Jump to content
Naimisiin.info

Häät 2015 (yhdistetty)


nedis

Recommended Posts

Guest pactasuntservanda

Itse ajattelin metsästää omaa häämekkoani kesällä. En halua perinteistä häämekkoa, joten todennäköisesti etsin mekkoa Zarasta, Stockmannilta, Mangosta jne... Haluaisin ehkä sellaisen vaalean hihallisen pitsimekon ja sellaisia tulee varmasti myyntiin sitten kesällä.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 981
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jes :) Nyt on bändikin varattu :) 1000e menee siihen sitten, mut ei haittaa. Mulle ois tosin kelvannu dj:kin, mutta tuo isäntä haluaa oikeaa musaa häihin. Joten se asia oli siltä osin päätetty. Mie sitten kattelin sopivan bändin ja varaus tehtiin Rock&science nimiselle bändille :)

 

Myt on sitten isoimmat asiat varattuna. Paitsi kirkko... sen kun saa vasta vuotta ennen varailtua :/

Link to comment
Share on other sites

Guest pactasuntservanda

Mä ostinkin jo eilen potentiaalisen häämekon =) Ostin sen ihan peruskaupasta, joten hinta ei päätä huimannut ja jos löydänkin jostain paremmin niin voin huoletta sen vielä ostaa.

 

Valkoinen, pitsinen/virkattu mekko, jossa 2/3 hihat. Tällä hetkellä se menee juuri ja juuri päälle. Jos en yhtään laihdu, tai laihtuisin vain muutaman kilon, niin en sitä kyllä voisi pitää hääpäivänä, mutta kunhan laihdun +5kg, niin se sopii varmasti täydellisesti =) Kyseessä ei ole sellainen vartalon muotoon ommeltu/vartaloa myötäilevä mekko, joten se ei tule näyttämään liian isolta, vaikka tässä nyt hyvin laihtuisikin. En halua, että häämekkoni on tiukka, vaan ennemminkin sellainen rento, kauniisti laskeva yksilö =)

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda
Link to comment
Share on other sites

Me olemme maksaneet varausmaksun ainoastaan juhlapaikasta. Pitopalveluilta olen pyytänyt tarjouksia ja nyt on jäljellä kaksi vaihtoehtoa, joista toisen puoleen olemme näillä näkymin kallistumassa. Heille siis pitänee seuraavaksi jonkinlainen varausvahvistus maksaa. Vihkikirkon pääsemme varaamaan vasta toukokuussa, mutta sitäkin olemme jo alustavasti pohtineet. Bändiä meille ei tule ja kampaajan/meikkaajan sun muut varailen varmaankin vasta loppuvuodesta.

 

Muuten olen tehnyt muutamia löytöjä (niistä lisää blogin puolella) lähinnä täältä kirppispalstalta/fb:stä, joten koristejuttujen kartuttaminen on hiljalleen myös alkanut. Niin ja onhan mulla unelmieni hääpukukin jo, mutta siitä kirjoittelen blogiin tuonnempana..  :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Vihkikupla
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest pactasuntservanda

Nyt on kutsu- ja kiitoskorttien suunnittelu ja tilaus lähtenyt hyvin käyntiin. Ensi viikolla saan varmaan nähdä miltä ajatukseni näyttää konkreettisesti paperilla ja sitten ne menee painoon (kohopainetut kortit tulossa siis).

Pari Miss Étoilen paperista koristettakin tuli tänään ostettua, mitkä ajattelin ripustaa esille hääjuhlapaikassa =)

Miss-etoile-spring-summer-2014-collectio

 

Ja itseasiassa ostin myös kutsu- ja kiitoskortteja varten postimerkit jo tänään. Meillä kun on talvihäät, niin halusin talvipostimerkit (mutta en kuitenkaan joulumerkkejä!). =)

Muokattu: , käyttäjä: pactasuntservanda
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

^ Upeita nuo paperikoristeet, wau! :)

Mä oon myös harkinnu jotain vastaavia, ehkä sellasia pompom-palloja tms. Mietin vaan, että miten ja mihin niitä sitten kiinnittäis siellä juhlapaikassa, kun kyseessä on "liikuntasalimainen" nuorisoseurantalo.. ? :D Kattoon voi olla hieman liian pitkä matka.. Kai sitten vaan seinän jotenkin..

 

Minä odottelen jännittyneenä, että se kesäkuu tulisi ja saa varata kirkon ja juhlapaikan! <3

Link to comment
Share on other sites

Guest pactasuntservanda

Kyllä mielestäni voi ihan hyvin laittaa kattoon, kunhan vain laittaa tarpeeksi korkealle, vieraiden päiden yläpuolelle =)

 

Olin yllättynyt, että sain itse varattua vihkiajan aika tarkalleen 51 viikkoa ennen häitä. Käräjäoikeudesta varattiin siis aika, enkä olisi yllättynyt vaikka ajan olisi saanut varata vasta lähempänä tammikuuta 2015.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jes! Nyt on valokuvaaja varattu kuvaamaan häitämme :) Otettiin 8h dokumentaarinen kuvaus. Kuvaajan löysin sattumalta kun googlettelin juhlapaikan kokemuksia :D On kuvannut parit häät siellä ja kehui paikkaa omalla sivullaan. Ja kiitos kuvien, mietimme nyt mahdollista vihkimistä juhlapaikan puutarhassa. Eli kesällä pittää mennä sit kattelee miltä näyttää omenapuiden katveessa oleva mahdollinen vihkipaikka :)

 

Nyt on sit tehtynä seuraavat asiat:

 

-Budjetti laskelma tehty

-Vieraslista tehty

-Juhlapaikka ja catering varattu

- Bändi varattu

- Äänentoisto kamat kyselty loppuiltaa varten

- Valokuvaaja varattu

-koristeita hommattu juhlapaikalle

-Kutsuja varten korttipohjia ja tarvikkeita ostettu

 

Ja paljon ois vielä hommaa :D Mut onneks on aikaa! Seuraava etappi on sit päättää tuo vihkiminen ja varattava kirkko elokuussa jos niin päätetään tehdä.

 

Mites muilla järjestelyt etenee? :)

Link to comment
Share on other sites

Pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan. Paljon on uusia morsioita, tervetuloa kaikille tasapuolisesti. :)

Täällä on hääjutut pyörinyt nyt vähän vähemmän mielessä kun kaikkia vauvajuttuja täytyy miettiä. Hääpukua oon ajatellu ettiä vasta synnytyksen jälkeen, kun tietää miltä tää kroppa tulee sit näyttämään. Luultavasti reilu kuukauden päästä ehdin sit alkaa pohtia hääjuttuja, kun koittaa loma. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Täällä myöskin yksi kesän 2015 morsian ilmottautuu :) häät siis tulossa heinäkuussa 2015. Juhlapaikka, kirkko ja pitopalvelu on varattu. Kovasti tekisi mieli suunnitella teemaa, koristelua ja päävärejä ja ostella jo kaiken näköistä pientä mutta koitan malttaa vielä hetken :) Alustava suunnitelma teemasta, väriestä, kutsuista, kukista, hääpuvusta ja morsiamen hiuksista jo onkin, sulholta ei vielä ole kysytty :) Vieraslista on myös tehty, häihin tulossa pyöreät 100 henkeä. Tarjouksia olen pyytänyt hääkuvaajista. Morsiamet ja bestmanit on myös pyydetty :) Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 7v, kihloissa viimeiset 2,5v. Sitten pitäisi alkaa vaan säästämään... :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Elikkä, hyvissä ajoin nyt siinä mielessä ollaan liikkeellä kun aikaa on runsaasti suunnitella (hääpäivä 8.8.2015), mutta ongelmaksi muodostui tässä vaiheessa se, että mitä uskaltaa jo tässä vaiheessa suunnitella, tehdä ja kertooko vielä kenellekään?

 

Onko muita joilla hääpäivä vasta vuodella 2015 ja miten on suunnittelut yms. lähteneet liikkeelle?

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa! Kannattaa pyytää morsian-status ylläpidolta ketjussa http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/108590-ilmoittautumisketju-erityisryhmiin-täällä-pyydät-morsian-titteliä-tms. Sen jälkeen pääset juttelemaan muiden 2015 avioituvien kanssa. Täältä löytyy myös ketju "missä vaiheessa suunnittelut ovat" julkiselta puolelta. http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/61551-missä-vaiheessa-valmistelut-ovat/page-13

Linkkejä en nyt saa valitettavasti puhelimella näteiksi, tutustu foorumiin, paljon löytyy kaikkea :) Tuolla pääsivun puolella on myös hyvät muistilistat, mitä pitää/voi tehdä ja milloin!

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Tammikuun 2015 morsian täällä  :curtsey:

 

Juhlapaikka ja vihkiaika maistraatista päästiin varaamaan jo helmi-maaliskuun vaihteessa. Vähän sai maistraatin virkailijan kanssa vääntää kättä, että suostui ottamaan varauksen ensi vuodelle, mutta sain tahtoni läpi :D Hääpuku, kengät ja sormus löytyy jo, samoin kuin kaikki somisteet juhlapaikalle. Kutsukorttien tarvikkeet on hommattu, niitä ajattelin kesän aikana askarrella pikkuhiljaa valmiiksi. Menu on kutakuinkin suunniteltu, mutta ruuat tehdään itse joten sen asian suhteen ei tällä hetkellä voi mitään tehdä. Marras-joulukuussa tehdään Tallinnaan juomienhakureissu. Hotelliin on tehty kiintiövaraus ja ja...mitähän vielä, paljon on tehty alta pois mutta paljon löytyy vielä tekemistäkin! 

Link to comment
Share on other sites

mh- Meillä ainakin on suunnitteilla häät myös elokuulle 2015 ja nyt on tarkoituksena etsiä häitten juhlapaikka. Kirkko on varattuna 15.8.2015. Nyt pitää vain toivoa että löytyisi kohtuuhintainen juhlapaikka, joka ei vielä ole mennyt. Suosituimpien hääjuhlapaikkojen kanssa kannattaa olla nopea! :)

Link to comment
Share on other sites

mh-

Meillä häät heinäkuussa 2015, kihlat oli kesällä 2013 ja siitä alkoi suunnittelu ja toteutus. (Häät pienehköllä paikkakunnalla, jossa kova kilpailu sopivista paikoista ja tietyistä vihkiajoista, joten PITÄÄ olla ajoissa liikkeellä.)

 

Tähän menessä tehtynä:

- kirkko varattu

- hääpaikka varattu

- häämarssi valittu

- morsiuskengät ostettu

- kutsut askarreltu (tekstiosiota lukuunottamatta)

- tienvarsikyltit tehty

- vieraslista tehty

- hääbändi varattu

- häävalssi valittu

- paikkakortit askarreltu

- kaasot pyydetty

- valokuvaaja palkattu

- menu suunniteltu

- meikki, kynnet ja ripset = meikkaaja buukattu

- hääkampaus/-kampaaja buukattu

- hääkampaus & meikki alustavasti suunniteltu

- muut askartelutarvikkeet ostettu

- hääauton koristelut askarreltu

 

Toki tuo vieraslista muokkaantuu ihmisten elämäntilanteiden muuttuessa yms. ja sitä myöden paikkakortei tulee lisää yms.

Intoa pursuaa  :)

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015
Link to comment
Share on other sites

Meillä häät Turussa 22.8.2015 ja olemme varanneet juhlapaikan. Siinäpä se.

Aloitamme "enemmän tekemisen" vasta syksyllä.

Toiveena on pitää juhlat mahdollisimman yksinkertaisina ja stressittöminä, johon liika etukäteissuunnittelu ei oikein istu.  ^_^

Jokainen pari on erilainen ja suunnittelutapa joka sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

 

naimisiin.infosta löytyy hyvä muistilista hoidettavsita asioista ja aikataulusta: http://www.naimisiin.info/haaopas/muistiprint.html

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät tulossa 23.5.2015. Tähän mennessä hommattu juhlapaikka, mistä hoituu ruokatarjoilukin ja mun hääpuku. Kaikki muu on vielä tekemättä, jotenkin ajattelen kans, et kattellaan syksymmällä, mutta toisaalta en myöskään haluiaisi koko ensi kevättä vääntää tukka putkella jotain pöytäkoristeita. Huoh. Tätä voisi ehkä kutsua inspiraationkeräysvaiheeksi.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät kesällä 2015. Päivä auki, koska haluamme juhlapaikan jonka varaukset alkavat vasta lokakuussa. On supersuosittu, joten on oltava joustava päivän kanssa. Sitten kun juhlapaikan päivä on tiedossa niin pääsee vasta kirkkoa varaamaan.

 

Tällä hetkellä ostettuna ei ole paljoa mitään, mutta suunnitelmat etenee hyvin! Kaasot on valittu ja heille asiasta kerrottu, samoin omalle ja sulhon perheelle. Muu suku ja kaverit saa tietää vasta jouluna (jos maltetaan olla hiljaa :D ). Mutta vieraslista tehty, joten arvioitu ihmismäärä on tiedossa, samoin montako korttia pitää askarrella. Työni puolesta teen mm. kutsukortteja, joten töissä on tullut jo jotain suunniteltua. Nyt sitten teen varmaan ensi viikolla koevedoksen kun saan tilaamani materiaalit kutsuja varten. Samoin pöytäkolmioita varten on jo matskut suunnilleen, joten niitäkin voi alkaa tehdä.

 

Mekkoja on soviteltu jo useampi kymmenen mutta sitä oikeaa ei ole vielä tullut vastaan. Onhan tässä aikaa ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät 1.8.2015 :wub:  Kirkko varattu, juhlapaikka vielä vähän auki. Yhtä potentiaalista ollaan käyty katsomassa kerran, huomenna mennään uudestaan. Toista paikkaa käydään katsomassa vielä ensi viikolla, näistä varmasti toinen valitaan. :) Juhlapaikan myötä selviää, otetaanko pitopalvelu erikseen (toisessa paikassa gatering hoituu juhlapaikan kautta), mutta tähänkin on jo yksi potentiaalinen vaihtoehto mielessä. Mekon teetän Thaimaassa helmikuussa, mies teetti itselleen puvun jo viime tammikuussa. Kaasot on valittuna. Aikalailla kaikki sukulaiset tästä tuntuu jo tietävän, vaikka aluksi oli ajatuksena pitää salassa Save the date-korttien lähetykseen asti.. :D Muuten suunnitelmat aikalailla auki; väriteemaa, dj:tä ja ohjelmaa olen vähän pyöritellyt jo mielessäni, mutta en ole tehnyt asioiden eteen mitään konkreettisesti.

Link to comment
Share on other sites

Tollanen to do-lista on tosi kätsy! Näkee tosiaa viitteitä missä vaiheessa mitäkin pitäs/kannattais olla tehtynä/ajateltuna. Itellä häihin aikaa noin 8kk ja olen kuitenki malttamattomana listassa jo 4kk kohdalla monissa asioissa :) Kesähääthän vaatii vielä paljon aikaisemmin kaikenlaista varailua kuin meidän talvihäät. Päivä on kyllä jo kaikilla tiedossa, jotta pääsevät sitten paikalle, vaikka mikä ois :D Meillä tosin pienet häät ja kaikki vieraat "sisäpiiriä" . MINUN mielestäni puku on ehkä ainoa, jonka hankinnassa itse malttaisin. Painoni jojoilee sitä tahtia, että ei varmasti olisi puku sopiva enää vuoden jälkeen :D Ja jos nyt sattuu olee kauheen mieltään muuttavaa sorttia, niin kaikki teemailu kannattaa miettiä kunnolla loppuun ennen kuin syöksyy hamstraamaan teemavärin mukaisia koristeita :D Meillä väri valittiin talvihäihin sopivaksi sen perusteella mitä väriä ihanat kaasoni voisivat kuvitella käyttävänsä jälkeenpäinkin! Ja siinä pysytään! :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät 18.7.2015 ja tähän mennessä tehtynä:

 

-kirkko varattu

-juhlapaikka tiedossa (ei tarvitse varata/maksaa mitään), teltta hankittava myös vielä pihaan

-catering alustavasti varattu (hinnat, menu ym. kaikki ihan auki)

-morsiuspuku valmiina + kengät, laukku, tiara ja sukkanauha :girl_haha:

-kutsut osittain valmiit

-vieraslistaa kasattu, mutta määrä heittelee 100-180 hengen välillä :girl_impossible:

-kaasot ja bestman pyydetty

-valokuvaaja varattu

-kampaaja varattu

 

Alkuun innostus oli kova ja tuli tehtyä kaikenlaisia hankintoja, mutta nyt olen rauhoittunut ja ei ihan niin paljoa ole tullut tehtyä viime kuukausina enää :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Mulla helppo kun sisko on maskeeraaja joten hän tekee meikin ja kynnet, siskon lisäksi myös setä ja yksi kaasoista kuvailee paljon ja oman järkkärin ajattelin iskeä sulhon veljen käteen. Hoituu dokumentaarinen kuvaus siinä helposti ja halvasti. Näistä vain sisko ja kaaso on tietoisia hommastaan :D Sitten sulhon sisko loihtii upeita kakkuja, joten hänelle olen jo ilmoittanut että kakuntekoon saa varautua ;) Mutta muut on vielä auki.. Meillä mies ei ihan ymmärrä tätä hössötyksen määrää :D Käytiin me yhdessä katsomassa yhtä juhlapaikkaa mutta ei se voita sitä minkä haluan. Mieheltä kun kysyy jotain niin vastaus on "ihan sama" tai "ei". Joten olen tulkinnut että ihan sama on hänen "kyllä (mutta eipä voisi vähempää kiinnostaa)" :D Nyt vasta hän laittoi ensimmäiset eurot talteen häitä varten. Tähän asti olen minä yksin säästänyt (kun "niihinhän on niin pitkä aika"). Budjetti on 5000e mutta tiukkaa tekee kun vieraita tulee 100. Tästä kasassa on vasta se max 1000e..  :wacko:  No, onneksi on vielä se vuosi.

 

Kuinka aikaisin olette sormuksia ajatellut hankkia? Tuossa näytti olevan sellainen sormus tarjouksessa mitä olin ajatellut, mutta en tiedä uskallanko jo ostaa, onhan aikaa vielä vaikka kuinka.. Jos vastaan tuleekin joku ihana..  :give_heart:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...