siipiveikkosi

Mitä te heittelette?

512 viestiä aiheessa

Ei heitellä vaan huiskutellaan ja puhalletaan ehkä kuplia. Illaksi on mietinnässä vielä tähtisadetikkukuja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kirkon pihalla ei saa heittää yhtikäs mitään :( Muuten olisi ehdottomasti tullut riisiä.

Juhlapaikalla saisi heittää, joten se vaihtoehto harkinnassa. Itse en kuplista hirveästi perusta, koska ne voivat sotkea, ovat sääherkkiä ja näyttävät olevan liian vaikeita monille vieraille. (Viimeksi ihmiset vähän empivät, että mitä pitäisi tehdä, kun ei voi onnitella, puhallella ja taputtaa yhtä aikaa, niin jäi parin ulostulo vähän vaisuksi.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä heitellään mustikanlehtiä.

Tilasin saippuakuplat, mutta eivät ehtineet. Häät ylihuomenna ja riisi ei käy, hätä keinot keksii..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei varmaan heitetä mitään, jos ei sit päädytä saippuakuplavaihtoehtoon. Valkoiset ruusunlehdetkin ois kauniita, mutta ne ei välttämättä kovin kauniisti lennä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruusun terälehtiä oli ensin tarkoitus jakaa paiskottavaksi. Toisaalta ei se lehti kyllä edes metriä lennä, kotona olen kokeillut heittää ja tulos on ollut aika surkea..Joko ei heitellä mitään tai sitten ihan pokkana annan heiteltäväksi ruusua joka ei lennä, eipä ainakaan ole pelkoa että jotain menisi silmään tai kaula-aukosta sisään  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistakaa kysyä aina niistä vihkikirkoistanne suntiolta/vahtimestarilta, että saako kyseisen paikan tanhuvilla heittää mitään. Kaikissa paikoin ei saa. Saatatte joutua siivoamaan vihkimisen jälkeen pihaa, jos huono tuuri käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kirkossa on kielletty kaiken heittely (saippuakuplat tai huiskut ei innosta), mutta mietin, että eivät he voi kieltää esim. koivunlehtien heittoa, kyllähän niitä puustakin putoilee.

 

Onko kenelläkään kokemuksia esim. koivunlehdistä - lentääkö ne ollenkaan vai ovatko liian kevyitä? Tai tuleeko mieleen mitään muuta "luontomateriaalia"? Joku todella pieni käpy?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jollain on ollut auringonkukansiemeniä (sama vaikutus kuin riisillä, eli houkuttelee eläimiä ym), mutta ne sattuvat ihan sikana, kun niitä heitellään. Luulisin, että myös pienet kävyt sattuvat aikava mukavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ilman muuta kysyä, saako heittää edes niitä koivun lehtiä. Kuitenkin on kyseessä jonkinasteinen roskaaminen. Kirkossa voi olla muita tilaisuuksia, joihin ei lainkaan sovi pihamaalle hääväeltä jääneet roippeet. Työntekijät eivät välttämättä ehdi siivoilla piha-alueita tilaisuuksien välissä. Usein luvan heittämiseen saa, jos on itsellä porukkaa jäämään siivoushommiin heti hääparin lähdön jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus heitellä riisiä. Käsittääkseni ovat sitä tuossa viime aikoinakin heitelleet, joten käytäntö mahtaa pysyä samana vielä parin kuukauden päästäkin... :) Toivon mukaan, tämä kun tuntuisi meille omimmalta vaihtoehdolta. Esim. saippuakuplat ovat miehen mielestä täysin poissuljettuja. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelmissa heittää kiteistä merisuolaa, ne näyttää vähän kuin jääkiteiltä :) Meillä on siis talvihäät, joten tuleepa samalla kirkon pihan suolaus :D Jos siis saa heitellä mitään. Jos ei saa niin sit varmaan riittää ihan hurraus ja taputukset meille...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jossain häissä missä olin heiteltiin koivun lehtiä ja mun mielestä ne toimi ihan hyvin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käpyajatus on mielestäni hauska muttei ehkä kovin käytännöllinen? Mulla tuli nimittäin ekana mieleen että päähän osuessa tarttuvat tukkaan ja pilaavat kampauksen. Mutta toki voivat myös sattua kopsahtaessaan päin. Ja ainakin pitsipuvun tai organzan kanssa saattaisivat aiheuttaa purkautumista tai ruman paon?

 

Tuohon suolajuttuun en myöskään itse lähtisi. Suola nimittäin aiheuttaa vaatteissa keltaisia läikkiä. Ja mitäs jos menee silmään? Siinäpä vasta onnen itkut on taattu. Suola myös aiheuttaa sitä rumaa ruskeaa loskaista sulamista maassa. Ei ehkä silloin kuin olette itse siinä, mutta entäs seuraava morsian teidän jälkeen? Hänen helmansa menevät nopeasti pilalle moisesta. Kannattaa siis ainakin tarkistaa suostuuko kirkko tuohon. Saattaa olla nimittäin ettei se käy edes heille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin sellaisia ihan pieniä, pikkurillin kynnen kokoisia käpyjä, en vaan saa päähäni sitä eteläistä puuta.. (ei tietenkään mitään suomalaisen kuusen :D) kuivana ei varmaan sattuisi, mutta olisi enemmän painoa kuin lehdissä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hahaha nyt mulle tuli mieleen vaan ne kuusen pitkät isot kävyt :D Sellaisia roikkuisi tukassa sitten loppu hääjuhlan ajan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miedän häissämme 2014 puhallettiin saippuakuplia, sekä heiteltiin ilmaan confetteja, ikäänkuin ruusun terälehtiä, mutta häidemme väreissä (kulta). Nämä olivat luontoystävävällisiä. Ei edes kysytty, saadaanko niitä käyttää kirkon pihalla, olisi ehkä pitänyt mutta ei silloin tullut mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Plääh, olin suunnitellut sydänriisin heittelyä, mutta ei saa kirkon pihalla heitellä yhtään mitään :( Joten päädyimme kellojen kilkutteluun! En meinannut millään hakusanoilla löytää soittokelloja, mutta sitten hoksasin hakea "kellot ja kulkuset" niin alkoi löytyä oikeanlaisia kelloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Plääh, olin suunnitellut sydänriisin heittelyä, mutta ei saa kirkon pihalla heitellä yhtään mitään :( Joten päädyimme kellojen kilkutteluun! En meinannut millään hakusanoilla löytää soittokelloja, mutta sitten hoksasin hakea "kellot ja kulkuset" niin alkoi löytyä oikeanlaisia kelloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei saa heitellä, niin vieraat saavat kilkuttaa hopeisia kulkusia, joita löysin joulukoristehyllystä. Jäävät sitten meille joulukuusenkoristeeksi, jos vieraat eivät vie mennessään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla myöntämään, mutta en oo koskaan kuullutkaan moisesta, että ei saisi heittää mm. riisiä tai muutakaan. Oon siis päässyt ilmeisesti aina semmosiin häihin joissa on ollut lupa heittää jotakin :D

 

Mä kovasti haluaisin saippuakuplia, mutta tähtisädetikutkin ois kivat ja erilaiset :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
36 minuuttia sitten, vaimomatskua said:

Pakko tulla myöntämään, mutta en oo koskaan kuullutkaan moisesta, että ei saisi heittää mm. riisiä tai muutakaan. Oon siis päässyt ilmeisesti aina semmosiin häihin joissa on ollut lupa heittää jotakin :D - -

Tämä on itseasiassa aika yleistä, varsinkin nykyään.. Kirkot tahtoo säästää siivouskuluissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Just now, Tipsis said:

Tämä on itseasiassa aika yleistä, varsinkin nykyään.. Kirkot tahtoo säästää siivouskuluissa.

Ymmärrettävää kyllä, onneksi satuin lukasemaan tätä niin osaa varautua kirkkoja varaillessa kysyä näistäkin tavoista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei heitellä tai puhalleta mitään. Kävellään alttarilta suoraan juhlapaikalle, johon on tosi lyhyt matka. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon miettinyt kanssa, että mitähän ihmettä sitä heittelisi, jos saa edes heitellä. Nuo lupiinit oli kiva idea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään