24 viestiä aiheessa

Millaisia kokemuksia teillä on Oulun Uudesta Seurahuoneesta? Saamani tarjous kertoi, että ruuat ovat todella kalliit, 50-60 euroa/henkilö plus viinit 39 euroa/pullo. Tuntuu, että saa varata melkein satasen vierasta kohti, eli meidän sadan vieraan poppoolla summa lähentelisi enemmänkin kymppitonnia kuin viittätonnia.

 

Paikkahan on hieno, kivasti uutta ja vanhaa, ja hyvä sijainti. Kertokaa omia kokemuksianne Seurahuoneesta! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverin häät oli Seurahuoneella viime syksynä. Vieraita oli noin 40 kipaletta joten oikein hyvin mahduttiin kaikki sinne saliin ja jäi vielä tilaa tanssiakki :) Ruoka oli todella hyvää ja henkilökunnasta ei oo mitään pahaa sanottavaa. Kaikki meni tosi hyvin. Ainut miinus oli se, että kun ruoka oli pöytiin tarjoiluna, eikä buffettina, niin annokset oli aika pieniä. Niinku ravintoloissa yleensä joskus tahtoo olla. Häissä tais ruokailu olla siinä klo 17-18 välillä ja illalla 11 maissa alko olla jo taas nälkä. Mutta muuten oli tosi kiva paikka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari vuotta sitten saimme ainakin todella tylyä palvelua Seurahuoneelta. Etsimme tuolloin hääpaikkaa ja äitini soitti myös Seurahuoneelle. Menujen ja hintojen kyselyssä vastaus oli tällainen: "Mitä enemmän rahaa, sitä parempaa saa." Ööööööh...... Olemme todellakin laittamassa suuria summia tarjoiluihin, mutta tuollainen alentava kommentti sai unohtamaan koko paikan samantien. Emme edes viitsineet enää mennä katsomaan koko tiloja.
Nyt meillä on hääpaikka, jossa ruoat ja juomat tulevat maksamaan noin 60-75e/henkilö. Kaikki eivät tietysti juo alkoholijuomia, joten hinta vaihtelee per henkilö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Minun soittooni vastaanotto oli ystävällinen ja ihan normaali. Hinnat tosiaan vielä hirvittää, mutta vahvistin nyt varaukseni sinne. Pitää kysellä astetta edullisempia viinejä tai jotain, jolla sais hiukan kohtuuhintaisemmaksi tätä lystiä. :) Jälkkärin jätin jo pois, mikä on 500 euron säästö sadan vieraan juhlissa. Kakku toimii hyvin jälkkärinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kakkuakaan ei onneksi tarvi ottaa niiltä vaan sen saa tuoda itse :) näin ainakin viime syksynä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattuna 2014 syyskuulle Seurahuone-sali ja ainakin todella ystävällistä palvelua on me saatu. Onnistui paikankin katsastaminen lauantaina, kun arkipäivisin ei mies ole paikkakunnalla. Ihastuimme saman tien tilaan! Ruuat ovat ehkä hintavahkoja, mutta jos monesta eri paikasta tilaa kaiken, mikä tuolla kuuluu hintaan (kuten siivous, pöytäliinat, tarjoilijat) summasta tulee pian aivan yhtä iso. Ollaan ainakin tähän asti oltu tyytyväisiä. Mukavan joustavia tuntuvat olevan lähes kaikkiin toiveisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä kuulla! Toisaalta siinä mielessä hinta on todella korkea, että kyllähän monet ravintolatkin pyörivät niin, että 80-150 ihmistä käy illassa syömässä ja juomassa lasin viiniä 30 eurolla, ja siihen sisältyvät tarjoilijat ja kattaukset ja siivoukset. Joten se, että Seurahuoneella maksaa alku- ja pääruoka 47 e (miinustin jälkkärin, koska emme ota sitä) ja siihen vielä viinit päälle 39 e/pullo, on aika kallista verrattuna tavalliseen ravintolaan. Mutta erityistä eroa tavallisen ravintolan kanssa ei kuitenkaan ole. Kaiken lisäksi Seurahuone tarjoilee kaikille hääasiakkaille saman ruuan, joten kokin työkin on helpompi tehdä tavalliseen ravintolaan verrattuna.

 

Itse joka tapauksessa päädyin Seurahuoneeseen sen kauniin ja uuden miljöön takia, sekä siksi, etten jaksa alkaa järjestelemään kaikkea kattaukseesta ja pitopalvelusta lähtien mihinkään tyhjään tilaan. Kuulin, että häämenu Seurahuoneella on ollut ennen halvempaa. Mutta koska maksavia asiakkaita riittää, niin mikäs siinä on pyytää korkeaa hintaa, niinhän se menee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille myös varattuna häihimme Uuden Seurahuoneen Seurahuone-sali :) Kun käytiin kattomassa paikkaa ja juteltiin menusta jne, olivat kyllä mielestäni joustavia. Sanoivat, että menuja voidaan muokata toiveden mukaan ja sen myötä sitten laskea menulle uusi hinta. Ja myös se on mahdollista, että jos on jokin tietty budjetti menulle, niin laskevat/suunnittelevat siihen sitten sopivan ruokakokonaisuuden. Eli varmasti pystyy paljon neuvottelemaan.

 

Viinit tarjotaan häävieraille ruoan kanssa, mutta baarin tarjonnasta joutuvat sitten vieraat pulittamaan itse. Varmaan jonkin verran ostetaan alkuun boolia, mutta loput on sitte häävieraille omakustanteista. 

 

Me ei olla vielä päästy pitkälle ruokien kanssa, koska häät helmikuussa 2014. Soveimme Seurahuoneen myyntipalvelun kanssa, että syksyllä palataan sitten asiaan ja aletaan suunnittelemaan. 

 

Ootteko muut miettineet koristeluja tuonne Seurahuoneelle? Minun mielestä paikka muutenkin jo niin juhlava, että ei tarvii suuremmin mitään koristusta. Ja talon puolesta tulee Iittalan Kivi-tuikut pöytiin. 

Muokattu: , käyttäjä: Marsu78

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootteko muut miettineet koristeluja tuonne Seurahuoneelle? Minun mielestä paikka muutenkin jo niin juhlava, että ei tarvii suuremmin mitään koristusta. Ja talon puolesta tulee Iittalan Kivi-tuikut pöytiin. 

Sama täällä. Olen ajatellut karsia kaiken ylimääräisen hörsellyksen ja koristelun pois, koska minun mielestäni ovat vain turhaa rahan menoa enkä pidä askartelusta. Tila on niin hieno, että korkeintaan koristeeksi noutopöytään joku kukka-asetelma ja siinä kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, sama täällä, en koe tuota askartelua paskartelua ihan ommimmaksi jutuksi. Joten saapi jäädä meidän häistä kaikki  ylimääränen tilpehööri ja koristus pois. Yksinkertainen on kaunista ;) Paikkakortit ja ohjelmat kuiten ajattelin tekasta ihan omin kätösin. Siinäki jo ihan tarpeeksi tuskanhikeä :D Kutsut tilataan. Mitään save the date -kortteja ei lähetellä.

 

Ootteko muut miettiny millasta ruokapuolta? Tuleeko bändiä tai dj:tä? Ja ootteko aatellu tehdä istumajärjestyksen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tehdä sellaisen istumajärjestyksen, että laitan nimet per pöytä, mutten määrää, kuka istuu kenenkin vieressä. Sellainen on aika rajoittavaa. Mun kaveri oli Seurahuoneella häissään laittanut joka pöydän A4:lle, siihen nimet, ja kiinnittänyt A4:set fläppitaulun kaltaiseen juttuun eteiseen, Toimi tosi hyvin ja näytti hyvältä. 

 

Itse ajattelin DJ:tä, joka soittaisi alussa ruokailun taustalla klassista musiikkia, sitten iltapäivän edessä vaihtaisi loungeen ja rakkauslauluihin. Tanssilattian avauduttua soittaisi tietenkin tanssibiisejä. Laitan vastauspyynnön mukaan kysymyset "Mitkä ovat suosikkirakkauslaulunne?" ja "Mikä biisi saa sinut tanssilattialle?". Saavat vastata niihin, kun ilmoittavat tulostansa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootteko muut miettiny millasta ruokapuolta? Tuleeko bändiä tai dj:tä? Ja ootteko aatellu tehdä istumajärjestyksen?

Noutopöytä tulee meille. Räätälöidään varmaankin vähän ainakin niitä alkuruokia omaan makuun sopivaksi. Pääruuaksi sitten valitaan ehkä se härkävaihtoehto.

 

Bändiä ollaan katseltu tältä seudulta, mutta ei olla vielä päädytty mihinkään. Kyllä huomasi kaverien häitä vertaillessa, että elävä musiikki on se, mikä houkuttaa tanssimaan. Joku rock-tyylinen bändi siis vielä hakusessa. Niillekin pitää varmaan se bändiruoka tuolta tilata, etteivät joudu nälkäisinä esiintymään. Onkohan se kerrottu hinta per henkilö vai koko porukalta?

 

Minusta vieraana on helpompaa asettua pöytiin, kun on selkeä istumajärjestys eli aiotaan tehdä se. Eräissä häissä ei ollut määrätty kuin pöytä ja olihan se aika soppa ruveta miettimään, että kuka oikeaoppisesti istuu kenenkin vieressä. Pariskunnat eivät saa istua vierekkäin ja naisen vieressä tulee istua mies jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin syömässä Uudella Seurahuoneella vappulounas ja oli todella maistuvaa!!  :) Hyvin toimi Seurahuone -salin tila, ruoka haettiin noutopöydästä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juttelin DJ Saken kanssa musiikki- ja valoasioista. Hän sanoi soittaneensa Seurahuoneella, ja sanoi, että se on hieno ja hyvä paikka illanvietolle + siellä on DJ:lle valmiina äänentoisto ja kaikki, eli siinä mielessä helppo keikka. Se oli tosi hyvä kuulla, joten suosittelen kyllä teitäkin ottamaan DJ:n bändin oheen! Sakke kertoi tehneensä useita hääkeikkoja, joilla on ollut myös bändi.

 

Hän tuntui ymmärtävän heti musiikkitoiveeni, kun kerroin iltapäivän toiveesta saada klassista/loungea, hitaita biisejä (hän heitti heti Norah Jonesin, jes!), sitten kaikenlaisia rakkauslauluja syömisen taustalle ja loppuillasta häätanssin jälkeen bilebiisejä, jotka vuorottelevat kaason ja bestmanien ohjeman kanssa. Bilebiiseissäkin luotan Sakkeen, koska hän on tehnyt vuosia töitä Oulun SK-ravintoloissa, sitä ennen Monalisat, Reidarit... Joten takuuvarmoja ysärihelmiä ja viime aikojen listahittejä taitaa on tulossa:)! Tietysti laitan paljon toiveita menemään, ja niin kuin kerroin täällä aiemmin, pyydän vieraita kertomaan ilmoittautumisen ohessa suosikkirakkauslaulunsa ja tanssilattiamagneetit, jotta saamme vieraidenkin lempibiisit tunnelmaa kohottamaan. :-) Me emme ota bändiä ollenkaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko DJ Sakke minkä hintanen? Meille ei oo näillä näkymin tulossa bändiä ja ollaan mietitty josko DJ hommattais paikalle huolehtiin musiikkipuolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bändi tulee meille, ei kyllä tiedetä vielä mikä. Asialla ei liene vielä kiire. Omasta mielestä kyllä elävä musiikki on se mikä itseni ainakin vie tanssilattialle. Vermeetkin kun on talon puolesta ja tila sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, se on sellanen makuasia. Itse olen baari-/yökerhoihminen, enkä ole koskaan tykännyt live-bändien räminästä. :) Ja harva live-bändi soittaa pienen volyymin taustamusiikkia esim. ruokailun aikana. Mutta ihmiset haluaa häihin jotain erikoisempaa ja parempaa musiikkia kuin tavallisena baari-iltana, joten luohan se bändi tunnelmaa.

 

Marsu78:lle vastasin yksityisviestillä. Ja DJ Saken puhelinnumero löytyy tästä ketjusta: http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/17521-dj-oulun-seudulta/?hl=sakke#entry1654637.

Muokattu: , käyttäjä: ValentinaG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusi Seurahuone varattu ensi kevääksi, kuulostaa ja ennen kaikkea näyttää todella hyvältä!

 

Bändi/DJ vielä harkinnassa, osaatteko sanoa saako tilassa soittaa esim. omaa musiikkia Spotifylta, saattaa olla, että paras vaihtoehto olisi tehdä oma soittolista jos mahdollista.

 

Kaikki vinkit ja ideat muutenkin todella tervetulleita! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lovelock: saa soittaa spotifya, ja karaoke onnistuu myös :D näin ainakin kaverin häissä vuosi sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häämme Uudella Seurahuoneella sujuivat aivan upeasti! Paikkana Seurahuone on unelmien täyttymys tyylikkyytensä ja tunnelmallisuutensa ansiosta. Henkilökunta oli aivan mahtavaa ja minulle jäi todella hyvä olo kaikesta. Henkilökunnan kanssa on helppo sopia asiat, he ovat reiluja ja osaavat käyttää maalaisjärkeä. :) Ainoa pieni miinus oli, että alkupala myöhästyi puoli tuntia, minkä takia koko loppuaikataulu laahasi myöhässä. Se oli kuitenkin pieni juttu, koska ilta sujui silti tosi hyvin.

 

Ruoka oli aivan taivaallista! Valitsimme ehdotusmenusta ruuat. Alkupaloja oli monipuolisesti, ja vieraat kehuivat erityisesti salaatteja. Pääruoka (nautaa, caponata-kasviksia, timjamikastiketta, perunoita) oli myös erittäin hyvä. Liha oli täydellisesti valmistettua! Toimme itse jälkiruuan eli hääkakun, macarone-leivoksia ja suklaata.

 

Morsianten kannattaa varmistaa kuntoon myös DJ.n tai bändin ja Seurahuoneen valoista vastaavan tarjoilijan yhteys. Meillä DJ ei harmi vain hoksannut käydä vetämässä hihasta eikä tiennyt valovastaavan puh.nroa, kun häätanssi alkoi ja kun ensimmäiset tanssibiisit tulivat, niin niissä ei ollut tanssilattiavalaistusta. :/ Valovastaava hoiti kyllä valot aina kuntoon, kun itse huomasi porukkaa tanssilattialla.

 

Voin erittäin lämpimästi ja iloisesti suositella Seurahuonetta hääpaikaksi! Jos hinta huimaa päätä, niin voin vakuuttaa, että saatte rahallenne hyvän vastineen ja unelmienne häät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla tällaista! Hintahan ei Seurahuoneella todennäköisesti meillä tule olemaan edes päätä huimaava, koska tilavuokraa ei ole ollenkaan ja hinta sisältää kaiken lautasliinoista kynttilöihin sekä siivouksen, tarjoilijat ja kaiken tarvittavan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu hinta tosiaan koostuu ruuista, juomista ja eteispalvelumaksuista. Juomat voivat nostaa loppusummaa paljonkin riippuen siitä, montako viinikaatoa tehdään. Halvin viinipullo on 39 euroa, ja siitä tulee sellaiset neljä lasillista. Meidän häissä oli kaksi tai kolme kaatoa, ja tarjoilijat tulivat sanomaan, kun tietty pullomäärä oli mennyt. Sulho teki tilannetsekkauksen ja tuli siihen tulokseen, että enempää ei tarvitse enää alkaa availemaan, koska vieraat eivät enää siinä vaiheessa odottaneet enää lisää juotavaa. Olen itse ollut vieraana häissä, joissa oli vain yksi kaato, ja se riitti minulle erittäin hyvin. Siellä baari oli auki aika varhaisesta asti, jos halusi itse hakea lisää juotavaa.

 

Vaikka meillä meni tosi paljon rahaa, niin ajattelin heti seuraavana päivänä, että kaikki oli joka sentin arvoista. Oli niin upea ja odotukset ylittävä hääpäivä! Mukavia hääjärjestelyitä ja häiden odotusta sinne! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin voin erittäin erittäin lämpimästi suositella Uutta Seurahuonetta hääjuhlien pitopaikaksi. Varasimme tilan noin puolitoista vuotta etukäteen. Suunnittelu ja yhteydenpito oli ongelmatonta. Kaikki toiveemme, mitä esitimme, onnistuivat (kuten oma suosikkikuohuviini tilattiin erikseen onnittelumaljaksi). Henkilökunta on ystävällistä ja ammattitaitoista. Sali oli varattuna perjantaina ennen meidän häitämme, joten kävimme jo alkuviikosta viemässä koristeet ja teimme esimerkkikattauksen. Salin henkilökunta sitten koristeli tilan ohjeidemme mukaan ja kaikki oli juuri niinkuin pitikin. Meidän ei tarvinnut stressata mitään valmisteluista. Itse juhlan aikana kaikki meni juuri nappiin. Äänentoisto pelasi ongelmitta ja valaistus käytiin vaihtamassa tanssien alkaessa. Aikataulut pitivät suunnitelmien mukaan. Ruokana meillä oli ehdotetut alkupalat muutamilla omilla toiveilla sekä pääruokana kotimainen naudan ulkofile, paistetut perunat, uunijuurekset ja punaviinikastike. Ruoka oli todella hyvää ja kauniisti laitettu esille. Kaikkea riitti myös. Hääkakku tuli leipomosta. Viimeisin mukava yllätys oli loppulaskun pienuus. Seurahuoneella on kallis imago, mutta meidän 48 hengen häille saimme kohtuulliseen hintaan kaiken, mitä halusimmekin todella helposti. Varsinkin, kun summa sisältää kaiken tuikkukynttilöistä lähtien. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa tästä juhlapaikasta. Ja tämä ei ole maksettu mainos, vaan oma kokemukseni :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään