103 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään jotakin, esim runoa jonaka voisi laittaa korin viereen. Kuulostaa vaisulta : saa lainata...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä laitan tähän nyt meen hääkorien sisällöt, on siis yks naisten vessa, yks miesten vessa ja sitte sekavessa, nää kaikki tulee jaoteltuna, joka koriin ei tuu samoja..

-2 pkt sukkahousuja

-Laastareita

-Rakkolaastareita

-Savetteja

-Siteitä

-Tamponeja

-Pikkuhousunsuojia

-Kortonkeja

-Pikkupulloja salmaria, Dooleysiä ja Baileysiä

-Kumihanskat :D (vitsinä)

-Stag9000-hirvensarviuutetta miehille :D

-Väritöntä kynsilakkaa

-Pinnejä

-Minipullo hiuslakkaa

-Suolapurkki

-Purkkaa

-Kurkkupastilleja

-Buranaa

-Pumpulia ja puhdistusainetta

-Viivi&Wagner-lehtiä

-Cosmopolitan, Kauneus&Terveys, Mikrobitti-lehdet

-Suihkutettava dödö

-Huulipuna

En ehkä muistanut kaikkea, mutta noi nyt ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistakaa RENNIE tai joku muu närästyslääke!

Meidän wc-koreista meni miesten puolelta kaikki Renniet ja naisilta kaikki laastarit. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, enpä ole törmännyt häissä tämmösiin wc koreihin, mutta todellakin kuulostaa erittäin kivalta! :D

Laastaria varmaan kuluu rakkoihin, eli ehkä kannattaa varata myös rakkolaastaria.

Huulipunaa mä en laittas.. Ei ole kivaa käyttää toisen huulipunaa, jos sattuu vaikka herpes leviämään.

Mun mielestä ehdottomia ovat (jos siis kori tulee)

-Laastarit (myös rakko-sellaiset)

-tops-puikot

-kuukautissuojat

-närästyslääke

-päänsärkylääke

Noilla pääsee jo pitkälle, muut ovat vain plusaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu eiköhän se jokaisen oma asia ole, mitä lääkkeitä popsii ja jos vain tietynlainen kelpaa itselle, varmaan tajuaa sitä myös ottaa itseään varten mukaan. ;) Ajattelin hommata paketillisen buranaa kaasoille, koska sitä popsin omaankin päänsärkyyni. En voi kuvitella, että yksi särkylääke aikuiselle ihmiselle kovin vaarallinen voi olla, vaikka kuinka olisi alkoholia veressä. Jos maksan puolesta kovasti pelkää, lienee parempi jättää se alkoholikin väliin... :girl_haha:

Edit. Hups, olinkin vasta kakkossivulla menossa (enkä huomannut kolmosta) ja vastaukseni oli ajateltu Saimin perään... ;)

Muokattu: , käyttäjä: Lasienkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällähän oli mielenkiintoista keskustelua wc-korien lomassa. Meidän wc-koreihin tulee aika lailla samat tarvikkeet kuin mitä aiemmin on esitetty. Tärkeimpänä siteet yms, laastarit ja kampauksenkorjausvälineet. Itse olen kyllä sen kannalla, etten laittaisi mitään lääkkeitä lasten ulottuville, koska serkkuni on lapsena vetänyt paketillisen "pastilleja" auton hanskalokerosta ja joutunut sairaalaan. Laitan lääkkeet joko jonnekin ylennöksille tai jollekkin vastuuhenkilölle. Jos oikeasti lääkettä tarvitsee, niin luulis ettei olisi liian iso vaiva käydä nykäisemässä jotakuta hihasta.

Itse olisin myös sitä mieltä, että parasetamolia ei kannattaisi ottaa jos on nautiskellut alkoholia. Varsinkaan, jos on ollut vaikka kipeänä ja ottanut useampana päivänä peräkkäin paraa (silloin en kyllä joisi alkoholia ollenkaan), koska para kertyy elimistöön. Niillähän on sama metaboliareitti ja rakkaan proffani mukaan "parasetamoli repii ne proteiinit vaikka sitten maksakudoksesta, jossei niitä muutoin ole saatavilla." Siinä on henkinen mielikuva, josta ei hevillä toivu... Noissa jonkun tarjoamissa linkeissä oli hyvää faktaa, mutta keskittyivät kroonisten alkoholinkäyttäjien "treenattuihin" maksoihin, entä kun puhutaan ihmisestä, joka juo harvoin? Maksansa saa huonolla tuurilla poksautettua jo "terveellisillä" ravintolisillä, joten miksi ottaa riskiä kun on viitteitä vakavista haittavaikutuksista.

Ibuprofeenissa puhutaan aina niistä vatsaongelmista, mutta niitä ilmenee yleensä vasta kun käyttää paljon ibuja pitemmän aikaa. Ibu on vatsalle huono koska se estää vatsakalvoa suojaavia prostaglandiineja (jotka samalla on kipua välittäviä proteiineja), joten siitä tulee haittavaikutuksia vaan jos käyttää pidemmän aikaa tai on ennestään vatsahaava tms erittäin herkkä vatsa. Tässä siis toksikologin mielipide. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella kiitollinen olin wc-korin hiuslakasta ja pinneistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mielipiteitä kaivataan, laittaisko wc koriin siteitä vai tamponeja ja minkä kokoisia(imukyvyn "koko")/mallisia?

ite en vaan ole ikinä oppinu siteiden kanssa olemaan normaaalisti, tuntuu et valuvat joka puolelta yli ja eivät pysy paikoillaan ja olo on kun jos olis vaippa housuissa, sit tuntuu et se ankkakävely näkyy kilometrinpäähän, siks laittaisin mielummin vaan tamponeja et tulis itte käytettyy sit yli jäämät pois...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miesten vessasta (lattialta) löytyi korin tilalta perinteinen nokian kumisaapas, johon oli laitettu litran (vai oliko 0,75l) viinapullo "äijien" ryyppyä varten. :girl_smile:

Muistattehan tällaistenkin kanssa sitten huomioida lapset ja teinit. (Hih, musta on kyllä tulossa täti-ihminen ;D )

Lisää hääkorirunoja kaipailisin minäkin, jotain lyhyttä ja ytimekästä josta tajuaa idean :)

Murkeli, voisin suositella alwaysin vaaleanvihreitä siteitä, ne on mielestäni sellaisia perussiteitä jotka käynevät kaikille. Tai sitten jotain siivellisiä - sellaisen tarpeessa oleva joka ei ole hoksannut ottaa omia mukaan on varmasti kiitollinen oli siellä mitä vain, viis pienestä ankkaolosta :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän kyllä, että WC-korin sisällöstä halutaan mahdollisimman käytännöllinen, mutta mun mielestä sillä nyt ei ole niin suurta merkitystä minkä merkkisiä tai minkä mallisia siteitä tai tamponeita korissa on. Periaatteessahan siinä on kyse sellaisista perushygieniatarvikkeista, jotka jokaisella naisella yleensä on mukanaan ja nämä on tarkoitettu vain ensiavuksi JOS nyt jostain kumman syystä jollain sattuu kuukautiset niin omituiseen aikaan ettei ole osannut siihen varautua. Sama juttu vähän kaiken sisällön kanssa: sisältö on mun mielestä tarkoitettu ensiavuksi odottamattomiin tilanteisiin ja jos siinä nyt sitten on ongelmana, että siteet ovat väärän merkkisiä tai dödö väärän hajuista niin hohhoijaa...

Meillä ainakin oli särkylääkkeenä Ibumaxia korissa eikä sitä sen kummemmin pohdittu, mun mielestä aikuiset ihmiset itse tietää mitä lääkkeitä voivat käyttää. Aivan pienimmät lapset (ne, jotka mahdollisesti saattaisivat lääkkeitä karkkeina napsia) tuskin käyvät vielä ihan yksin vessassakaan tai ylipäätään liikkuvat ympäriinsä ilman aikuisen valvontaa, joten aika minimaalinen riski mun mielestä tuossa asiassa on.

Sen sijaan esimerkiksi huulipunaa en tosiaan koriaan olisi laittanut, se on sentään vähän epähygieenistä käyttää samaa huulipunaa ties kenen kanssa.

Edit. Ja vielä, korin voi sijoittaa sen verran ylös pöydälle tai hyllylle, että ne kaikkein pienimmät juhlijat eivät siihen edes yletä.

Muokattu: , käyttäjä: Minimorsio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minä en ole kyllä paljoa häissä ollut elämäni aikana, mutta yksissäkään en ole törmännyt mihinkään hääkoreihin. En tarkoita, etteikö tuo olisi loistava idea. En vain ollut aiemmin kuullut sellaisista. Nuo terveyssiteet ja hiustenlaittotarpeet kyllä ovat ihan hyvä juttu. Joku kirjoitti laittavansa luettavaakin, mutta epäilen, ettei kukaan vessakäynneilä ehdi pahemmin lehtiin syventyä, kun vessoissa tuppaa olemaan muutenkin aina niin paljon ruuhkaa.

Mutta pieniä juhlavieraita ajatellen lisäisin sinne koriin muutaman vaipan ja pyllynsiivousliinoja. Tai ehkä sitten sille asialle jo pitää laittaa ihan oma vasunsa. Ja isommille lapsille parikin pottaa vessaa kohti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mielipiteitä kaivataan, laittaisko wc koriin siteitä vai tamponeja ja minkä kokoisia(imukyvyn "koko")/mallisia?

ite en vaan ole ikinä oppinu siteiden kanssa olemaan normaaalisti, tuntuu et valuvat joka puolelta yli ja eivät pysy paikoillaan ja olo on kun jos olis vaippa housuissa, sit tuntuu et se ankkakävely näkyy kilometrinpäähän, siks laittaisin mielummin vaan tamponeja et tulis itte käytettyy sit yli jäämät pois...

Hih, ankkakävely. :girl_haha:

Mä ainakin ajattelin ostaa vessakoriin jotain perussiteitä (keskiverto imukyky ja pienet siivekkeet) - kuten Libressen vaaleanpunainen paketti. Niillä varmasti pärjää, jos sattuu kuukautiset yllättämään. Mutta ei sillä varmasti tosiaan merkitystä niin oo, että millaisia siteitä siellä olis, kunhan jotain ensiapua löytyy. Ainakin mulle olis ihan sama. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on ostettu jo WC:tä varten kolmea erilaista vessapaperia, on tikkuhääpari, sydämiä ja sudokua. Juhlissa on tarjolla lihaa monessa muodossa eli ainakin hammaslankaa ja -tikkuja täytyy olla. Samaan koriin varmasti mahtuu noita rakkolaastareita, hiuslakkaa, puuteripaperia, närästys ja kipulääkkeitä. Meille ei toivottavasti tule juhliin lapsia, niin ei tarvitse vahdata lääkkeiden tai alkon perään.

Vielä vähän OT noista kipulääkkeistä. Alkoholi poistuu normaalisti alkoholidehydrogenaasin kautta. Vain alkoholin suurkuluttajilla kyseinen entsyymi on niin vähissä, että suurempiosa eliminaatiosta siirtyy CYP2E1 entsyymin reittiin. Tämä CYP hajottaa myös parasetamolia. Eli normaali alkon kuluttajalla ei ole humalassa vaaraa normaalista parasetamoli annoksesta. Toisaalta alkoa runsaasti käyttävillä on yleensä mahan limakalvo huonommassa kunnossa ja ibuprofeiini taas voi sellaisilla henkilöillä aiheuttaa helpommin vatsan verenvuotoa. Yhteenvetona jos ei ole alkoholisti niin voi vapaasti valita mitä kipulääkettä haluaa, jos ei ole muita esteitä. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan, että WC-kori idea on hyvä ja käyttökelpoinen, jos vain sen sisällön suunnittelee järkevästi ja juhliin sopivaksi! Ja ylijäämät jäävät sitten parille tms. itselleen :) Itse eräissä häissä olin iloisesti yllättynyt naistenhuoneessa kauniisti laitetusta korista, vaikka en sen sisältöä tainnut tarvitakaan.

Mutta tuosta lääkityksestä sen verran, että en missään nimessä laittaisi niitä valvomattomaan tilaan julkisessa juhlassa kuten häissä. Eiköhän yleensä, jos henkilö tuntee itsensä ja tietää, että on taipuvainen ihan vaikka melusta johtuvaan päänsärkyyn, migreeniin, tai on just menkkakivut tms. niin kantele itse omat särkylääkkeensäkin vaikka kuinka pieni käsilaukku olisi. Eikä WC-kori nyt ole niin yleinen juttu, että tällainen henkilö jättäisi lääkkeensä kotiin siinä mielessä, että "hei, morsiuspari ja porukka on varmaan ajatelleet just tätäkin meitä varten". Siksi parempi vaihtoehto mielestäni, että lääkkeet ovat jonkun vastuullisen henkilön takana. Muutoin paikanpäälle voi tuoda vaikka auton EA-pakkauksen, never know, jos joku tarvitsee vaikka sidetarpeita. Itse ostin vastikään moisen SPR:lta, ja vaikka hinta silloin opiskelijaa kirpaisi, on se kuitenkin halpa meno silloin, jos vahinko käy.

Ja OT seuraavaa: parasetamolista nyt saa muutenkin kuulla jatkuvasti ikävää. Mm. ohessa Svenska Dagbladetin juttu 30.12.2010, jossa tutkija toteaa, että mikäli parasetamoli kehitettäisiin nyt, eikä kuten 50 vuotta sitten korvaamaan jotain vielä pahempaa, sitä tuskin edes hyväksyttäisiin. Jutussa 3 toimittajaa oli kokeillut suurinta vuorokausiannosta viikon ajan, ja yhdellä oli kohonneet maksa-arvot (kuten muuallakin todettu, että 1/3:lla nämä kohoavat). Juttu on osa SvD:n lääketeollisuutta käsittelevää sarjaa:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/paracetamol-hade-inte-godkants-i-dag_5836609.svd

Ugh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyviä nää vessakori-ideat. Olen huomannut monissa juhlissa että juuri jokin pikkujuttu puuttuu ja sitä on taas kovin kiusallista lähteä metsästämään ympäri juhlapaikkaa. Tietenkään kovin kummoisia korin sisältöjä en ole ajatellut omiin häihini tupata. Perustarvikkeet kuten deodorantti, hiuslakka, pinnit, ponnarit ja kampa, väritöntä kynsilakkaa sukkiksille, käsirasvaa, purkkaa jne. pikkutarpeita. Näin häitä suunitellessa iskee hirvittävä askarteluhulluus ja sain huimat visiot jopa wc-korista, kohta alan pelottaa itseänikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyviä nää vessakori-ideat. Olen huomannut monissa juhlissa että juuri jokin pikkujuttu puuttuu ja sitä on taas kovin kiusallista lähteä metsästämään ympäri juhlapaikkaa. Tietenkään kovin kummoisia korin sisältöjä en ole ajatellut omiin häihini tupata. Perustarvikkeet kuten deodorantti, hiuslakka, pinnit, ponnarit ja kampa, väritöntä kynsilakkaa sukkiksille, käsirasvaa, purkkaa jne. pikkutarpeita. Näin häitä suunitellessa iskee hirvittävä askarteluhulluus ja sain huimat visiot jopa wc-korista, kohta alan pelottaa itseänikin!

Tämä on niin totta, että usein juhlissa kuuluu kiusallista supinaa, että onko kellään tampooneja tms.

Tätä kori ideaa en itse edes ajatellut, mutta aivan loisto idea varsinkin kun juhlapaikan vessat on hiukan.. eh.. tylsät.

Saa jotain jujua ja koristelua sinnekin samalla! Ja saattaa pelastaa monen illan!

Ei sinne varmaan tosiaan kannata kaiken maailman tavaroita laittaa, koska jos oikein innostuu täyttämään korin kaikella tilpehöörillä, saattaa idea mennä ja vieraiden aika koria tutkiessa.. Eikä tähän rahaa paljoa mene, ja ne tavarat mitkä jäljelle jäävät, saavat varmasti käyttöä myöhemmin.

Nämä tod. näk. päätyy omaan koriin, miehille luonnollisesti ilman kuukautisjuttuja ;).

-tamponeja /siteitä

-vaippoja (häissä lapsi vieraita..)

-hiuslakka

-suihkutettava dödö

-harja/kampa

-parsinneula ja musta sekä valkoinen lanka

-hakaneuloja

-laastaria

-kynsisakset ja kynsiviila

-sekä runollinen teksti et särkylääkeitä löytyy kaasoilta

Sitten viereen esim. kehyksiin runollisesti teksti et mitä kaikkea korissa on.

Esim. hiuslakka on varmaan kovassa käytössä, kuten uskon että ainakin parsinneuloilla ja langalla on tarvetta.

Pääsisi vain jo askartelemaan! :rolleyes:

Eli kiitos vain vinkistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kolmeen vessaan tällaisia tarvikkeita.

Naisten vessaan:

sukkahousut

laastaria

rakkolaastareita

savetteja

kynsiviiloja

topseja

tampooneja

siteitä

hiuslakka

dödö

mynthoneita

purkkaa

hiuspinnejä

pinsetit

käsipeili

vanulappuja

käsirasva

väritön kynsilakka

(ompelutarpeet, hammastikut, hammaslangan ja nenäliinat ajattelin vielä lisätä)

Miesten vessaan:

dödö

laastaria

savetteja

topseja

mynthoneita

purkkaa

rakkolaastareita

kondomipaketti

käsirasva

(ompelutarpeet/hakaneulat, nenäliinat, hammastikut, hammaslangan ja hiusvahan tms. ajattelin vielä hankkia)

Inva-/vauvanhoitovessa:

vaipanvaihtoalustoja

pyllyrasvaa

pyllypyyhkeitä

topseja

dödö

hiuslakka

sukkahousut

siteitä

tampooneja

tenoja

mynthoneita

purkkaa

hiuspinnejä

vanulappuja

savetteja

käsirasva

(vaippoja, nenäliinoja, hammastikkuja, hammaslankaa ajattelin vielä lisätä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän piti laittaa kumpaankin vessaan korit. Naisten vessaan olisi tullut; pieniä viinapulloja, voque-tupakkaa, hiuslakkaa, rakkolaastareita, käsirasvaa, kortsuja. Ja miehille sitäkin enemmän viinaa, hiusvahaa, kurkkupastilleja.

Nyt huomattiin, ettei vessoissa ole tarpeeksi tilaa koreille :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nää wc-korit on loistava idea,aion kyllä omissa häissä toteuttaa! ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni häissä pari kesää sitten oli naisten wc-korissa fazerin sinisiä- ja minttusuklaapatukoita, muutama sukkahousupaketti ja suolapurkki punaviinitahrojen varalle. Miesten vessasta (lattialta) löytyi korin tilalta perinteinen nokian kumisaapas, johon oli laitettu litran (vai oliko 0,75l) viinapullo "äijien" ryyppyä varten. :girl_smile: Musta tämä oli loistava ja erittäin toimiva idea! Kaikille näille tuli illan aikana käyttöä, etenkin suolapurkki oli monen hamekansalaisen pelastus! :girl_wink:

Kiva idea! Tuo saapas sopii miehille paremmin ja hieman "äijämäisempi" :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kivoja ideoita vessakoreista! En ollut ajatellutkaan, että voisi laittaa ihan yleiseen jakoon kosteuspyyhkeitä/vaippoja jos sattuu joltain unohtumaan tai loppuu kesken...

Mutta pientä tarkennusta noihin lääkkeisiin, niitä ei saa laittaa yleiseen jakoon! Periaatteessahan ei saisi jaella ollenkaan, mutta ehkä suotavaa on että ne ovat esim. kaasolla josta niitä voi sitten tarvittaessa kysellä.

Parasetamoli (Panadol, Paracetamol Ratiopharm ym.) on kyllä turvallista terveellä ihmisellä käytettynä, mutta alkoholin kanssa on maksavaurion mahdollisuus! Lähinnä nämäkin ovat runsaammassa käytössä esiintyviä.

Samalla tavalla taas Ibubrofeiini (Ibuxin, Burana yms.) sekä asetyylisalisyylihappo (Aspirin, Disperin yms.) ja Ketoprofeeni (Ketoxin yms.) aiheuttaa alkoholin kanssa vatsahaava riskiä sekä verenvuotoriskejä...

Periaatteessa jos lääkkeitä jaellaan pitäisi tietää noista haittavaikutuksista ja yhteisvaikutuksista (=olla farmanomi, farmaseutti tai proviisori ;o)). Asia tietenkin eri, jos kaikki ihmiset juhlissa ole taatusti terveitä ilman mitään perussairauksia, veritulppariskejä yms...

En halua niuhottaa, mutta pakko oli kommentoida silti :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Hmm. No varmasti virallisesti ei saisi laittaa WC:hen yleisesti lääkkeitä saataville, mutta apteekistahan saa noita yleisiä särkylääkkeitä ostaa ihan kuka tahansa eikä siinä mitään yleissairauksia kysellä eikä kerrota yhteisvaikutuksista muiden lääkkeiden kanssa. Ja harvoin kai kaasokaan alkaa tentata kenenkään sairauksia siinä vaiheessa jos joku särkylääkettä kyselee? Kyllä minun mielestä aikuisten ihmisten pitää itse tietää voiko jotain lääkettä ottaa, ja tokihan lääkkeissä on aina pakkausselosteet mukana, joista selviää kaikki tarpeellinen. Noin vaan lasten saataville lääkkeitä ei toki sovi jättää, mutta kyllä minusta on vähän hätävarjelun liioittelua jos ei voi aikuisten saataville käsikaupasta saatavia särkylääkkeitä jättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon samaa mieltä kun MiniMrs. Toki lasten, dementoituneiden ym. kanssa kannattaa olla aina varuillaan, mutta ehkä tuossa oli kuitenkin hiukan liioittelun makua ;) Esim. parasetamoli on yksinään maksatoksinen vasta noin 10-15 g kerta-annoksena ja fataali n. 25 g tuntumilla. Helpomminkin siis hengestään pääsee :grin:

En usko, että meidän häihin kuitenkaan tulee lääkkeitä WC-koreihin. Toisaalta meidän häät nyt on ehkä muutenkin hieman omalaatuiset, kun yli puolet vieraista on lääkäriopiskelijoita (omia kurssitovereita) ja valmiita lääkäreitä... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osannut taaskaan oikealla tavalla tuoda pointtiani esiin, mutta yritetään toistamiseen :girl_wink:

Tuolla "minilääketiedollani" viittasin tuonne aiempaan "Parasetamol ei ole turvallista" juttuun... Eli siis juurikin niin, että helpomminkin voi päästä hengestään => mielestäni parasetamol on turvallista.

Ja on jokaisen oma asia miten toteuttaa itseään, mutta itse en laittaisi yleiseen jakoon enkä sitä suosittele (ja on virallisesti kiellettyä). Ja siis tuo "mutta ehkä on suotavaa, että ne on kaasolla..." Tarkoitin, että näin itse teemme ja mielestäni on hyvä juttu.

Osasinkohan nyt sanoa oikein?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itekään en oo vielä koskaan häissä ollu, missä tällästä wc-koria olis ollu, mutta kuulostaa kyllä mun mielestä tosi ihanalta idealta ja oonkii jo korin sisältöä suunnitellu. Ihan noita perusjuttuja ois tarkotus laittaa, mitä tässä muut on jo luetellutkin. :) Kivahan se on, jos niistä sit vaikka jollekki ois ihan oikeesti hyötyäki.

Laitetaan siis ainaki:

-dödö

-hiuslakka

-neula ja lankaa, hakaneula tai pari

-nenäliinoja (tilasin hääparin kuvalla näitä, harkitsen myös wc-paperia samalla kuvalla, mutta en tiedä raaskiiko sitä, kun periaatteessa ihan turhaa. :D )

-särkylääkkeet (en tiedä vielä miten sen toteutan, kaasolle vai koriin...?)

-kampa

-vanupuikkoja

-tamppooneja/siteitä

-lapsille vaippoja

-kosteuspyyhkeitä

-laastaria

-hammastikkuja

-kynsiviila/pienet sakset

-närästyslääke

Eli noi nyt ainakin, mahdollisesti jotain muutakin, muutama kk aikaa tässä vielä kehitellä. :)

Korin viereen seinälle tulis sit ihan häiden väreihin sopivalle A4:lle tulostettuna (ja vähän koristeltuna) teksti:

"Kalvaako kenkä, särkeekö pää?

Älä anna sen vaivata enempää.

Tuliko haava, hajosiko sukka?

Ratkennut sauma tai takussa tukka?

Apu löytyy korista tästä

Pienet huolet lakkaavat häiritsemästä."

Jostain päin nettiä tän löysin, kun tätä juttua mietin, mutta en kyllä nyt muista mistä...? Mahdollisesti jostain muusta ketjusta tältä samaiselta palstalta. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään