Jump to content
Naimisiin.info

Ei kovin viralliset häät kiusallisia?


maarittti

Recommended Posts

Itse olen miettinyt samaa, sillä haaveilemme miehen kanssa hyvin rennoista ja "kevyistä" häistä. Pohdimme vain, aiheuttaako sellainen menettely vieraissa paljon hämmennystä ja närää, kun tuntuu että häissä olisi aina oltava sama kaava... Toki teemme kuten itse lystäämme, mutta pelottaa juurikin tuollaiset aloittajan esittelemät skenaariot, joissa vieraat eivät noudata antamiamme ohjeita tai toiveitamme. :mellow: Minusta se on aivan kummallista, sillä itse kyllä pyrin toteuttamaan hääparin toiveet pilkulleen, enkä sooloilemaan omiani - onhan kyseessä sentään hääparin onnenpäivä.Itse olen miettinyt samaa, sillä haaveilemme miehen kanssa hyvin rennoista ja "kevyistä" häistä. Pohdimme vain, aiheuttaako sellainen menettely vieraissa paljon hämmennystä ja närää, kun tuntuu että häissä olisi aina oltava sama kaava... Toki teemme kuten itse lystäämme, mutta pelottaa juurikin tuollaiset aloittajan esittelemät skenaariot, joissa vieraat eivät noudata antamiamme ohjeita tai toiveitamme. :mellow: Minusta se on aivan kummallista, sillä itse kyllä pyrin toteuttamaan hääparin toiveet pilkulleen, enkä sooloilemaan omiani - onhan kyseessä sentään hääparin onnenpäivä.

Link to comment
Share on other sites

Tehkää rohkeasti oman näköiset häät! Me saatiin muutamilta jo etukäteen ja isolta joukolta jälkikäteen kiitosta nimenomaan siitä rentoudesta. En tiedä mitään kamalampaa, kuin pönötyshäät, jotka on rakennettu sellaisiksi vain sen takia, kun "kyllä niin pitää tehdä". Kun on uskollinen itselleen ja tyylilleen, rentoutuu helposti itse ja se rentouttaa vieraatkin. Meillä kukin sai tulla ja olla sellaisena kuin on ja päivä rakennettiin niin, että oli puuhaa jos sitä halusi tehdä, mutta muutamaa yllätysnumeroa lukuunottamatta kenenkään ei ollut pakko nakottaa paikoillaan (paitsi jos halusi syödä). Rentous sai ihmiset juttelemaan keskenään ja sitä oli ilo katsella! Erityisesti 24-vuotiaan serkkupojan ja 6-vuotiaan miehen siskontytön kasuaali ja pitkäkestoinen keskustelu saippuakuplista sai tämän morsiamen sydämen sulamaan. Ihmiset uskalsivat minglailla ja nauttia olostaan ja toisistaan. Meidän tapa ei ilmeisesti aiheuttanut närää tai hämmennystä, sillä juhlan luonne selvisi hyvin juhlaohjesäännöstä. Kaikki suunnittelut kommelluksineen ja hääpäiväkertomuksineen löytyy tuolta hääpäiväkirjojen puolelta jos haluaa käydä kurkkaamassa :)

Link to comment
Share on other sites

En usko, että rennommat häät voivat olla kellekään kovin suuri ongelma. Esimerkiksi verkkarihäät mökillä eivät ole ehkä se, mitä minulle ensimmäiseksi tulisi mieleen, kun häistä puhutaan, mutta jos se on kutsussa selkeästi kerrottu, en pitäisi sitä outona. Vanhemmilleni kävi joku vuosi sitten niin, että olivat mökkihäissä aivan ylipukeutuneina. He menivät isäni kaverin häihin, joiden kutsussa ei oltu mainittu pukeutumisesta mitään. Kutsussa taisi olla maininta rennoista häistä kavereiden kesken mökillä. Tuosta olisi sitten pitänyt päätellä, että ollaan verkkareissa ja vanhempani olivat lähteneet pukulinjalla häihin, koska kokivat, että tunnelma voi puvusta huolimatta olla rento.

Kyllä itsekin haluan, että meillä on rennot häät, joissa ei pönötetä, mutta tykkäisin, että pukeutuminen olisi tumma puku / smart casual. Olen kuitenkin miettinyt, jos kirjoittaisi hääinfoon pukukoodiksi sellaiset vaatteet, joissa kokee olonsa mukavaksi häissä, jättäen morsiamelle kuitenkin valkoisen värin. Silloin jokaisella on mukava olla ja juhlia, ja on noudattanut pukukoodia, eli kenenkään ei tarvitse miettiä, onko pukeutunut liikaa tai liian vähän.

Itse ajattelen niin, että jos jollekulle on niin tärkeää päästä meidän häihin, että tulee paikalle, mutta ei ole varaa ostaa vaikka uutta pukua, voi tulla hyvin esim. farkuissa, koska olemme kutsuneet kyseisen henkilön häihimme siksi, että haluamme hänet paikalle, emme hänen pukuaan. Eli itse en nostaisi suurta haloota, jos pukukoodia ei ole noudattanut, jos se olisi tarkkaankin mainittu. Tärkeintä siinä päivässä on kuitenkin se, että päästään naimisiin ja juhlitaan yhdessä läheisten kanssa sitä hetkeä, jolloin avioliitto alkaa. Ja juuri siksi, että avioliitto siinä on tärkeintä, voivat häät olla juuri hääparin näköiset, eikä kenenkään vieraan kuuluisi valittaa siitä, jos häät eivät ole tietynlaiset tai sellaiset, joihin he ovat tottuneet. Kyllä minulla on ainakin tavoitteena, että vieraiden mielestä tunnelma olisi vähän samanlainen kuin tulisi meidän kotiimme, koska olemme järjestäneet meidän näköiset häät.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...