Hyvin pienet häät


Yoshi

Recommended Posts

Meillä on häät ensi syksynä ja aiomme pitää todella pienet "salajuhlat" eli emme kerro ihmisille etukäteen asiasta. Vieraita kutsutaan 6 ja he tietävät toki asiasta ennalta. VIeraat ovat minun puoleltani 3 parasta ystävääni ja miehen puolelta hänen 2 veljeään ja toisen tyttöystävä. Vanhempia emme kutsu; minä en halua vanhempiani siksi, että he ovat eronneet ja molemmilla uudet kumppanit - molempien uudet puolisot pitäisi myös kutsua vaikka en välttämättä pitäisi heitä niin tärkeinä vieraina. Lisäksi isäni kokee hyvin vaikeaksi samoissa juhlissa olon äitini kanssa. Mieheni taas ei halua kertoa vanhemmille etukäteen mitään siksi, että sitten alkaisi hössötys... "pitäkää nyt isot juhlat, miksi ei kummeja / mummoja / kissan kaimoja kutsuta".

 

Vihkiminen on klo 17 kirkon kappelissa ja siitä siirrymme läheisen ruokaravintolan kabinettiin, jossa illallistamme. Olemme ajatelleet että ilta kuluu tällä porukalla rattoisasti kabinetissa, ja sieltä halukkaat voivat jatkaa yöelämään - me siirtynemme hotellin sviittiin, jonka olen varannut. Olisi kiva, että illallisella olisi jotain pientä ohjelmaa, mutta ei mitään isompaa ole tulossa.

 

Aion pienistä juhlista huolimatta hankkia itselleni hääpuvun, ja itse asiassa varasin eilen tämän puvun http://luxuar-shop.com/ItemList_filter.action;jsessionid=1A61DB5452A43268937CDFDC0E1F7863?menuMainGrp=00000300&request_locale=en eli nro 7138. Huntua ei tule, ja pukukin on "kevyt" ja helppo liikkua.

 

Miltäs teistä kuulostaa? Itse suorastaan kihelmöin onnesta!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nyt kun hääpäivä on lähenemässä, en malttaisi odottaa millään viimeisiä viikkoja! Olemme ainakin tähän asti onnistuneet pitämään homman salassa, joten pidetään peukkuja ettei tieto tavoita vanhempia tai muita sukulaisia etukäteen (lähinnä mahdollista olisi, että jompikumpi mieheni veljistä vahingossa möläyttäisi...). Tässä kohtaa, häiden lähestyessä, olen koko ajan varmempi siitä, että teimme oikein päättäessämme juhlia "salassa". I-ha-naa! Pieni porukka mahdollistaa monia kivoja juttuja - meille on esim. varattu (yllätyksenä miehelleni) limusiini kirkolta juhlapaikalle. Ja mikä parasta, mahdumme koko porukka limon kyytiin ja voimme juoda shampanjat ajelun aikana. Isommalla porukalla tämä ei olisi onnistunut ja shampanjakin olisi vaihtunut kuohuviiniksi budjetin paukkuessa :) pieniä asioita, mutta kivoja silti!

 


qt9hj0.png

Link to comment
Share on other sites

Arvaa aloinko katselemaan, millaisia kabinetteja olisi tarjolla häihimme. Intiimit pienet häät on kyllä ihanan romanttiset ja ylelliset. limusiini on varmasti hieno kokemus juuri siksi, että kaikki mahtuvat kyytiin.

Täytyy pyytää muutama tarjous ja käydä katsomassa tarjolla olevat kabinetit.

Toivottavasti teidän häät pysyvät salassa loppuun asti.

Link to comment
Share on other sites

Onnea etsintään! Kyllä noita tuntuu löytyvän aika helposti :) niin ja yksi asia vielä, mikä oli itselleni tärkeää: kirkkovihkiminen. Kirkon sali tuntui vähän liian isolta tyyliimme, kun vieraita tosiaan on noin vähän. Kaasoni isä on pappi, joka vihkii meidät ja sitä kautta löysimme myös eräästä ihanasta kirkosta toimituskappelin, joka on todella kaunis ja juhlava pieni tila. Muutoinhan kappelit ovat usein hautausmailla tms.... Joissain kirkoissa voi toki salin pienentää ovilla, mutta tämä sopi meille! Kirkkovihkimisestä ja hääpuvusta pidin siis kiinni, vaikka muuten meininki on minimalistista suorastaan. Myrica, kerro mihin ratkaisuun sitten päädyt ja löytyykö sopivia tiloja!

 


qt9hj0.png

Link to comment
Share on other sites

Mä alan tällä hetkellä kallistumaan pienten häiden puolelle. Jos vaan löydän kauniin kabinetin tms. niin asia on päätetty. Me emme joka tapauksessa tule kutsumaan koko suku, eikä edes puolta sukua meidän häihin, joten olisi helppoa rajata vieraat, kun vain kaikkein läheisimmät pyydetään paikalle. Tämä vähentäisi keskustelua siitä, kuka kutsuttiin ja ketä ei kutsuttu.

Hääpaikan loppusiivous on jo nyt ahdistanut mua. Olisi niin helppoa, vaan juhlia ja poistua paikalta. :-) Niin ja ennen häitä ei tarvitsisi käydä somistamassa juhlapaikkaa. Voisin myös hössöttää ja askarrella pari hääsomistetta juhlatilaan ja näin saada sinne persoonallista ilmettä ilman että menetän hermot liian suuriin suunnitelmiin. Hmm.. Näitä plussia on koko ajan lisää.

Meillekin tulee kirkkovihkiminen. Sulhanen ei muuta taitaisi huolia. Häiden "pienuus" ei vaikuta mun pukeutumiseen. Minulle tulee hääpuku huntuineen kaikkineen.

Sain tänään ensimmäisen tarjouksenkin eräästä ravintolasta. Heillä olisi myös hääsviitti. Nyt tutkailemaan tarjousta tarkemmin.

Muokattu: , käyttäjä: Myrica
Link to comment
Share on other sites

Keksin yhden uuden idean pöydän koristeluun: tulostin muutamien meille tärkeiden  / muuten koskettavien laulujen sanoja ja aion joko liimata ne kauniille taustapahville tai laittaa jokaisen omiin valokuvakehyksiinsä. Ja sitten nämä esille pöydälle helmien, kynttilöiden ja tyllin keskelle. Miltä kuulostaa? Myrica, kävin katsomassa päiväkirjaasi. Oikein paljon onnea ja myötätuulta häiden järjestelyyn :-X

 


qt9hj0.png

Link to comment
Share on other sites

Ihana idea nuo laulujen sanat. Niitä voi hetkeksi jäädä lueskelemaan juhlinnan lomassa. Oletko suunnitellut/tehnyt itse juhlatilan somisteet?

Mä olen saanut muutamasta paikasta alustavat tarjoukset. Seuraava vaihe on se, että lähden katsomaan paikan päälle, miltä tilat näyttävät. Kahdesta paikasta en ole saanut tarjousta vielä. Olisi kiva kiertää kaikki juhlapaikat läpi pian, jotta tiedän löytyykö meille juhlatilaa pieniin häihin.

Link to comment
Share on other sites

No se kabinetti missä olemme, on nimeltään viinikabinetti, eli on sisustettu aika tummaan sävyyn ja seinällä on puisissa telineissä viinipulloja. Iso 10 hengen ruokapöytä on tumma / musta ja aika massiivinen. Koristeiksi olen ajatellut ihan vain jotain tyllijuttuja, koriste"timantteja", kynttilät ja sitten nuo laulujen sanat. Muuten tila saa olla normaalissa kuosissaan, koska on hyvin viihtyisä ja tunnelmallinen itsessään.

 

Juu kannattaa käydä paikan päällä katsomassa... Jos jostain on netissä kuviakin, voivat ne kuitenkin olla erilaisia kuin miltä paikka "livenä" näyttää. Sekä hyvässä että pahassa. Toivottavasti pääset pian katsomaan paikkoja!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Keksin yhden uuden idean pöydän koristeluun: tulostin muutamien meille tärkeiden  / muuten koskettavien laulujen sanoja ja aion joko liimata ne kauniille taustapahville tai laittaa jokaisen omiin valokuvakehyksiinsä. Ja sitten nämä esille pöydälle helmien, kynttilöiden ja tyllin keskelle. Miltä kuulostaa? 

 

Todella hieno ja omaperäinen idea. Meidän häät on myös kabinettitiloissa, joten lainaan tuota röyhkeästi, sorry!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...