Scarlet Kiss

Itse askarreltu hääkimppu?

88 viestiä aiheessa

En löytänyt tästä aihetta, viisaammat valaiskoon/siirtäköön ketjun muille maille, jos näin on.

Elikkä, onko kukaan tehnyt omaa hääkimppua askartelemalla, esim. tyllistä, paperinarusta, tekokukista tms...? Olin ajatellut tällaista "ikikimppua" itselleni. Tylliä tai jonkinlaista harsokangasta olisi tarkoitus käyttää, vihreästä paperinarusta voisi tehdä muutamia roikkuvia oksia, vielä mietinnässä on mistä itse kimppu koostuisi, kenties rautalanka/helmiviritelmä.

Vinkkejä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tehnyt kimpun omatekoisista silkkikukista sekä paksusta paperinarusta tehdyistä isommista vihreistä lehdistä, lisänä ohuemmasta paperinarusta tehtynä roikkuvia lehtiä ja silkkimurattia, sekä koristeena rautalanka+helmiviritelmää. Tuli aivan kelpoinen ja itselle mieluinen (ja oikean värinen).  :-X (on pysynyt kunossa vaikka häitä on jouduttu siirtämäänkin...)

Viisi vuotta vanhassa Sinooperin Tehdään Häät -lehdessä oli tehty myös itse paperinaruruusuista kimppu, ihan käyttökelpoinen ajatus sekin.

Tästä aiheesta on tuolla Kukat-osioissa keskusteltu useammankin kerran, tässä yksi linkki, josta löytyy lisää vinkkejä ja linkkejä ohjeisiin:

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1174047587

Onnea kimppuaskarteluun  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksestasi! Mulla vielä vähän ajatuksen tasolla vasta tää kimppuhomma. Pitäisi ensin saada puku niin tietäisi oikeat värit...  :-/  Tylliä on jo hankittu, mutta loput tarvikkeet on vielä kaupassa...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion tehdä oman hääkimppuni, mutten varsinaisesti askarrella.. Sitaista vaan kieloista. Ja myös sulhasen rintakukkasen, mikäli onnistuu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-XMe päädyttiin kans ottamaan sellanen itse tehty ikikimppu jonka meille teki Thaimaalainen ystävä.Sellanen ohut rautalanka päällystettynä ohuella nailonsukkahousun tapasella kankaalla(tuotu Thaimaasta) ja siitä koottiin erillisistä terälehdistä yksittäisiä ruusuja ja lehdet samalla systeemillä.Ranne -ja rintakukat sekä heittokimppu meillä myös samalla systeemillä tehty.Rautalanka kullanväristä ja kangas luonnonvaaleeta meidän teemaan istuen.Niistä tuli mielettömän upeita(ainakin meidän mielestä) ja varmasti säilyviä.Jos vaan osaisin laittaisin tänne kuvankin mutta eipä ole tullut opetelluksi.Onnistuneita häitä kaikille tuleville hääpareille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain pari viikkoa sitten idean VIRKATA ruusuja hääkimpukseni, koska käsityöt on kuin huumetta mulle ja aidot kukat tuntuu turhalta kerskakulutukselta eikä ollenkaan "omalta". Muutaman ruusun olen jo kokeeksi virkannut, mutta toistaiseksi en ole kertonut muille kuin sulhaselle. Virkkaaminen saattaa asiaan tutustumattomasta kuulostaa sanana niin kummalliselta touhulta, että en taida suunnitelmastani suuremmin huudella vaan yllätän porukan sitten häiden alla. Vieheetkin ajattelin virkata.

Hyvä puoli tässä kimpussa on myös se, että tulee lähes ilmaiseksi, koska vanhoja asiaan sopivia lankoja löytyy mielin määrin. Vihreät lehdet pitää kyllä ostaa sitten ruusujen ympärille.

Kuulostaako teistä ihan tuhoon tuomitulta idealta? Mitä itse ajattelisitte morsiamesta, jolla on virkattu kimppu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulostaako teistä ihan tuhoon tuomitulta idealta? Mitä itse ajattelisitte morsiamesta, jolla on virkattu kimppu?

Kuulostaa tosi hienolta!! :D Itsekin jossain määrin käsityöihmisenä arvostan suuresti kaikkea itse tehtyä, ja mikäs sen parempaa kuin jos virkaten saat tehtyä omannäköisesi kimpun! Mahtaisitko voida vinkata mistä löytyisi ohjeita tuollaisten kukkien virkkaamiseen, vai teetkö ihan omasta päästäsi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kohtasin sulhasen ja äitini taholta niin voimakasta vastarintaa, että tällä hetkellä on suunnitelmissa virkata ainoastaan heittokimppu. Ajattelin, että sillä tavalla saa sen nappaava naikkonen pysyvän ja kauniin muiston häistämme.

Ruusuja oon nyt virkannut 5 kpl tällä netistä löytyneellä ohjeella:

http://megan.kiwi.gen.nz/StripMethodRose/

Kukkasten virkkaamiseksi on tosi usein ohjeita käsityölehdissä, mutta toi netistä löytynyt ohje on mun mielestä parempi.. tulee aidomman näkösiä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äiti virkkas meille peinet ruusut jotka liimasin hääkarkki rasioiden kansiin. Ne ei ihan tullaiselta ruusulta näyttäneet mutta hienoja niistä tuli kuitenkin. Liimasin lisäksi helmen joka ruusun keskelle, ah, kuinka upeita niistä tuli!  :D  :-X  :-X  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kaipailisin ihan rehellistä ja puolueetonta mielipidettä. Voinko käyttää tällaista kimppua? Tehty hopealangasta jossa valkoisia ja sinisiä helmiä.

img529102.jpgimg529117.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

missy87, ihana idea! :o Minä tosin ehkä taittaisin kahtia tuon langan tai lisäisin toisen, että olisi hieman paksumpi. Oletko itse tehnyt tuon "kimppusi"?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos  :) Ostin tiimarista tuollaista metallilankaa jossa oli valmiina nuo helmet. Tein paksummasta alumiinilangasta kädensijan ja sitten kehikon jonka ympärille pujottelin helmilangan. Ajattelin että laittaisin sitten helmikorvikset (ehkä kaulakorunkin) ja helmiä kampaukseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin muutenkin ajatellut tämän tyyppistä kimppua mutta kun en kuitenkaan ole mikään kukkaihminen. img529573.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missy87, tosi herkän ja kauniin näköinen! Kahvan kohta voisi olla hieman runsaampi. Hieno idea  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon kaikille vinkeistä  :-X Lopullisen tuotoksen näette sitten joulukuussa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kohtasin sulhasen ja äitini taholta niin voimakasta vastarintaa, että tällä hetkellä on suunnitelmissa virkata ainoastaan heittokimppu. Ajattelin, että sillä tavalla saa sen nappaava naikkonen pysyvän ja kauniin muiston häistämme.

Ruusuja oon nyt virkannut 5 kpl tällä netistä löytyneellä ohjeella:

http://megan.kiwi.gen.nz/StripMethodRose/

Kukkasten virkkaamiseksi on tosi usein ohjeita käsityölehdissä, mutta toi netistä löytynyt ohje on mun mielestä parempi.. tulee aidomman näkösiä.  :)

:o Siis mitä ihmettä? Miksi vastarintaa? Mun mielestä toi oli ihana ja persoonallinen idea. Ja jos kerta kukkakimppu ei oo yhtään sua itseä niin miksi ihmeessä sun pitäs sellanen ottaa. Nyt luut kurkkuun niille, jotka yrittää sun luovuutta rajottaa!  >:(

Ja tuo helmikimppu ton tosi kiva kanssa  :) Yksilölliset ratkaisut kunniaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi ihana idea missy87.  :-X  Mutta olen samaa mieltä että tuo kädensija voisi olla hiemon isompi. Näyttää jotenkin hassulta kun se on niin pieni käteen verrattuna, ainakin kuvista päätellen. Mutta jos se sinusta tuntuu hyvältä niin käy se noinkin. ::)  Ihana idea varsinkin talvihäihin! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myös alkanut kallistumaan itsetehdyn hääkimpun kannalle, ihan jo kukkien hinnan ja säilyvyyden vuoksi. Tuolla toisessa osiossa oli ohje, kuinka tehdään ruusuja suodatinpussista, uskokaa tai älkää! Ja ne olivat todella upeita! Ja ne voi maalata joko vesivärillä tai spraylla juuri oikean värisiksi!

Löytyy täältä foorumista: teemat ja somistus -> hevihäät. Siellä on myös kuvia niistä ruusuista, ja ohjeeseen linkki. Tulostin ohjeen ja nyt sormet ihan syyhyää pää'stä ostamaan suodatinpusseja ja kokeilemaan!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

WOU!  :o Ihana ja persoonallinen tuo helmikimppu.. Itsekkin ajattelin tehdä kimpun itse, mutta kylläkin luonnonkukista.. ei vaan oo aavistustakaan mitä kukkia vois löytää kesäkuun puolivälissä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen pohtinut josko vois tehä huovutetuista (siis villasta) kukista kimpun.... Novitan talvi 2008 -lehdessä ainakin oli musta jonkinlaisia ohjeita (saatto olla syksykin...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea Astrid !

Ajattelin itsekin kokeilla kyseisiä virkata..mutta mutta... josko voisin hiukan neuvoa kysellä ;).

Mitä mahdetaan ohjeessa tarkoittaa Spacella ? Hypätäänkö tällöin ketjusilmukoilla alemman kerroksen aukon yli ?

Sekavaa, mutta josko jotenkin saat tuon kakkoskerroksen alun selvitettyä, niin olisin todella kiitollinen :-X

EDIT: Laittelen tähän itse vastauksen, kun sen netistä löysin (ja jos joku muu sitä itseni lisäksi sattuu tarvitsemaan) ;).

Virkkauskaavoissa Spacella tarkoitetaan, että mainitut silmukat tehdään esim alla olevaan ketjusilmukoista koostuvaan reikään tms. Eli tällöin silmukoita ei tehdä mihinkään tiettyyn silmukkaan. Että näin :)

Muokattu: , käyttäjä: Roachimaloinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisikohan mahdotonta saada huovuttamalla nättejä kukkia? Itsekin talvimaikku niin hääkimppu askarruttaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut kimppuni väsätä kranssityylisesti, mutta pisaran malliin varmaankin pajun oksista ja siihen liittää sitten keskelle ehkä heinää, kanervaa, jotain helmiä yms. Vielä ollaan hahmotteluvaiheessa. Keväällä sitten pääsee kunnolla kokeilemaan, kunhan vähän lumet sulaa. Häät ovat siis syksyllä.

Todennäköisesti siis kimppuni loppujen lopuksi tulee kukkakaupasta :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huovutettu kimppu olisikin loistava idea! Meille kun tulee muutenkin suhteellisen paljon villaa ja pellavaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa arvon leidit, nyt tartteis teittin apui :girl_sigh:

Eli tässä alkaa olemaan vieheen ja rannevieheen mallia. Tarkoitus on toteuttaa niin varsinainen hääkimppu kuin heittokimppukin samoja linjoja noudatellen.

Mulla ittelläin alkaa näkö sumentuun noita ruusuja virkatessa niin aattelin tänne tulla kyselemään miltä vaikuttaa ja olisiko muita ideoita.

Pääsääntöisesti häiden somistus noudattelee linjaa "yksinkertainen on kaunista", pöytäsomistuksista löytyy rautalankaa ja silkkinauhaa (joita sitten toisaalta olis näihinkin kiva yhdistää.

Olin mielessäni miettinyt, että ei ihan kauheesti kehtaa sotkea näihin uusia juttuja. Mutta jos on ideoita niin kertoilkaa :girl_smile: .

IMG_0221.jpg

IMG_0226.jpg

IMG_0233.jpg

Niin ja toki saa myös kertoa, että jos näyttää ihan pöllöltä :)

Muokattu: , käyttäjä: Roachimaloinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään