nedis

Häät 2015 (yhdistetty)

982 viestiä aiheessa

Kiitos ihana Ronteliini:give_heart: Aion tosiaan pitää ainakin vihkimisessä sitä ostamaani valkoista lyhyttä pitsipukua. Meidän häitä juhlitaan toukokuussa eli häät aikaistuivat aika tarkalleen vuodella, olin ihan yllättynyt että kyseisessä paikassa oli vielä vapaita lauantaipäiviä ensi kesälle, jotenkin olin siinä uskossa että kaikki kivat paikat on jo buukattu ensi vuodelle.

 

Nuo joidenkin paikkojen ja pitopalveluiden piilokulut ovat kyllä päätä huimaavia. Kurjinta on jos hääpari on jo laskenut tietyn budjetin, ja piilokulut paljastuvat vasta kun on liian myöhäistä vaihtaa juhlatilaa. Vanha huvila kuulostaa kyllä ihanalta ja tunnelmalliselta juhlapaikalta ja tykkään kans että olette miettineet kyseistä paikkaa jo vuosia. Se paikka on siis selvästi teidän häille tarkoitettu :tender:  Meillä yhtenä tärkeänä kriteerinä oli myös että saadaan viedä omat juomat, ja että itse paikasta ei joutuisi maksamaan valtavasti. Ruoasta ja muusta tarjoilusta emme halua tinkiä yhtään.

 

Kävin muuten Ikeassa viime viikolla ja ainakin Raision Ikean paperiosasto oli tyhjentynyt melkoisesti! Paperipalloja ei ollut paljoakaan jäljellä, valkoiset ja punaiset oli aikalailla loppuunmyyty ja moni muukin tarvike oli vähissä. Meille ei tulekaan palloja koristeeksi, aion säilyttää ostamani muutaman pallon vaikka vappua tai muita juhlia varten. Päättelin että juhlatilan koristeeksi palloja tarvittaisi kymmeniä ja toisaalta tila ei tarvitse juurikaan koristeita. Lisäksi uskoisin että juhlatilan omistaja ei olisi ollut kovinkaan mielissään suunnitelmista kiinnittää mitään kattoon :D

 

Ja tosiaan, häät ovat alle 8 kuukauden kuluttua! Ensin ajattelin että tulee kauhea kiire hoitaa sitä sun tätä, mutta nyt kun tarkemmin mietittiin niin ei tässä ole kauheasti tekemistä loppujen lopuksi. Tässä ennen vuodenvaihdetta ajattelin käydä varaamassa kampaajan ja häämeikin, muut hankinnat ja suunnittelut hoidetaan vasta vuodenvaihteen jälkeen.

 

Ja samaa kyselen vielä kuin Ronteliini, mitä muiden hääsuunnitelmille kuuluu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos itsellesi ihana! Juuri noin mekin olemme huvilasta ajatelleet. Se tuntuu niin meille sopivalta, kun olemme sitä jo vuosia miettineet ja hääjuhlista kyseisellä huvilalla haaveilleet. Aloimme miettiä toista juhlapaikkaa sen vuoksi, koska huvilalla ihmisten pitää istua eri huoneissa eli yhtenäistä juhlatilaa ei ole. Tämä tuntui vähän harmilliselta, mutta uskon, että vieraille kyseinen järjestely on ihan ok. Huvila on kuitenkin muutoin niin paljon parempi ja tunnelmallisempi paikka kuin esimerkiksi ravintola tai juuri tuo ylihinnoiteltu hieno juhlatila, joten otamme huvilan haasteet vastaan.

 

Ja piilokulujen paljastuminen olisikin ihan hirveää siinä vaiheessa, kun tilan vaihtaminen olisi myöhäistä! Onneksi outo hinnoittelu ja suoranainen asioiden pimittäminen tuli selville suht aikaisessa vaiheessa, ovat varmaan saaneet muilta ihmisiltä niin paljon kyseisestä asiasta palautetta... Meillä on samat ajatukset kuin teilläkin Buffy, että ruoasta ja juomatarjoilusta emme halua tinkiä :girl_smile:

 

Teillä ei häihin tosiaan ole enää pitkä aika, mutta varmasti ehditte valmistella juhlanne oikein hyvin tuossa ajassa. Sinulla varmaan kuitenkin on jo paljon valmiiksi mietittynä ja jotain hankintojakin olet jo tehnyt. Tsemppiä vaan! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vautsi buffy, mikä uutinen! :) Hienoa kuulla että vaikka häänne ajankohta lähenikin niin silti olette saaneet asiat järjestymään noin hyvin! Tosiaan olisi mukava seurailla kuulumisiasi jatkossakin vaikka nyt siirryitkin v.2014 morsiamiin. :)

Mulla on nyt ollut vähän hiljaiseloa.. Olen tosissaan "valolla käyvä" ihminen ja tämä syksyn pimeys, märkyys ja harmaus saa jotenkin fiilikset hirmu melankoliseksi.. Tosin onneksi kesäni saa hiukan jatkoa parin viikon päästä kun lähdetään lomailemaan aurinkorannoille.  :-X  en ole ikinä käynyt viroa/ruotsia kauempana kotoa nii HIUKKA jännittää :D

Sen verta olen häähommeleihin näin syyspimeinäkin jaksanut paneutunua, että laitoin tässä yksi yövuoro tarjouspyyntöä sinne taigakorulle unelmieni sormuksesta :) piirtelin luonnoksen erilaisten mieleisten vaihtoehtojen pohjalta, ja jos se mielikuva minkä omasta piirroksestani sain, olisi mahdollinen eikä mikään aivan sikahintainen niin se olisi aivan huikeeta! Laitoinkin tarjouspyynnön vähän samalla ajatuksella kuin silloin aiemmin siitä meille tulevasta hääjuhlapaikasta; kysyminen ei maksa mitään :D toivoa sopii että yllättyisin tälläkin kertaa yhtä positiivisesti :)

Haluaisitko Ronteliini kertoa mitä piilokustannuksia siitä teidän alkuperäisestä juhlapaikasta paljastui? :o itse kun pidän tuota meidän paikan hintaa ihmeen edullisena, niin kieltämättä hiipii aina mieleen epäilys, että mikähän koira tähän on haudattuna.. hiukka skeptinen kun olen.. :D

Muokattu: , käyttäjä: Lilja-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ainakin kuullut usein kattaukseen liittyvistä piilokuluista. Erään kaverini häissä laskuttivat erikseen mm. pöytäliinojen laitosta ja ylimääräisistä juomalaseista. Kannattaa kans selvittää paikan juomapolitiikka tarkkaan, mikäli saa viedä omat juomat niin laskuttavatko jotain niiden tarjoilusta. Jossain paikoissa saa viedä omat alkoholipitoiset juomat, mutta esimerkiksi boolin holittomat ainesosat tulevat pitopalvelulta pakkona lisämaksusta.

 

Niin ja jos teille vaan sopii, voisin kyllä mielelläni jatkaa kirjoittelua tässä ketjussa :) Jotenkin ei tunnu luontevalta hypätä tässä vaiheessa enää mukaan tuonne 2014-ketjuun.

Muokattu: , käyttäjä: Maydreaming

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lilja, juhlapaikassa oli sellainen hinnoittelu, josta en ole ennen kuullutkaan. Nettisivuilla oli häämenujen hintoja, jotka olivat noin 35-40€ ilman hääkakkua. Menuhinta sisälsi kuitenkin vain ruokien raaka-aineet, lisäksi olisi pitänyt maksaa tarjoilijoiden palkat eli lopulta hinta olisi tuplaantunut. Oletteko muut törmänneet tällaiseen hinnoitteluun? Yhteyshenkilö väitti, että tuo 70-80€ sisältää kaiken muun paitsi alkoholin. Myöhemmin paljastui, että lisäksi peritään tilavuokra. Yhteydenpito vaikutti jotenkin harhaanjohtavalta, kun oleellisia asioita ei kerrottu heti ja tilavuokran summaakaan ei ilmoitettu. Meille jäi sellainen olo, että tuossa tuskin oli kaikki kulut vaan niitä voisi ilmaantua lisää matkan varrella. Varmaan vähintään joku loppulasku ylimääräisestä siivouksesta tms.

 

Minä olen myös kuullut kattaukseen liittyvistä kuluista ja pitopalveluiden erilaisista hinnoittelutyyleistä. Jotkut firmat laskuttavat tosiaan ihan kaiken erikseen ja joillakin menun hinta on kiinteä summa ja sisältää kaiken ruoista tarjoiluun kattauksineen ja astioineen. Näistä kannattaakin kysyä tarkasti.

 

Ja Maydreaming, jää ihmeessä seuraksemme tähän ketjuun!

Muokattu: , käyttäjä: Ronteliini

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liljalle ihanaa aurinkolomareissua! :) Saitko jo vastauksen sieltä Taigakorulta, onko hintaluokka sellainen kuin toivoit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos noista piilokulu vinkeistä Maydreaming ja Ronteliini, ei kyllä kieltämättä ole tuollaiset kulut tulleet mieleenikään mutta toisaalta minulla on sähköpostissa mustaa valkoisella että kaikki kattausvälineet, tilavuokrat, henkilökunta jne. kuuluu siihen samaan hintaan mikä on annettu per/hlö.  :)

 

Ja kiitos myös lomatoivotuksista Maydreamingille:)  Loman tarpeessa kyllä olenkin, ei sitä uskois miten tää valon puuttuminen ottaa voimille, vuorotöissä kun vielä käyn niin varsinkin yöputkissa monesti tulee nukuttua se valoisin aika päivästä niin kyllä sitä on väsyny (mut silti ei saa unta!!). Just tänään oli isännän kanssa puhe että on se hyvä että pidettiin kiinni hääsuunnitelmissa siitä kevättalvesta, nimittäin juhlapaikan suhteen syksy olisi ollut toinen vaihtoehto.. Olisinhan minä saattanut näyttää "hehkeälle" morsiamelle kun olo on kuin junan alle jääneellä kokoajan.  :grin:

 

Taigakorun kanssa ollaan jo ehditty sähköpostitella puolin ja toisin useaankin otteeseen, sieltä tuli todella nopeasti vastaus ja 3D-luonnos sen mukaan, millainen on kultasepän näkemys siitä minun piirroksestani ja kuvailuistani. Sitä sitten vielä piti hienosäätää ja nyt olen kyllä tyytyväinen itse luonnokseen, on juuri sen näköinen sormus kuin olen aina jossain mieleni sopukoissa haaveillut  :give_heart: 

Hintaluokasta sen verran, että kieltämättä olen luullut että suomalainen kultaseppätyö olisi huomattavasti tyyriimpää, mutta toisaalta en alunperin ollut ajatellut laittavani sormukseen ihan noinkaan paljoa rahaa.. Näinollen yritän vielä hieroa hintaa kohdilleen lähemmäs sitä mitä olen alunperin ajatellut, mutta näillänäkymin vaikkei enää vastaan sieltä Taigakorun puolelta tultaisikaan niin otan sen sormuksen. On se vaan niin upea!  :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea Maydreaming häiden aikaistumisesta ja tsemppiä suunnitteluihin!

 

Täällä on nyt ollut taas vähän hiljaiseloa häiden miettimisen suhteen. Sen verran asiat ovat edistyneet, että juhlapaikkoja käytiin katselemassa ja paikka on nyt päätetty. :girl_in_love:  Vielä täytyy odottaa, että siellä aletaan ottaa varauksia vuodelle -15 ja sit vaan kärppänä varailemaan. Päiväkin meillä muuttui viikolla kun tajusin, että toi 30.5. on koulujen päätöspäivä. Eli 6.6. tulee olemaan meidän päivä. Viikonloppuna meillä oli myös pari ihanaa ystävää kylässä ja miehellä on nyt bestman pyydettynä. Lisäksi pyydettiin heitä laulamaan ja soittamaan meidän häätanssibiisi ja laulaja lupasi jo kovin alkaa harjoittelemaan. :tender:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päivitystä tuohon sormusasiaan! Tänään tuli sähköpostia taas taigakorulta, ja nyt saatiin hintakin hierottua lähemmäs sitä alkuperäistä suunniteltua. Jotenka nyt lähtee sormus tiluuseen! :girl_in_love:

Mä oon ihan ihmeissäni koko asiasta, luulin tosissaan että kultasepän työstä (vielä sellaisesta että ITSE saa toivoa mitä tahansa koruun) joutuu maksamaan mooooonta monituista tonnia, mutta nyt kyllä yllätyin todella positiivisesti (taas)! :D

 

Kiva että ootte Ninni_ saaneet jo avustajiakin pyydettyä mukaan teidän suunnitteluihin, meilläkin on miehellä jo bestman valmiina, mutta itse en ole vielä pyytänyt kaasoa (vaikka tiedänkin kenet haluan). Tekisi kyllä mieli jo möläyttää asiasta kaasokanditaatille; mutta haluaisin tehdä sen tyylillä ;)

 

..toisekseen me pidetään vielä matalaa profiilia (miehen sukulaisista ei tiedä kukaan koska jos joku saa tietää, tieto leviää kuin rutto!), mutta saattaahan anopintekelekin jotain arvella kun mehän käydään esimerkiksi tanssikurssilla...... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi, kivaa että Ninnilläkin on suunnitelmat edenneet jo noin mallikkaasti! Minua kiinnostaa kovin mihin juhlapaikkaan päädyitte, ilmeisesti Turun seudulta ollaan molemmat? ;) Voit laittaa vaikka yksärillä jos haluat.

 

Mekin pidämme matalaa profiilia häidemme suhteen, emme aio kertoa juuri kenellekään ennen kutsujen postitusta, halutaan yllättää vieraat. Kutsut ajateltiin laittaa aika ajoissa, varmaan jo tammikuun puoliväliin mennessä jotta vieraat tietävät ajoissa varata meille kyseisen päivän. Meille ei tule kaasoja tai bestmaneja, kun kumpikaan ei halua polttareita eikä meidän häihin tule kirkko-osuutta. Meidät siis vihitään häitä edeltävänä päivänä maistraatissa ja lauantaina sitten juhlitaan.

 

Ja ihan mahtavaa Lilja että sait unelmiesi sormuksen sopivaan hintaan!  :girl_dance: Minullakin on jo tarkka visio siitä millaisen sormuksen haluan, ajattelin marssia kultasepän juttusille joulukuussa.

 

Mitäs muuta, no juhlapaikka meillä tosiaan on nyt varattu, kuvaaja on sovittu, kutsujen mallikappaleet tilasin reilu viikko sitten Wedding Paper Divasista. Meillä on jo materiaalit paikkakortteihin, hääkarkkeihin ja menukolmioihin. Vielä en viitsi ruveta askartelemaan, jotta on jotain tekemistä keväälläkin  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maydreaming laitoin sulle yv:tä.

Meillä pidetään myös noin muuten vielä melko matalaa profiilia. Kihloissakin on ehditty olemaan jo useampi vuosi, niin ehkä tätä ei osaa arvatakkaan ihan heti. :) siskolleni kerron tässä kun juhlapaikka saadaan varattua, koska haluan hänet kaasokseni. Ja äidilleni todennäköisesti tulen myös kertomaan piakkoin. En saa tällasia asioita pidettyä salassa häneltä. :girl_haha: ja kivampikin päästä hössöttämään kolmisin äitin ja siskon kanssa. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muoks. Taidanpa kohdistaa tämän kysymyksen toisaalle :)

Muokattu: , käyttäjä: Maydreaming

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Voi ei Maydreaming, huomasin kyllä jo pari päivää sitten että olit laittanut kyselyä jostain asiasta, ja kun käyn täällä vähän harvakseltaan ja tuttavien salassa (kun en tosiaan halua vielä tätä asiaa paljastuvan) niin ajattelin että nyt kun olen rauhallisessa yövuorossa yksinään, niin olisin voinut pohtia sitä sun kysymystä  :lol:  Mutta nythän en kuollaksenikaan muista ollenkaan, että mitä asia koski! Voihan nenä :)

 

Edit: tuli mieleen tätä saittia selatessani, että kyse taisi olla siitä, että tuleeko häistä tylsät/pitkästyykö vieraat jos juhlissa ei ole mitään varsinaista ohjelmaa..? Tuolla Häät ilman leikkejä? -ketjussa on minusta tosi hyviä kommentteja ja vinkkejäkin asian tiimoilta; eli teette vain häistä oman näköisenne niin ne onnistuuvat parhaiten ja tunnelma on taattu! Mikäli jos aviopari ei ole leikeistä/ohjelmasta itse innostunut niin eihän siitä silloin mitään tuu. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Lilja-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ihana Lilja, kiitos!  :give_heart: Sitä juurikin pohdiskelin, ja ajattelin että minun kuuluisi varmaan kohdistaa kyselyni juuri tuonne häiden ohjelmafoorumille. Itse asiassa sieltä ahdistukseni kumpusikin, tuntui että tosi monella on kokemuksia tylsistä häistä ja usein siihen liittyikin juuri se ohjelmattomuus. Meille kun ei tule lainkaan livemusiikkia, niin illan huipennus lienee hääkakun leikkaus  :girl_sigh:

 

Toisaalta olet kyllä ihan oikeassa siinä että ihmisistä se tunnelma muodostuu, ja on varmasti tärkeää että hääpari itse on rennolla ja hyvällä tuulella niin vieraillakin olisi rento olo. Meidän vieraslista on siitä hyvä, että siellä on sellaisia isohkoja ryppäitä ihmisiä jotka tuntevat toisensa niin kaikilla on varmasti juttuseuraa.

 

Ja nyt kun vielä tarkemmin pohdin omia kokemuksiani eräistä tylsistä häistä, niin sen tylsyyden itse asiassa siellä aiheutti se jatkuva odottelu että jotain tapahtuu. Ongelma oli siis ehkäpä siinä, että vieraille ei kerrottu tuleeko jotain tapahtumaan vai ei, ja siksi kukaan ei oikein osannut olla rennosti ja nauttia juhlapaikasta kauniissa miljöössä. Jos meille olisi kerrottu että nyt saa vapaasti oleskella ja seurustella, olisi tunnelma ollut ihan toisenlainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahtavaa Ninni_:girl_dance: Miten se nyt jo onnistui, eikös vasta vuodenvaihteen jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tonne luvattiin ottaa varauksia vastaan heti kun on vuoden 2014 kalenteri käytössä. Itse asiassa Kavalton tila oli ainoa noista meijän vaihtoehdoista, josta sanottiin, että ottavat varauksia vasta vuodenvaihteen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai miekin tänne ilmottaudun. Hei on muuten ihanaa, että meitä onkin jo näin paljon  :girl_in_love: . Kuten moni varmaan on huomannut muualta, että meillä juhlitaan 15.08.2015. Hääpaikkaa ei olla vielä varattu, mutta paikkoja on jo hieman "sillä silmällä katseltu", tuikkuja on osteltu pikku hiljaa ja kutsukorttien prototyyppi on tehty. Itseä kans kutkuttais lähteä katsomaan mekkoja, mutta ajattelin vielä tiputtaa painoa.. Eniten pelottaa kai se, että mekko onkin liian iso tai rakastun vielä johonkin muuhun mekkoon  :girl_haha: . Ehkä mä odotan ens vuoden aleihin.. Ajatusmaailmassa on suunniteltu hää aamusta aina hääyöhön, saas nähä monesti tulee mielipiteet vaihtumaan. Tulis jo  :girl_cray2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiphei! Miekii ilmottaudun tänne jo, vaikka päivää ei olla vielä päätetty. Se on ehkä keväällä, tai sitten syksyllä - kovin Savolaisesti sanottuna :D Paikkavaihtoehtoja on jo mietitty ja marraskuussa katsomassa ne paikanpäällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Holá Amigos! Reissusta palattu yhtenä kappaleena ja nyt taas ollaan back in business.  :girl_smile:

Tervetuloa Mewwi ja Anmarkar jakamaan suunnitelmianne ja ajatuksianne meidän muiden "pitkänmatkalaisten" kanssa! :girl_smile:

 

 

Ja nyt kun vielä tarkemmin pohdin omia kokemuksiani eräistä tylsistä häistä, niin sen tylsyyden itse asiassa siellä aiheutti se jatkuva odottelu että jotain tapahtuu. Ongelma oli siis ehkäpä siinä, että vieraille ei kerrottu tuleeko jotain tapahtumaan vai ei, ja siksi kukaan ei oikein osannut olla rennosti ja nauttia juhlapaikasta kauniissa miljöössä. Jos meille olisi kerrottu että nyt saa vapaasti oleskella ja seurustella, olisi tunnelma ollut ihan toisenlainen.

 

Juuri näin Maydreaming! Viime kesänä olin mieheni serkun häissä, siellä oli ruokailua ja muuta ohjelmaa tiedossa, mutta ongelma oli aikataulutus. Kukaan ei oikeastaan tiennyt että milloin tapahtuu mitäkin, ja että kuinka pitkiä seurusteluaikoja ohjelmien väliin muodostuu. Siinä sitten istuskeltiin ja odoteltiin kädet ristissä, kun ei oikeastaan uskaltanut minnekään lähteä rupattelemaan muiden vieraiden kanssa tms. Sitten parikin kertaa tapahtui sellainen hauska juttu, että kun meille kerrotiin jo 10min odottelun päästä että vielä menee noin 15min, ja minä sitten ajattelin että tässä välissä ehdinkin käymään vessassa, niin heti kun olin ehtinyt istahtaa tyhjänpäälle niin kuinka salissa rupesi tapahtumaan!  :D

Siinä jo jossain vaiheessa sitten revittiin vitsiä että mun pitäis mennä vessaan että saahaan jotain häppeninkiä  :lol:

 

Mutta tottatosiaan, uskon että teille tulee viihtyisät ja tunnelmalliset häät ilman mitään ohjelmia, kunhan vain kerrotte sen juhlakansallekin; varmasti osaavat rentoutua ja keskustelua syntyy kun siihen annetaan "ns.lupa"!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki, ei ole tullut käytyä täällä vähään aikaan. Aikani olen kuluttanut töissä, salillakaan ei ole tullut käytyä. Onneksi tässä on aikaa, kunhan saan ensin käteni kuntoon. Olen viidettä päivää sairaslomalla jännetuppitulehduksen takia, ensimmäisiä hetkiä kun uskallan rasittaa kättäni tietokoneella.

 

Suunnitelmiimme ei ole paljoa tullut uutta, mutta bestman on nyt valittu ja pyydetty tehtävään. Lisäksi ystäväni vahingossa lipsautti, että olenko kuullut polttareistani mitään. Ajatteli että hänen kaksoissisar (joka myöskin ystäväni) on lipsauttanut minulle jotain polttareistani, tässä vaiheessa olin ihan ymmälläni (tajusin käyttää tilaisuutta hyväksi). Kyselin joko he suunnittelevat polttareitani, mutta vastaukseksi sain "olen ihan hiljaa etten lipsauta mitään vahingossa". Rivien välistä luettuna päädyin, että kyllä he niitä jo suunnittelevat. Viime yönä sitten päädyinkin näkemään painajaisia polttareistani, pelkään korkeitapaikkoja joten pahin pelkoni on benjihyppy. Ja olenkin alkanut miettimään millä verukkeella pääsisin siitä eroon, jos joutuisin kohtaamaan pahimman pelkoni. Tällaista siis meille...

 

Olen toki muutaman hääaiheisen hankinnan ehtinyt suorittamaan, joita en ole edes kehdannut laittaa budjettiin "perushankintoja" kauppareissujan kanssa samanaikaisesti. Kuten arvata saattaa ei kyse ole käytännöllisistä tarvikkeista, vaan "voi kun tämä olisi ihana häissämme, eikä se maksa kuin 20 €". Valehtelematta olen saanut tuhlattua nopeasti laskettuna häihimme 100 € ja tämä vain muutaman kuukauden sisään. Morsiuspuku on nyt pannassa, luojan kiitos, paino pitää saada putoamaan. Tekisi mieli aloittaa tupakointi uudelleen puolen vuoden tauon jälkeen, koska painoni on noussut lopetettuani kymmenen kiloa. Nämä vatsamakkarat saa minut hermoromahduksen partaalle. Yritän nyt kuitenkin fiksummalla tavalla tiputtaa 14kg pois kolmessa kuukaudessa, joten salillakäynti ja omien syömistottumusten seurailu saa alkaa toden teolla. Sen verran olen saanut aikaiseksi, että jalat ovat jo kiinteytyneet, mutta en ole niihinkään tyytyväinen. Tulen varmasti tilittämään tänne, kun salilla käynti ei onnistu tai paino ei tunnu putoavan. Pahoittelen jo näin valmiiksi, ja minulle voi tulla sanomaan "nyt hiljaa" :D.

 

kuva 1. Illan kakkospuku saapui (tilattu Zalandosta), lisään puvusta kuvan päälläni kunhan kiloja on tippunut

YNXM.jpg

 

kuva 2. Korteille säilytysrasia / juhlapaikalle infolaatikko meistä (lopullinen käyttötarkoitus juhlissa vielä avoinna).

 

YNXV.jpg

 

kuva 3. Lahjapakettikortit (Ikea), joille keksinkin muuta käyttöä paikkakortteina.

 

YNX9.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Ms-Jonna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka kaikille! Me ollaan päätetty sulhasen kanssa muuttaa päivämääräämme 20.2.2016  :girl_pinkglassesf: , koska deadline häiden suhteen pukkasi liian nopeasti ja toisella pariskunnalla suvussa on samana päivänä häät. Muuten on mennyt hääsuunnittelu eteenpäin sormuksia suunniteltu ja keskusteltu kultasepän kanssa, valokuvaaja ja videointi varattu, dj:n kanssa ollaan puhuttu, kaasot valittuna ja kirkko. Vieraslista ja kutsutkin on jo mietitty. Nyt enään paikka pitää varata sitten kun he ottavat niitä vastaan, ehkä 2014 jolloin 2015 morsiammetkin niitten perään soittelevat.

 

Jos tilat antaisi myöten käyttäisin kaikki veronpalautukset häihin liittyviin tavaroihin  :girl_haha: .

Muokattu: , käyttäjä: Mewwi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki!

Kosinnasta toipuneena ja muutenkin fiiliksissä ryntään nyt edes tänne, kun päiväkirjojen 2015 osio ei ole vielä auennut...

Häitämme juhlitaan siis 15.08.2015 Pirkanmaanalueella. Kaasot ja bestman on pyydetty, häiden teema ja värit on päätetty ja visioitu on kovasti.

Nyt ekana varmaan aletaan etsimään paikkaa ja laitetaan se varaukseen ja perustetaan häille säästötili ja mietitään paljon sinne kuussa laitetaan jokatapauksessa ja missä vaiheessa tää etenee.. Enpä siis malta oottaa, että hääpäikkyjen osio aukeaa ja voi alkaa miettiä kaikkia mahdollisia juttuja. Onneksi on pinterest tili ja siellä omat ideakansiot :)

Mutta jäänpä seuraamaan teidän muiden juttuja kanssa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi apua, nyt voi sanoa että häät on ensi vuonna  :girl_in_love:

 

Ja mitäpä muuta sitä tekisi vapaapäivänä, kuin suunnittelisi ja kirjottais listoja? No, selaa pinterestiä ja etsyä tietenkin. Oon ehkä vähän jo liian innoissani tästä...  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa vaan kaikki pitkästä aikaa!  :)

 

Ei ole nyt tullut kirjoteltua ja käytyä täällä joulun alla, kun on mennyt koko aina "tonttuillessa"  ;)

Hienoa nähdä että ollaan saatu uusia naamoja tänne! Tervetuloa vaan kaikille uusille tasapuolisesti!

 

Itsellä jäänyt häätohinoinnit nyt vähemmälle tosiaan tuon joulun takia, mutta on ollut hauska kuulostella, kuinka sukulaiset ja tuttavat ovat alkaneet pikkuhiljaa kysellä naimisiinmenosta... Sehän on tosiaan edelleen valtaosalle salaisuus, että häitä yleensäkään suunnitellaan; esimerkiksi sulhasen vanhemmille ollaan ajateltu kertoa tasan vuosi ennen hääpäivää (eli jo parin kuukauden päästä!!  :o)

 

Hui tosiaan, kuten BohoChicBride sanoikin, niin HÄÄT ON JO ENSI VUONNA! En ollut edes ajatellut asiaa tuollatavoin; pieni "järkytys"  :lol:

 

Mitä muuten luulette, missä vaiheessa olisi järkevää ruveta kyselemään Leviltä mökkiä, kun on ollut tarkoitus mennä sinne viettämään "häämatkaa", ja meillähän se h-hetki on helmikuulla... Saattaa olla tunkua...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.