mimmietpv

Mistä hääkengät?

52 viestiä aiheessa

Nettikaupasta YOOX.com löytyy paljon monenhintaisia ja kauniita kenkiä koossa 35. Aina silloin tällöin olen törmännyt myös kokoihin 34 ja 33. Kannattaa tsekata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin vagabondilla on 35 kokoa ja jimmy choolla ainakin 35.5.

Valitettavasti ainakin Vagabondin mitoitus on astetta suurempi kuin kengissä yleensä. Ainakin siskolleni, jonka jalka on noin kokoa 35, ovat Vagabondin kengät auttamattoman suuria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, mulla saattaa joissakin kengissä mennä koko 36 aivan hyvin, mutta vaganbondeissa aina 35...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa harkita myös ihan oikeita (pari)tanssikenkiä hääkengiksi. Hyvin löytyy myös pieniä kokoja ja kengät ovat korollisia ja usein melko nättejä. Oletettavasti niillä on myös hyvä ainakin tanssia ja ovat varmasti mukavat jalassa koko pitkän päivän. Itse meinaan ainakin vakavasti harkita niihin sijoittamista. Mitä nyt nopeasti olen tarjontaa selannut tanssitarvikeliikkeistä, niin tavallisimmat värit näyttäisivät olevan tan (=ruskean-pronssinen), valkoinen ja musta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips,

tietääkö kukaan mistä sais tilattua RSVP:n kenkiä? Kaikki sivut johtavat Zapposiin, joka ei toimita tuotteita Suomeen. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Totaa, niin mitä kenkiä? :blink:

Edit: no tajusinkin, että se oli merkki se RSVP, ja sori, en osaa auttaa. ._.

Muokattu: , käyttäjä: Heinipup

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, missä morsian saisi teetettyä itselleen juhlakengät? Asun pääkaupunkiseudulla, mutta olen valmis kirmaamaan vaikka kolme kertaa maan päästä päähän, jos se auttaa minua kenkäasiassa.

Olen todellinen kenkäkauppiaan painajainen. Kokoni on 34-35, riippuu valmistajasta, ja lisäksi toinen jalkani on lyhyempi kuin toinen. Siksi käytän toisessa kengässäni normaalisti tukipohjallista pituuseroa tasaamaaan. Pohjallinen ei tietenkään sovi avokkaisiin tai sandaaleihin, joten käytän enimmäkseen ballerinoja yms. pohjallisen sietäviä kenkiä.

Häihin nyt kuitenkin haluaisin nätit (esim. satiiniset) korkokengät, joiden malli ja materiaali eivät ole mitenkään varmoja vielä. Missä tehtäisiin juhlakengät (toinen hieman pidemmällä korolla) hää- ja myöhempää käyttöä varten?

Olisin äärettömän kiitollinen tiedosta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa heti kädeltä auttaa, mutta ehkä jos käyt kyselemässä suutareilta asiasta niin luulisi heidän olevan sen verran verkostuneita että osaisivat ohjata sinut jonnekkin suuntaan. Ja onhan sitten näitä kouluja missä opetataan kenkien tekoa kankaanpäässä taitaa olla yksi, siellä luulisi opettajien tietävän alasta. Eiköhän jotain löydy kun lähtee etsimään netistä, puhelinluettelosta tai kävellen kyselemään. Ja jossain thaimaassa ainakin tätä turistit vissiin tekee, että jos on aikaa ja loma tulossa tai jos kaveri on menossa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Brandosta myös suitsuttaisin. Yllätyin, kuinka tasokkaan tuntuisia ja kauniita kenkiä siellä olikaan. Tilasin kolmet ja yhdet 35:set pidin! Kannattaa tiltat usea malli kokeiluun, sillä samassa koossakin saattaa eri mallien välillä olla kokoeroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kiertää myös tanssitarvikeliikkeitä, varsinkin, jos on tulossa tanssihäät. Tanssikengissä löytyy yleisesti pieniä kokoja, niitä saa valkoisella satiinilla ja mun mielestä ihan kivoilla, siroilla malleilla. Jos tuon toisen koron jatkamisen voisi sitten tehdä suutarilla? Olisi varmasti ainakin helpompi ja edullisempi vaihtoehto kuin teettäminen. Tanssikenkien perushinnat liikkuvat jossain 80-100 euron välillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä löytöjä :girl_smile:

Tässä voisi olla tekijä naisten juhlakengille, jos oikein teettämällä haluaa teettää: http://maensivu.blogspot.fi/. Helsinkiläinen kaveri, tuolta ei nyt varsinaisten juhlakenkien kuvia ainakaan ekoilla klikkauksilla löytynyt, mutta yhteystiedot ainakin, voisi siis kysellä.

Nahkakenkien tekijöitä löytyy googlettamalla helposti, mutta jotenkin tuntuu, ettei Suomessa niitäkään montaa ole, ja muutenkin on enemmin suunnattu arkikäyttöön ja miehille. Suomalaisen käsityön hinta tuntuu myös olevan arvossaan, mutta toisaalta hyvä teko tukea suomalaista suutariakin :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun pitäisi nyt pikkuhiljaa löytää hääkengät kun puku tuli alkuviikosta.. Missä helsingissä on parhaiten hääkenkiä? Meinasin käydä ainakin Stillissimassa ja Niinattaressa kattomassa.. Mieluiten siis livenä kenkiä kokeilisin ja katsoisin, koska kenkien sopivuuden ja mukavuuden suhteen olen melko ronkeli, kenkien pitää olla sopivat ja mukavat koska niissä koko päivän kuljen! Mutta haluan siis korkeat korot, joten näissä voisi mielellään olla myös jonkinlaiset remmit kun tanssitaan paljon..

Onko lisää ehdotuksia missä helsingissä voisi käydä kenkiä tähän aikaan vuodesta sovittelemassa?

(halosella, stockalla ja sokoksellakin oon kiertnyt)

Suunnitelmissa on upeat pinkit korot joissa vielä toivottavasti blingiä.. Oletan että löydän hyvät mukavat valkoiset kengät jotka sitten voi värjätä pinkiksi ja joihin voin itse vaikka kuumaliimalla lisättä blingit ;)

Netistä löydän kyllä semmosia vaikka muille jakaa, mutta mietityttää just noissa ulkomaisissa nettikaupoissa palautusoikeus.. onko joku tutustunut / todennut hyväksi noita ulkomaisia kenkänettikauppoja palautuksen suhteen??

Muoks. Onko kokemuksia esin zappos.com nettikaupasta?

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko lisää ehdotuksia missä helsingissä voisi käydä kenkiä tähän aikaan vuodesta sovittelemassa?

 

Ei-helsinkiläinen avaa keskustelun :D

Aleksi13, Kekäle, KooKenkä, Mekka, Bianco, Spiraali, Sprit Store... Kenkäfriikki, Zio, Marski...

 

Eikös Fredalla ollut ennen tosi paljon pieniä kenkäliikkeitä?

Ja pikkuputiikkeja, joissa on mm. vaatteita ja asusteita, niitä en kyllä osaa luetella, mutta täällä ainakin niissä on varsinkin korkeita bling-korkkareita.

 

Itselläkin hakusessa (ihan muuten vaan kesäksi) pinkin/fuksian väriset korkkarit, eBaytä olen katsellut, mutta eipä oikein kannata palauttamaan lähteä eli kerralla pitäisi tulla hyvät.

 

Muoks. vielä. Oletko katsonut ketjut Millaiset kengät   ja  Muun muun väriset kuin valkoiset kengät  ?

Ainakin ekassa on kysytty ostopaikkavinkkejä ja (muoks) ainakin nämä oli mainittu:

http://www.alemana.fi/ (tanssikenkiä)

http://www.asos.com/Women/?WT.ac=Generic_Women

http://www.perditasweddingshoes.co.uk/

http://www.shoes.com/

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatkanpas vielä yksinäni...Tässä jotain brittiläisiä kauppoja:

http://www.divashoes.co.uk/index.php

www.shoes.co.uk

http://www.perditasweddingshoes.co.uk/ (hääkenkiä)

http://www.rainbowclub.co.uk  (hääkenkiä, värjäyspalvelu)

http://www.girlsofelegance.co.uk/  (hääkenkiä, värjäyspalvelu)

http://www.the-bridal-store.co.uk/en/wedding-shoes  (hääkenkiä)

http://www.chockersshoes.co.uk (paljon päkiäplatformeja, korkeita korkoja)

http://www.missguided.eu/

 

Oma suosikkini on kuitenkin ehdottomasti eBay, ihania kenkiä, paljon valikoimaa, hyvä hakukone. Toisena tulee Amazon, joka tosin on minusta hankalampi käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin tiistaina kengät tuolta Girls of Elegancesta, 3-5 arkipäivän toimitusta lupailivat... Toivottavasti tulevat pian ja ovat hyvät. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin tiistaina kengät tuolta Girls of Elegancesta, 3-5 arkipäivän toimitusta lupailivat... Toivottavasti tulevat pian ja ovat hyvät. :)

 

Onko noilla siis myös palautusoikeus tuotteilla? Mulla niin "tarkat" jalat ettei aina koko ole sama ja mukavuus varsinkin hääkengissä tärkein! Toivottavasti on jhuuri sellaset kun toivot :)

 

 

 

Tänään varmaan tulossa Brandokselta taas pakettia. Sieltä olen useamman kerran tilannut useampia kenkiä kerrallaan, tästä olen hyvin todennut etten voi vaan ostaa kivannäköisiä kenkiä... Toivottavasti noista uusista on nyt ne lempparit sopivat, tilasin tästä kahta eri kokoakin, ja lisäksi kaksi muuta mallia.. Tilasin nyt ihan valkoisia satiinikenkiä, joten oletan että nämä voi sitten johokin viedä värjättäväksi (vaikka ei olisi juuri siitä liikkeestä ostettukkaan).

 

Olen vähän päättänyt niin että etsin mukavat kengät, joko valkoiset (jotka värjätään) tai valmiiksi pinkit, joihin voin sitten lisäillä vaikka blingiä ja rusetteja jne. mallista riippuen.. Kunnon textiililiimalla pitäisi mitkä tahansa korut ja kimalteet pysyä vähintään ton yhden päivän!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin Amazon.de:n kautta fuksian väriset korkkarit. (anteeksi kuvan koko!) Postikuluineen hintaa tuli n. 20 € (postikulut n. 5 €) ja näissä on ilmainen palautusoikeus. Tilasin koot 36 ja 37, koska jalkani on oikeastaan 36,5. Pitää nyt vielä päättää kummat pidän.

Ei olleet todellakaan hinnalla pilattu, vaikuttaa kuitenkin ihan samalta satiinipinnalta ja muovikorolta kuin Suomessa myytävät halvemmat kengät. Strassikoriste oli yllättävän tyylikäs ja kengät vastasivat muutenkin kuvaa oikein hyvin. Tosin Suomesta ei saa alle 35 eurolla (?) vastaavia mistään, varsinkin kun näitä meikäläisen kokoja tulee myymälään yksi pari.. 

HP787-2-fushia_3.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaveri värjäytti Jimmy Choon hääkenkänsä Stilissimassa, se oli ilmeisesti ainut liike Helsingissä, joka kenkiä värjää. Paikka tekee myös itse värejä, joten ei ollut mitään tiettyä värikarttaa, vaan kaveri vei värinäytteen ja sitten sen mukaan värjättiin. Ennen värjäämistä pistivät hänet allekirjoittamaan lapun, että eivät takaa värjäyksen lopputulosta, vaan se on kaverin vastuulla, koska kyseessä oleva kenkä ei ollut tarkoitettu värjättäväksi. Mitä tahansa satiinikenkää ei pysty värjäämään ja he takaavat lopputuloksen ainoastaan sellaisille, joiden tietävät olevan värjättäviä (morsiusliikkeissä myytävät kengät taitavat olla tällaisia enimmäkseen). Ihan ymmärrettävää kyllä. Sitä en koskaan tajua, miten kaveri sitten uskalsi antaa Jimmy Choonsa (!!) värjättäviksi, mutta oikein kivat niistä lopulta tuli. Väri oli hieman erilainen, kuin mitä hän toivoi, mutta oli kuitenkin tyytyväinen.

 

Eli älä vain tilaa joitakin satiinikenkiä ja oleta, että ne pystyy värjäämään, vaan tarkista värjäyskelpoisuus ensin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen törmännyt kyllä useampaan hääpukuliikkeeseen joiden kautta onnistuu myös kenkien värjäys, esim Seremonia.. Mutta tota en ole tosiaan edes ajatellut ettei kaikkia satiinikenkiä voisi värjätä... pääasiassa toki ole ihan hääkenkiä netistäkin tilannut eli niissä varmaan värjääminen ok.. En ole vieläkään sopivia löytänyt, mutta nyt onneks ei tarvii kenkiä löytää ennenkun viimeistään heinäkuulle kun pitää pukuun tehdä viimeiset korjaukset!

 

(miten kukaan uskaltaa värjäyttää Jimmy Choo kenkiä kun vielä sanovat etteivät ole varmoja lopputuloksesta :girl_impossible: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatkanpa vielä, koska jäi jumiin tuonne shoes.comiin, niiin ihania kenkiä!

 

esim. nämä   tai nämä   tai nämä

Nuo Tipzillan linkittämät kengät on kyllä ihanat! Vähänkö haluaisin kans tuollaset. Ehkä kyllä ottaisin ne valkosena, mutta muuten tuo malli kengissä on viimesen päälle tyylikäs. Shoes.comiin en tiedä mitään alennuksia, mutta melko moneen paikkaan näytti olevan alennuksia koottu tänne, tuolta sai vielä vasemmasta laidasta rajattua kengät niin ei tartte kaikkia kauppoja katella. Pitäs nyt itekin osata päättää pian mimmoset kengät sitä ostais.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään