä tuli ihan ruskeita. :girl_haha: Onneksi appivanhempien pihalta löytyi vielä elokuussa muutamia myöhäisempiä ruusuja niin saatiin hyvin heitettävää. Meillä oli suht vähän vieraita ja terälehdet lensi ihan tarpeeksi pitkälle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös saippuakuplat sekä varmaan myös ruusun terälehtiä. Olisiko ideoita saippuakuplapullojen suhteen, oletteko tilanneet jostain tai koristelleet itse jotain kaupan pulloja??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysyy: jaetaanko riisit kirkkoväelle jo sisään tultaessa vai vasta poistuessa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^pois lähtiessähän se jaetaan. Meillä oli ihan tavallista puuroriisiä eikä olisi tullut mieleenkään huuhtoa sitä ensin. Kuka nyt sellaiseen viitsisi ryhtyä :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuka nyt sellaiseen viitsisi ryhtyä :girl_impossible:

Minä :blush: Senkin idean naikkarit saivat istutettua päähäni...

Meillä oli tavallista irtoriisiä ja siitä lähti huuhdottaessa aika tavalla pölyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi elämä...Kylläpä sitä kaikesta stressin aihetta voi keksiä ... :D

Meillä heitettiin aivan tavallista Pirkka-Puuro riisiä... Eikä kyllä sotkenut kenenkään pukuja heitellessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä ei heitetty mitään vaan keksin erikoisemman ja paremman tavan. Minä tilasin bridzillasta pienia kelloja (hopea ja kullanvärisiä) sekä nowandforeverista nauhaa missä meidän nimet, logo ja vihkipäivämäärä. Laitoin narut kelloihin ja kun kirkosta poistuimme vieraat soittivat kelloja. Se oli niin ihanaa musiikkia sekä kenenkään vaatteet ei likaantunut eikä kirkonpiha ollut täynnä mitään ylimääräistä :D Saimme erikoisuudesta kyllä kiitosta koska kellot jäivät vieraille muistoiksi niin idea oli minun mielestä hyvä :D

Tämä oli kyllä hyvä idea, ei ole tullut aiemmin mulle vastaan missään :girl_smile: Omat häät on vielä ihan "fiilistelyn tasolla", mutta ajatuksena on ollut että ehkä jokusen vuoden päästä, joulukuussa... Joulun allahan tämä sopisi tosi kivasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä taida tulla mitään heitettävää. :girl_sad: Sillä halusimme ehdottomasti tuon kirkon, jossa vihille mennään ja kyseessä niin vanha kirkko ettei siellä edes ole mitään paikkaa, johon piiloutua. Tai sitten oli, mutta se oli kuntonsa vuoksi täytynyt poistaa. Pakko meidän mennä ensin ulos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kommentoida, että nuo tähtisadetikut on ihan sika kalliita täällä Suomessa. 5 kpl 40 cm tikkuja makso 1,99 euroa. Olisi pitänyt ostaa aikas monta pakettia, että kaikille vieraille olisi riittänyt. Onneksi kaaso asuu Saksassa ja hän sai hommattua 40 kpl 30 cm tikkuja (palavat 1,5 - 2min) hintaan 1 EURO!!!! :o Pieni ero täkäläisiin hintoihin. Nyt olisi tulossa muutamia paketteja sitten postissa (lentokoneessa ei kyseisiä vehkeitä voi tuoda mukana). Postikuluineen tikuille tuli hintaa hurjat 6 euroa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnitelmissa meilläkin tähtisadetikut, häät tammikuussa -11, ja toiveissa myöhäinen vihkiaika :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistakaa vielä se, että tähtisädetikkuja ei nykyään enää saa antaa lapsille. Ne luokitellaan räjähteiksi ja täten ikäraja on 18 vuotta niiden käyttämiseen... Ihan totta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ laura001 että voihan niitä riisejä tai muuta heiteltävää heittää vaikka vasta juhlapaikalla? Vai eikö?

Meillä heitellään riisiä ja kirkon pihalla :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä heitellään riisiä ja todennäköisesti sitä mikä halvinta on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä ei heitetty mitään vaan keksin erikoisemman ja paremman tavan. Minä tilasin bridzillasta pienia kelloja (hopea ja kullanvärisiä) sekä nowandforeverista nauhaa missä meidän nimet, logo ja vihkipäivämäärä. Laitoin narut kelloihin ja kun kirkosta poistuimme vieraat soittivat kelloja. Se oli niin ihanaa musiikkia sekä kenenkään vaatteet ei likaantunut eikä kirkonpiha ollut täynnä mitään ylimääräistä :D Saimme erikoisuudesta kyllä kiitosta koska kellot jäivät vieraille muistoiksi niin idea oli minun mielestä hyvä :D

Aivan ihana idea! Olisin halunnut kysyä, että miten kova ääni noista kelloista lähti, kun ne näyttävät kuvassa melko pieniltä? Miten monta kelloa jokaisella vieraalla oli?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saippuakuplia olen ajatellut. Ruusunlehtiä haluaisin mutta ne pitäisi sitten siivota pois sieltä maasta niin taidan hylätä sen ajatuksen ja tyytyä saippuakupliin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään