sh

Millaisia menu/ohjelmia olette tehneet? (+kuvia)

137 viestiä aiheessa

Oon yrittänyt löytää värillistä pahvia, mistä olette löytäneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oon yrittänyt löytää värillistä pahvia, mistä olette löytäneet?

Sinooperi, Tiimari ja kaikista muista askarteluliikkeistä pitäs löytyä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sinooperi, Tiimari ja kaikista muista askarteluliikkeistä pitäs löytyä!

Hmm...

Oulun Sinooperin ja Tiimareiden tuotevalikoimisssa on ainoastaan valkoista tai harmaata/ruskeaa pahvia (1mm paksuista). Kartonkeja kyllä löytyy vaikka minkävärisiä, mutta kun ne ei kelpaa... eli edelleen värillinen pahvi hakusessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auttakee tyhmää! Mitä siihen ohjelmaan kirjoitetaan?  :-? Kirjotetaanko siihen kellonajat? Mitä kirjoitetaan sille kohdalle, missä on periaatteessa ihan luppoaikaa (tai jotain ohjelmaa)? Laitetaanko vaan että "ohjelmaa", vai? Entä laitetaanko menun loppuun hääkakku? Rupesin noita juttuja äsken kirjottelee ja iski ihan totaalinen tietämättömyys.. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehdään näin, jokainen toki omalla tavallaan. Ohjelmaan ei laiteta kellon aikoja, vaan asiat aikajärjestyksessä.(asiat on kellotettu suunnilleen, ja kaasot ym tietävät ajat). Ohjelmaan laitetaan "virallinen "ohjelma; vihkiminen, ruoka/kahvi,häävalssi,esiintyjä,sen jälkeen vapaata ohjelmaa. Mahdolliset kaason keksimät leikit on jossain sopivassa välissä, jos tulee pitkä väli johonkin. Meillä pointtina, että virallinen ohjemma on tiiviisti, ja sen jälkeen on reilusti vapaampaa ohjelmaa.

Ohjelma tulostetaan ja liimataan kaksi osaisiin pahveihin, jonka reunat on leikattu kuviosaksilla, ja kuvana on teemaan sopiva kukka.Menu tulee samaan korttiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tulee tyhmä kysymys:

miten te ootte tehny nuo kolmion muotoiset ohjelmat? Siis nuo mitä useimmilla näyttää olevan?

Ootteko taittelun jälkeen kiinnittäny niiteillä vai liimalla, ja ne jotka on printannu suoraan kaikki kolme sivua siihen, niin oliko se sommittelu kauheen vaikeeta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuossa on runkona harjakatoksi taitettu pahvi, joka oli toiselta puolelta punainen ja toiselta vakoinen. Kolmioita pitävät oikeassa muodossa nauhat, jotka pujotettiin läpi pahviin terävällä veitsellä tehdyistä rei'istä.

Aivan ihanat nuo teidän menukortit..  :-X:) Mutta en edelleenkään tajua siis kuinka nauhat ei näy ulkopuolella, jos ne on pujotettu läpi  :-?  ::)  Mitenkäs saan tehtyä tuon itse vai meneekö liian vaikeaksi näin ei-tee-se-itse-ihmiselle  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Nauha jää ulkopuolelle lätkäistävän paperin alle. Ensin nauha, sitten tuo paperi missä on ohjelma  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^

Nauha jää ulkopuolelle lätkäistävän paperin alle. Ensin nauha, sitten tuo paperi missä on ohjelma  :)

Aah! Kiitos :) Minä kun luulin, että tuo on nimenomaan kaksivärinen paperi  :-[  joo, nyt tajuan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Niin se tais ollakin, mut silti siinä päällä oli vielä paperi, johon itse ohjema oli tulostettu  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Joo, niinhän se menee. Tuossa ei oikeastaan ole olennaista, että pahvin ulkopuoli ei ole punainen. Tuo pahvi oli aika paksua, 380 g/m^2, ja se oli rakenteeltaan sellaista, että siinä oli valkoinen runko joka on vain pinnoitettu toiselta puolelta värillisellä kalvolla. Tykkään käyttää riittävän tukevaa pahvia, koska se tuo sellaista sopivaa arvokkutta askartelutuotteisiin.

Pahvin koko oli A3, ja leikkasin sen kolmeen suikaleeseen pitkän sivun suuntaisesti. Nuo paperit, joihin tekstit on printattu, olivat A4-kokoisia, ja ne leikkasin kolmeen osaan lyhyen sivun suuntaisesti, joten palat sopivat suoraan yhteen aika vähällä leikkamisella. Kaikki paperit ovat Helsingin Temperasta, jossa on asiakkaiden käytettävissä sellainen riittävän iso giljotiini, joilla ostokset saa helposti oikeaan muotoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi kiitos ziggysd, noihin sinun hienoihin menukortteihin minä ainakin päädyn! Toivottavasti saan yhtään tuon tyyppiset aikaan. Fonttia kutsuihin pohdin aikanaan, kun se oli vielä ajankohtaista, tuon sinun fonttisi ja Edwardianin välillä (myöskin Macista).. suht saman tyyppinen ulkoasu tulee tällä minunkin valitsemallani Edwardianilla. Arvokas  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan perusjutut tein - yhdella sivulla menu suomeksi, toisella menu englanniksi ja kolmannella illan ohjelma molemmilla kielilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee puisista levyistä menu "kiekot", mutta kaipailisin vielä vinkkejä ja ideoita noihin ohjelma lappusiin...? jos olette tehneet erilliselle lapulle minkälaisia olette väkertäneet?? on hiukan vielä pimennossa miten se laitettaisiin... :-/ :P ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä askarreltiin pöytiin Ohjelmat A4-kokoisesta kartongista, jotka taiteltiin kolmioksi. Yhdellä sivulla ohjelma, yhdellä menu, ja yhdellä vaan täytettä...

5.jpg?imgmax=512

6.jpg?imgmax=512

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SusaQ, siis erittäin ihanat ja kauniit mut nuo ei oikeen vastaa sitä mitä etitään...ratkaisuna tuo voi olla suunnitelma b mut sitä aata tässä vielä mietitään...kun tahdottaisiin jollain toisella ratkasulla nuo ohjelma lappuset...onko kellään ollu muulla tavoin ohjelmat esillä?? vaikka esim. jokaiselle omansa??miten on toiminu?? vai onko sitten että pari tuommoista joka pöytään ja katselkoon sitten koko pöytä seurue samasta...? onko toiminu??? hankalaa miettiä flunssassa tämmöisiä...ehkä menen nyt parantelemaan itseäni ja palaan asiaan kunhan olen tervehtynyt...hyviä viikonloppuja kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä jossa olin vieraana oli jokaiselle vieraalle oma ohjelmalappunen. Se oli tehty tavallisesta A4-paperista, kääritty rullalle ja sidottu nauhalla kiinni. Musta tuo toimi siinä missä muutkin ratkaisut. Kaikki ei kyllä muistaakseni edes jaksaneet vilkaista omaa kääröään, vaan kurkkivat naapurin ohjelmaa. Paperilla oli yhdellä puolella siis ohjelma ja toisella puolelle juhlissa lauletun yhteislaulun sanat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaapas ihmiset tehdä nättejä menu/ohjelma kolmioita! Itse en ole yhtään taiteellinen ja siis kun askartelun aika koittaa niin päähän saattaa ilmaantu useampikin harmaa hius.  ;D

t. PieniLumiprinsessa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Appivanhemmat olivat olleet häissä, joissa hääohjelma + Menu oli jaettu jo kirkkoon mentäessä. Oli kortin mallinen, sisäpuolella pieni tasku, jonne laitettu menu (pieni suikale pahvia) sekä taskun päällä luki kirkon sekä juhlapaikan ohjelma. Taskun sisällä oli myös kaksi nenäliinaa kyynelehtimisen varalle :)

Itse en ole lämmennyt täällä esitettyihin kolmiomallisiin ohjelmalappuihin. Uskon, että meille tulee tavalliset, jotka laitetaan pöydälle, mutta koristellaan jotenkin teeman mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistähän löytyisi mitä sinne ohjelmiin kirjoitetaan? Onko kirkko-ohjelma erikseen jossa on lueteltu kirkon ohjelma vai ohjelma jossa vihkiminen on yksi "ohjelmanumero"? Onko kaikilla ollut kirkko-ohjelma? Mä oon ihan hukassa näiden kanssa. Ei ole kokemusta häiden järjestelyistä enkä nyt millään muista miten on ollut aikaisemmin kun häissä olen vieraana ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohjelmaan kirjoitetaan illan ohjelma, mutta voihan siihen toki vihkimisenkin kirjoittaa.... Mä ainakin ajattelin tehdä erikseen kirkkoon kirkko-ohjelmat, mutta ei sellaisia ole ollut läheskään joka häissä joissa olen ollut. Varsinaiseen ohjelmaan kirjoitamme suurin piirtein missä järjestyksessä mitäkin tapahtuu; Alkumaljat, onnittelut, ruokailu ja kakunleikkaus, kahvi, bändi aloittaa... boolihanat aukeavat yms...

Täällä lisää asiasta: http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?showtopic=25295

Muokattu: , käyttäjä: kvaari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein erikseen kirkko-ohjelman johon tuli erittäin suuntaa-antava ohjelmajärjestys sekä papin ja kanttorin nimet, laulajan ja laulun nimet, alku- ja loppumusiikit sekä virren nimi ja numero. Ohjelman taakse laitoin virren sanat koska kukaan ei kuitenkaan saa aikaiseksi kaivella sitä virsikirjaa :rolleyes:

Juhlapaikalle laitoin pöytiin kolmion malliset ohjelmat joissa yhdellä sivulla oli (jälleen kerran) erittäin suuntaa-antava illan ohjelma, toisella sivulla ruokalista ja kolmannella kakkubuffan luettelo. Menuun merkkasin valmiiksi mitkä ruoista ovat gluteenittomia, laktoosittomia ja/tai pähkinättömiä.

Kirkko-ohjelmia meni todella vähän joten en tiedä kannattaako niihin niin kauheasti panostaa. Kirkossa kuitenkin mennään papin ohjeiden mukaan ja harvempi laulaa virttä ja sekin on kuitenkin ilmoitettuna kirkon seinällä. Jos tykkää askarrella niin siitä vaan! Mä (himonipomorsmaikku) ainakin koin että jotain olisi puuttunut jollen olisi kirkkoonkin jotain näpertänyt...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään