studebaker

Mitä liimaa kutsuihin ym. askarteluihin?

58 viestiä aiheessa

Mitä liimaa käytätte kortteihin ja muihin hääaskarteluihin?

Meille on tulossa kaikkiin tykötarpeisiin kartongin päälle pala toista kartonkia ja sen päälle vielä paperia. Lisäksi kutsuihin tulee sisälle vielä sisälehti. Riittääkö ihan tavallinen paperiliimapuikko vai onko olemassa jotain parempaa? En haluaisi, että koko "tekele" menee liiasta liimasta tms. ihan ryppyyn.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän tuo paperiliimapuikolla mene. ainakin mulla meni ihan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensä perinteinen paperiliimapuikko riittää. Nestemäisemmäisimmillä liimoilla on yleensä taipumus vetää ainakin ohuemmat paperit ruttuun. Itse olen joissain jutuissa käyttänyt myös kuumaliimaa, kun tavallinen paperiliima ei ole tahtonut pitää, mutta se on jo toinen tarina...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsut liimattiin vahapohjaisella paperiliimalla (puikossa).

Vahapohjaisissa liimoissa, näyttää olevan se etu että paperin pystyy pieleen menneen liimaamisen jälkeen heti irroittamaan ja liimaamaan uudellen. Ainakin tuo JP Stick (valmistuttaja JP Office) merkkinen liima oli tuollaista. Jälki oli siistiä ja kiinnitti hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletko kokeillut sprayliimaa? Hieman kalliimpaa, mutta toimii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse käytin liiman sijaan kaksipuolista teippiä ja todella siistiä jälkeä tuli! Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksipuoleisen liima-teippi-nauhan löytymisen jälkeen en ole muuta käyttänytkään. Todella kestävää, tarttuu kaikkeen, ei kuprista paperia ja ohuemmassakaan materiaalissa ei näy läpi. Askarteluliikkeet myyvät kiepillä olevaa liimanauhaa alle 2e hintaan ja sitä riittää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa todella kaikkien kokeilla kaksipuoleista teippiä! Tulee todella siistiä jälkeä, eikä tarvitse pelätä liimatahroja. Omissa askarteluissani kiinnitän teipillä kaiken, niin pahvit, paperit kuin nauhatkin! 50 metriä teippiä taisi maksaa huimat 1,90 eur, kun viikolla sitä ostin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

suosittelen myös minä tuota kaksipuoleista teippiä. sitä on muuten saatavilla eri levyisinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen käyttänyt askarteluihin Sinellin kaksipuoleista ns. voimateippiä, jota myydään ainakin kahdella eri leveydellä. Ei ryppää papereita eikä tarvitse sotkea sormiaan liimaan  :)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuten yllä: tämä on ihan MUST!!

Mulla oli myös pirkan sormiliimapuikko (vai mikä se oikein on...) Silläkin pysyi oikein hyvin!

Teippiä saa askartelukaupoista ja tiimarista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

suosittelen kumiliimaa, jota saa kirjakaupasta, rubbercement tms. oli sen nimi. Paperi opetettiin liimaamaan koulussa (taideala) joskus sellaisella. tuli todella kaunista jälkeä eikä haihdu iän myötä niin kuin paperiliima.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oh, loistavat vinkit sekä 2puoleinen teippi että kumiliima! Mä tosiaan tajunnu mitään lukea ja pekkaperuspaperiliimalla liimailin kutsut kasaan. Ja nyt on jo kaikki irtaallaan, vaikkei ole vielä lähetetty edes  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä. Liimailin liimapuikolla omat kutsuni ja muut, vielä ovat ihan kasassa ja siistit. Täytynee kokeilla tuota teippihommaa kutsun sisälehden liimaamiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiimarista ostin jonkun halvan liimapuikon ja sain todeta ettei se kyllä liimaa mitään ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei nyt kyllä liity liimoihin, mutta itse en liimaa sisälehteäkutsuun vaan laitan sen vaan narulla kiinni, eli rusetti on kaunistamassa kortin kantta.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Porilaisen askarteluliikkeen myyjätär pelasti meidän kutsut! Eli esitteli mulle sellaisen kiinnisilitettävän liima"kankaan" joka on täysin näkymätön. Kutsuissa ei ole rypyn ryppyä ja paperit pysyvät toisissaan kiinni kuin unelma!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teen kortteja harrastuksekseni oikein enemmänkin. En varmaan edes omista paperiliimaa. Liimaan ihan kaiken kaksipuoleisella teipillä. Tuo Kadelin kaksipuoleinen leveä teippi on tosi hyvää. Oma suosikkini on muutaman millin levyinen kaksi puoleinen teippi, koska sitä ei rarvitse leikata poikki. Sen voi vain repäistä. Kaikki kunnia hänelle, joka on keksinyt kaksipuoleisen teipin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin liimailimme aluksi tiimari-liimalla ja jo ennen kutsujen lähettämistä jouduimme paikkailemaan liimauksia kaksipuolisella teipillä sekä ääriviivatarroilla. Muut askartelut teemme siis kaksipuolisella teipillä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sama onglema, Tiimari-liimalla liimatutu kutsut hajosivat kuulemma käsiin!

Harmittaa! En tullut ajatelleeksi asiaa, olisi kannattanut ostaa laatuliimaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiinnitin sisäsivun korttipohjiin ohuella ja kapealla kaksipuoleisella teipillä. Aluksi työ oli hieman hidasta, mutta kun teippiä oppi käsittelemään kynsien kärjillä, loppu meni todella sujuvasti eikä minkäänlaisia liimatuhruja tai -kupruja tullut. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minäpä kans ylistän tota kakspuoliteippiä. Ihan kuningaskeksintö! :D

Itse en sitä ois osannu aatellakaan mutta onnenksi älysin kysyä askartelutarvikeliikkeestä vinkkiä hyvään liimaan ja siinä sit tuli puheeks nämä teipit. Onneksi. Suosittelen siis kaikille lämpimästi! :) Pääsee puolet helpommalla vaikka aluksi tuntuukin ettei onnistu saada hommaa alulle. Harjoitus tekee mestarin! [smiley=thumbsup.gif]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samoin minä liputan kaksipuolisen teipin puolesta. Mielestäni se on kätevä käyttää ja mikä tärkeintä se ei tee "kuhmuraiseksi" ohuttakaan paperia, kuten mm. Tiimarin paperiliima tekee... Kutsuja en askarrellut, mutta pöytäkartat ym kaikki sellaiset askartelut tein kaksipuoleisella teipillä ja kätevää oli!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku käyttänyt tuota kaksipuoliteippiä valokuvan liimaamiseen? Tarkoituksena olisi siis kiitoskortteihin sitten kuvat saada kiinni, tuo varmaan toimisi tarkoitukseen? Kiitos hyvästä vinkistä, eipä oo kaksipuoliteippi tullut mieleen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytettiin kutsujen tekstien "liimaamiseen" kaksi puolista teippiä..toimi erittäin hyvin...ei suttaaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään