104 viestiä aiheessa

Tarvitsisin apua vannehameen valinnassa.

Yksi vai kaksivanteinen? vai jopa kolme? mitä merkitystä eroa niillä on?

tyhmä kyselee... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvitsisin apua vannehameen valinnassa.

Yksi vai kaksivanteinen? vai jopa kolme? mitä merkitystä eroa niillä on?

tyhmä kyselee... :D

Lyhyesti: yYksivanteisessä on vain yksi poikittainen "tukirengas", kaksivanteisessa kaksi ja kolmevanteisessa kolme. Vanteet voivat olla hameen alaosassa tai sitten koko hameen pituudelta, röyhelöillä tai tyllillä tai ilman -malleja on monia. Vannehameen tehtävä on tukea helmaa ja "pöyhistää" pukua eli se valitaan mekon mallin ja halutun ilmeen mukaan. Kolmevanteinen ei esim. mahdu merenneitopuvun alle, vaan sopii leveähelmaiseen a-linjaan, prinsessa tai ball gown -tyyliin.

 

30-2-1.jpg H8-190.jpg

 

Erilaisia malleja voi katsoa vaikka tästä: http://vannehamekauppa.fi/  ja vinkkejä mallin valintaan (mekkokuvat+alushame): http://www.ateljeeaaria.fi/blogi/30-vanteilla-vai-ilman-miten-valita-haapukuun-sopiva-alushame 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään ollut ongelmia vannehameen epämukavan kankaan suhteen? Olen kokeillut hääpukuani vannehameen kanssa kotona ja tuntuu, että sen materiaali jotenkin tosi kovaa ja hankaa pakaroita ja selkää/vatsaa. En sitten tiedä, että tuleeko tämä olemaan ongelma itse hääpäivänä, koska nythän minulla on ollut puku niin vähän aikaa päällä ja olen varmaan miettinyt vähän liikaakin, että miltä se tuntuu. Olen miettinyt, että voisin hankkia jonkun ihan lyhyen ohuen alushameen, jota pitäisin vannehameen alla, mutta jotenkin en mielellään pitäisi vielä ylimääräistä hametta. 

 

Jos teillä on ollut vannehame päällä koko hääpäivän, niin onko se tuntunut epämukavalta ja hiertänyt ihoa?

Miten vannehame kannattaa pukea, saumat sisäänpäin vai ulospäin? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämmöseen asiaan osaisko kukaan kokoneempi antaa vinkkiä:

 

Ostin tänään satiinisen laskeutuvan A-mallisen mekon, joka näkyy tässä kuvassa https://www.dropbox.com/s/3as818ajgb28q0u/h%C3%A4%C3%A4puku%20ilman%20alus.JPG?dl=0 päälläni ilman alushametta. Helma kuitenkin ilman alushametta vähän roikkuu ja on turhan pitkäkin.

 

Myyjä oli itse sovittaessaan käyttänyt alla alushametta, jolloin helma laskeutuu tosi nätisti  ja sulavasti (kuva: https://www.dropbox.com/s/rg79a7x4zvc6m4s/h%C3%A4%C3%A4puku.JPG?dl=0). Tätä sovituksessa käytettyä alushametta hänellä ei ollut myynnissä, koska käyttikin toista pukua häissään lopulta.

 

Kävin sovittamassa puvun alle tällaista https://www.dropbox.com/s/3w4oan7rjzl97af/alushame%20tylli%203%20krs.JPG?dl=0 kolmikerroksista tyllialushametta. Tämä teki kuitenkin helmasta ihan liian leveän / pönöttävän ja tylli näkyi jotenkin rumasti rypyssä kankaan läpi.

 

Minkäköhänlainen alushame pitäisi tuonne oikeastaan laittaa, että olisi hillitty ja hallittava tuo helma? Tarvitseeko alushameeseen vannetta? Vai riittääkö vain tyllinen, mutta esimerkiksi vain 1 kerros? Ja minkä mittainen tuon lantiolla olevan "pelkän kankaan" pitäisi olla? Vai pitääkö sitä mennä vaan liikkeisiin sovittelemaan, että selviää..?

 

Harkitsin, että halvalla voisi ostaa netistä (esim. kohusivu JJ's Housessa alle kympillä muutama malli), mutta enpä tiedä raaskiiko sovittamatta lähteä sikaa säkissä tilaamaan. Ja tuosta lafkasta kun kaikilla ei ole ihan nappiin tilaaminen mennyt. Liekö posti+tullimaksut nousisivat itse tuotetta kalliimmaksi...

 

Toivottavasti nuo kuvat näkyvät teille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanoisin että käy testaamassa alle kevyellä tyllikerroksella pehmennettyä yksivanteista alushametta. Ei haittaa, vaikka olisi alushame merenneitomallinenkin, koska se vanne on joka tapauksessa siellä ihan alhaalla, merenneitomallisissa vaan yleensä on tylli, ja tavan yksivanteisissa ei. Jos puvussa on yhtään tylliä itsessään, niin yksivanteinenkin voi sopia, jos ei, vanne paistaa kankaan läpi ilman tylliä.

Kaupoissa yleensä pukujen alla pidetään tavan yksivanteista, eli jos tuo myyjän kuva on sovituksessa otettu, siellä on todennäköisesti sellainen.

 

Lähtökohtaisesti alushameissa mitä ylempänä tavara on, sitä muhkeampi lopputulos. Jos haluaa laskeutuvan, mutta helposti liikuttavan puvun, niin kohokkeet suhteellisen alas. Vanne on lähestulkoon aina helpompi kuin pelkkä tylli, etenkin jos tylliä on paljon. Nämä ovat toki makuasioita, mutta vanteen idea on pitää kankaat pois jalkojen välistä, kun taas tylli saattaa mennä sinne itse. Vanne voi liian kevyen puvun alta näkyä läpi, mutta toisaalta niin voi liika tyllikin, etenkin jos se on kovaa. Kokeilemalla löytyy paras, ja etenkin kun sinun pukusi näyttää itsessään melko kevyeltä. Sovittamassasi alushameessa kohokkeet alkaa liian ylhäältä, eli siksi sillä ei saanut toivomaasi efektiä aikaan. Kohokkeet olisi hyvä alkaa aikaisintaan polven kohdalta.

 

PS. En suosittele netistä niitä halpoja, koska niissä yleensä materiaalit on kovia. Jersey-vyötäröiset on päällä mukavimpia.

Muokattu: , käyttäjä: franny

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin vasta tämmösen hienon ketjun, luin läpi, ja innostuin tästä laahusalushameesta,jonka linkki oli postattu joskus vuonna kivikirves ja joka näyttäisi edelleen olevan myynnissä: http://www.haapuvut.fi/vannehame-laahuksellinen-p-60.html

 

Lähinnä toi vaikuttaisi tarpeisiini sopivalta, koska myös vannehame "laahaa", eli siinä on laahus. Niin suojeleeko vannehameen laahus varsinaisen puvun laahusta likaantumiselta? Onko kenelläkään käyttökokemuksia? Suhtaudun vähän neuroottisesti laahukseni laahaamiseen ulkosalla, kun täällä lukee käytetyissä puvuissa, että laahuksessa tahroja, jotka eivät lähteneet pesussa... Entä pystyykö joku linkkaamaan jotain "real brides" kuvaa tosta laahusalushameesta käytössä, jääkö helman takaosa tai laahus jotenkin oudon "törröttäväksi" tai korostaako se sitten liikaa perää? Kuvasta vähän vaikee päätellä, onko lopputulos ns. too much junk in the trunk...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä tuo näyttää vähän epäkäytännölliseltä. Jos alushameessa on laahus, se laahus pitäisi saada nostettua myös ylös, jotta voit esimerkiksi tanssia häissä. Vannetta kun taas ei ihan niin vaan nosteta :) Tietty voit ostaa kaksi alushametta, joista toisen vaihdat sitten kirkon jälkeen puvun alle, mutta silloinkin niiden pitäisi olla saman kokoisia. Mutta joka tapauksessa puvun laahuksen pitää olla pidempi kuin alushameen, jolloin se likaantuu joka tapauksessa. 

 

Jos et tervassa pyöri, niin ammattilainen saa kyllä puvun puhtaaksi. Olen nähnyt lähes mustia helmoja, mutta kyllä ne on puhtaaksi saatu. Osa vaati vähän useamman käsittelyn vain :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen nähnyt erään puvun alla tuollaisen alushameen. KUn sen kanssa käveli suoraan, kaikki oli ihan jees, mutta kun morsian kääntyi, ei siitä oikein tahtonut tulla mitään ja vannehame vääntyi niin, että lopulta kääntyi väärinpäin laahuksen kanssa. Lisäksi sitä ei tosiaan saa nostettua mitenkään, niinkuin Sussukin jo sanoi. Tämä morsian päätyi ihan tavalliseen alushameeseen, jolla laahus näytti ihan yhtä hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos susssu ja franny hyvin valaisevista vastauksistanne! Taidanpa suunnata minäkin katseeni näiden vinkkien jälkeen ihan tavalliseen alushameeseen (:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millanen alushame pitäs olla suht kapean A-linjaisen mekon alla? Kyllä se myyjä sanoi silloin että pärjää ilmankin tai sitten alushameen kanssa, mutta en muista enää millanen sen piti olla...  :blush: Ei kuitenkaan mikään merenneitomekko kyseessä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu puvusta, onko siellä vuorissa kiinni tylliä. Jos on, niin 1-vanteinen riittää hyvin, ympärysmittaa saisi olla max 190cm. Jos siellä ei ole tylliä, niin sitten kannattaa alushameeseen kiinnittää vähän, jos tuntuu että vanne kuultaa liikaa läpi. 

 

//Off-topic, Ihana kisu <3

Muokattu: , käyttäjä: franny

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Kapea, yksivanteinen esim. :)

franny kerkesinkin ensin :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tajunnut edes tarvitsevani alus/vannehametta ennen kuin myyjä kertoi. Puku näytti kauniilta päällä sellaisenaankin ja pysyi muodossaan mielestäni riittävän hyvin liikkuessakin. Kyseessä siis polvista levenevä merenneitopuku laahuksella. Vannehame on yksivanteinen ja todella pienellä vanneympäryksellä joten jalat osuvat siihen kävellessä ja askelta pitää lyhentää. Nyt vähän kaduttaa sen osto. Olisinkohan pärjännyt ilmankin? Mekon helmaan on ommeltu ns "lisäkaistaleita" jolloin helma laskostuu kauniisti. Materiaali on aika raskasta ja pysyy muodossaan todella hyvin jopa liikkuessa. Meneeköhän siihen hermo ja heitän mäkeen koko hameen kesken juhlinnan? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei! Kiitos avusta :) En tosiaan tiiä ees onko siellä vuoressa tylliä, voiko sitä siis olla kankaan alla...?  :blush:

 

Hih, Franny se on meidän kisu Pipsa :) Ihana on!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taikavompatti: Kurkkaa sinne helmojen alle ja jos siellä on sellaisia lyhyitä kerroksia niin hyvä! Pipsa muistuttaa vähän meidän kisua <3

 

Natte, kuulostaa oudolta että se osuu sua koko ajan. Onko vanne liian pitkä? Vanne tekee alla sen, että se pitää kaikki ne kangaskerrokset pois sun jaloista. Eli kohottavat kerrokset, jotka kyllä pitää puvun ulkopuolen hyvän näköisenä, saattavat sotkeutua jalkoihin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä kohtaa jalkaa vanteen tulisi suunnilleen olla? Nilkan korkeudella? Voin varmaan vaihtaa sen toiseen jos tuntuu ettei kävelystä tule mitään. Nythän se on edelleen siellä liikkeessä odottamassa kun pukukin tulee vasta 3-5kk päästä niin sovittiin että otan kaiken kerralla sitten mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei ihan nilkoilla, muttei niin alhaalla että se osuu kävellessä. Jos se nyt on nilkan korkeudella, niin pitää katsoa ettei se sitten näy puvun alta läpi. Miten leveä se vanne on? Mulla ei ole koskaan käytössä vanne osunut jalkoihin, ja ne on ollut pienimmillään ympärykseltään sen 190cm. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kertokaa mulle, sopiiko kuvan mukainen (tai hyvin vastaavanlainen kapea a-linja) alushame myös merenneitomalliseen pukuun? Mulle nimittäin myytiin vastaavanlainen Hääpuku Outletissa viime viikonloppuna merenneitoalushameena (pakkausta ei saanut aukaista ostamatta)... Ei mun mielestä ole merenneitomallia, mutta sopiiko kuitenkin? Puvun malli on White One Tigris eli ei aivan täysin merenneitomalli pyrstöllä. Harmittaa jos tuli hutiostos, ja vieläpä ammattilaisen opastamana. :(

Muokattu: , käyttäjä: Littis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Vähän OT, mutta itse törmäsin tähän samaan etsiessäni hääpukua eli pyysin merenneitomallisia, myyjä nyökytteli, että löytyy ja sitten kantoi kasan a-linjaisia koppiin.. Ihmettelin, miten ammattilainen (?) ei niitä erota.

Eikö sillä sitten ole palautusoikeutta? Voihan se jäädä vähän löysäksi reisien kohdalta mekon alle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No älä muuta sano, samaa mäkin ihmettelen. Ostin sen tosiaan hääpukujen outlet -tapahtumasta, jossa oli mitä ilmeisimmin monen liikkeen ja maahantuojan varastotavaraa. Eli en tiedä minne sen palauttaisin koska tapahtuma järjestettiin erillisissä tiloissa wanhalla ylioppilastalolla... Ääääh, kusetettu olo vaan tulee. :( Alushame tuntuu kyllä laadukkaalta ja ilman muuta käytän jos on hyvännäköinen puvun kanssa. Mutta pelkkään pahinta.

Missä ihmeessä Franny on kun pukuasiantuntijaa just nyt tarvittaisiin? :D

Muokattu: , käyttäjä: Littis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Franny on paikalla! 

 

Voit ihan huoletta laittaa tollaisen kapean a-linjaisen hameen sinne alle. Matskut on niin ohuita, että ne ei yleensä jää sinne pullottamaan, ja Tigriksen alta nyt eimuutenkaan näy mikään läpi, kun on niin tukeva. Toisella lailla rakennetuissa tietysti voi pullottaakin, jos a-linja on tosi leveä (esim vanteen ympärys 230) mutta se perus 190cm vanne menee melkein minkä tahansa puvun alle. 

Merenneitoalushameissa on tietty se etu, että se reisien kohdalla oleva kangas on usein aika liukasta, eli puku liukuu sitä pitkin tosi kivasti. Ja vannekin on usein vähän leveämpi. Mutta siis, mä olen aikoinaan myynyt asiakkaille Tigriksen alle sekä tavallista 1-vanteista että merenneitovannetta riippuen vähän siitä halusiko asiakas maksaa enemmän vai vähemmän. Merenneitovanne on nimittäin ollut joskus tuplasti kalliimpi. 

 

Mitä siihen outlettiin tulee, niin en usko että sua on kukaa siellä tarkoituksella kusettanut, koska se kyllä käy sinne alle. Voit toki vielä laittaa mulle kuvan siitä niin voin katsoa. Harmi etten osunut siihen paikan päälle silloin, olin siellä auttelemassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Franny, rauhoitti kummasti mielestä. Morsiamen ensimmäisen maailman ongelmia. :D Minäpä laitan kuvaa kunhan saan sen käsiini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, eli alushame olisi tällainen. Mitä luulet Franny (toki muutkin), sopiiko Tigriksen kanssa? Vannetta en viitsinyt vielä laittaa, sillä helpompi säilyttää kun on paketissa. Vanne mitä ilmeisimmin on leveimmillään 230cm (ainakin pussin päällä lukee 230, mitä sitten tarkoittaakaan), mutta on säädettävissä lyhyemmäksi. Toisessa kuvassa on vannehameen pakkaus, josko siitä mallista tms saa jotain irti. :D

 

Edit: löysin myös vannehameen valmistajan sivuilta, tarkempia tietoja löytyy siis täältä. Vanteen leveys onkin siis tuo 190cm.

 

Edit2: kuvat poistettu, niin ei tarvitse omaa peppua esitellä. :D

Muokattu: , käyttäjä: Littis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään