Jump to content
Naimisiin.info

Ohjeita USA:n viisumeiden hakuun vol. 2


Recommended Posts

  • Replies 663
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No niin nyt tuli sitten lähetystöstä kirje ohjeineen mutta näyttää että Suomi on siirtynyt kokonaan jo sähköiseen toimintaan kun ei tuossa ole ohjeistusta lähettää mitään postissa vaan linkit DS-160 ja sitten kun paperit koossa niin linkki missä sovitaan tapaaminen ja maksetaan visa maksu.  Käsitin ohjeet niin että myös tapaaminen sovitaan netin kautta kun kaikki tarvittavat paperit ovat kasassa. Jos jollakulla on toisenlaista tietoa olisi kiva jos voisi jakaa sen.

Link to comment
Share on other sites

No niin nyt tuli sitten lähetystöstä kirje ohjeineen mutta näyttää että Suomi on siirtynyt kokonaan jo sähköiseen toimintaan kun ei tuossa ole ohjeistusta lähettää mitään postissa vaan linkit DS-160 ja sitten kun paperit koossa niin linkki missä sovitaan tapaaminen ja maksetaan visa maksu.  Käsitin ohjeet niin että myös tapaaminen sovitaan netin kautta kun kaikki tarvittavat paperit ovat kasassa. Jos jollakulla on toisenlaista tietoa olisi kiva jos voisi jakaa sen.

 

Se sähköinen palvelu on jokseenkin selkeä. Ei siinä taida päästä eteenpäin jos ei tee niitä hommia sitä kautta. Maksu pitää maksaa ja sen jälkeen voi varata ajan haastattelua varten. Postasin aiemmin tänne siitä maksamisesta, kun oli viitenumeron kanssa ongelmia. Selvisi kuitenkin.

 

Muutaman päivän päästä lähtö. Onkohan kenellekään tullut vastaan mitään checklistiä tuosta USA:han muuttamisesta?

 

Olen tässä juossut virasto- ja pankkiasioita hoitamassa, mutta olen melko varmasti unohtanut jotain olennaista. Pankeissa on kyllä palvelu huonontunut huomattavasti. Ei siellä tehdä enää mitään ja jotain haluaa hoitaa, niin kaikesta saa maksaa. Huvittavinta oli jostain tilitietojen todistuksesta tuntitaksalla 90 euroa/tunti. En ottanut sitä lappua.

 

Tiedoksi vaan käteisen vaihtajille, että Forexilla voi näemmä neuvotella kurssia paremmaksi. Kävin kysymässä tarjousta ja sanoin, että käyn vielä pankissa. Tyyppi sanoi, että tule sen jälkeen takaisin, niin katsotaan sitä kurssia uudestaan. Eroa tuli tarjousten välille about 50 euroa, jolloin Forex korjasi kurssia siten, että se oli euron pankin tarjousta parempi. Kuinkahan paljon näissä oikeasti on "neuvottelun varaa"..? Rahat sai heti käteen eikä tarvinnut odotella mitään pankin lupaamaa kolmea päivää. 

Link to comment
Share on other sites

Hei mekin saatiin NOA2 emailiin perjantaina! Onnea :)

 

Kiitos Ea* ja Tx! Yritän ensiviikon aikana saada hankittua 2-3 kappaletta noita syntymä/virkatodistuksia maistraatista. En tiedä pitäisikö vielä alkaa kiirehtimään noiden rokotustodistusten ja poliisireporttien kanssa, koen kaikki paperihommat niin ärsyttäväksi ja hankalaksi että parempi kai kuitenkin että en jätä ihan viimetippaan..

Muokattu: , käyttäjä: islander
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei kaikille!

 

Olen lukenut tämän ja vanhan ketjun läpi ja saanut paljon hyviä neuvoja tämän K1-prosessin aloittamiseen.. Taitaa pää olla niin sekaisin kaikesta, että en tiedä onko näihinkin kysymyksiin jo vastattu. 

 

Ollaan siis lähettämässä kihlattuni kanssa I-129F mahdollisimman nopeasti, kaikki muu on valmiina, paitsi nyt vielä pähkäilen tarvitseeko minun vielä lähettää virkatodistusta ja esteettömyystodistusta tuon paketin mukana, vai tuleeko se vasta sitten tarpeelliseksi haastattelussa?

 

Olen muuttamassa n. kuukauden päästä toiseen maahan (Tanskaan), enkä tiedä vielä osoitettani siellä.. Mietin haittaako jos laitan lomakkeisiin vanhempieni suomi osoitteen (jossa en nyt asu, eli virkatodistuksessa tulee olemaan eri osoite..), jotta tulevaisuudessa mahdolliset postit tulisivat edes tutuille, eikä vanhaan osoitteeseeni. Pääsen Tanskasta helposti Suomeen nopeastikin, joten olen ajatellut, että käyn haastattelut ja muut täällä Helsingissä.

 

Olin myös vaihto-oppilaana Perussa vuoden (olin 17) ja nyt minulla on eri passi, eikä mua koskaan taidettu maistraattiin rekisteröidä "ulkomaille muuttaneeksi". Pitäisikö minun silti hankkia rikosrekisteriote myös Perusta.. Tietävätkö viranomaiset jotain outoa kautta missä olen ollut mitenkin pitkään..? Tuntuu siltä, että tuollaisen paperin saamiseen menee helposti monta kuukautta.. Jos ei vielä katoa postissakin..

 

Niin ja vielä tuli mieleen: ajattelin, että vuokrasopimukset olisivat hyvä tapa todistaa suhde, kaikki tosin ovat lomakepohjaisia ja suomeksi.. Nekin kai pitää kääntää.. Pohdin jos pääsisin helpolla ja kääntäisin ne lyhyesti: vuokra-aika, osoite, asunnon koko ja ketkä vuokraavat.. mutta en hirveästi mitään muuta.. Kelpaisikohan vai ei.. Ja kopio tietysti alkuperäisistä mukaan. Menee sähellykseksi jos alan sanasta sanaan kääntämään 4 sivuisia sopimuksia.. Vai kannattaisikohan jättää pois kokonaan niin ei niiden takia sitten myöhästy käsittely?

 

Sori pitkästä viestistä! Vähän stressiä pukkaa.. Toivottavasti joku osaa vähän auttaa, olen ihan pihalla ja haluttaisiin nyt jo viikossa saada paprut eteenpäin..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

heidine, tervetuloa mukaan :) En osaa tuohon K1-prosessiin ottaa tarkemmin kantaa, kun itse olemme IR-1, mutta taalla on paljon K-1 hakijoita, joten joku varmaan jossain vaiheessa vastaa :) Mutta itse hankkisin varmuuden vuoksi tuon rekisteriotteen Perusta, jos se ei ehdi hakemusvaiheessa tulla perille, niin sitten miettisin, etta ehka jattaisin se pois ja odottaisin kysellaanko sita. Itse kaansin kaikki paperit itse ja jatin juuri kaantamatta esimerkiksi verotodistuksen numerotiedot yms. Laitoin vaan, etta [tax details] niihin kohtiin. Ei ainakaan tullut mitaan noottia tallaisesta kaannoksesta.

 

Adya, me olemme juuri talla hetkella molemmat Suomessa toissa ja kylla se viisumiprosessi tallakin tavalla onnistuu, on vaan aivan torkean hidasta hommaa (ainakin talla hetkella) ja pitaa hankkia joint sponsor, jolla on tuloja Yhdysvalloissa. Blogista loytyy lisatietoja meidan prosessista, jos kiinnostaa :) http://sugarantelope.blogspot.fi/search/label/immigration

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksesta Ellinora!

 

Eilen lähti paketti eteenpäin :-) Toivotaan, että kelpaa tuollaisenaan, eikä tule RFE:ta.. Aika nopeasti tuo nyt väsättiin kasaan, jätin vuokrasopimukset pois, laitoimme vain paljon kuvia eri tilanteista ja matkoilta ja yhteisiä lentolippujamme.. Luulisi kelpaavan, kyllä noista käy ilmi, että ollaan viimeisen kahden vuoden aikana toisiamme nähty  :grin:

 

Mulla nyt tuli vähän eri osoitteita lomakkeisiin.. G-325a:n kun kysyttiin viimeisen viiden vuoden osoitteet jätin present addressiksi tämän hetkisen, jossa tosin asun enää alle viikon.. I-129F:n taas laitoimme osoitteekseni vanhempieni osoitteen, jotta postit tulisivat oikeaan paikkaan.. Muissakin papruissa (käännökset, intent to marry, virkatodistus) vaihtelee mun kotiosoite aika kiitettävästi.. Nyt pitää sitten jännittää haittaako tuo virkailijoita. 

 

Pohdittiin vähän aikaa jos olisin kuitenkin käynyt haastattelussa siellä Tanskassa, mutta onneksi tajuttiin tarkistaa, että norjalaiset, ruotsalaiset ja tanskalaiset joutuu kaikki Tukholmaan haastatteluun ja Embassyn käsittelyajat näytti pidemmiltä kuin täällä Helsingissä.

 

Nyt ei auta kuin odottaa kai..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pittääpä laittaa tännekin vähän päivitystä.. Case on siinä vaiheessa että enää on haastattelu jäljellä, kunhan Helle saa paperit vietyä lähetystöön ja saan varattua ajan. Justiin maksoin viisumimaksun, joten sitä vahvistussähköpostia odotellessa kai... Toivottavasti ei tule viivästyksiä sen DOS:n tietokoneongelman takia :/ 

Link to comment
Share on other sites

Kerronhan toki :D

 

Kävin Erkki-Pekka Helteellä Dextrassa, mielestäni oikein asiallista palvelua. Helle pyysi ensin passin ja valokuvat itselleen ja sitten lähetti verikokeeseen, johon pääsin heti jonottamatta. Sen jälkeen takaisin lääkärin huoneeseen, jossa lääkäri katsoi kaikki rokotuspaperit läpi, jotka olin haalinut kasaan (niitä oli monta :D) ja täytteli suurlähetystöön menevää lomaketta. Varsinaisessa lääkärintarkastuksessa käytiin läpi sitten ne normaalit, eli pituus ja paino, näkö ja kuulo, ja vilkaisi se lampulla korvat ja nenän ja suunkin, sitten piti tehdä jotain epämääräisiä tasapainojuttuja, eli seistä jalat yhdessä silmät kiinni kädet sivuilla ja kävellä pelkillä varpailla ja kantapäillä :D En oo ihan tottunu tuommoisiin kokeisiin, mutta mikäs siinä. Tunnusteli myös vatsan alueen ja kaulan, sekä otti verenpaineen, mittasi pulssin ja kuunteli keuhkot ja sydämen. Viimeiseksi se lähetti sitten röntgeniin, jossa ei myöskään tarvinnut hyvin pitkään odotella. Niin joo ja kyseli se sairaushistoriasta kuten että olenko ollut sairaalahoidossa yön yli jne.. tämä tuli pikkasen yllätyksenä mulle, joten piti pitää pieni mietintätauko, koska lapsena mä olen ollut sairaalassa yötä, mutta enhän mä voi muistaa tarkasti milloin ja mitä varten... 

 

Helle lupasi henkilökohtaisesti viedä paperit suurlähetystöön kunhan saa ne valmiiksi, veloitti toki tästä 15 euroa. Mutta minäpä asun täällä 500 kilometrin päässä, niin huomattavasti kivempi, että hän vie, kuin että joudun reissaamaan taas Helsinkiin. Ihan tarpeeksi ajamista muutenkin  :girl_sigh:

 

Ei siis ollut sen kummoisempi kokemus, vaikka verenpaineessa kyllä näkyikin :D Kaikkinensa aikaa taisi mennä noin 1,5 tuntia, eli tunti lääkärillä ja loput verikokeessa ja röntgenissä.

 

Lysti maksoi kelakorvauksen (35 €, suoraan hinnasta pois) jälkeen 355,5 € (verikoe 18,5 €, röntgen 98 €, itse lääkärikäynti 225 € ja toimistomaksu 14 €). Kerranhan se vaan kirpaisi  :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Tsemppia loppurutistukseen BanAnna! Kauheeta, ma en kylla muista kummat ma otin.. Aika kultaa hyvin 2 vuoden takaiset muistot. Olisinko tehnyt niin, etta otin mukaan alkuperaiset, mutta otin kopiopaketin myos mukaan. Sita kumpi sinne jai, en muista varmaksi. Mutta paksu pinkka mulla oli papereita mukana. Jollei joku taalla nyt kerkea antamaan infoa varmuudella, sinuna ottaisin siis seka kopsut etta alkuperaiset mukaan. Kylla ne sitten siella viimestaan kertoo :)

 

Muuta haastattelu oli helppo. Sita ei kannata jannittaa. Ma juttelin seka suomalaisen etta amerikkalaisen virkailijan kanssa, ja varsinainen haastattelu oli siis sen amerikkalaisen kanssa. Mutta eivat kysele mitaan vaikeita kysymyksia, ja muutenkin ovat todella mukavia eli ei hataa! :)

Link to comment
Share on other sites

Me odotellaan täällä AOS:sta tällä hetkellä, paprut lähetettiin ennen joulua 2013. Mekin saatiin yks RFI, halusivat myös sponsorien syntymätodistukset mitä ei oltu tajuttu. Omana syntymätodistuksena lähetin oman paikallisen luterilaisen kirkon kansliasta Suomesta ennen tänne muuttoa otetun syntymätodistuksen joka maksoi alle 10 euroa. Siinä oli vaan leima, ei apostilleä. Se tuntui riittävän. Se oli suomen ja ruotsin lisäks englanniksi. Pyysin sen varmuudeksi kun en tiennyt jos naimisiin mentäessä sitä olis täällä tarvinnut. Tulihan sille käyttöä näinkin :) K-1 hakemuksen mukana mulla oli pitkä virkatodistus apostillella.

Lisäks meiltä pyydettiin kopiot miehen viimeisimmistä verotiedoista, eli joka ikinen sivu. Oltiin lähetetty kopio vaan siitä ekasta tiivistelmäsivusta, jonka ne halus takautuvilta 3 vuodelta.

Sain työlupakortin muistaakseni maaliskussa kun ensin olin käynyt antamassa sormenjäljet, otattamassa valokuvan ja miitä ne nyt kysyikään työlupaa varten. Huhtikuussa tuli kirje että USCISllä on ruuhkaa ja voin odottaa AOSia 6 kk_n sisällä.

Tällä hetkellä odotan sosiaaliturvatunnusta. Siitä vinkkinä, te jotka olette vasta tulossa tänne jenkkeihin, hakekaa se SSN (social security number) vähintään 14 vrk ennen kuin se K-1 viisumi umpeutuu tai ette saa sitä ennen kuin se työlupa tulee! Kyllä sitä ilmankin pärjää, mutta ainakin täällä sen tarvitsee jos haluaa avata pankkitilin tai että saa lisättyä itsensä puolison pankkitiliin. Myös paikallista ajokorttia varten sen tarvitsee. Mun käsityksen mukaan yhden vuoden täällä voi huristella suomalaisella ajokortilla ja siinä luulossa täällä olen autolla suhaillut :D

Muuten täällä menee kaikki kivasti :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, olen lueskellut tämän ketjun läpi ja saanut hyviä neuvoja K-1 viisumin aloittamiseen :)

 

Ensimmäinen helpotus viime perjantaina, kun saimme ilmoituksen NOA1:stä sähköpostilla. Eikä edes mennyt kauan.. Paketti lähetetty UPS:llä ti 4.9, perillä 9.9. ja sähköposti NOA1:stä pe 12.9. Virallinen ilmoitus ilmeisesti sitten tulee postitse. Nyt ei varmaan muuta tehdä, kun aletaan odottamaan NOA2:sta.. Vielä tuntuu, että on ihan hukassa kaikkien näiden papereiden sun muiden kanssa, eikä oikein vielä tajunnut että kohta edessä on muutto kauas valtameren toiselle puolelle.

 

Rokotuksista sen verran, että saako puuttuvat rokotukset samalla kerralla lääkärintarkastuksessa? Tarvitseeko vesirokkoon rokotusta, jos sen on sairastanut, vai riittääkö todistus sen sairastamisesta?

Link to comment
Share on other sites

Tervetuloa Salmo! Hienoa, että ensimmäinen vaihe on teillä tehty!

 

Vesirokkoon liittyen, itselläni ei ollut erityistä todistusta vesirokon sairastamisesta vaan muistaakseni riitti kun sanoin sen sairastaneeni. HUOM! Kannattaa varmistaa, että lääkäri laittaa vesirokko-kohtaan merkinnän tästä. Mun kohdalla lääkäri jätti sen tyhjäksi (Borgström), siitä tuli RFE ja jouduin käydä täällä Yhdysvalloissa lääkärillä uudelleen jotta sain kaavakkeen missä on ruksattu jotain jokaiseen rokotuskohtaan. Kannattaa siis Suomessa lääkärissä käydessä tarkistaa, että jokaikiseen kohtaan on merkattu jotain, ja ottaa itselle muutama kopio lääkärintodistuksesta. 

Muokattu: , käyttäjä: *Eve*
Link to comment
Share on other sites

Heippa vaan kaikille. Kävin haastattelussa ja sanottiin viisumin olevan approved, nyt odotetaan vain siis viisumin saapumista postiin ja toivotaan ettei mikään enää voi mennä vikaan :)

 

Haastattelu oli tosiaan melko simppeli juttu, lähinnä tuntui muodollisuudelta, kuten joku muukin on tainnut mainita. Menin siis konsulaatin summerille pikkasta vaille kymmenen tänä aamuna ja minut kutsuttiin sisään, jonka jälkeen piti odotella rappukäytävässä hetki ennen kuin kutsuttiin sisään itse konsulaattiin. Tässä välissä oli turvatarkastus eikä mitään muuta saanut ottaa mukaan kuin dokumentit ja passin ja vartijat käskivät odottamaan, että minut kutsutaan nimellä yhdelle kolmesta luukusta. No, odottelin noin 40 minuuttia ja katselin muita ihmisiä ja sitten oma nimi vihdoin kutsuttiin ja mies luukun takana pyysi kaikki dokumentit, jotka mulla oli mukana (eli siis ne virkatodistukset sun muut), piti olla muuten alkuperäisinä, kun tätä mietin etukäteen. Annoin paperit miehelle, joka käski takaisin odottelemaan, että kutsuttaisiin uudestaan. Hetken odottelin ja kutsuttiin taas, tällä kertaa toiselle luukulle, jossa otettiin sormenjäljet. Sitten taas hetki odottelua. Viimeisenä kutsuttiin kolmannelle luukulle, jossa oli sitten se varsinainen haastattelu, jonka suoritti amerikkalainen nainen. Kysyi muutaman kysymyksen, kuten "Where did you meet?" "What does your fiance do?" "Where does your fiance live?" " Why did you decide to get married now?" Melko simppelit kysymykset siis. Näihin vastattuani hän totesi, että "everything looks good, your visa is approved, we need to do some paperwork and the visa will be mailed to you" Ilmeisesti kaikki hyväksytyt saavat saman vastauksen, ainakin mitä noita on tullut muita kokemuksia luettua :D Sitten mun piti vielä erikseen pyytää heiltä minun kopio niistä lääkäritarkastuksen papereista (jotka olisi ilmeisesti jääneet sinne, jos en olisi muistanut kysellä), mutta muuten kaikki sujui mainiosti. Olin konsulaatissa noin tunnin, josta suurin osa oli tosiaankin odottelua.

 

EDIT. Kävi muuten vähän ärsyttämään, kun olin tulostanut läjän todisteita suhteen olemassaolosta ja jatkumisesta, niin ne ei edes halunnut nähdä mitään todisteita. Kai se on  parempi niin päin kuitenkin.

 

Joten omalta osaltani nyt saa sitten vissiin jo melkein huokaista hetkeksi helpotuksesta.. :D

 

 

 

 

Lisätään nyt tähän samaan viestiin tuosta vesirokosta ja rokotuksista.. Helle ainakin kelpuutti vesirokosta sen tiedon, minkä ongin äidiltäni vesirokkoon liittyen, halusi siis vuosiluvun milloin on sairastettu. Ja ne rokotukset... ne ilmeisesti saa kyllä siellä lääkärintarkastuksessakin, mutta maksaa varmasti paaaaaljon enemmän kuin terveyskeskuksesta otettuna. Henk. koht. suosittelen, että jos tiedät joitakin rokotuksia puuttuvan, niin varaa aika julkiselle rokotushoitajalle (tai työterveys tai muu, mikä nyt sulle sopiikaan) ja otat tehosteet siellä. Rokotteesta ja paikkakunnasta riippuen saat joko kokonaan ilmaiseksi tai käyntimaksun hinnalla. Esim. tetanus ja polio kuuluvat niihin, jotka tehostetaan ilmaiseksi, joten miksei kannattaisi terkkarilla käydä pistättämässä etukäteen. Muistat tietysti pyytää sitten sen tulostettavan rokotuskortin mukaasi näiltä käynneiltä. Tosin, kävinpä ajatelleeksi, että jos esim polio- ja tetanustehosteet on ilmaisia, koska ne kuuluu rokotusohjelmaan, niin eikö ne pitäisi olla ihan yhtä ilmaisia siellä yksityiselläkin lääkärillä? Hmm.... mene tiedä.

 

Täytyy muuten sanoa, että vaikka Helle ilmeisesti onkin tosi tiukka vaatimustensa kanssa, niin oli hän kyllä myös tarkka noiden papereiden kanssa, eikä mun tarvinnut huolehtia, että asiat merkitään oikein :D

 

No joo, tällainen romaani, mutta jos tästä jotakin hyötyä olisi jollekin toiselle hermoheikolle jännittäjälle... (Nimimerkillä "olisin halunnut tietää etukäteen yksityiskohtaisesti mitä esimerkiksi haastattelussa missäkin kohtaa tapahtuu" :D

Muokattu: , käyttäjä: BanAnna
Link to comment
Share on other sites

Paljon onnea BanAnna! :)

Mulla K1-haastattelu on edessä parin päivän päästä. Jännittää jonkun verran ja oon käynyt paperit läpi jo varmaan sata kertaa.. Todisteita on kertynyt aika iso pino (kuvia kyllä vain noin 8kpl) mutta voi olla että ne tulee tarpeeseen koska meillä on iso ikäero eikä varmaan vaikuteta maailman tyypillisemmältä pariskunnalta... saa nähdä.

Kävin myös Helteellä lääkärintarkastuksessa elokuussa ja se meni ihan hyvin vaikka olin tosiaan lukenut aika ristiriitaisia kommentteja hänestä :D Pitääkin muistaa haastattelussa että tarvitsen kopion noista lääkärituloksista!

Link to comment
Share on other sites

Mulla on green card-haastattelu 7.10. tulin usaaan siis K1- viisumilla viime lokakuussa.. Hieman venähti tämä prosessi kun unohdettiin lähettää sponsorin syntymätodistus ja sitten mun hakemukset hylättiin keväällä... Hain siis sitten uudestaan lakimiehen avulla ja nyt kaikki on mennyt hyvin :) sain ead/ap heinäkuun lopussa, olimme suomessa elokuussa ja pidimme kirkkohäät siellä. nyt sitten takasin jenkeissä ja työnhaku menossa!

Link to comment
Share on other sites

Nyt sitten vihdoinkin myös meillä asiat etenevät. Kihloihin mentiin 25.8. Ja sunnuntaina 13.9. Saatiin viimein paperit postiin.
Toivottavasti kaikki menee mutkattomasti ja vauhdilla. Haaveissa kun on keväthäät ja valmistelut jo täydessä käynnissä.

Muokattu: , käyttäjä: emms
Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla nagoonin kuulumisia :) Ja omasta mielenkiinnostani taas kyselen, ett miten lapsi on kotiutunut uuteen asuinpaikkaan? Toivottavasti hyvin!

 

Tervetuloa mukaan salmo! Eve ja BanAnna jo tuossa vastasivatkin rokotteista. Itse jouduin ottamaan yhden polio tehosteen, kun sita ei oltu merkitty rokotuskorttiin ja se oli heti 40e lisaa eli kannattaa hoitaa rokotukset etukateen.

 

Kiitos BanAnna, etta kerroit haastattelusta! Itsella on se parin viikon paasta, saa nahda mita kysytaan :)

 

islander, meillakin on tuota ikaeroa, mutta en usko, etta se on ongelma, kun ei olla kuitenkaan mistaan high fraud maasta.

 

vendar, onnea haastatteluun ja emms onnea matkaan! :)

 

Itsellakin oli siis juuri se laakarintarkastus ja kylla Borgstrom naytti kirjoittavan ne varicella tiedot sinne, kun vieresta kyttasin :D Mutta onhan han kylla aika iakas eli kaytti suurennuslasia ja kadet tarisivat kovasti. Mutta todella mukava ja kohtelias oli, tultiin hyvin juttuun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...